m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Jabra Elite 75t kostar nu bara 1490 kr (tidigare 1983 kr)

Skisser på Hyperoden Giocattolo Marcella
Raggarbil möter hyperbil

En australiensare vid namn Paul Halstead håller på att utveckla en egen hyperbil som han kallar för en Hyperod. Här har han blandat klassisk raggarbils-design med futuristiska former. Chassiet ska vara i kolfiber och bakom sittbrunnen finns en W16-motor som består av två stycken LS7-V8:or som man smackat ihop. Effekten anges till 1400 hästar och till paketet sitter en sexstegad sekventiell växellåda som driver bakhjulen. Som vi kan se på skisserna finns det plats för tre stycken personer där föraren precis som i McLaren F1 sitter i mitten. Barry Lock som var ingenjör på McLaren F1-tiden är faktiskt inblandad även i detta projekt. Bilen saknar tak och dörrar, men ska vara så låg att det bara är att kliva över kanten för att komma i den. Målet är att bilen ska visas upp på Pebble Beach Concours d’Elegance i juli 2022. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

F1-föraren Robert Kubica bjuder på Ringen-åktur
Hej vad det går!

F1-föraren Robert Kubica var på Nürburgring och kände att han ville köra några varv så han fick nycklarna till en BMW M4. Misha Charoudin fick hänga med och så här såg det ut. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0

Det här är Touring Superleggera Aero 3
En strömlinjeformad bil med 30-talskänsla

Custombyggarna Touring Superleggera ska nästa vecka visa sitt senaste bygge på Salon Privé. Bilen som kallas för Aero 3 är en modern tolkning av strömlinjeformade sportbilar på 30-talet och under kolfiberkarossen som med lack tagit 5000 timmar att få till återfinns en "italiensk superbil". Man säger alltså inte vilken det är men med tanke på att det under huven sitter en V12:a som ger 740 hästar är det högst troligt en Ferrari F12berlinetta som gäller här. Man har inte velat bygga något som ska replikera en viss modell men personen som kommer att få det första exemplaret har ändå önskat att man fick in lite Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Aerodinamica i bilen. Med en sån körde man Le Mans 1938 och den rattades då av Raymond Sommer och Clemente Biondetti. Det är därför det står nummer 19 på den nya bilen samtidigt som de bakre sidorutorna har fått tre stycken ventilationshål i sig - såna som Alfan har framför cockpiten. 15 stycken exemplar kommer att tillverkas totalt men vad man får betala framgår inte, vilket kanske är bäst. Riktiga bilder istället för renderingar hittar ni på länken nedan. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Jason förklarar F1-tekniken i Maseratis nya motor
Intressant

I Maseratis nya modell MC20 sitter en helt nyutvecklad motor med F1-teknik. Men vad innebär det då? Jason förklarar i det här klippet. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

LG presenterar underliga Wing
Kul format!

Igår kväll höll LG lite låda och presenterade sin nya telefon Wing. Det är företagets första telefon i Explorer Project-serien där LG kommer leverera mobila enheter med lite underliga och intressanta format, vilket är en satsning vi uppskattar då mobiler praktiskt taget sett likadana ut sedan Apple började göra telefoner. Som känt sedan tidigare kommer Wing med en intressant skärmlösning. Enheten toppas med en 6,8 tum stor P-OLED-panel som praktiskt taget täcker hela framsidan och denna skärm går att rotera 90 grader för att antingen kunna kika på filmer eller annat video-material eller ta kort. När toppskärmen flippas upp visas telefonens andra skärm som är 3,9 tum stor och är nästan kvadratisk. Bonusskärmen kan ge användare lite kontroller av olika slag när man plåtar eller spelar upp media, vilket är rätt smidigt. Hårdvarumässigt landar Wing i midrangesegmentet med ett stycke Snapdragon 765G med 5G, 8GB ram, 256GB lagring som går att utöka med minneskort samt ett batteri på 4000mAh. Enheten är även fukttålig med IP54-klassning, vilket är rätt imponerande med tanke på konstruktionen. Enheten är utrustad med en drös kameror. Huvudsensorn ligger på 64MP med en bländare på f1,8 och 0,8µm i pixelstorlek. Enheten kommer även med två ultravidvinkelkameror på 13 respektive 12 MP. Telefonens selfiekamera är dold i telefonen när den inte används och kan ta bilder med 32MP upplösning. LG Wing kommer till Sydkorea först och sedan till nyckelmarknader i Nordamerika och Europa. En vild gissning är att telefonen inte kommer till Sverige över huvud taget. Vill ni se mer av Lewis har ni nedan en video där han packar upp telefonen på sin kanal Unbox Therapy. Tumnagel
42.2°
+
André Stray
0

Sebastian Vettel ska köra för Aston Martin nästa år
Ersätter Sergio Perez

I maj skrev vi att Sebastian Vettel skulle sluta köra för Ferrari när årets säsong var över. Men han ska ju självklart inte sluta köra helt än, och nu får vi reda på vilket som blir hans nya stall - Aston Martin. Sebastian ersätter mexikanaren Sergio Perez och blir stallkamrat med Lance Stroll. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0

Maserati presenterar sportbilen MC20
Erbjuds som elbil

Som utlovat har Maserati nu presenterat MC20 - deras nya lilla sportbil. Maserati själva beskriver modellen som en superbil och det här är ju egentligen en vidareutveckling av MC12 fast i ett något mildare utförande. Siffrorna för MC20 visar dock att den får vara med de stora grabbarna och leka. Motorn sitter placerad bakom kupén som består av en kolfiber-monocoque. Precis som vi har skrivit tidigare är maskinen en helt nyutvecklad V6:a på 3,0 liter med dubbla turbo. Den har dubbla insprutnings-system och ett F1-inspirerat förkammarförbrännings-system med dubbla tändstift. Effekten anges till hela 630 hästar och vridet till 730 newtonmeter. Paketet är kopplat till en åttastegad dubbelkopplingslåda som driver bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på under 2,9 sekunder och toppfarten ligger på 325 km/h. Finfina siffror och effekten i kombination med att bilen väger under 1500 kilo är det som gör det. Måtten är 4,66 meter på längden, 1,96 på bredden, 1,22 på höjden med en hjulbas på 2,7 meter. Innanför de 20 tum stora fälgarna sitter bromsskivor på 380 millimeter fram, 350 bak. Det finns keramiska att välja till och dessa är då tio millimeter större fram och bak. En intressant sak är att MC20 kommer att erbjudas som elbil. Den ska göra 0-100 på 2,8 sekunder och toppa 310 km/h. På en laddning ska man kunna ta sig 32 mil. Mer än så får vi inte reda på kring den versionen just nu. En cabriolet-variant är också på väg, om det gäller både för den med förbränningsmotor och elversionen återstår att se. Tillverkningen ska dra igång senare i år och en beställning går bra att göra nu. Prislappen börjar på 210.000 dollar. Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Lewis Hamilton startar eget Extreme E-stall
Men han kommer inte att ratta någon av bilarna

Idag blev det klart att Formel 1-föraren Lewis Hamilton kommer att dra igång ett eget stall i den nystartade Extreme E-ligan, en racingliga där deltagarna tävlar mot varandra i eldrivna offroad-bilar. Hamiltons team kommer att heta X44 efter numret Hamilton själv bar när han började med racing. Hamilton själv kommer dock inte att vara operativt delaktig i teamet, han har fullt upp med att ratta Formel 1-bilar åt Mercedes. Extreme E verkar tilltala Hamilton på grund av dess, någorlunda, miljövänliga profil. I ett pressmeddelande säger han: "Extreme E really appealed to me because of its environmental focus. Every single one of us has the power to make a difference, and it means so much to me that I can use my love of racing, together with my love for our planet, to have a positive impact.Not only will we visit remote locations facing the front line of the climate crisis, we will also work closely with these locations and leading climate experts to share our knowledge and leave behind a positive legacy in each location which goes far beyond the race track." Den första Extreme E-säsongen drar igång 23 januari 2021 med ett lopp i Senegals huvudstad Dakar. Sammanlagt kommer det att köras fem lopp i Extreme E under nästa år. De fyra övriga körs i Saudiarabien, Nepal, Grönland och Brasilien. Samtliga deltagare kommer att använda sig av den eldrivna off road-bilen Odyssey 21 som tillverkas franska Spark Racing Technology, samma företag som byggde den första och andra generationens bilar i Formel E-ligan. Tumnagel
40.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Gammalt test av McLaren F1
Tål att ses igen

Här ser vi ett gammalt test av McLaren F1 med racerföraren Martin Brundle bakom ratten. Tyvärr är klippet ganska kort men bättre än inget när det gäller denna speciella bil. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0

Renault F1 blir Alpine F1
Från och med nästa år

Nu berättar Renault att deras F1-team från och med nästa år kommer att gå under namnet Alpine F1. Bilen man tävlar med kommer att utrustas med en hybridmotor kallad E-Tech. Namnändringen kommer från att man vill sätta fokus på fransk excellens i hjärtat av Formel 1. Namnet Alpine som står för hög standard, prestige och prestanda ska därför passa naturligt in i F1-världen. Luca De Meo som är vd för Groupe Renault säger följande: "Alpine är ett vackert bilmärke, kraftfullt och livfullt, som ger anhängarna ett leende på läpparna. Genom att introducera Alpine, en symbol för fransk spetskompetens, till de mest prestigefyllda av världens fordonsdiscipliner, fortsätter vi tillverkarnas äventyr i en förnyad sport. Vi tar med oss ett dröm-märke tillsammans med de största namnen för dessa spektakulära biltävlingar som görs för och följs av entusiaster. Alpine kommer också att ta med sina värden och tillgångar till F1-paddocken: elegans, uppfinningsrikedom och djärvhet." Cyril Abiteboul som är teamchef Renault DP World F1 Team säger: "Denna förändring kommer vid ett viktigt ögonblick för teamet och F1-sporten. Alpine ger en ny mening, nya värden och färger till paddocken med tävlingsanda från andra världar och fransk kreativitet som kommer vara tillgångar vid förberedelserna för 2022 deadlines. De nya reglerna kommer att skapa förutsättningar för en rättvisare motorsport med omfördelningen av intäkterna; enklare och progressivare uppstyrt. Genomförandet av "budgetbegränsningen" sätter stopp för utgiftsloppet och gör det möjligt för teamen att mätas utifrån sportvärdet. Alpine har sin plats i Formel 1 och kan utmana om seger." Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

Ny teaser för Maserati MC20
Snart premiär

Den 9 september kommer Maserati att dra täcket av den nya sportbilen MC20 och här har vi en ny kort teaser som avslöjar lite av bilens linjer. MC20 får en mittmonterad V6:a på 3,0 liter med dubbla turbo som utvecklats med hjälp av F1-teknik. Motorn ger hela 629 hästar och har ett vrid på 730 newtonmeter. Till den kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda från Getrag som driver bakhjulen. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Lanzante visar specialversioner av McLaren-modeller
Inspirerade av Le Mans-vinnande F1 GTR

För att hylla att det nu är 25 år sedan som McLaren vann Le Mans med F1 GTR har Lanzante tagit fram ett gäng specialversioner som de kallar för LM 25 Edition. Detta unika paket erbjuds till modellerna 600LT Coupé och Spider, Senna, Senna GTR, 765LT Coupé och 765LT Spider som inte är presenterad ännu. Ytterligare en modell finns med i programmet men vilken det är vet vi inte för tillfället. Alla sju inspireras av F1 GTR och lackas i färgen Ueno Grey och får kontrasterande detaljer i ljusgrått. Fälgarna är femekrade och helt tillverkade i kolfiber och de är sju kilo lättare än standardfälgarna. Självklart är bromsoken lackade i guld med röd McLaren-text precis som F1 GTR. Insidan som vi inte har bilder på än får lätta skalstolar som sparar ytterligare 18 kilo, diverse kolfiberdetaljer, Alcantaraklädd ratt och några loggor som skvallrar om att detta är en specialversion. Motormässigt kommer det inte att ske någon förändring hos någon modell. Däremot kommer man att byta ut värmesköldarna till avgassystemet med diton som är guldpläterade. Bilen får du stå för själv och sedan kör du den till Lanzante som behöver tre månader för att förvandla ditt exemplar. Operationen kostar från 144.000 pund. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Första Bugatti Divo anländer till USA
Dyr unboxing

Precis som vi tidigare har skrivit har leveranserna av Bugatti Divo dragit igång och här får vi se när det första exemplaret landar i USA. Bilen står just nu hos Miller Motorcars för genomgång innan den ska levereras till kunden som beställt den. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Spela F1 2018
Samt Quake

Folket på Humble Bundle ger just nu bort bilspelet F1 2018 helt gratis om du väljer att prenumerera på deras nyhetsbrev. Nu är ju det spelet inte direkt nytt och inte heller lika bra som årets upplaga men gratis är ofta ganska gott. Erbjudandet gäller i två dagar till och du hittar det via länken nedan. På tal om att få saker i gratis så kan du nu få samtliga karaktärer i arenaskjutaren Quake Champions genom att bara spela en match på Steam. Så om du är sugen på ett gäng Champions för det spelet så hittar du det på Steam. På tal om Quake så kan du just nu få detta klassiska spel från 1996 helt gratis via Bethesdas Launcher. Tumnagel
38.0°
+
Frode Wikesjö
0

Samsung presenterar Note 20 och Note 20 Ultra
Nya flaggskepp!

I brist på fysisk fest har Samsung dragit igång en ordentlig digital prylfest där inte mindre än fem nya enheter presenterades. Note 20 Ultra är det senaste flaggskeppet som ackompanjeras av en "vanlig" Note 20 och enheterna skiljer sig inte helt oväntat en skvätt. Note 20 Ultra kommer med en ordentlig AMOLED-skärm på 6,9 tum med böjda skärmkanter. Precis som med S20-serien har Samsung petat in en panel med hög uppdateringsfrekvens som ligger på 120Hz som får hela användarupplevelsen att kännas rappare oavsett om du navigerar, spelar eller gör annat. På insidan sitter det ett stycke Exynos 990 med 12GB ram och 512GB lagring som går att utöka med minneskort. Batteriet ligger på 4500mAh och går att laddas snabbt med 25W-laddare. Kameran i Note 20 Ultra påminner till stor del om den i S20 Ultra och kommer med en huvudsensor på 108MP med bländartalet f1,8 och optisk bildstabilisering. Denna ackompanjeras av en vidvinkelsensor på 12MP och en redig telezoom på 12MP. Precis som på S20 Ultra har telefonen Space Zoom, men den här gången går inzoomningen endast till 50x i stället för 100x. Vanliga Note 20 har en lite mindre AMOLED-skärm på 6,7 tum och något trevligt är att skärmen är platt, vilket minskar risken för irriterande ljusränder eller feltryck. Precis som sitt syskon är vanliga Note 20 utrustad med Exynos 990, men har 8GB ram och 256GB lagring. Batteriet ligger på 4300mAh och kan som sitt syskon laddas snabbt. Båda enheterna kommer med andra flådigheter som Pro-läge i videoinspelning som låter dig bestämma var ljudet ska komma ifrån. S-Pen-funktionaliteten har förbättrats rejält och ger dig tillgång till en rad olika nya funktioner som möjligheten att navigera i gränssnittet med svepningar i luften. Note 20-serien kommer släppas 21 augusti och priserna ser ut som sådan: Galaxy Note 20 Galaxy Note 20: 11.890 kronor Galaxy Note 20 Ultra (265): 14.590 kronor Galaxy Note 20 Ultra (512): 15.690 kronor Känner du suget att förboka telefonerna så erbjuder Samsung ett par olika erbjudanden. Båda enheterna går att få med gamingpaket som ger dig en bluetoothhandkontroll med mobilfäste samt tre månaders Xbox Game Pass Ultimate, vilket består av Game Pass till PC och Xbox samt spelstreamingtjänsten xCloud. Med streamingtjänsten har du möjlighet att lira över 100 Xbox-titlar som Gears 5 och kommande Halo Infinite på telefonen. Andra förbokningserbjudanden är att du också kan få nya Buds Live på köpet. Tumnagel
33.2°
+
André Stray
0

Logitech G presenterar ratten G923
Med avancerat force feedback-system

Gillar du bilspel av olika slag och är på jakt efter en ny ratt för att höja upplevelsen? Då har vi goda nyheter då Logitechs speldivision presenterat Logitech G923. Enheten en design som påminner starkt om föregångarna G920 och G29, men erbjuder ny force feedback-teknik Logitech kallar för TrueForce. TrueForce ska ge spelaren en betydligt mer realistisk körupplevelse genom att synka med fysik- och ljud-motorn i olika spel för att leverera varierade vibrationer. Enligt Logitech ska systemet pinga spelet 4000 gånger i sekunden som bland annat kan få dig att känna motorvarv och olika körytor. För att körupplevelsen ska bli så pass realistisk som möjligt med G923 har Logitech också släppt utvecklingskit spelutvecklarna kan peta in i sina spel för att bättre synkas med ratten. Vid release kommer GRID, Assetto Corsa Competizione och Gran Turismo Sport ha fullt stöd för ratten och iRacing, F1 2020 och Dirt Rally 2.0 kommer få stöd i september. Logitech G G923 kommer släppas senare i augusti för 4499 kr och enheten kommer finnas tillgänglig via Logitechs hemsida samt i välsorterade elekronikbutiker. och det finns versioner till Playstation 4 och Xbox. Båda varianter ska fungera med PC. Tumnagel
41.0°
+
André Stray
0

Gordon Murray visar upp GMD T.50
McLaren F1 har återuppstått i uppdaterad version

Så, nu är den äntligen presenterad - Gordon Murrays senaste skapelse. GMD T.50 som den heter får ses som en McLaren F1 2.0 där Gordon plockat med sig alla lärdomar från det projektet och tagit det in i framtiden. Saker som inte var möjliga att göra back in the days har man gjort nu och inget, absolut inget, som finns på den här bilen är onödigt. Allt har en funktion och allt är genomtänkt in i minsta detalj som Sickan hade sagt. Resultatet är ett rent mästerverk i ingenjörsskap och ytterligare ett bevis på att Gordon vet vad han pysslar med. Tänk att kunna trycka ur sig en sån här grej när man nyss fyllt 74 (!) - helt galet imponerande. Så vad är GMD T.50 då? Jo, det är en superbil där föraren sitter i mitten och passagerarna sitter på varsin sida, precis som i McLaren F1. Bakom kolfibermonocoquen sitter givetvis en V12:a för något annat vore otänkbart här. Den har ingen som helst konstgjord andning och är ett fantastiskt bygge som Cosworth knåpat ihop precis som Gordon ville ha det. Motorn är oerhört kompakt och ett av kraven var att den inte skulle ha några fula remdrivna saker hängandes på sig - som generator och ac-kompressor. Det löste givetvis Cosworth och det enda man ser när man tittar ner i motorrummet kommer vara ett par vackra ventilkåpor och slingrande grenrör. Inte en flimsig plastkåpa som täcker härligheten så långt ögat kan nå. Maskinen som är på 4,0 liter ger 663 hästar vid sinnessjuka 11.500 varv. Max vridmoment ligger på 467 newtonmeter vid 9000 varv. Varvstoppet ligger på 12.100. Till den sitter en sexpetad manuell växellåda och drivningen sker som väntat bara på bakhjulen. Alla rätta ingredienser en superbil ska ha alltså. Andra siffror som är intressanta är 4,35 meter i längd, 1,85 i bredd, 1,16 hög, 2,7 i hjulbas och 986 kilo på vågen. Och det är inte torrvikt utan med alla vätskor i. Vad bilen gör 0-100 på eller vad den toppar är inte intressant enligt Gordon, utan det som betyder något är känslan man får på vägen dit. Men med dessa siffror i bagagen lär den inte bli långsam i alla fall. Designen är ganska slätstruken och det är meningen också. Här finns inga megastora frontläppar, diffusors, vingar eller andra saker som sticker ut. I fronten finns två stycken luftintag som skickar luft till motorns kylare. Under vardera strålkastare finns också små luftintag och dessa skickar luft till ac och värme-paketet. Annars är det väldigt cleant i fronten, och på resterande ställen också faktiskt. Bakom framhjulen skickas luften ut via stora hål och för att få till aerodynamiken bra eftersom det inte finns några vingar har man monterat en fläkt i rumpan. Det här är inget nytt påhitt och det fanns faktiskt även på McLaren F1, fast inte lika synligt. Den här startar när det behövs och drar luft från fronten till baken och suger fast bilen mot marken. Intressant grej som du inte ser på någon annan superbil idag. Baken påminner en hel del om Ferrari 488 GTB i mina ögon och det som drar ögonen till sig är självklart fläkten. Bilen som visas upp nu är endast en prototyp och allt är inte helt färdigt, så jag hoppas att rutnätet som nu bara var ett klistermärke där bak blir till något riktigt på produktionsbilen - gissningsvis ventilationsgaller för motorn som lär bli ganska så varm efter inspirerad körning. Priset för ett exemplar då? 2,36 miljoner pund. Endast 100 stycken ska tillverkas och två tredjedelar ska redan vara sålda så snabba dig på med att beställa. Jag är inget jättefan av nya bilar och tycker att "alla" är likadana utan några direkta överraskningar. Men i år har det nu faktiskt släppts två stycken som direkt hamnade på min villhöver-lista. Den första är Koenigsegg Gemera och den andra är den här. Vilka bilar! Nu tycker jag att ni gör det enda rätta och lägger en timme på att titta på videon nedan där Gordon berättar om bilen för Harry Metcalfe. Det kommer bli det bästa ni har sett på hela dagen. Tumnagel
43.0°
+
Bobby Green
0

Google presenterar Pixel 4a
Samt en smygtitt på Pixel 4a 5G och 5

Idag höll Google låda och innan revealen så ryktades det om att 4a äntligen skulle presenteras. Enheten fick sin ordentliga presentation, men detta var inte allt då Google även gav oss en smygtitt på Pixel 4a 5G och Pixel 5 som kommer släppas senare i år. Pixel 4a är som tidigare känt en budgettelefon och erbjuder en ren Android-upplevelse direkt från Google och en kompetent kamera Pixel-serien är känd för. Enheten drivs av Snapdragon 730G med 6GB LPDDR4-ram och 128GB lagring. Telefonen kommer även med ett hörlursuttag och Bluetooth 5.1 för mediakonsumption och annat ljudmässigt. Batteriet ligger på 3140mAh och enheten har stöd för snabbladdning på 18W. Kameran på baksidan består av en 12,2MP-sensor med bländaren f1.7 och har optisk bildstabilisering. Frontkameran ligger på 8MP och är placerad uppe i vänstra hörnet i skärmen. Precis som de dyrare Pixel-syskonen kommer kameran med mjukvaruflådigheter som HDR+ och stabilt nattläge. Pixel 4a går att förboka från och med idag på utvalda marknader och priset ligger på 349 dollar. 5G-versionen kommer kosta 499 dollar och kommer senare i höst, vilket även Pixel 5 kommer göra. I vanlig ordning verkar det inte som att Google planerar att släppa telefonerna i vårt avlånga land, men vi uppdaterar om svensk releaseinfo trillar in. Håll dock inte andan. Nedan har ni ett gäng videor från medier och techtubers som pratar om Pixel 4a. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Doug spanar in en Ferrari F50
F1-bilen för gatan

När Ferrari skulle ersätta F40 föddes F50. Men det var en helt annan typ av bil. Istället för en dubbelturbomatad liten V8:a hade den nya bilen en stor V12:a utan överladdning. Den här motorn grundade sig i en maskin man använde i Formel 1 vilket gjorde modellen till en riktigt vass racerbil ämnad för gatbruk. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Assassin’s Creed: Valhalla ger oss mer av det goda
Vi har testat det senaste tillskottet i berättelsen

För någon vecka sedan fick vi möjlighet att testa Assassinx27s Creed Valhalla via en spelström. Totalt blev det tre timmar och för att vi skulle få en någorlunda "komplett" upplevelse fick vi hoppa in lite mitt i berättelsen. Det vi fick uppleva var ett par story-uppdrag, några sidouppdrag, räder, ett par bossfighter och en skvätt utforskande. Tumnagel
44.1°
+
André Stray
0

Fernando Alonso gör comeback i Formel 1
Ska börjar köra för Renault igen

Idag släpptes den lite oväntade nyheten att den 38-årige Fernando Alonso kommer att göra comeback i Formel 1 från och med nästa år. Den dubbla världsmästaren Alonso lämnade F1-cirkusen 2018 efter 17 år. När han nu återvänder till F1 kommer han att köra för Renault, teamet som han kammade hem två världsmästerskap med 2005 och 2006. Där kommer Alonso att ersätta Daniel Ricciardo som nästa år kommer att köra för McLaren, teamet som Alonso körde för när han lämnade F1-racingen 2018. Fernando Alonso säger själv om sin comeback i ett uttalande på F1:s hemsida: "Renault is my family, my fondest memories in Formula 1 with my two World Championship titles, but Ix27m now looking ahead. Itx27s a great source of pride and with an immense emotion I’m returning to the team that gave me my chance at the start of my career and which now gives me the opportunity to return to the highest level.I have principles and ambitions in line with the teamx27s project. Their progress this winter gives credibility to the objectives for the 2022 season and I will share all my racing experience with everyone from the engineers to the mechanics and my team-mates. The team wants and has the means to get back on the podium, as do I." Tumnagel
43.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Mercedes Safety Car kläs med regnbågsfärger
F1 lyfter frågan kring rasism och ojämlikheter

På söndag drar F1-cirkusen igång igen och temat är WeRaceAsOne. Det är ett initiativ framtaget efter alla utmaningar pandemin har gett oss samtidigt som man vill lyfta frågan kring rasism och ojämlikheter i sporten och världen över. Mercedes säkerhetsbilar som ligger i täten innan racen börjar har därför klätts med regnbågsfärger. Alla tävlande bilar kommer att ha dekoren och hashtaggen #WeRaceAsOne på sig men detta lär synas allra mest på säkerhetsbilarna. Hashtaggen #PurposeDriven handlar om FIA’s arbete för säkerhet, hållbarhet, jämlikhet mellan könen och diversifiering. Tumnagel
47.2°
+
Bobby Green
0
Nästa sida