m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Onsdagens bästa på Black Week!

PAL-V:s flygande bil Liberty nu godkänd för gatan i Europa
Kanske även för luften snart

PAL-V tillverkar som vi tidigare har skrivit om "flygande bilar" och nu har deras modell Liberty blivit godkänd att framföra på gatan i Europa. Den måste då vara försedd med registreringsskyltar och ger man bara fanken i att fälla ut vingarna vid rödljusen ska det nog inte vara några problem i trafiken. Förutom att alla kommer stirra på dig och undra vad det är du kör omkring med. Nu ska skapelsen bara bli godkänd att flyga med också, något man hoppas ska ske under 2022. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Det här är Brabham BT62R
För finsmakaren som vill köra på gatan

Brabham bygger banracern BT62 och i början av året meddelade de att för 150.000 pund extra kunde de fixa till bilen så att du får köra den på gatan. Men det är fortfarande en ganska så hårdbarkad racerbil, och det kanske man inte vill köra runt med i det långa loppet. Det är där BT62R kommer in. Visst, det är fortfarande en mycket potent banracer, men man har mjukat upp den lite och gett den en mysigare inredning så att den ska bli lite enklare att leva med i vardagen. Här finns lyxigheter som ac, bekväma säten, ljudisolering, uppvärmd vindruta, centrallås och ett avgassystem som inte väcker grannarna i nästa kommun när du startar på morgonen. Man kan till och med få en stereoanläggning! Bilen har även fått sig en ny frontsplitter och diffusor bak som är lite mer gata än bana. Slicksen har också bytts ut mot gatlegala diton från Goodyear. Vidare har man gett den sexpetade sekventiella växellådan lite annan utväxling och det finns faktiskt en kopplingspedal för finåka. Med hjälp av ett lyftkit kan nosen höjas från 70 till 130 millimeter om man skulle behöva komma över ett gupp eller liknande. Motorn är densamma vilket innebär V8:a på 5,4 liter utan överladdning. Den ger 710 hästar och har 667 newtonmeter i vrid. På prislappen står det nästan två miljoner dollar. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

En närmare titt på McLaren Senna LM
Den gatlegala versionen av Senna GTR

Förra året började det bubbla upp rykten som sa att McLaren höll på med en specialversion av modellen Senna kallad Senna LM. Den är baserad på racerbilen Senna GTR men är något man får köra med på gatan, fortfarande ganska så extrem dock. McLaren har fortfarande inte officiellt presenterat bilen men den har synts till på nätet flera gånger sedan ryktena började. Nu har en McLaren-återförsäljare i Auckland, Nya Zeeland, fått in just en sån här. I följande klipp går man igenom bilen som är en hyllning till legendariska F1 LM som lanserades för att fira segern på 1995 års upplaga av 24-timmars på Le Mans med en F1 GTR. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Video på den McLaren F1 GTR Longtail som är till salu
Det här får man för 15 miljoner dollar

I slutet av mars skrev vi att Tom Hartley har en gatlegal McLaren F1 GTR Longtail till salu. YouTube-kanalen The Supercar Driver har filmat bilen tillsammans med Tom Hartley Junior så att vi kan få oss en närmare inblick i vad man får för de 15 miljoner dollarna bilen kostar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Gordon Murrays superbil T.50 ska väga 980 kilo
Det är ganska lite det

Låg vikt på en bil ger den oftast bättre prestanda. Det vet Gordon Murray. Hans kommande superbil T.50 kommer inte att bli något undantag, och vikten på bilen som ska vara komfortabel och något man ska kunna köra till vardags kommer landa på 980 kilo. "Designing a lightweight sports car does not come from specifying exotic materials alone, it comes from a state of mind, from absolute focus and control, and from a deep understanding of lightweight, optimized design." T.50 blir bara 4,38 meter lång och 1,85 meter bred vilket gör den mindre än en Porsche 911. Men det ska fortfarande finnas bra plats för tre stycken personer och bagage. Kolfiber-monocoquen och karosspanelerna väger tillsammans under 150 kilo. De tre stolarna som är i kolfiber väger inte mer än tio kilo tillsammans. Bakom sittbrunnen kommer det att husera en V12:a på 4,0 liter som ger 650 hästar. Den har ingen överladdning och kommer att bli världens högst varvande motor i en gatlegal bil med sitt varvstopp på 12.100. Motorn blir även den lättaste V12:an byggd för gata med sin vikt på under 180 kilo. BMW-V12:an i McLaren F1 väger över 60 kilo mer än det. Endast 100 stycken exemplar av T.50 kommer att tillverkas och varje kommer att ha en prislapp som börjar på två miljoner pund. Den första prototypen ska börja testas på väg i höst och de första kunderna ska få sina bilar någon gång 2022. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Första Brabham BT62 Competition levererad
Kommer att tävla i Britcar Endurance Championship

Brabham har nu monterat ihop och tillverkat den allra första BT62 Competition-versionen. Bilen har skeppats till Storbritannien där den kommer att tävla i årets upplaga av Britcar Endurance Championship. Stallet som kommer att förfoga över bilen heter Horsepower Racing och det ägs av Paul Bailey. Köra kommer Ross Wylie att göra. Competition-versionen kostar från 750.000 pund och har ett FIA-godkänt chassi, komplett telemetrisystem med tillhörande ratt i kolfiber, kolfiberkaross, lättviktshjul och kralliga bromsar. Bakom sittbrunnen sitter en V8:a på 5,4 liter utan överladdning som ger 700 hästar och 666 newtonmeter i vrid. Kraften går endast till bakhjulen och den kommer dit via en sexstegad sekventiell växellåda. Matchvikten för ekipaget ligger på bara 972 kilo. Härnäst för Brabham är att bygga både banpreppade och gatlegala versioner av bilen som sedan ska skeppas till Australien, Nya Zeeland och Europa. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! 15 år sedan Bugatti Veyron körde över 400 km/h
Imponerande bedrift

För 15 år sedan "chockade" Bugatti världen genom att köra över 400 km/h med modellen Veyron - en bil som man fick köra med på gatan. Det var då ingen annan tillverkare som gjort samma sak med en serietillverkad modell. Målet var att klå rekordet Porsche 917 hade på Les Hunadières-rakan vilket innebar att man var tvungen att passera 406 km/h. Det lyckades man med och hastigheten blev när den var avräknad 407 km/h. Bakom ratten satt testföraren Uwe Novacki. För att nå siffran hade ingenjörerna utvecklat en ny W16-motor på 8,0 liter som fått inte mindre än fyra turboaggregat. Effekten låg på 1001 hästar och vridet på 1250 newtonmeter. Sanslösa siffror för något man kunde ta till glasskiosken. Kraften skickas till alla fyra hjulen via en sjustegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h går på bara 2,5 sekunder, 0-200 på 7,3 och 0-300 på 16,7. I juni 2010 klådde man sitt egna rekord med 1200 hästar starka Veyron 16.4 Super Sport som lyckades nå 431 km/h. I april 2013 körde man även 408,8 km/h med Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse vilket gjorde den till världens snabbaste gatlegala cabriolet. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18
Inspirerad av F1 GTR Longtail

Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

McLarens första F1 GTR Longtail nu till salu
Köp en gatlegal superbil med ikon-status

Tio stycken exemplar av McLaren F1 GTR Longtail blev det. Nu ska det allra första säljas, och det är en helt sjuk bil som du faktiskt får köra med på gatan. Bilen har använts som utvecklingsprototyp av fabriken och var den första Longtail som Lanzante och Gordon Murray Design byggde om för gatbruk. Jämfört med en vanlig F1 GTR har Longtailen en 64,1 centimeter längre stjärt samtidigt som den är tio centimeter bredare i karossen. Även fronten har förlängts för att ge bilen så bra downforce som möjligt. Vad skapelsen har för prislapp framgår inte, men det kanske inte spelar så stor roll heller. Den som väl köper har troligtvis ordning på sina finanser. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II fyller 30 år!
Dat wing

Tiden går fort när man har roligt. Nu är det nämligen hela 30 år sedan Mercedes rullade ut fantastiska 190E 2.5-16 Evo II - en fyrkantig kloss med jättevinge och bra pulver under huven. Det här var en gatlegal version av DTM-racern och den baserades på 190E 2.3-16 som lanserades 1984. Presentationen ägde rum den 8 mars 1990 på bilmässan i Genève och endast 502 stycken exemplar tillverkades - alla i den svartblåa metalliclacken. Bilen stack ut mycket tack vare sina skärmbreddare och fikabordet på bakluckan. Jämfört med Evo I hade Evo II 21,2 kilo mer downforce i fronten - 57,1 kilo i baken. Vidare styvades chassit upp ytterligare och i hjulhusen satt nya 17-tummare. Under huven satt en rak fyra på 2,5 liter utan överladdning som gav 235 hästar och 245 newtonmeter i vrid. Toppfarten anges till 249 km/h. Bonusklipp nedan. Tumnagel
51.5°
+
Bobby Green
0

Det här är den billigaste gatlegala motorcykeln du kan köpa
På Amazon

YouTube-kanalen Bikes and Beards bestämde sig för att leta upp den billigaste gatlegala motorcykeln man kunde köpa på Amazon. Den kostade 1400 dollar och det här är vad man får för pengarna. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

The Smoking Tire kör en Koenig C62
Ingen dussinbil direkt

Koenig Specials är ett tyskt bilföretag som bygger om mängder av olika bilar och i de flesta fallen gör de ganska så extrema. 1990 presenterade man exempelvis en Ferrari Testarossa som fått dubbla turbo och kompressor och nu lämnade 1000 hästar vilket räckte för en toppfart på 370 km/h. Det är alltså 30 år sedan vi snackar om. En annan bil man byggde var Koenig C62 - en Porsche 962 som gjordes gatlegal. Det var dock i princip fortfarande en racerbil med en 3,4 liter stor boxersexa hämtad från Carrera som ger 800 hästar. Helt okej effekt i en bil som väger strax under ett ton. Matt Farah från The Smoking Tire fick nycklarna till en och tog sig en provtur. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0
2019

JRM presenterar gatlegal Nissan GT-R
400 kilo lättare, bakhjulsdriven och med 660 hästar

Det brittiska företaget JRM har byggt och kör med en Nissan GT-R GT3 i mästerskap världen över. Nu presenterar de GT23 som är en specialversion framtagen för gatan. Den är trimmad till 660 hästar, har sekventiell växellåda och så har man plockat bort framhjulsdriften vilket säkerligen ger en busigare bil och i samma veva en bantning med hela 400 kilo så att vågen numera stannar på 1375 kilo. Vidare får bilen fullt justerbar fjädring och ett komplett kjolpaket med jättevinge för bättre downforce. Prislappen ska ligga på saftiga 500.000 dollar men när man kan köpa bilen eller liknande framgår tyvärr inte. Endast 23 stycken exemplar kommer att tillverkas. Visa det här inlägget på Instagram **BREAKING NEWS** Introducing the new JRM GT23. We’ve taken our world-championship winning expertise and developed a race car…that is road legal. It’s a limited edition - only 23 will ever be made. Preorders are open now – link in bio. #newcar #car #carreveal #carlife #racecarfortheroad #gt23 #jrmgt23 #carwithoutlimits #gt3 #gt #racecar #motorsport #racetrack #track #roadlegal #Nurburgring #godzilla #instacar #carsofinstagram #carlaunch #firstlook #NISSANGTR #nismo #nissan #r35 #nissangtrnismogt3 #supercarkiller Ett inlägg delat av JRM group (@jrmgroupofficial) 11 Dec 2019 kl. 1:02 PST Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Första bilden på Gordon Murrays McLaren F1-uppföljare
En Ferrari 488 GTB med propeller?

Nu får vi se en första bild på Gordon Murray Automotives kommande superbil T.50. Det här ska alltså typ vara en spirituell uppföljare till McLaren F1 - en modell som Gordon var med och utvecklade. Givetvis sitter föraren då i mitten och på vardera sida finns det plats för en passagerare. Målet med T.50 är en bil med de mest avancerade och mest effektiva aerodynamiska egenskaperna någonsin på en gatlegal modell. För att få till detta sitter det bland annat en 400 millimeter stor fläkt mitt i rumpan bak - något som tillsammans med aktiva aerodynamiska kanaler under bilen ska se till att suga fast den mot vägen extra mycket. Under skalet kommer det att sitta en specialutvecklad V12:a på 3,9 liter byggd av Cosworth. Den kommer att bjuda på 660 hästar, ha 450 newtonmeter i vrid och kopplas till en sexpetad manuell växellåda som driver bakhjulen. Men det fetaste är att motorn kommer att ha sitt varvstopp på hela 12.100 varv vilket gör den till världens högst varvande motor som någonsin stoppats i en bil för gatan. Nästa år ska bilen börja testas i vindtunnel tillsammans med F1-teamet Racing Point. Avtäckningen kommer att ske i maj och de första kunderna ska få sina bilar i januari 2022. Tumnagel
42.3°
+
Bobby Green
0

McLaren presenterar 620R
En gatlegal version av 570S GT4

I oktober läckte bilder på McLarens kommande modell 620R ut, och nu är den officiell. Det här är i princip en 570S GT4 som man får köra på gatan. Det blir också den starkaste modellen i Sport Series-utbudet. Motorn är den numera beprövade maskinen med beteckningen M838TE. V8:a, 3,8 liter, dubbla turbo och i det här fallet 620 hästar och 620 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 2,9 sekunder, 0-200 på 8,1 sekunder och toppfarten anges till 322 km/h. Till motorn kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda. Torrvikten anges till 1282 kilo. Bilen delar fjädring, bromsar och aerodynamiska bitar med racer-bilen. Dock är vingen monterad något högre och ska i sitt vassaste läge bjuda på 185 kilo marktryck i 250 km/h. Endast 350 stycken exemplar kommer att tillverkas. Tillverkningen drar igång i januari och priset börjar på 250.000 pund. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Tysklands äldsta gatlegala bil
En Benz Victoria från 1894

Den här Benz Victorian från 1894 är den äldsta bilen som får framföras lagligt på Tysklands gator. Den tillverkades mellan 1893 och 1900 i ett gäng olika versioner och erbjöds med tre upp till åtta hästar stark motor. Bilen har både fotbroms och handbroms men ingen ratt som vi är vana vid idag utan istället en styrspak. Kul att se den rulla fortfarande! Tumnagel
45.8°
+
Bobby Green
0

Nya Mini John Cooper Works GP presenteras 20 november
Blir snabbaste Minin

Nu står det klart att Mini kommer att ha premiär för nya John Cooper Works GP på Los Angeles Auto Show den 20 november - onsdag nästa vecka alltså. Det här blir den snabbaste gatlegala Minin någonsin och den bjuder på strax över 300 hästar ur en turbomatad fyra på 2,0 liter. Endast 3000 stycken exemplar kommer att tillverkas och prislappen börjar på 45.570 dollar. De första kunderna ska få sina bilar i mitten av nästa år. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Nya bilder på Lamborghini Urus ST-X Concept
Kommer rejsa på specialbyggd bana

Ja, ni läste rätt. Nästa år kommer Lamborghini att börja tävla med modellen Urus på en specialbyggd bana på Misano som kombinerar både asfalt och grus. Banan kommer att vara byggd enligt FIA World Rallycross Championships regelverk. Bilen man kommer att köra med kallas för Urus ST-X och i helgen gjorde man sina första varv med den med motorcross-föraren Tony Cairoli bakom ratten. Det här är första gången bilen har visat sig sedan man släppte renderingar på den förra året. Den har bur, eldsläckningssystem och en fuel cell istället för en vanlig bensintank. Man har även bantat bilen med hela 550 kilo. En gatlegal version av Urus ST-X ska vara under utveckling. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

McLaren Senna sätter nytt varvrekord
På Virginia International Raceway

Car and Driver har ett segment varje år som de kallar för Lightning Lap där de testar olika snabba gatlegala bilar mot varandra på en bana. I år hade man bland annat med sig en McLaren Senna och med den lyckades man att sätta varvrekord. Tiden som klockades blev 2:34.9 vilket gjorde modellen 2,9 sekunder snabbare än en Porsche 911 GT2 RS, 1,9 sekunder snabbare än en McLaren 720S och 1,5 sekunder snabbare än en Chevrolet Corvette ZR1. Snabbt! Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

McLaren 620R läcker ut
Läcker?

Det vi ser här är en McLaren 620R. Det är en specialversion av modellen 570S och en gatlegal version av racerbilen 570S GT4. Något för dig som tycker att en 600LT är lite för tam alltså. 620 i namnet borde innebära att den här bjuder på 620 hästar ur den välbeprövade V8:an bakom sittbrunnen. I övrigt pryds bilen av ett takscoop, en rejäl vinge där bak och diverse andra aerodynamiska attribut som mest hör hemma på banan men som i det här fallet alltså även kan avnjutas på allmänna vägar. När versionen blir officiell är oklart för tillfället. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Chris Harris kör Dallara Stradale
Verkar kul

I slutet av 2017 presenterades Dallara den gatlegala banbilen Dallara. I det senaste avsnittet av Top Gear testar Chris Harris bilen, och så här såg det ut. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

BAC presenterar Mono R
Mer kraft och lägre vikt

Ytterligare en racerbil i samma anda som Radicals senaste är den här från BAC. Man har tagit modellen Mono och skruvat upp det hela ett steg till och därefter adderat ett R till namnet. Den är fortfarande gatlegal och ensitsig men trivs nog allra bäst på bana. Bilen har fått ännu mer pulver och lägre vikt. Motorn är en fyra på 2,5 liter utan överladdning. Den har optimerats och utvecklats tillsammans med Mountune och ger 340 hästar - 35 fler än i vanliga Mono. Varvstoppet ligger på hela 8800 varv. 0-100 km/h ska gå på snabba 2,5 sekunder och som toppfart gäller 274 km/h. Tjänstevikten anges till 555 kilo vilket är 25 kilo mindre än föregångaren. Endast 30 stycken exemplar kommer att tillverkas och alla är redan sålda till ägare av den första generationen. Vad de har fått betala framgår dock inte. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Radical Rapture - kul på både gata och bana
Väger 765 kilo torr

Efter teasern har nu Radical Sportscars presenterat sin nya modell Rapture. Den är laglig att framföra på gatan men passar nog bäst på racerbanan. Under skalet sitter en EcoBoost-fyra på 2,3 liter som ger 355 hästar och 434 newtonmeter i vrid. Till maskinen kopplas en sexpetad sekventiell växellåda med paddlar bakom ratten. Kraften skickas endast till bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på strax över tre sekunder och toppfarten anges till 266 km/h. Torrvikten på bilen anges till 765 kilo. Radical tar emot beställningar på Rapture nu men vad man får betala framgår inte. De första leveranserna ska ske i augusti. Läs mer om bilen på länken nedan. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Radical teasar gatlegal sportbil
Snart är Rapture här

Brittiska Radical har en ny modell på gång. Den heter Rapture och på Goodwood Festival of Speed på torsdag kommer den att ha sin premiär. Bilen kommer som väntat att vara mycket vass på banan men kommer även att vara helt laglig att framföra på gatan. Bilden ovan och videon nedan är det vi får just nu, håll ut i två dagar till så presenteras helheten. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Motorn i Mustang Shelby GT500 ger 770 hästar
Nu får vi reda på den riktiga effekten

I början av året presenterade Ford nya Mustang Shelby GT500 men man var då lite hemliga med effekten. Man sa att V8:an gav över 700 hästar i alla fall, men inget mer. Nu, ett halvår senare, får vi reda på att det stämde och lite till. Motorn som är en kompressormatad pjäs på 5,2 liter ger hela 770 hästar. Vridet ligger på 847 newtonmeter. Det gör den här Shelbyn till Fords kraftfullaste gatlegala bil någonsin. Fortfarande får vi dock inga prestandasiffror, men det har tidigare ryktats om att toppfarten ska vara elektroniskt begränsad till 290 km/h. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Chris Harris kör en Porsche 911 GT2 RS MR
Snabb rackare

Det fulla namnet på den här bilen är Porsche 911 GT2 RS Manthey Racing. I november förra året blev den den snabbaste gatlegala bilen runt Nordslingan. Nu har Chris Harris provkört och så här såg det ut. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Gatlegal Ford GT toppar över 300 mph
Nytt världsrekord för "standing mile"

Den här Ford GT:n med över 2 000 hästar har nu slagit ett nytt världsrekord i så kallad "standing mile" (1,6 kilometer). På sträckan lyckades den gatlegala bilen komma upp i hela 300,4 mph vilket i km/h är 483,44. Vad bilens toppfart är får vi inte reda på men den hade betydligt mer att ge än så här. Riktigt imponerande! Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Cake presenterar en gatlegal version av Kalk
Vad säger Sverige om den här tro?

För ett år sedan presenterades Cake Kalk - en eldriven cross från POC-grundaren Stefan Ytterborn. Nu visas uppföljaren Kalk& upp och det som är speciellt med den är att den är gatlegal. Man säger att den är laglig på gatan både i USA och i EU, men huruvida det funkar här i Sverige är oklart för tillfället. Kalk och Kalk& ser lika ut men är väldigt olika. Den nya har högre toppfart och är omgjord och anpassad till gatbruk på många punkter. Chassit, ramen, fjädringen, drivlinan, hjulen och däcken har alla fått sig en genomgång. I slutet av mars drar försäljningen igång och då kommer man även att presentera specifikationerna, när den lanseras och vad den då kommer att kosta. En förhandsbeställning kostar 200 euro i deposition. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Volkswagen Golf GTI TCR i produktionskläder
Placerar sig mellan GTI och R

I maj förra året visade Volkswagen upp konceptet Golf GTI TCR som är en gatlegal bil med inspiration hämtad från den riktiga Touring Car Racing-versionen. Nu får vi se bilen i produktionsutförande och inget ser ut att ha förändrats. Den här bilen lägger sig mellan GTI Performance och R och krämar ut 290 hästar ur den turboladdade fyran på 2,0 liter. Det är alltså 45 hästar mer än i den förstnämnda men bara tio mindre än R. R har dock fyrhjulsdrift, den här driver bara på framhjulen. Till motorn kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda och till 100 km/h ska man från noll komma på 5,6 sekunder. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h men kan höjas till 260 om man vill. Utseendemässigt sticker versionen ut med ny splitter fram, andra kjolar och annan design på diffusor och takvinge. Den får även 18-tumsfälgar, svarta backspegelkåpor, LED-strålkastare, hålborrade skivor och en diffspärr på framaxeln. Adaptiv fjädring, större fälgar, sportigare dämpare bak, svart tak, foliering på sidan är alla saker som finns på tillvalslistan. Insidan har stolar med ny fräsig design, sportratt med flat botten och diverse röda detaljer överallt. I Tyskland kostar bilen från 38.950 euro. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0
Nästa sida