Quantcast
m

Ken Block ska köra rallycross med eldriven Ford Fiesta
Har tre motorer och 622 hästar

I onsdags skrev vi att även rallycross kommer att börja tävla med elbilar från och med nästa år. Nu får vi reda på att en av de som ska vara med och köra är Ken Block. Alla bilar som är med och tävlar har karosser av stål, fyrhjulsdrift och drivlina från STARD. Den sistnämnda heter REVelution och består av tre stycken elmotorer som tillsammans genererar hela 622 hästar och 1002 newtonmeter i vrid. Ken kommer att ratta en Ford Fiesta. Projekt E som den nya serien heter drar igång redan nu i augusti på den svenska orten Höljes och datumen är den 22:a till den 23:e. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Så är Toyota GR Yaris på bana
Första presskörningarna i Japan är genomförda

I början av året rullade Toyota ut den hårigaste versionen av Yaris hittills - GR Yaris. Den bjuder på en turbomatad trea på 1,6 liter som ger 260 hästar, fyrhjulsdrift, sexpetad manuell växellåda och ett uppkäftigare utseende. En plats den lär trivas på är banan och där har nu japanska motorjournalister fått testa bilen vilket såg ut så här. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Infiniti släpper ny teaserbild på QX55
En ny crossover-coupé

Det finns helt enkelt inte tillräckligt många crossover-coupéer här i världen och som tur är har Infiniti en sådan på gång för att stilla ännu fler behov. QX55 heter den och nu har vi fått en färsk bild som visar lite av dess bak. Premiär blir det den 11 november när den ska avtäckas via en live-strömning. Modellen baseras på samma plattform som QX50 och får troligtvis därför även samma drivlina vilket är en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 270 hästar. Framhjulsdrift är standard men det går att få fyrhjulsdrift för extra pengar. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0

Skoda Enyaq har premiär den 1 september
Ännu en eldriven SUV

Vi har tidigare delat med oss av information kring Skodas kommande eldrivna SUV Enyaq och nu får vi reda på när den presenteras - den 1 september. Bilen som bygger på MEB-plattformen kommer att erbjudas med tre stycken olika batteristorlekar, fem olika effektnivåer och med bak- eller fyrhjulsdrift. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Audi SQ7 och SQ8 har nu 500 hästar stark bensin-V8:a
Dieseln ersätts

2016 presenterade Audi SQ7 som var en prestandaversion av suven med kraftig diesel-V8:a på 435 hästar och hela 900 newtonmeter. För ett år sedan rullade man ut SQ8 som hade samma recept. Nu ersätter man dock oljebrännaren med en bensinmotor istället. Det handlar fortfarande om en V8:a och effekten här är istället 500 hästar. Maskinen är på 4,0 liter och har dubbla turbo. Vridet ligger på 770 newtonmeter. 0-100 km/h tar 4,1 sekunder för båda bilarna vilket är en förbättring med 0,7 jämfört med föregångaren. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Dieselmaskinen var en mildhybrid men det är inte den nya bensinaren. Dock har den bränslebesparande funktioner som exempelvis cylinderdeaktivering som släcker halva cylinderbanken vid låg belastning. Fyrhjulsstyrning är numera standard, precis som luftfjädring, fyrhjulsdrift och åttastegad automatlåda. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Nissan presenterar eldrivna suven Ariya
Ser ut som konceptet och tar sig 50 mil på en laddning

I höstas visade Nissan upp konceptbilen Ariya och nu är den här i produktionsutförande. Trevligt nog så har inte mycket förändrats designmässigt vilket det brukar göra. Det här är alltså en coupé-SUV som helt och hållet går på el och på en laddning ska man kunna ta sig upp till 50 mil enligt WLTP. Ariya kommer att erbjudas i fem stycken olika utföranden. Insteget har bakhjulsdrift och elmotorn bak kopplad till ett batteripack på 63 kWh. Motorn ger 218 hästar och 300 newtonmeter i vrid, 0-100 km/h ska gå på 7,5 sekunder och toppfarten anges till 160 km/h. Den här tar sig 36 mil på en laddning. Nästa version bjuder på 242 hästar och har ett större batteripack på 87 kWh och det är denna som man ska kunna köra 50 mil med innan det är dags att ladda igen. Sen är det tre stycken olika fyrhjulsdrivna versioner som gäller. Dessa får nyheten e-4ORCE som är Nissans mest avancerade fyrhjulsdrift hittills. Den första har batteripacket på 63 kWh, 279 hästar och 560 newtonmeter. Den här gör 0-100 km/h på 5,9 sekunder och toppar 200 km/h. Räckvidden ligger på 34 mil. Den andra har 87 kWh, elmotor på 306 hästar och 600 newtonmeter, gör 0-100 km/h på 5,7 sekunder och toppar 200 km/h. Här är räckvidden 46 mil. Flaggskeppet kallas för 87kWh Performance. Det bjuder på 394 hästar, 600 newtonmeter, klarar 0-100 km/h på 5,1 sekunder, toppar 200 km/h och tar sig 40 mil på en laddning. Man ska kunna snabbladda med upp till 130kW i CCS-systemet. Laddaren ombord för hemmaladdning är en 7,4 kW enfas-laddare. Versionerna med 87 kWh har dock en trefas-laddare som klarar 22 kW. På dragkroken får man hänga upp till 1500 kilo. De första leveranserna ska dra igång i Japan i mitten av nästa år, och där kommer frånpriset att ligga på fem miljoner yen vilket i svenska pengar är 428.000 kronor. Till Europa kommer bilen i slutet av 2021 och vad den kommer att kosta här ska vi få reda på inom några månader. Läs allt om Ariya i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
44.2°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - nya Ford Bronco
Ska sno Jeep Wrangler-kunder

Efter ett helt gäng med teasers och fördröjningar på grund av pandemin är nu nya Ford Bronco äntligen presenterad. Namnet dök upp första gången 1966 och sedan tillverkades modellen ända fram till 1996, och nu är det alltså dags igen. Med nykomlingen vill man ta sig in på marknaden där Jeep Wrangler finns och för att lyckas sno kunderna därifrån har man tagit fram en bil som erbjuder väldigt många olika stilar och utföranden. För första gången kommer den även med fyra dörrar. Nya Bronco har en markfrigång på 29,4 centimeter och ska klara av att vada i 85 centimeter djupt vatten. Bra för den som ska ut och härja där den vanliga vägen tar slut. Ska man det lägger man nog även till 35-tumshjulen som finns på tillvalslistan. Motormässigt finns det två stycken alternativ att välja mellan. Båda är EcoBoost-maskiner och insteget är en fyra på 2,3 liter med 270 hästar och 420 newtonmeter i vrid, den andra en V6:a på 2,7 liter som har 310 hästar och 542 newtonmeter i vrid. Som växellåda finns en ny sjustegad manuell med lågväxel till den fyrcylindriga motorn och en tiostegad automatlåda. Det finns även två stycken olika fyrhjulsdrift-system att välja mellan. På tekniksidan finns något man kallar för Trail Toolbox som är en samling med hjälpmedel för när man kör offroad. Här finns bland annat Trail Control som är en farthållare för låga hastigheter, Trail Turn Assist som tightar till vändcirkeln ytterligare och Trail One-Pedal Drive som gör det ännu enklare att ta sig fram över stockar och stenar. Som synes går dörrarna att plocka av och i den längre versionen av Bronco kan dessa förvaras där bak i skyddspåsar. Även taket går att ta bort i partier. Dessa ska vara enkla och lätta så en person ska kunna göra jobbet själv. Givetvis finns det en uppsjö av tillval hit och dit för att få bilen precis som man själv vill - extraljus, vinsch, takräcken, skärmbreddare med mera. Insidan är inspirerad av det gamla originalet och har tydliga instrument, stora knappar och handtag att hålla fast sig i när det kränger. Kupén är vädersäkrad och i det gummerade golvet finns dräneringspluggar som man kan öppna när det har blivit lite väl blött om fötterna. Det går att reservera ett exemplar nu och priset börjar på 29.995 dollar. Tillverkningen ska dra igång i början av nästa år och de första exemplaren ska hittat ut till handlarna till våren. Läs allt om bilen på länken nedan. Det släpps även en Bronco Sport som är betydligt mildare i sitt utförande och inte alls lika rolig, den kan ni läsa om här. Tumnagel
46.4°
+
Bobby Green
0

Audi presenterar Q4 Sportback e-tron concept
Syskon till Q4 e-tron

Audi fortsätter att visa att de gillar elbilar och visar nu upp ett sportback-koncept av Q4 e-tron som man visade upp förra våren. Precis som med e-tron Sportback så handlar det om en betydligt sluttande taklinje, men basen är fortfarande en SUV och Audi skryter om yttermått från en A-klass-SUV och innerutrymmen från en C-klass-SUV. Tekniskt är sportback-versionen väldigt lika den vanliga versionen. Det betyder mått på 4,6 meter, höjd på 1,6 meter och 1,9 meter bred. Bilen har två elmotorer som ger 150 respektive 75 kW och tillsammans alltså 225 kW och så klart har den fyrhjulsdrift. Noll till hundra ska gå på 6,3 sekunder och toppfarten ligger på 180 km/h. Räckvidden ligger på 45 mil, om man hoppar över fyrhjulsdriften och kör bakhjulsdrivet så kommer man 50 mil. Bilen är på 80 kilowatt. Bilen bygger på Audi/VWs MEB-plattform. Audi Q4 Sportback e-tron concept kommer i produktionsform nästa sommar och kommer då att vara Audis sjunde elbil. Tumnagel
43.6°
+
Roger Åberg
0

Nya Skoda Octavia RS med traditionella motoralternativ
Alltså inte som laddhybrid

I mars rullade Skoda ut nya Octavia RS. Det som var nytt förutom designen var att bilen hade laddhybrid-teknik. Nu presenteras RS-versionen även med traditionell bensin- och dieselmotor helt utan elektrifiering inblandat. Om vi börjar med bensinaren så får den en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 245 hästar. Precis samma effekt som i laddhybrid-versionen alltså. Maxvridet som man får mellan 1600 och 4300 varv är 370 newtonmeter. Sexpetad manuell växellåda är standard, sjustegad dubbelkopplingslåda finns som tillval. Drivningen sker endast på framhjulen. 0-100 km/h ska gå på 6,7 sekunder vilket är 0,6 snabbare än för laddhybriden. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Dieselsnurran är på 2,0 liter och ger 200 hästar och 400 newtonmeter i vrid. Den här går bara att få med den sjustegade dubbelkopplingslådan och är också endast den version av alla RS som går att få med fyrhjulsdrift. Med detta gör den 0-100 km/h på 6,8 sekunder. Någon prislista har vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Nissans eldrivna SUV Ariya presenteras den 15 juli
Här är en ny teaser

I oktober förra året visade Nissan upp den eldrivna suven Ariya som konceptbil. Den 15 juli ska den presenteras i produktionsutförande och här har vi en första teaser inför detta. Det vi får se är lite av fronten och strålkastarna och dessa är i alla fall väldigt lika de som fanns på konceptet. Ariya bygger på en elbilsplattform och väntas bli den första Nissan som får det nya e-4ORCE-systemet med dubbla elmotorer och fyrhjulsdrift. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Specialversion av Range Rover hyllar originalet som fyllt 50 år
Kan fås med solid lack som flörtar med dåtiden

Som vi tidigare har skrivit så fyller Range Rover hela 50 år i år. Det firar tillverkaren Land Rover bland annat genom att nu presentera Range Rover Fifty som är en specialversion som hyllar originalet. Den 17 juni 1970 lanserades den första generationen och det var något helt nytt att man kunde ge sig ut i terrängen och samtidigt vara inbäddad i lyx. Konceptet har vidareutvecklats hela tiden och nu för tiden är det nog väldigt få som är ute och härjar i leran med sina Range Rovers, även om det såklart fortfarande är möjligt. Vid lanseringen var Range Rover den första suven med permanent fyrhjulsdrift och 1989 blev den världens första terrängbil med ABS-bromsar. 1992 introducerades elektronisk antispinnkontroll och automatisk elektronisk luftfjädring vilket man också var först med på denna typ av bil. 2012 var man först med att tillverka en SUV helt i aluminium. Den senaste specialversionen Fifty tillverkas endast i 1970 stycken exemplar. Man har utgått från Autobiography och och smackat dit 22-tumsfälgar. Bilen går att få i färgerna Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba och Santorini Black. Land Rover Special Vehicle Operations har även tagit fram tre stycken solida färger som inspirerats av dåtiden - Tuscan Blue, Bahama Gold och Davos White. Det går att få bilen med lång eller kort hjulbas och med bensin, diesel eller laddhybridsversionen P400e. Speciella emblem kommer att finnas både på in- och utsidan. Vad man får betala för kalaset är dock oklart. Läs mer i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Skoda visar upp nya Octavia Scout
Ut på tur, aldrig sur!

I november förra året rullade Skoda ut nya Octavia. I mars presenterades bilen i RS-utförande och nu är det dags för det man kallar för Scout. Den här versionen bjuder på lite högre markfrigång, fyrhjulsdrift, plast runt hjulhusen, hasplåtar och är tänkt för körning där det är lite terräng. Även om det som vanligt är på asfalten i en trång bilkö vi kommer att få se den. Som tillval finns faktiskt framhjulsdrift för den som bara vill ha looken och inte funktionen bilen annars bjuder på. Under huven sitter en ny turbomatad dieselmaskin på 2,0 liter som ger 200 hästar och 400 newtonmeter i vrid. På dragkroken får man hänga upp till två ton. Sen finns det en effektsvagare diesel på 115 hästar, en bensinare på 1,5 liter med 150 hästar och en e-TEC-version som har mildhybrid-teknik. Vidare erbjuds en diesel på 150 hästar och ytterligare en bensinare på 190 hästar. Modellversionen har premiär nästa månad, men vad den kommer att kosta vet vi tyvärr inte just nu. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Nissan visar mer av fyrhjulsdriften e-4ORCE
Kommer hamna i framtida elbilar

Nissan har byggt en Leaf-prototyp för att demonstrera den elektriska fyrhjulsdriften e-4ORCE som ska hamna i framtida eldrivna modeller. Tekniken ska vara i slutskedet av utvecklingen och man ska ha tagit med sig många lärdomar från både GT-R och systemet som sitter i modellen Patrol. Nissan beskriver e-4ORCE med orden "revolutionary new all-wheel control technology" och "balanced, predictable power in any situation". Det ska ge blixtsnabb men ändå mjuk acceleration, förbättrad kontroll över bilen, bättre köregenskaper och skarpare styrning. Grundinställningen är 50/50 för viktfördelningen men 100 procent av kraften kan skickas fram eller bak om det skulle behövas. Vilken eller vilka bilar som kommer att få ta del av tekniken återstår att se. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

BMW:s uppdaterade 5- och 6-serie är här
Kommer både som mildhybrid och laddhybrid

Precis som utlovat presenterar BMW idag uppdaterade 5-serie Sedan, 5-serie Touring och 6-serie. Gemensamt för alla är att det går att få med mildhybridteknik eller som laddhybrider. På det sistnämnda temat presenterar man även nyheten X2 xDrive25e. Bilarna har fått ett nytt uppdaterat utseende och tydligast är LED-strålkastarna, den större grillen och de nya bakljusen. Adaptiva LED-strålkastare och laserljus finns på tillvalslistan. Insidan får infotainmentsystem med skärm på upp till 12,3 tum, sporträtt i läder och nya perforerade Sensatec-komfortsäten. Dragvikten för laddhybriderna ökas från 750 till 1700 kilo. Har du fyrhjulsdriften xDrive får du dra upp till 2000 kilo. Mildhybridtekniken består av en 48-volts startgenerator som kan lagra bromskraftsenergi och vid tillfälle kan ge extra elektrisk kraft. 5-serie Sedan och 5-serie Touring har premiär i juli. Då erbjuds 530e och 530e xDrive Sedan som båda fått 40 extra hästar och som nu bjuder på 292 hästar. I höst lanseras laddhybriderna 530e Touring, 530e xDrive Touring och 545e xDrive Sedan. 6-serie Gran Turismo lanseras i slutet av sommaren. 5-serie Sedan kostar från 436.000 kronor, Touring från 454.900 kronor och 6-serie GT från 557.600 kronor. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Mer information om Skodas eldrivna SUV Enyaq
Två olika batteripack, fyra olika effektlägen

Vi har tidigare berättat att Skodas kommande eldrivna SUV får namnet Enyaq. Nu berättar tillverkaren lite mer om bilen och bland annat får vi reda på att den kommer att erbjudas med två olika batteripack och inte mindre än fyra stycken olika effektlägen. Det här är Skodas första modell som baseras på MEB-plattformen och den mäter 4,64 meter på längden, 1,87 på bredden och är 1,61 meter hög. Hjulbasen anges till 2,76 meter. I bagagerummet ska det gå in 585 liter. Instegsversionen som man kallar för Enyaq 60 har en elmotor bak som driver bakhjulen. Motorn ger 180 hästar och den får sin kraft från ett batteripack på 62 kWh. Räckvidden anges till 38 mil. Nästa steg är Enyaq 80 som har 204 hästar, batteripack på 82 kWh och längst räckvidd av alla versioner - 50 mil. Sen har vi 80X som har samma batteripack som 80 men en extra elmotor där fram. Den här bjuder alltså på fyrhjulsdrift och en kombinerad effekt på 265 hästar. "Värstingen" blir vRS som har 306 hästar, fyrhjulsdrift och som klarar 0-100 km/h på 6,2 sekunder. Toppfarten ligger på 180 km/h. Båda de sistnämnda versionerna ska komma 46 mil på en laddning. Enyaq kan laddas med vanlig växelström från en laddbox upp till 11 kW. Då tar en laddning från tomt till fullt batteri 6-8 timmar. Bilen går att snabbladda med upp till 125 kW och gör man det får man från 10-80 procent på 40 minuter. Den nya modellen har världspremiär i höst och produktionen drar igång strax efter detta. Lansering blir det under första kvartalet nästa år men vad bilen kan tänkas kosta är oklart för tillfället. Teknikens Värld har provkört Enyaq och vad deras första tankar är kan du läsa här. Tumnagel
43.8°
+
Bobby Green
0

Kinesiska BYD kommer till Europa i år
Börjar i Norge med eldriven SUV

BYD Auto är Kinas största tillverkare av elbilar. Snart kommer de hit till Europa och man börjar i Norge med SUV-modellen Tang EV600. Lanseringen kommer att ske senare i år men några prisuppgifter har vi tyvärr inte för tillfället. I Kina bjuder bilen på ett 82,8 kWh batteripack som driver antingen en eller två elmotorer beroende på om man vill ha endast framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Motorn är på 245 hästar och räckvidden enligt NEDC-cykeln ligger på 52 mil. Om allt går bra för BYD i Norge är det inte helt omöjligt att deras modeller även kommer att börja säljas här i Sverige. Tumnagel
34.5°
+
Bobby Green
0

Eldrivna Xpeng P7 lanseras i Kina
En utmanare till Tesla Model 3

För två år sedan skrev vi om den nya kinesiska elbilstillverkaren Xpeng Motors. Precis som så många andra hade de storslagna planer och ville bli landets motsvarighet till Tesla. Förra året visade man upp den lilla suven G3 och nu lanseras sedanen P7 så allt var kanske inte bara snack och konceptskisser. P7 är en direkt konkurrent till Tesla Model 3 och batteripacket är på 80,9 kWh. Vad det handlar om för elmotorer under skalet får vi dock inte reda på. Instegsversionen driver bara på bakhjulen och har en räckvidd på 56,8 mil, dock enligt NEDC-cykeln. Den man kallar för Super-Long Range har istället upp till 70,6 mil enligt NEDC. Sen finns det en prestandaversion med dubbla motorer (och antagligen fyrhjulsdrift) som ska göra 0-100 km/h på 4,3 sekunder men vad den har för räckvidd framgår inte. Att ladda från 30 till 80 procent ska ta under en halvtimme och laddar man tio minuter ska man kunna få upp till tolv mils räckvidd. Bilen ska ha självkörning i nivå 3 och ett system med 14 stycken kameror, tolv stycken ultraljudssensorer och radar. P7 går att beställa i Kina nu och de första leveranserna ska ske i juni. Priset börjar på motsvarande strax under 30.000 euro och dyrast blir prestanda-versionen som kostar från 45.000 euro. Tumnagel
31.4°
+
Bobby Green
0

Cadillac rullar ut långa versionen av Escalade
Är 5,76 meter lång!

Om du inte trodde att Cadillacs maffigaste modell Escalade kunde bli maffigare gick du bet. Nu presenterar man nämligen den långa versionen med tilläggsnamnet ESV och det här blir herren på täppan för den som vill ha en jätte-SUV. Vanliga Escalade som presenterades i början av februari mäter 5,38 meter på längden vilket knappast är något diskret mått. Men ESV är hela 5,76 meter lång! Hjulbasen har också ökat från 3,07 till 3,4 meter. Den nya längden ger 18,1 procent mer lastutrymme och man ska kunna få in upp till sjuka 3584 liter om man trixar bort sätena. ESV erbjuds med två stycken olika motoralternativ och dessa är en V8:a på 6,2 liter som ger 420 hästar och 620 newtonmeter eller en turbomatad Duramax-dieselsexa på 3,0 liter som bjuder på 280 hästar och 620 newtonmeter i vrid. Oavsett val är det tiostegad automatlåda som gäller, och modellen erbjuds både med fyrhjulsdrift eller endast bakhjulsdrift. Prislappen börjar på strax över 80.000 dollar. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Toyota presenterar Yaris Cross
Går att få med fyrhjulsdrift

Vi har tidigare berättat att Toyota har en ny kompakt SUV baserad på Yaris på gång och idag presenterar man den nya bilen som heter Yaris Cross. Det här blir en modell som storleksmässigt hamnar mellan C-HR och RAV4. Yaris Cross har samma drivlina som Yaris Hybrid vilket innebär trecylindrig bensinmotor på 1,5 liter och 120 hästar parad med en liten elmotor. Drivningen sker på framhjulen men fyrhjulsdrift ska finnas på tillvalslistan. På längden mäter den 4,18 meter vilket är 24 centimeter längre än vanliga Yaris. Markfrigången har även höjts med tre centimeter. Hjulbasen är dock densamma - 2,56 meter. De första leveranserna väntas ske i början av nästa år. Några priser eller liknande har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Pigg Peugeot 207 med sinnessjukt motorljud
Hej vad det går!

På Leadfoot Festival som anordnades i februari deltog den här Peugeot 207. Men det är inte den aggressiva karossen eller fläskiga bakvingen som får den här bilen att sticka ut, utan motorljudet. Lyssna bara, och njut. V6:a på 3,5 liter hämtad från en Formula Renault-bil. 450 hästar vid 8500 varv, fyrhjulsdrift, sexväxlad låda och 0-100 km/h på 2,6 sekunder. Tumnagel
48.1°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Range Rover fyller 50 år i år!
Första lyx-suven fyller jämnt

Det är i juni i år hela 50 år sedan Range Rover lanserades. Det här var ett nytt grepp från Land Rover där man ville erbjuda en redig offroad-maskin som inte skulle tumma på lyxen. Här fanns fyrhjulsdrift, ABS-bromsar, elektroniskt antispinnsystem och automatisk luftfjädring på de senare versionerna. Bara för att man ville skogsmulla sig skulle man inte behöva studsa fram alltså. I dagsläget är det väl väldigt få som är ute med sina Range Rovers och härjar i leran, men de klarar fortfarande av det om man nu skulle vilja. För att fira jubileet gjorde man ett 260 meter i diameter stort snökonstverk i Arjeplog som ni kan se här nedan. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Snösladdande med Ford Mustang Mach-e
Ser kul ut

Att sladda lite är alltid kul, oavsett om det är i en bil med förbränningsmotor eller elmotor. Här får vi se hur lätt det är att sladda med en Ford Mustang Mach-e om man nu skulle vilja det. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0
Nästa sida