m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Uppdaterade Hyundai i30 blir din från 204.900 kronor
Nu som mildhybrid

Igår drog Hyundai igång försäljningen av uppdaterade i20 som vi fick en skymt av i februari för första gången. Bilen kostar från 204.900 kronor och för de pengarna får du i30 5-dörrars. i30 Kombi kostar från 214.900 kronor och i30 Fastback från 234.900 kronor. Förutom en ny design bjuder bilen bland annat på uppkopplingsmöjligheter och mildhybridteknik. Nytt är också att man för första gången även erbjuder i30 Kombi med N Line-paketet. Läs allt om nyheterna i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Priserna klara för Kia Sorento som laddhybrid
Kostar från 579.900 kronor

Nu är hela den svenska prislistan för nya Kia Sorento klar. Suven kostar från 469.900 kronor (kampanjpris, ordinarie 490.200 kronor) och för den slanten får du versionen som heter 2.2 CRDi DCT AWD Action. Hetast kanske laddhybriden blir och för den får man betala från 579.900 kronor. Då är det också utrustningsnivån Action som gäller. Vidare finns Advance (609.800 kronor), Advance Plus (639.700 kronor) och Advance Plus Panorama (654.600 kronor). Laddhybriden kombinerar en turbomatad bensinfyra på 1,6 liter med en elmotor och den sammanlagda systemeffekten ligger på 265 hästar och 350 newtonmeter. Batteripacket är på 13,8 kWh och på en full laddning ska man kunna köra 5,3 mil på bara el. Drivningen sker på alla fyra hjulen. Nya Sorento börjar säljas snart och de första kunderna ska få sina bilar nästa vår. Tumnagel
32.8°
+
Bobby Green
0

De svenska priserna för Lynk & Co 01 är klara
Prenumerera för 5500 kronor i månaden eller köp för 360.000 kronor

För en månad sedan skrev vi om Lynk & Co och deras nya medlemskap där du prenumererar på en Lynk & Co 01. Då sa man att det skulle kosta runt 500 euro i månaden om man inte ville köpa bilen direkt. Nu får vi reda på de svenska priserna och det som gäller är 5500 kronor i månaden för prenumeration och 360.000 kronor vid rent köp. I prenumerationen ingår försäkring, service och däck och det handlar om hybrid-versionen av 01. Prenumerationen löper från månad till månad och du kan avsluta den när du själv vill. Även vid rent köp ska service ingå. Det finns även en laddhybrid men den kostar istället 440.000 kronor. Den ska klara 6,8 mil på bara el. Oavsett vilken man väljer är det framhjulsdrift och automatlåda som gäller. De första bilarna väntas bli levererade nästa vår. Läs mer på länken nedan. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Patentritningar avslöjar McLarens nya sportbil
Ser ut som alla andra

Tidigare denna månad började McLaren att teasa en maskerad version av deras kommande hybridiserade sportbil. Nu får vi se formerna ännu bättre eftersom patentritningar på modellen har sipprat ut på nätet. Och surprise - bilen kommer att se ut som alla andra McLarens. Eller mer som en 570S som fått lite ny design. Säkert strategiskt bra, men kanske inte så kul? Presentationen kommer att äga rum under första halvan av 2021. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Säljstart för Volkswagen Touareg R
Kostar från 844.900 kronor

I början av året rullade Volkswagen ut Touareg som laddhybrid - Touareg R. Nu drar försäljningen igång och vi får reda på vad det svenska priset är - från 844.900 riksdaler är det som gäller. Premiär blir det nästa månad. Bilen har en systemeffekt på 462 hästar och 700 newtonmeter i vrid. På en laddning ska man kunna ta sig 4,7 mil på endast el. Drivningen sker som väntat på alla fyra hjulen och på dragkroken får du hänga upp till 3,5 ton. 0-100 km/h går på 5,1 sekunder och toppfarten ligger på 250 km/h. Den här blir den första Volkswagen-modellen som har den assisterade körningen Travel Assist hela vägen till 250 km/h. Annat på teknikfronten är bland annat Park Assist med fjärrkontroll som gör att du kan fjärrstyra bilen via din smarta telefon när den ska parkeras eller köras ut från en parkeringsplats. Läs allt om bilen i pressmeddelandet. Bygg din bil på länken nedan. Tumnagel
34.3°
+
Bobby Green
0

Porsche uppdaterar Panamera som laddhybrid
Bjuder på upp till 700 hästar

Porsche rullar nu även ut en uppdatering av Panamera som laddhybrid. Versionerna heter Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, Panamera Turbo S E-Hybrid och Panamera 4S E-Hybrid. Toppversionen är Turbo S E-Hybrid och den bjuder på hela 700 hästar och 870 newtonmeter i vrid. Här kombineras en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 571 hästar med en elmotor som ger 136 hästar. Den har fått ett helt nytt batteripack på 17,9 kWh vilket gör att man kommer 30 procent längre på bara el - nu upp till fem mil. 0-100 km/h ska gå på 3,2 sekunder och toppfarten anges till 315 km/h. Alla versioner går att beställa nu och de kommer till återförsäljarna i början av december. Panamera 4 E-Hybrid kostar från 1.110.000 kronor, Panamera 4S från 1.210.000 kronor och för Turbo S E-Hybrid får man lasta upp 1.950.000 kronor. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

Renault Mégane som elbil
Det här är konceptet eVision

2022 kommer alla nya bilar från Renault vara elektrifierade på något vis - hybrid, laddhybrid eller ren elbil. Mégane kommer att erbjudas som ren elbil och konceptet eVision är en förhandstitt på modellen som kommer att lanseras i produktionsutförande i slutet av nästa år. Den mäter 4,21 meter på längden, 1,8 på bredden, 1,5 på höjden och har en hjulbas på 2,7 meter. Vikten ligger på 1650 kilo och bilen bygger på plattformen CMF-EV. Elmotorn ger 217 hästar och den får sin kraft från ett batteripack på 60 kWh. Räckvidden enligt WLTP ligger på 45 mil och man ska kunna snabbladda med 130 kW. Tumnagel
49.2°
+
Bobby Green
0

Nu kan du få Audi Q8 som laddhybrid
Tar sig 4,5 mil på bara el

Nästa laddhybrid från Audi är Q8 60 TFSI e quattro. Här kombineras en bensin-V6:a med en elmotor och den sammanlagda effekten anges till 462 hästar. Elmotorn sitter inbyggd i den åttastegade automatlådan som ser till att driva alla fyra hjulen. Batteripacket som är på 17,8 kWh sitter under bagagerummet och på bara el ska man kunna ta sig upp till 4,5 mil. 0 till 100 km/h ska gå på 5,4 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 240 km/h. Förbrukningen vid blandad körning anges till 2,8-3,1 l/100 km. Elförbrukningen ligger på 24,4-25,0 kWh/100 km vid blandad körning och CO2-utsläppet anges till 64-69 g/km. Maximal laddeffekt är 7,4 kW och använder man det tar det 2,5 timme att ladda fullt. Versionen börjar säljas den här veckan och på prislappen står det 933.100 kronor. Tumnagel
34.1°
+
Bobby Green
0

Försäljningen av elektrifierade bilar i Europa har tredubblats
Och det fortsätter uppåt

Financial Times meddelar nu att försäljningen av hybridbilar och elbilar i Europa har tredubblats jämfört med i fjol och att försäljningen i år landar på tio procent. Nästa år tror man att den siffran istället blir 15 procent. Orsaken sägs vara de nya skarpare utsläppsreglerna som straffar fossilbilar hårt och därför tvingar folk att titta på andra alternativ när de köper ny bil. Bilarna får max släppa ut 95 gram koldioxid per kilometer och för att lyckas komma ner i dessa nivåer krävs en hybridbil. Tumnagel
51.9°
+
Bobby Green
0

Scania testar släp med solceller på sig
Ska hjälpa till att få ner förbrukningen

För att få ned utsläppen i sina lastbilar testar Scania just nu ett specialbyggt släp fullproppat med solceller - 140 kvadratmeter totalt. Dessa ger i sin tur ström till lastbilen som har laddhybridteknik i sig. Exakt hur mycket panelerna ger får vi dock inte reda på men man säger att förbrukningen sänks med mellan 5-10 procent här i Sverige. Skulle man köra på ställen som typ Spanien skulle man istället kunna få ut en sänkning på mellan 10-20 procent. Här i Sverige kommer tester med släpet att utföras av transportföretaget Ernst Express. Tumnagel
50.8°
+
Bobby Green
0

Nu lanseras Cupra Formentor
Blir din för 459.900 kronor

I mars fick vi se Cupra Formentor i produktionskläder. Nu är det dags för lansering av märkets första egna modell och därmed har vi även ett svenskt pris - från 459.900 kronor. För pengarna får man toppversionen som har en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 310 hästar. Till maskinen kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,9 sekunder och toppfarten anges till 250 km/h. Under nästa år kommer även två stycken laddhybrid-versioner av Formentor att presenteras. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Nu kommer BMW:s elbilszoner även till Sveriges storstäder
Laddhybriden slår själv över till el med hjälp av geofencing

I våras skrev vi om BMW:s eDrive-zoner som är ett system som med hjälp av geofencing automatiskt ställer in en laddhybrid-BMW att bara köra på el när den kommer in i ett specifikt område. Nu utökas tekniken till att även fungera här i Sverige och först ut är städerna Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Fler städer kommer att läggas till senare. eDrive-zoner finns i alla BMW:s laddhybrider med det senaste BMW-operativsystemet 7.0. Läs mer i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
47.9°
+
Bobby Green
0

Tuffa tester med Ford F-150 PowerBoost Hybrid
Börjar säljas i höst

För första gången någonsin kommer Fords populära pickup F-150 att elektrifieras. Man börjar med en hybrid och här får vi se den genomgå ett gäng tuffa tester. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Nästa generation av McLarens hybrid kommer nästa år
Ny turbomatad V6:a ersätter Sports Series

McLaren visar nu upp två stycken teaserbilder på deras kommande sportbil som kommer att ersätta utbudet man idag har i Sports Series-ligan. Den här kommer med en helt nyutvecklad laddhybrid-drivlina och istället för den välbeprövade V8:an har denna V6:a. Trots att den har två cylindrar färre lovar man "astonishing levels of performance and a uniquely intense driving experience". Man kommer även att kunna köra på enbart el, men inte mer än runt tre mil. Bilen baseras på MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture)-plattformen och den ska vara optimerad för just hybrid-teknik. Bilen som för tillfället går under namnet HPH (High-Performance Hybrid) hamnar mellan modellen GT och 720S. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Jaguar lyfter XF
Får trevligare interiör

Det har blivit dags för en uppdatering av Jaguars modell XF och så här ser den ut. I vanlig ordning är det lite nytt utseende här och där, uppfräschad interiör och nya motoralternativ som står på schemat. Bilen får nya strålkastare, ny stötfångare fram och bak och andra bakljus. Under huven kan man välja mellan två stycken olika fyrcylindriga maskiner - den ena ger 250 hästar och den andra 300. Den förstnämnda har en åttastegad automatlåda som driver bakhjulen, fyrhjulsdrift finns dock som tillval. Den starkare har samma låda men går bara att få med drivning på alla fyra. En del marknader kan även få en turbomatad diesel med mildhybrid-teknik. Insidan får en ny kurvad skärm på 11,4 tum där man sköter infotainmentsystemet. Den kör det senaste operativsystemet Pivi Pro och Apple CarPlay och Android Auto är standard. Instrumentklustret består också av en skärm och denna är på 12,3 tum. Vad uppdaterade XF kostar och när den lanseras är tyvärr oklart för tillfället. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Rykte Lotus drar igång tillverkningen av suven i år
Kanske får namnet Lambda

Lotus har, precis som så många andra, snart en SUV i sitt utbud. Nu kommer rykten som säger att den kommer att börja tillverkas i den kinesiska staden Wuhan innan året är slut. Det sägs även att den kanske kommer att bära namnet Lambda. Bilen kommer att baseras på Volvos SPA-plattform och motormässigt väntas turboladdade fyror och någon form av laddhybrid-historia. Tumnagel
35.1°
+
Bobby Green
0

Pandemin sätter pinnar i hjulet för IndyCars hybridbilar
Kommer nu lanseras 2023

Nästa år var det tänkt att den amerikanska racingligan IndyCar skulle introducera hybridmotorer i sina bilar. Nu skriver nyhetsbyrån AP att detta kommer att försenas på grund av pandemin. Tanken var att de båda motortillverkarna Honda och Chevrolet skulle börja ersätta ligans nuvarande motorer med hybridmotorer 2021. Så kommer alltså inte nu att bli fallet och istället siktar IndyCar och de båda motorleverantörerna på att lansera en hybrid-V6:a på 2.4-liter under IndyCar-säsongen 2023. I samband med uppgifterna om att lanseringen av hybridmotorer i IndyCar presenterades så blev det även klart att Honda och Chevrolet har tecknat kontrakt om att förse IndyCar med motorer till 2028. Tumnagel
35.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Vi har provkört nya Kia Sorento
Stort och snyggt men inte riktigt premium

En Kia är svår att älska men lätt att gilla. Så är det även med nya Kia Sorento som man liksom gillar väldigt mycket som en kompis men som aldrig kommer att bli din passionerade partner. Men ibland är det mycket bättre med en bra vän än ett stormigt förhållande. Så här frän kommer inte Kia Sorento att vara i Sverige. Tyvärr! Nya Kia Sorento har fått en ny look som inte är lika rund som föregångaren. Attityden är klart bättre och jag tycker att man har lyckats få till en amerikansk känsla som ändå är bra och fungerar i Europa. Looken är inte riktigt lika fläskig som på den amerikanska storsuven Telluride, men det känns att de hör ihop. I USA har man dock vågat tuffa till specifikationerna en smula och erbjuder bilen i en X-line-version med mindre krom och svarta fälgar vilket kan blir rätt hiphop och coolt, men antar att svenska barnfamiljer inte riktigt är redo för det. Mest utstickande är de nya baklysena Tumnagel
38.2°
+
Roger Åberg
0

Lotus elbilsplattform heter Leva
Första modellen baserad på den kommer 2022

2017 köptes Lotus av Geely och fokuset ändrades en aning. Bland annat har eldrift kommit in i bilden och superbilen Evija är bara början på vad företaget ska trycka ur sig. Fler elbilar är på väg och dessa kommer att baseras på en helt ny plattform anpassad för just detta. Nu får vi reda på vad den heter och namnet är Leva. Eller LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture). Plattformen är ett samarbete med Sarginsons Industries och akademiker från Brunel University London. Lotus kommer att skippa det där med hybrider och istället lägga allt sitt krut på ren eldrift i kommande modeller. Den första att baseras på Leva-plattformen väntas dyka upp någon gång 2022. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Vi har pratat med Alain Visser om att inte äga sin bil
VDn för Lynk & Co

I onsdags presenterade Lynk & Co sitt upplägg här i Europa och när man tänker börja utrullningen. Man kommer att öppna sin första klubb i Göteborg innan årsskiftet och första bilarna kommer i vår. Man har inte satt något pris mer än "aldrig över 500 euro" och tanken är att de som abonnerar ska kunna dela sin bil med andra och på så sätt sänka månadskostnaden. Det finns också bara en modell att välja mellan med två olika motorer och i två olika färger och inga tillval går att göra. Det här gör ju att man har lite funderingar, så vi tog ett snack med Alain Visser som är VD för Lynk & Co. Hej Alain! Känns det skönt att vara igång nu? - Ja! Vi berättade om Lynk & Co för första gången 2016 så det är väldigt roligt att äntligen vara redo för start. Ni kommer ju att erbjuda en tjänst där man abonnerar på en bil, en av mina första frågor och som jag också såg att våra läsare hade var vad som skiljer ert erbjudande mot andra former av ägande, till exempel privatleasing? – Den stora skillnaden är helt klart att man kan säga upp bilen på en månad. Vi tror starkt på att våra kunder vill ha en bil men inte äga en bil, varken på pappret eller på andra sätt. Vilket du iofs inte gör med en leasad bil heller, men det är ett större åtagande. Vi ser framför oss att våra kunder kan se att deras livssituation har plats för en bil i dag men att de inte vet hur det ser ut om sex, tolv eller 24 månader. Verkligen inte om 36 månader. De vill inte eller vågar inte signa upp sig på ett långt kontrakt för de vet helt enkelt inte hur framtiden ser ut. Tumnagel
39.1°
+
Roger Åberg
0

Ny översiktstrailer för Mario Kart Live: Home Circuit
Nintendo visar hur det hela fungerar

2020 är ett underligt år. Å ena sidan för folk som flugor i den pågående pandemin. Å andra sidan kommer vi få köra Mario Kart i verkligheten. Nintendo presenterade Mario Karta Live i början av september och nu har gänget gett oss en bättre titt på hybridbilbanan. Mario Karta Live: Home Circuit kommer med en liten kameraförsedd radiostyrd bil med Mario, eller Luigi, bakom ratten samt fyra kartongbågar som används för att skapa en bana i hemmet. Efter bågarna placerats ut får du skapa en bana genom att köra mellan bågarna och systemet kommer komma ihåg hur du kört. Efter det är det bara att bränna runt på banan med din fysiska bil för att vinna mot virtuella motståndare. Håll dock ett öga på hinder på banan, både virtuella och fysiska hinder kan sätta käppar i hjulet för dig. Upp till fyra spelare kan köra samtidigt, men samtliga spelare måste ha en egen radiostyrd bil. 16 oktober kommer Mario Karta Live: Home Circuit släppas och priset ligger på runt 1500 spänn. (jämför priser) Tumnagel
41.9°
+
André Stray
0

Tillverkningen av Volvo XC40 Recharge drar igång
Snart ska elbilen ut till folket

För ett år sedan visade Volvo upp sin första riktiga elbil - XC40 Recharge. Nu är det dags att dra igång produktionen i fabriken i Gent. Alla bilar som byggs det här kalenderåret är redan sålda och de första kunderna ska få sina exemplar i slutet av året. Bilen kostar 699.000 kronor och för den slanten får du en liten SUV som tar sig 40 mil på en laddning. Elmotorn ger 408 hästar och man kan snabbladda batteriet till 80 procent på 40 minuter. Målet Volvo Cars har är att minska sitt koldioxidavtryck med 40 procent till 2025. Det året förväntar man sig även att hälften av företagets globala försäljning är helt elektriska bilar och resten hybrider. Tumnagel
45.1°
+
Bobby Green
0

Lynk & Co presenterar sitt nya medlemskap
Prenumerera på bil för 500 euro i månaden

Nyligen körde Lynk & Co ett live-event och det handlade om deras nya medlemskap. Är du medlem där prenumererar du på en bil istället för att äga den. Företaget lovar att det aldrig ska kosta mer än 500 euro i månaden och summan kan bli mindre om du delar bilen med andra. Detta gör man via appen och man bestämmer själv vad det ska kosta att låna bilen. Service, försäkring och däck ingår i månadskostnaden. Uppsägningstiden är en månad. Lanseringen sker först i Amsterdam och innan året är slut även i Göteborg. Den första modellen man får tillgång till är Lynk & Co 01 som är syskon till Volvo XC40. 01 erbjuds som både hybrid och laddhybrid. Den sistnämnda ska ta sig upp till sju mil på bara el. De första bilarna kommer till Europa nästa vår. Tumnagel
45.2°
+
Bobby Green
0

Nya Audi A3 Sportback som laddhybrid
Tar sig 6,7 mil på bara el

I våras rullade Audi ut nya A3 Sportback. Då sa man att modellen skulle erbjudas som gasbil och som laddhybrid. Gas-versionen skrev vi om för två veckor sedan och nu är det dags för laddhybriden att göra entré. A3 Sportback 40 TFSI e som är dess fulla namn kombinerar en 1,4-liters bensinfyra på 150 hästar och 250 newtonmeter med en elmotor på 109 hästar och 330 newtonmeter. Den kombinerade systemeffekten anges till 204 och 350 newtonmeter. Drivningen sker endast på framhjulen och kraften kommer dit via en sexstegad S-troniclåda. 0-100 km/h ska gå på 7,6 sekunder och toppfarten anges till 227 km/h. Bilen tar sig 6,7 mil på bara el och då är toppfarten istället 140 km/h. Batteripacket är på 13 kWh och det kan som max laddas med 2,9 kW vilket ger en laddtid på strax över fyra timmar. Lansering sker nu i höst och i Tyskland kommer bilen att kosta från 37.470 euro. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Nu kommer även Audi Q5 som Sportback
Fler coupé-suvar till folket!

Audi tyckte tydligen att världen behövde fler suvar med sluttande taklinje så här har vi Q5 Sportback. Det här blir en utmanare till bilar som BMW X4 och Mercedes GLC Coupé. Utseendemässigt har bilen fått en ny grill och en helt ny bakdel som ser aningen avhuggen ut. Designen gör inte helt oväntat att utrymmet där bak minskar och jämfört med vanliga Q5 får man inte 40 liter mindre i Sportbacken. Fäller man baksätet ska man kunna lasta upp till 1480 liter vilket är 70 liter mindre. Modellen kommer börja säljas i december och i början av nästa år lanseras den som laddhybrid. De första leveranserna ska ske nästa sommar. Några svenska priser har vi tyvärr inte än. Tumnagel
25.3°
+
Bobby Green
0

Det kinesiska bilmärket DFSK börjar säljas i Sverige
Suvar med biogas och eldrift

DFSK (Dongfeng SOKON) grundades 2003 och är en av de tre största biltillverkarna i Kina. Företaget har 150.000 anställda och tillverkar 3,8 miljoner bilar per år i sju stycken olika fabriker utspridda i Kina, USA och Indonesien. Utvecklings- och forskningscenter finns i USA, Kina, Japan, Tyskland och här i Sverige. Nu ska tre stycken SUV-modeller börja säljas här. Två av dem konverteras till biogasdrift hos Konvegas Sweden AB i Växjö och sedan saluförs dessa som biogas-hybrider. Konverteringen säger man kommer sänka bilens utsläpp med upp till 95 procent jämfört med bensindrift. Biogasen gör också att man får en klimatbonus på 10.000 kronor och en lägre vägskatt första året. Den tredje modellen går helt och hållet på el och har ett batteripack på 53,6 kWh. Ytterligare två stycken elbilar kommer att lanseras längre fram. Tyvärr får vi inte reda på mer för tillfället. Tumnagel
33.2°
+
Bobby Green
0

Kravet i Kalifornien - alla nya bilar ska vara utsläppsfria
Börjar gälla 2035

Gavin Newsom är guvernör i Kalifornien och han meddelar nu en verkställande order som säger att alla nya passagerarbilar som säljs i staten från och med 2035 måste vara utsläppsfria. Ordern gäller således även laddhybrider och liknande. CARB (California Air Resources Board) har nu till uppgift att ta fram regler för att säkerställa att de nya direktiven kommer att följas. 2045 ska även reglerna gälla mellanstora och tunga bilar där det är möjligt. Tumnagel
58.7°
+
Bobby Green
0

Nu börjar Skoda Octavia som laddhybrid att säljas
Blir din för 409.900 kronor

För snart ett år sedan rullade Skoda ut nya Octavia. En av modellens höjdpunkter är att den kommer som laddhybrid och nu drar försäljningen av denna igång. Prislappen börjar på 409.900 kronor (414.900 kronor för kombin) och för det får du en bil som tar sig 5,5 mil på bara el. Laddar gör man via en laddbox och har man 3,6 kW tar det 3 timmar och 33 minuter att ladda fullt. Vill man hellre köra på gas går det nu också bra att beställa versionen G-Tec som kostar från 300.000 kronor. Den har en räckvidd på 50 mil på gas och ytterligare 19 mil på bensin. Läs mer i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0
Nästa sida