m

McDonalds ska lansera McPlant
Vegetarisk burgare som ska smaka kött

Förra året började McDonalds att testa hamburgare med köttersättning på några marknader och nu uppger företaget att man kommer att lansera den köttlösa hamburgaren "McPlant". McPlant är framtagen tillsammans med företaget Beyond Meat vilka tidigare använt sitt växtbaserade köttsubstitut i lite olika produkter. Sedan tidigare har McDonalds konkurrent Burger King lanserat den köttlösa hamburgaren "Impossible Whopper" tillsammans med Beyond Meats konkurrent Impossible Foods. Vilka marknader som McDonalds planerar att lansera McPlant på nästa år är än så länge okänt. Tumnagel
53.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu kommer fejk-kött till Starbucks med
Börjar sälja mackor med Beyond Meats köttersättning

De senaste åren har det blivit allt mer populärare att skippa kött och ersätta detta med växtbaserat fejk-kött, något som nu även Starbucks kommer att börja med rapporterar CNBC. Starbucks kommer i vår att börja erbjuda sina kunder i Kanada köttlösa mackor där växtbaserad korv från Beyond Meat istället kommer att fungera som pålägg. Korven är tillverkad av en växtbaserad kräm som odlats fram i laboratorium av Beyond Meat. Beyond Meat är tillsammans med Impossible Foods antagligen de mest kända företagen som tillverkar fejk-kött till en lång rad olika produkter. Beyond Meats kött har till exempel tidigare använts till hamburgare McDonalds, fejkköttbulls-mackor på Subway och fejkchickybits på KFC. Här i Sverige kan man även köpa företagets växtbaserade korv på bland annat COOP. Tumnagel
29.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fixa McDonalds-doften där hemma
Quarter Pounder är gott!

Hamburgare är gott och en favorit för mig är en helt nygjord QP. Nu släpps ett paket med doftljus som tillsammans gör att det kan dofta just QP där hemma. De sex ljusen doftar bröd, ketchup, pickle, ost, lök och biff och tillsammans blir det just en QP. Nu kanske det blir lite väl att tända alla sex samtidigt, men rolig idé! Tumnagel
-163kg
+
Roger Åberg

Får det lov att vara en möglig Whopper?
Så här ser den ut om du lämnar den en månad

Burger King har tagit fram en Whopper utan artificiella konserveringsmedel och för att visa vad som händer med en sådan om man låter den vara en månad har de gjort den här reklamfilmen. Tumnagel
176kg
+
Bobby Green
2019

Så gör Impossible Foods sin köttlösa burgare
Ett besök på fabriken

Impossible Foods är en av alla nya tillverkare som har dykt inom den köttlösa industrin. De har skapat Impossible Burger som är en burgare som ser ut som kött, smakar som kött och som blöder som kött. Men hur lyckas de med detta? Här får vi hänga med till fabriken för att se hur det går till. Tumnagel
178kg
+
Bobby Green

Burgerdudes rankar världens 50 bästa burgare
Sverige har många bra

Borta är den tid när vi endast fick nöja oss med gatukök om vi ville ha en burgare. Över hela landet har det öppnat ställen med riktigt bra burgare och dessa hittar ständigt på nya saker för oss att mumsa på. Nu är det grym kvalitet på kött och övriga ingredienser som gäller och inte prefabbade frysta gråa biffar med noll smak. Burgerdudes som är Sveriges största burgarsajt fyllde precis fem år och under denna tid har de recenserat över 400 stycken burgarställen i 50 olika länder. För att fira milstolpen har de rankat vilka de tycker är de 50 bästa burgarna i hela världen och i Sverige är dessa följande: Hela Sverige: Bastard Burgers Höganäs: Garage Bar Göteborg: Burgersson Växjö/Kalmar: Grilleriet Västerås: RibHaus Stockholm: Franky’s, Bun Meat Bun, Barrels, Funky Chicken Food Truck och Flippinx27 Burgers. Resten av listan hittar ni på länken nedan. Saknar du något ställe får du gärna fylla på bland kommentarerna. Tumnagel
220kg
+
Bobby Green

McDonalds testar köttlösa hamburgare
Inleder ett samarbete med Beyond Meat

Det har snackats en hel del om köttlösa "köttprodukter" i år och nu kommer även McDonalds att börja testa det skriver företaget i ett pressmeddelande. McDonalds har inlett ett samarbete med köttkrämsföretaget Beyond Meat och kommer att testa deras "hamburgerkräm" för att erbjuda kunderna på tolv stycken kanadensiska McDonalds-restauranger köttlösa hamburgare. Nu på måndag 30 september kommer de tolv restaurangerna att börja sälja hamburgaren P.L.T. "Plant. Lettuce. Tomato." där Beyond Meats köttalternativ kommer att ersätta hamburgerkött. En P.L.T. kommer att kosta 6,49 kanadensiska dollar vilket motsvarar cirka 48 kronor. Beyond Meats aktie steg med 11,5 procent efter det blev känt att företaget inlett ett samarbete med McDonalds. Beyond Meat har sedan tidigare även samarbeten med Subway samt KFC och Beyond Meats aktie har stigit med över 500 procent sedan man introducerade sin aktie på börsen tididgare i år skriver CNN. Tumnagel
48.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Köttlösa hamburgare lika onyttiga som vanliga
Gör det något?

De senaste åren har det lanserat en lång rad traditionella "köttprodukter" där köttet ersatts av en slags växtbaserad kräm och dessa har det senaste året tilldragit sig rätt mycket intresse. De här produkterna är med stor sannolikhet nyttigare för miljön än deras kött-motsvarighet men människans hälsa ser de köttlösa produkterna inte ut att kunna förbättra skriver NBC. Enligt NBC är de köttlösa hamburgarna i stort sett lika onyttiga som traditionella hamburgare. När man jämförde Burger Kings klassiska Whopper-hamburgare med den köttlösa varianten Impossible Whopper så visade sig att den köttlösa hamburgaren innehålla lika mycket kalorier och fett som den traditionella Whoppern och den köttlösa varianten innehöll till och med mer salt än den med kött. Impossible Foods, ett av företagen som tar fram köttlösa "köttprodukter", håller inte med om att deras produkter skulle vara onyttiga utan säger att deras produkter är bättre än köttprodukter och ger människor lika mycket protein och järn som deras kött-motsvarighet. Vidare anser man att de här uppgifterna handlar om en förtalskampanj vars syfte är att göra människor misstänksamma mot växtbaserat "kött" till förmån för den traditionella köttindustrin. Vad som än stämmer så kan vi antagligen konstatera att processad mat, som till exempel hamburgare, sällan är supernyttig oavsett om det handlar om mat med eller utan kött. Mat utan kött är dock antagligen mer miljövänlig i de allra flesta fall. Tumnagel
45.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu kommer växtbaserat kycklingkött till KFC
Kycklingkedjan inleder samarbete med Beyond Meat

Köttersättning baserad på växter är något som har blivit allt populärare den senaste tiden. Nu kommer sådant även till den amerikanska snabbmatskedjan Kentucky Fried Chicken (KFC) meddelade företaget i ett pressmeddelande igår. Från och med idag kommer KFC att börja testa "Beyond Fried Chicken" på en sina restauranger i den amerikanska staden Atlanta med målsättningen att introducera det växtbaserade kycklingköttet på fler av sina restauranger. Ethan Brown, grundare av och vd på Beyond Meat, säger om KFC:s nya vegosatsning: "To be able to bring Beyond Fried Chicken, in all of its KFC-inspired deliciousness to market, speaks to our collective ability to meet the consumer where they are and accompany them on their journey. My only regret is not being able to see the legendary Colonel himself enjoy this important moment." Rent tekniskt så är "köttet" i Beyond Fried Chicken veganvänligt men då det tillagas i fritöser där även annan kyckling friteras så kanske det antagligen inte kan räknas som 100 procent veganvänligt när det senare serveras. Jag antar att det är upp till veganen själv att bestämma det. Huruvida "Beyond Fried Chicken" kommer att bli dyrare än den traditionella kycklingen på KFC framgår inte. Liknande satsningar på växtbaserat kött har tidigare varit lite dyrare när det till exempel har använts till hamburgare hos Burger King. Tumnagel
53.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu kommer köttbullar gjorda av växter
Beyond Meat testar gräsbullar på Subway

Så sent som igår skrev vi att vegoföretaget Impossible Foods arbetade på att ta fram växtbaserat fiskkött och nu kontrar deras konkurrent Beyond Meat med växtbaserade köttbullar. Beyond Meats växtbaserade köttbullar kommer initialt att dyka upp som ett alternativ till riktiga köttbullar på mackorna som den amerikanska restaurangkedjan Subway gör. Så det hela ska nog mest ses som svar på Burger King och Impossible Foods satsning på växtbaserat hamburgerkött som man lanserade tidigare i år. Nästa månad kommer det att bli möjligt att beställa en "Beyond Meatball Marinar"-macka på Subway i USA. Den kommer dock inte att vara helt vegansk då den kommer att inkludera två olika ostsorter. Huruvida den växtbaserade köttbullsmackan kommer att bli dyrare än den med traditionella köttbullar nämns det inget om. När Burger King tidigare i år började sälja den växtbaserade "Impossible Whopper" var denna en dollar dyrare än en traditionell Whopper-burgare. Tumnagel
44.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Impossible Foods utvecklar vego-fisk
Växtbaserat kött som smakar fisk

CNBC rapporterar att matföretaget Impossible Foods nästa produkt kan vara växtbaserat kött som smakar fisk vilket kanske kunde funka fint som komplement till de växtbaserade hamburgare och korvar företaget tidigare tagit fram. Fördelen med att tillverka kött som smakar fisk av växter är att man slipper mikroplaster, kvicksilver och annan skit som fisken på våra tallrikar vanligtvis innehåller. Förutom det så skulle växbaserat fiskkött kunna minska överfiskningen som sker på allt fler platser runt om i våra världshav. Tekniskt sett så verkar det inte vara jättesvårt att ta fram växtbaserat kött men när det kommer till fisk så har Impossible Foods, och även deras konkurrenter, svårt att få till alla de olika smaker som olika fiskar har. Det är till exempel rätt stor smakskillnad mellan arter som torsk, strömming och lax. För att inte tala om skillnaden om man dessutom börjar bland in räkor, krabbor och andra skaldjur i det hela. Om eller när vi kan få testa vego-fisk från Impossible Foods finns det än så länge inga uppgifter om, Tumnagel
46.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Vi har smakat på Unbelievable Whopper
Högst trovärdig!

I går skrev vi om Unbelievable Whopper och när lunchtåget i dag avgick testade vi så klart. Och betyget blir högt! För det första fungerar Whopper-formatet bra här, det ska vara ganska trist bröd, majonnäs, krispiga grönsaker och något som är grillat. I vanliga fall är det där som är grillat knappast blodigt eller speciellt upphetsande, utan ok. Och i den här versionen får man allt det som gör en Whopper. Grillkänslan är tydlig och konsistensen är som den ska vara på proteinet. Med andra ord tumme upp! Sen betyder det inte att det här är världens bästa burgare, men det är en Whopper. Tumnagel
395kg
+
Roger Åberg

Impossible Foods börjar med köttlösa korvar
Kommer bland annat att dyka upp på pizzor

Matföretaget Impossible Foods har meddelat att deras nästa köttlösa produkt kommer att bli korv och det är redan nu klart att deras köttlösa korvkräm bland annat kommer att dyka upp på pizzor från den amerikanska kedjan Little Caesars. Impossible Foods har de senaste åren experimenterat med att utveckla köttlösa hamburgare och dessa säljs sedan en tid tillbaka som bland annat "Impossible Whopper" på snabbmatskedjan Burger King i USA. Företagets köttlösa korvar består av liknande ingredienser som företagets hamburgare men har försetts med en annan smak på det blodliknande soyaextraktet som beskrivs som de köttlösa produkternas "hemliga sås". Nu kommer tre stycken restauranger som ingår i Little Caesars-kedjan i USA att börja servera pizzan "Impossible Supreme Pizza" där man ersatt vanlig korv med med köttlös korv från Impossible Foods. Precis som i fallet med Impossible Whooper kommer det köttlösa alternativet blir något dyrare än köttvarianten. En "Impossible Supreme Pizza" kommer att kosta 12 dollar medan köttmotsvarigheten "Ultimate Supreme" kostar 10 dollar. Tumnagel
53.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Burger King och Red Dead Redemption 2 vinner Guldägg
Ingrediensjakt i Vilda Västern

Igår arrangerades reklambranschens årliga galatillställning Guldägget och några som vann pris då var Burger King. Snabbatskedjan släppte förra hösten en reklamkampanj direkt riktad till alla de som då spelade Rockstar Games populära Vilda Västern-spel Red Dead Redemption 2. I spelet kan spelaren jaga efter olika ingredienser till mat men trots att spelet har alla ingredienser som krävs för att göra en av Burger Kings Whopper-burgare så är inte det möjligt i spelet. För att råda bot på det så erbjöd Burger King en gratis Whopper-burgare på sina restauranger för de Red Dead Redemption 2-spelare som kunde bevisa att de i spelet samlat in alla ingredienser som krävs för en Whopper. Kampanjen "Craft a Western Whopper" som är framtagen av reklambyrån Ingo vann guld i både "Aktivering"- och "Digitalt"-kategorin under prisutdelningen på Guldägget igår. Vill ni kolla in vilka andra som vann ägg igår så hoppa vidare på länken nedan. Tumnagel
39.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

CNET testar Burger Kings Impossible Whopper
"The Tesla of food"

I början av veckan skrev vi lite om den köttlösa hamburgaren Impossible Whopper som Burger King har börjat testa på ett 50-tal av sina amerikanska restauranger. I det här klippet testar CNET Burger Kings vegoburgare och man gör även ett besök hos företaget Impossible Foods som tillverkar den köttsmakande pastejen som används till Impossible Whopper. Spoiler Om ni inte har tid att kolla igenom klippet så konstaterar CNET:s reporter att det enda som skiljer en Impossible Whopper från en traditionell Whopper-burgare är priset. Impossible Whopper kostar en dollar mer än vanliga Whopper på de restaurangerna där det hela testas. Men den extra dollarn kanske det kan vara värt att hosta upp för att bota lite av klimatångesten som många verkar dras med nu för tiden. Tumnagel
54.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Burger King börjar med köttlösa hamburgare
Impossible Whoppers "kött" är gjort av växter

Snabbmatskedjan Burger King har börjat servera en helt köttfri version av sin klassiska Whopper-hamburgare på ett 50-tal restauraunger i USA. "Köttet" i "Impossible Whopper" är tillverkad av en slags växtbaserad pastej som är framtagen av det amerikanska startup-företaget Impossible Foods som vi har skrivit om några gånger sedan de drog igång sin verksamhet för fem år sedan. Enligt Burger King har varken kunder eller anställda kunnat känna någon smakskillnad på Impossible Whopper och en traditionell Whopper-burgare. Impossible Whopper serveras fortfarande med majonäs men tar man bort denna så borde Impossible Whopper även kunna ätas av veganer. Impossible Whopper testas just nu på 52 stycken Burger King-restauranger runt St. Louis i USA. Faller testet väl ut så planerar Burger King att lansera Impossible Whopper på samtliga sina cirka 7200 restauranger i USA. Tumnagel
69.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

McDonalds köper israeliska tech-bolaget Dynamic Yield
Ska göra McDonalds-upplevelsen lite mera personlig

Flera källor rapporterar att McDonalds har köpt upp det israeliska företaget Dynamic Yield, ett företag man tidigare har samarbetat med. Dynamic Yield utvecklar tjänster för att göra shopping och restaurangupplevelser lite mera personliga genom att till exempel ta fram menyer som är baserade på faktorer som väder, trafik, vilken tid det är på dygnet, maträtter som trendar och liknande variabler. McDonalds har inte uppgett vad man betalar för Dynamic Yield men insatta källor säger att det rör sig om runt 300 miljoner dollar. I klippet ovan kan ni kolla in lite av vad Dynamic Yield pysslar med. Tumnagel
34.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

Ännu ett burgarhak börjar med robotar
Ska göra lyxburgare billigare

Startupföretaget Creator slår snart upp dörrarna för sin första restaurang i San Francisco där man kommer att erbjuda lyx-hamburgare som görs av en robot. Roboten ska vara speciellt utvecklad för att kunna laga kvalitets-hamburgare lika bra som en mänsklig kock uppger Alex Vardakostas som är en av företagets grundare. Creators lyx-burgare kommer dock bara att kosta 6 dollar vilket kan jämföras med de 12 - 16 dollar likvärdiga människogjorda burgare kostar enligt Vardakostas. I dagsläget kan roboten bara göra en standard-burgare där ingredienserna och deras mått förbestämts. I framtiden satsar dock Creator på att utveckla en app där restaurangernas gäster individuellt kan bestämma vilka ingredienser de vill ha på sina burgare. Creators första restaurang i San Francisco smygöppnar nu på onsdag 27 juni och öppnar officiellt i september. Tumnagel
40.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Robot börjar flippa burgare på amerikansk kedja
Flippy fixar hamburgare på CaliBurger

Förra året skrev vi om en robot som kunde steka hamburgare och nu har den amerikanska hamburgerkedjan CaliBurger köpt in en sådan som kan göra burgare åt deras kunder. Roboten kallas för Flippy och är utvecklad av Miso Robotics. Flippy klarar dock inte av att fixa till en hel hamburgare utan i dagsläget kan den bara vända hamburgerköttet på stekbordet tills detta är klart att lägga i brödet tillsammans med resten av ingredienserna. Flippy använder sig av vanliga kameror, 3D-kameror och värmekameror för att komma fram till när det är dags att vända på hamburgerköttet och när detta kan anses klart att stoppa in i en hamburgare. En Flippy-robot från Miso Robotics kostar cirka 60.000 dollar vilket kan jämföras med de cirka 15.500 dollar om året en burgarvändare på McDonalds i genomsnitt tjänar i USA. Flippy är inte CaliBurgers första robot då man förra året även köpte in ett robotsystem som gör att deras kunder kan beställa och betala sin mat med hjälp av ansiktsigenkänning. Tumnagel
39.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Burger King förklarar nätneutralitet med hamburgare
You got the slow burger pass

Vad handlar nätneutralitet om egentligen? För vissa kan det vara svårt att förklara vad det är och varför det är så sjukt viktigt för världen att hålla nätet fritt. För att hjälpa till att förklara vad det hela handlar om har Burger King släppt en video där gänget förklarar konceptet med hjälp av hamburgare. Tumnagel
75.0°
+
André Stray
0
2017

Beställ hamburgare med ditt ansikte
Automaten vet vem du är

Den amerikanska snabbmatskedjan CaliBurger har börjat testa en beställningsautomat som känner igen sina kunder via ansiktsigenkänning. Automaten är framtagen av japanska NEC och den använder datorsyn för att känna igen personen som beställer maten. Hittar automaten beställarens ansikte bland medlemmarna i CaliBurgers medlemsprogram så presenteras menyalternativ som användaren ofta beställt tidigare. Är man registrerad medlem så kommer även betalningen att ske genom ansiktsigenkänning. CaliBurger har cirka 40 restauranger i Kalifornien och den smarta beställningsautomaten testas just nu på en av dessa. Restaurangkedjan uppger att man planerar att lansera smarta beställningsautomater på samtliga av sina restauranger nästa år. Tumnagel
34.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Google fixar hamburgeremoji!
Öl och ost-emoji också fixade

Tycka vad man vill om emojis, de ska vara rätt. När någon tidigare i år upptäckte att Googles emoji för hamburgare var HELT galen (man hade osten under köttet) så gick internet bananas. Sundar Pichai var då lite rolig och gick ut på Twitter och sa tt man skulle släppa allt och fixa detta. Vilket man faktiskt verkar ha gjort! Man har även ordnat till två emojis med öl och en ost. Hurra! Diskussionerna går vilda på redaktionen om huruvida tomat ska ligga på osten eller inte. Eller, diskussionerna går vilda hur man bygger en burgare helt enkelt. Bobby föreslår bottenbröd, dressing, sallad, lök, kött, ost, ketchup, toppbröd. André föreslår bottenbräd, dressing, ketchup, kött, dubbelost, tomat, sallad, toppbröd. Jag säger att de har fel. Vad säger ni? Tumnagel
51.0°
+
Roger Åberg
0

Google serverar cheeseburgare med osten under köttet
Efter emojigate

Efter förra veckans så kallade "emojigate", där framför allt Google fick ta lite pikar för att deras emojis inte såg ut helt som de borde, så verkar Google Seattle beslutat sig för att skämta till det lite runt situationen. Som synes på bilden ovan och bilderna i den inbäddade tweeten nedan så serverade personalmatsalen på Googles kontor i Seattle något som de kallade för en "Android Burger". Det handlar det om en vanlig cheeseburgare med den lilla skillnaden att osten är placerad under köttet, något som de flesta verkar rörande överens om är helt fel sätt att bygga upp en ostburgare på. Google verkar än så länge inte lyckats återskapa sin öl-emoji som vi sedan tidigare kunnat konstatera verkar bryta mot fysikens lagar. Tumnagel
47.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Emojigate del 3: En ost måste ju ha hål i sig!
Men varför är det ens hål i osten?

I dag har vi berättat om att Googles emoji för hamburgare har osten under köttet, något som internet inte riktigt klarade av. Googles VD Sundar Pichai gick dock snabbt in i debatten och förklarade att så kan man ju inte ha det och att alla på Google släpper allt de håller på med för att fixa detta. Som om inte det vore nog påpekade någon att Googles ölemoji inte alls var korrekt den heller. Hur akut Google kommer att fixa detta är dock oklart. Nu är vi på del tre i emojigate och har kommit till osten. Googles emoji för ost har nämligen inga riktiga hål i sig, som ju god ost bör ha, utan bara målade hål! Och så kan man ju inte ha det. Om du tycker att emojigate har gått för långt nu bjuder jag på en video om varför ost har hål i sig (det har med bakterier att göra). Kolla mer på filmen nedan. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0

Googles VD ska göra allt för att fixa deras cheesburgar-emoji
Osten ligger helt fel tycker internet

I helgen blossade det upp en debatt på Twitter, var annars, om var ostskivan på en cheeseburgare bör placeras. Det var den danske författaren Thomas Baekdal som i en tweet skrev "I think we need to have a discussion about how Googlex27s burger emoji is placing the cheese underneath the burger, which Apple puts on top" och postade bilden på de två cheesburgar-emojisarna som syns till vänster på bilden ovan. De flesta verkade vara rörande överens om att Googles emoji för cheesburgare var felaktig då ostskivan placerats under köttet. I både Apples, Facebooks och Messengers emojis för cheeseburgare är ostskivan placerad ovanpå köttet. Debatten fortsatte hela helgen och till slut gav sig även Google VD Sundar Pichai in i debatten och twittrade under gårdagen: "Will drop everything else we are doing and address on Monday :) if folks can agree on the correct way to do this!" Så, hur skulle ni vilja att emojin för cheeseburgare såg ut? Ostskivan under eller ovanpå köttet? Svara gärna på vår enkät nedan. Tumnagel
42.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu får man Pokémon med sitt Happy Meal
Wille jublar

Om man går och köper sig ett Happy Meal på McDonald’s får man numera med en liten Pokémon- eller Sanrio-figur. Vilka figurer som kommer finnas tillgängliga kan man se i bilden ovan så om man verkligen vill ha en Pikachu får man se till att äta där innan den 15 september. Nu kan man ju ifrågasätta ifall man verkligen är värt det då man ju får med McDonald’s-hamburgare med sin Pokémon-figur men den burgaren kanske man kan ge till sitt barn eller något. Tumnagel
38.6°
+
Frode Wikesjö
0

Burger King i Ryssland lanserar WhopperCoins
Få digitala pengar när du köper burgare

Burger King i Ryssland lanserar nu den digitala kryptovalutan WhopperCoin som kommer att delas ut till deras kunder i samband med att de köper mat på snabbmatskedjan. För varje rubel (cirka 14 öre) som Burger Kings kunder handlar för kommer de att få en WhopperCoin insatt på sin digitala plånbok. WhopperCoinsen går sedan att använda för att handlar mer mat på Burger King för eller växla bort till andra som är intresserade av att använda dem. Än så länge har Burger Kings samarbetspartner Wawes genererat cirka en miljard WhopperCoins som ska börja delas ut till snabbmatskedjans kunder. En Whopper-hamburgare får man ge cirka 1700 whoppercoins för på ryska Burger King-restauranger. Tumnagel
39.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Snubbe tar paramotor till donken
Så här skulle man ju vilja göra entré vid nästa nuggets-inköp

Här har vi en kille som tar ett något udda fordon för att köpa hamburgare då han gör detta med en så kallad paramotor, en motor med propeller som brukar användas vid skärmflygning. Tucker Gott skriver själv på YouTube om sin färd: "People often ask "can you fly that thing to work/school/the store?" Although itx27s not really practical to do daily, I sometimes find an interesting place to land. This McDonaldx27s had a nice grass field that begged for a landing. Luckily, the local citizens found it intriguing and didnx27t call the cops." Tumnagel
46.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Burger King anställer gamers för att sälja burgare
Eh, va?

Snabbmatskedjan Burger King har startat en aningen udda kampanj för att göra reklam för sina burgare. Kampanjen kallas Burger Clan och går ut på att Playstation-spelare ska kunna spela med eller nio professionella gamers som samtidigt som de spelar fixar en hamburgare åt dig. Kampanjen kommer att pågå under några veckor och de professionella spelarna kommer under den tiden att vara anställda av Burger King. Dock kommer det endast att fungera i Madrid i Spanien. En trailer för jippot kan ni se ovan. Uppdaterat: Den engelska versionen av videon togs ner under dagen. Ni kan nu se den spanska ovan. Tumnagel
30.8°
+
Emmy Zettergren
0

Burger King-reklam blockeras av Google efter Home-strul
Trollades ganska hårt

Burger King släppte en ny TV-reklam under gårdagen som gjorde livet lite intressant för användare med Google Home och Google Assistant. Den 15 sekunder långa reklamen avslutades med frasen "What is the Whopper burger?" som triggade Assistant som i sin tur svarade med Wikipedia-inlägget om Whopper. Google uppskattade inte riktigt detta och slängde in en blockering som gjorde att röstklippet inte triggade Google Home. Innan sökmotorjätten implementerade blockeringen så hann ett par busiga internetanvändare utöva lite bus genom att redigera Wikipedia-sidan för Whoppern och slängde in beskrivningar om hamburgaren som "cancer-causing,” och “a chocolate candy” samt att burgaren innehöll “toenail clippings” och “rat". Detta rabblades förstås upp av Google Home när man frågade var en Whopper var. Wikipedia har låst Whopper-sidan och gått tillbaka till originalbeskrivningen. Ovan ser ni reklamfilmen i fråga. Tumnagel
59.4°
+
André Stray
0
Nästa sida