m

Ny app låter dig betala för att styra någon annans liv
Rösta på vad influcencers och andra ska göra med NewNew

Skulle du känna att du har lust och pengar att vara med och påverka vad andra personer ska ta för beslut så finns nu appen NewNew som kan hjälpa till med det. NewNew riktar sig framför allt till influencers och andra kända personer som kan ställa frågor till sina fans och följare om vad de ska göra. Följarna kan sedan rösta om detta genom att köpa röster som kostar 5 dollar styck. De som är med och röstar får även sedan se ett videoklipp när personen som ställde frågan verkställer det som beslutats. Pengarna som kommer in via omröstningen fördelas mellan personen som ställde frågan och NewNew. Har en frågeställare många som röstar i en fråga kan det med andra ord resultera i en rätt hygglig summa. Det går även att betala 20 dollar för att be någon genomföra en specifik uppgift men detta är, givetvis, upp till personen som tillfrågas om den vill göra det. Vill ni kolla in NewNew, och eventuellt även själva bli en av de som kan tjäna pengar på sina beslut, så hittas appen till iOS i App Store här. Tumnagel
0.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Vad skulle hända om alla levde som influencers?
Hur skulle jorden må då?

Visst vore det najs att leva som en influencer? Bara resa hela tiden, köra feta bilar och ta självisar. Men vad skulle hända med jorden om alla levde som influencers och med den livsstilen det verkar innebära? Det kokar AsapSCIENCE ned i följande klipp. Tumnagel
35.1°
+
Bobby Green
0

En trailer för Fake Famous
HBO-dokumentär om influencers

Fake Famous är en kommande dokumentär där tre vanliga människor ingår i ett experiment för att se om de kan bli så kallade kända influencers med hjälp av en armé av falska följare. Fake Famous starts off with a casting call looking to find three charismatic people with eyes on being famous on social media. They land on an aspiring actress Dominique, fashion designer Chris, and real estate assistant Wylie, and as they’re each given thousands of fake followers each day, they begin to experience the whirlwind world of being a social media influencer. While it comes with the benefit of free stuff, it also comes with certain expectations, consequences, and perhaps a painful realization. Fake Famous har premiär på HBO Nordic den 3 februari. Tumnagel
38.6°
+
Frode Wikesjö
0
2020

JLC toppar Maktbarometern
Anses vara mäktigast på sociala medier i Sverige

Medieakademin har släppt sin årliga sammanställning över vilka som anses vara mäktigast sociala medie-Sverige och i år tillfaller den äran humortrion JLC. Årets makthavare i sociala medier utses utifrån hur stora influencers och andra är på de fyra sociala medie-plattformarna Facebook, Instagram, YouTube och Twitter. Det innebär att ju fler plattformar man finns på desto större chans är att det att få en högre placering på den totala Makthavar-listan. Förra årets etta Therese Lindgren halkar i år ner till andraplatsen på Makthavar-listan medan förra årets tvåa Jocke & Jonna i år får nöja sig med tredjeplatsen. Här ovanför hittas ett klipp från JLC:s YouTube-kanal. Tumnagel
12.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Allt fler kändisar börjar kränga material på OnlyFans
Betaltjänsten som tidigare mest var känd för porr

Betaltjänsten OnlyFans har fått ett rejält publikuppsving under pandemin och uppges nu ha runt 50 miljoner användare. En av anledningarna till att tjänsten blivit större antas vara för att influencers, artister och andra kändisar har börjat sälja exklusivt material på OnlyFans. OnlyFans har funnits i fyra år och vem som helst kan skapa ett konto och börja lägga upp sina grejer där. Tidigare har tjänsten mest dragit till sig användare som velat sälja lättklädda bilder och annat "vuxenmaterial". Den senaste tiden har dock tjänsten attraherat en hel del kändisar som upptäckt att deras fans kan tänka sig att betala för exklusivt material, grejer som kändisarna tidigare vanligtvis har lagt upp gratis i sina andra sociala medie-kanaler. Ett av de senaste tillskotten, och den kanske största kändisen, på OnlyFans är artisten Cardi B vars OnlyFans-kanal går att ta del av för 5 dollar i månaden. Bland andra kändisar som säljer exklusivt material på OnlyFans hittas bland andra fotomodellen Blac Chyna, ”Love island”-deltagaren Megan Barton Hanson, fotomodellen Danielle Lloyd och tv-presentatören Kerry Katona, tidigare sångerska i gruppen Atomic Kitten skriver Expressen. Användare som lägger upp grejer på OnlyFans får behålla 80 procent av intäkterna från prenumerationerna själva medan 20 procent går till OnlyFans. Grundaren av OnlyFans är den 37-årige britten Timothy Stokely. Enligt Daily Mail ska han ha dragit in motsvarande 13 miljarder kronor sedan tjänsten lanserades för fyra år sedan. Tumnagel
30.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ta en titt på första avsnittet av The Sims Spark'd
12 simfluencers tävlar om storkovan

Gillar du att se när folk spelar The Sims? Möjligtvis inte, men EA och Buzzfeed Multiplayer har dragit igång en realityshow där 12 stycken The Sims-influencers får tävla mot varandra i The Sims 4 genom att utföra en rad olika utmaningar på bästa sätt. Vinnaren kommer få kamma hem storpotten på 100.000 dollar. Första avsnittet, av fyra, har nu släppts på Youtube och ni kan skåda det hela ovan. Undertecknad ska i alla fall göra det av ren nyfikenhet. Hur jävligt kan det vara, liksom. Tumnagel
32.3°
+
André Stray
0

Unga influencers ska göra reklam för landsbygden
Bästa sommarjobbet?

Sommaren är här och med det kommer sommarjobben. En del kanske klipper gräs, står i någon kiosk eller snickrar. Ett sommarjobb som inte fanns när jag växte upp var landsbygdsinfluerare, men nu finns just detta. Det är sju stycken kommuner i Skåne som "vill lyfta och synliggöra ungas tillvaro på landsbygden" genom att under en sommar visa upp hur livet som ung på landsbygden kan vara. Mellan varven med att ge djuren mat och köra traktorer ska man dela med sig av tillvaron på sociala medier, och på så vis locka fler till just landsbygden och livet där. Till sin hjälp i jobbet har man en etablerad influencer som utbildar och ger löpande coachning om hur man influerar på allra bästa sätt. Läs mer på länken där det även finns ett inslag med Hilda Vilbern som är en av ungdomarna som fått det nya jobbet. Här kan ni läsa mer om årets landsbygdsinfluencers. Tumnagel
29.7°
+
Bobby Green
0

Adobe släpper Photoshop Camera officiellt
En app för att fotografera med mobilen

Under förra årets Adobe Max-konferens presenterade företaget den nya foto-appen Photoshop Camera och denna har man nu släppt officiellt till iOS och Android. Det handlar om en app som primärt riktar sig till influencers och andra som gillar att posta bilder i sociala medier. Med appen får användaren tillgång till ett gäng med filter och appen kan även rekommendera att bilden redigeras automatiskt baserat på vad den innehåller. Det går givetvis även att posta bilderna som tas med appen direkt till diverse sociala medie-tjänster när användaren är nöjd med resultatet. Adobe Photoshop Camera hittas gratis till iOS i App Store här och till Android på Google Play här. Här nedanför hittas en videointroduktion till appen. Tumnagel
37.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

MKBHD snackar Escobars nya satsning
Stabil marknadsföring!

MKBHD har fått en ny telefon från "telefonmakarna" Escobar och pratar om lite om telefonen och företaget i en ny video, som ni kan kika på ovan. Mer specifikt pratas det om företagets aningen fula verksamhet som går ut på att skicka enheter till influencers som visar upp dem i videor, vilket gör att fans hoppar över till Escobar och beställer telefoner som aldrig skickas. Det nya nu är att företaget presenterat en ny telefon som säljs i begränsad upplaga, vilket kort och gott är en guldpläterad iPhone 11 Pro. Nedan har ni en liknande video från Mrwhosetheboss. Tumnagel
32.4°
+
André Stray
0

Instagram delar med sig av annonspengar till Influencers
Influencers kan även börja sälja badges till sina fans

Facebooks bilddelningstjänst Instagram meddelade igår att man för första gången kommer att börja dela med sig av de annonsintäkter som företaget drar in till vissa influencers. Runt 200 influencers runt om i världen får nu möjligheten att köra reklam i sina videoklipp på Instagram TV (IGTV) och intäkterna kommer att delas upp mellan Instagram och den aktuella influencern. 55 procent av intäkterna går direkt till influencern medan Instagram behåller resten. Reklamfilmerna som visas kommer att vara cirka 15 sekunder långa och endast visas för andra instagram-användare som aktivt klickat sig in på det aktuella Instagram IGTV-klippet. Förutom att ta del av reklamintäkter kommer de nu utvalda instagrammarna även få möjlighet att sälja en slags märken, så kallade "badges", till sina fans. Dessa kommer att kosta 1, 2 eller 5 dollar styck och visas framför köparens namn om denna kommenterar på influerarens inlägg. Huruvida Instagram kommer att rulla ut möjligheten för andra att tjäna pengar på sina IGTV-klipp och badges längre fram finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
16.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Konsumentverket ska granska influencers
Misstänks ha gjort otillåten reklam för kreditföretag

Konsumentverket meddelar nu att man under året som kommer ska granska influencers som gör reklam för olika lånetjänster eller kreditföretag lite noggrannare. Anledningen till det är att en lång rad svenska influencers misstänks ha gjort otillåten reklam för företag som till exempel Anyfin, Bynk och Klarna. I en del reklaminlägg från svenska influencers ska dessa ha fått det att framstå som om de själva använde företagens kreditprodukter fastän så inte varit fallet, något som är klart brott mot marknadsföringslagen. Martin Olsson på Konsumentverket säger till SvD om ett fall där en kvinnlig influencer gör reklam för Anyfins produkter fastän hon saknar krediter hos företaget: "I detta fall var det faktiskt så att hon inte haft något lån. Det är ett brott mot marknadsföringslagen. Man får inte använda sig av felaktiga påståenden, eller ljuga." Bland de influencers som gjort reklam för låneprodukter och kreditföretag hittas bland andra Amanda Schulman, Alex Schulman, Isabella Löwengrip, Margaux Dietz och Carolina Gynning skriver DI Digital. Tumnagel
68.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Steven Seagal bötfälls för att ha gjort reklam för kryptovaluta
Sådant måste man ange som influencer

Den amerikanske skådespelaren Steven Seagal har gjort en uppgörelse med den amerikanske finansinspektionen SEC efter sin inblandning i den misslyckade kryptovaluta-satsningen Bitcoiin2Gen (Bitcoiin, B2G) uppger flera källor. Enligt SEC (Securities and Exchange Commission) så ska Steven Seagal vid olika tillfällen marknadsfört Bitcoiin utan att ha uppgett att han fått betalt för att göra det. Bitcoiin var en kryptovaluta som några "entreprenörer" skulle ha lanserat 2018 men så blev aldrig fallet. Seagal ska ha blivit lovad 250.000 dollar kontant samt 750.000 dollar i B2G:s-token enligt SEC men det är oklart om han någonsin fick något av detta. SEC anser hur som helst att Segal mörkade sin eventuella ersättning när han i tweets och annat promotade Bitcoiin. Därför döms han nu till att betala böter på 314.000 dollar, motsvarande lite över 3 miljoner svenska kronor. Seagals advokat säger i ett uttalande efter domen från SEC: "Mr. Seagal, after consultation with others (including counsel), believed the product was a digital currency. He then agreed to allow his likeness to be used to promote the product. He allowed others to post certain items on his social media accounts regarding the product. At some point, Mr. Seagal became concerned with the bona fides of the product and terminated the relationship.Mr. Seagal was not involved in the creation of this product, nor did he have any prior relationship with the individuals who approached him,” the spokesman said. “To him, it was simply a case of someone paying a celebrity for the use of his image to promote a product." Det ska observers att Seagal inte har åtalats för bedrägeri. Istället handlar det om brott mot marknadsföringslagen liknande dem vi sett flera influencer dömas för de senaste åren. Det sker som bekant lite då och då att så kallade influencers "glömmer" att uppge att de fått betalt när de talar gott om olika produkter och tjänster i sociala medier, bloggar och andra platser. Tumnagel
45.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

CES 2020 L'Oréal Perso fixar hudkrämen just för dig
Perso blandar till individuell hudkräm efter dina önskemål

Kosmetikaföretaget Lx27Oréal har visat upp ett slags smart hudkräm som kan ge användaren olika hudkräms-varianter och läppstifts-varianter varje dag om det skulle vara önskvärt. Det handlar om en liten maskin som Lx27Oréal kallar för Perso som baserat på lite olika variabler kan blanda till hudkräm och läppstift som passar användaren för tillfället. Perso tar hänsyn till en mängd olika faktorer som till exempel användarens hudkvalitet, årstiden, vädret, temperatur, uv-strålning, pollenhalter och annat för att räkna ut hur en perfekt hudkräm eller läppstift skulle se ut för den individuelle användaren just för tillfället. Perso ska även kunna blanda till läppstift och foundations som baseras på vad användaren har för kläder på sig och det går även att få Perso att bland ihop läppstift som inspirerats av influencers eller andra som användaren vill efterlikna. Lx27Oréal kommer som tidigast att släppa Perso på marknaden 2021. Det finns inga uppgifter om vad den kommer att kosta men vanligtvis brukar maskiner som dessa inte vara jättedyra. Istället brukar företagen hoppas på att köparna kontinuerligt köper nya förbrukningsvaror till maskinerna. Tumnagel
38.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
2019

Therése Lindgren är mäktigast i sociala medier
Har gått om Jocke och Jonna

Medieakademien har släppt sin senaste upplaga av Maktbarometern där man rankar diverse influencers, företag och politiker baserat på deras räckvidd i sociala medier. De senaste åren har Jocke och Jonna legat på toppen av listan, men i år är det andra bullar. Therése Lindgren har nämligen gått om Jocke och Jonna. I ett Medieakademiens pressmeddelande säger Lindgren bland annat detta om förstaplatsen: Det senaste året har jag haft en härlig känsla av att mycket fallit på plats. Jag känner mig trygg i min roll. Jag pratar om personliga saker som kärleksproblem, ångest och panikattacker, känslan av att inte ha tillräckligt mycket vänner och att inte passa in. Sådant som de allra flesta någon gång i livet går igenom, men kanske känner sig ensamma i. Greta Thunberg får en hedersomnämning i Maktbarometern då hon från ingenstans klättrat till tolfte plats i listan. Emanuel Karlsten, Medieakademiens ordförande, säger detta om Thunbergs snabba klättring. Vi har aldrig sett någon som växt från ingenting till att bli en av de med störst påverkan i sociala kanaler på knappt ett år. Det är fullständigt unikt och ojämförligt starkt. Top 30-listan i Maktbarometern hittar ni i faktarutan nedan. Tumnagel
16.1°
+
André Stray
0

Glassförsäljare tröttnar på infuencers
Så de får börja betala dubbelt

En glassförsäljare i Los Angeles fick varje vecka flera förfrågningar från så kallade influencers som ville få gratis glass i utbyte att de postade bilder på glassen på sociala medier. Glassmannen var alltid konsekvent och sa nej till detta men till slut tröttnade han och gjorde en ny policy för alla influencers. Policyn är helt enkelt att han aldrig kommer ge gratis glass i utbyte för bilder på socialal medier, utöver det så får du som influencer betala dubbelt om du vill köpa glass från honom. Detta har så klart fått en del uppmärksamhet och gjort att försäljningen har ökat generellt. Han hoppas också att detta inspirerar andra människor att säga till influencers att "dra åt helvete" när de kräver gratis saker. Visa det här inlägget på Instagram We’ve decided to make this thing official with signage. We truly don’t care if you’re an Influencer, or how many followers you have. We will never give you a free ice cream in exchange for a post on your social media page. It’s literally a $4 item...well now it’s $8 for you. #InfluencersAreGross Ett inlägg delat av CVT Soft Serve (@cvtsoftserve) 30 Jun 2019 kl. 11:08 PDT Tumnagel
123.2°
+
Frode Wikesjö
0

Razer kickar streamer efter svar om sexuella trakasserier
Ansåg att det var extremism

Razer har bestämt sig för att avsluta sitt samarbete med den brasilianske Twitch-streamern Gabriela Cattuzzo efter att hon uttalat sitt missnöje efter att ha blivit utsatt för en hel del sexuella trakasserier. Mer specifikt lade hon upp en bild där hon red en mekanisk tjur, vilket folk tyckte det var rimligt att svara med saker som "you can ride me as much as you want". Som svar på de osköna kommentarerna skrev Cattuzzo detta på Twitter: “There’s always an asshole to say shit and sexualize women, even when the woman is making a joke, right? That’s why men are trash.” I ett följande inlägg skrev Cattuzzo att män som inte beter sig på detta vis är givetvis undantagen. Razer i Brasilien blev uppmärksammade om detta och en rimlig väg att gå hade varit att assistera Cattuzzo för att underlätta hennes arbete och försöka hålla sexuella trakasserier och osköna kommentarer borta, men Razer valde en helt annan väg. I stället kallade Razer Cattuzzos uttalande för extremism och har valt att avbryta fortsatt samarbete med henne. Razers svar på det hela lyder som sådan: “As gamers, we face every type of preconception and stereotype from the outset, and we will continue fighting so that this type of situation doesn’t repeat itself. Razer Brazil reinforces that the opinions of its influencers do not necessarily represent or reflect the opinion of the business, which totally opposed any type of discrimination — whether it be due to sex, religion, political party — or any type of intolerance or extremism.” Efter att denna skitstorm startade har Cattuzzo meddelat att hon kommer ta ett break från sociala medier och streaming efter att ha fått dödshot och fått sin personliga information spridd på nätet. Tumnagel
4.8°
+
André Stray
0

Testa smink med augmented reality
YouTube lanserar AR Beauty Try-On

YouTube har inlett ett samarbete med skönhetsföretaget MAC Cosmetics där YouTube-användare kan testa att sminka sig som MAC:s modeller i ett augmented reality-läge som man kallar för AR Beauty Try-On. Som synes i animationen nedan så visar övre delen av klippet när modellen från MAC sminkar sig medan tittaren i nedre delen av fönstret kan testa till exempel läppstift själv. YouTube uppger att när man testade AR Beauty Try-On med en utvald grupp användare så var det 30 procent av testarna som aktiverade AR-läget och dessa tillbringade i genomsnitt 80 sekunder med att testa virtuella läppstift med hjälp av funktionen. YouTubes AR Beauty Try-On rullar för tillfället i en alfaversion men kommer att bli tillgängligt via FameBit, YouTubes plattform för varumärken och kreatörer som vill sprida sina klipp på YouTube. Tumnagel
38.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Sluta ta pinsamma bilder vid Tjernobyl
Skaparna av tv-serien uppmanar influencers att stilla sig lite

Intresset för det katastrofdrabbade kärnkraftverket Tjernobyl och den ukrainska staden Pripyat har ökat dramatiskt sedan HBO tv-serie Chernobyl hade premiär rapporterar flera källor. Enligt nyhetsbyrån Reuters så uppger en researrangör att beställningarna av resor till den olycksdrabbade platsen har ökat med över 40 procent sedan HBO mini-serie hade premiär. Detta har även lett till att det har publicerats en mängd bilder från Tjernobyl och Pripyat i sociala medier. En del av dessa kanske är mindre smakfulla med tanke på de fruktansvärda konsekvenserna kärnkraftsolyckan ledde till för människorna som arbetade och bodde i området. Därför uppmanar nu filmmakarna bakom Chernobyl influencers och andra som besöker Tjernobyl att visa respekt för de som drabbades av olyckan och att man inte ska glömma av vilken tragedi det hela ledde till för de inblandade som var med om den. Här ovan kan ni kolla in några av de hundratals bilder som postats från Tjernobyl till Instagram den senaste tiden och det finns en hel del fler exempel på bilder som kanske inte kan ses som särskilt respektfulla på flera andra sociala medier. Tumnagel
26.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Rykte Årets Call of Duty-spel heter Call of Duty: Modern Warfare
Nystart för Modern Warfare-serien

Att årets Call of Duty-spel skulle bli något i Modern Warfare-serien har det snackats ett tag om nu. Men exakt var i serien spelet skulle landa var oklart. Kotaku rapporterar om att Activision har börjat visa spelet för YouTube-influencers och att det från det läckt ut att spelet kommer heta Call of Duty: Modern Warfare. Tydligen ska det bli lite av en nystart för Modern Warfare-serien. Det kom också fram att spelet kommer ha en kampanj som kommer kunna spelas med upp till fyra spelare i co-op. Kampanjen sägs också innehålla många emotionella moment, typ som No Russian-banan från Modern Warfare 2. Spelet kommer också ha banor som kommer från tidigare Modern Warfare-spel. Den kanske bästa informationen som läckte ut var att Spec Ops-läget kommer återvända vilket ju är rätt så underbart att höra. Tydligen ska spelet visas upp om redan nästa vecka och ett längre gameplay-demo kommer visas under E3-mässan. Tumnagel
40.3°
+
Frode Wikesjö
0

Google släpper chatappen Currents
Ska ersätta Google+ för företagskunder

Nu har det gått lite mer en vecka sedan Google stängde ner sin sociala medie-tjänst Google+ och det verkar inte ha utlöst något direkt ramaskri bland influencers och andra. Nu lanserar Google appen Currents som man säger ska fungera som en slags ersättning till Google+ för Googles G Suite-kunder. I Google Currents kommer organisationer, företag och andra G Suite-kunder kunna chatta med varandra om projekt och annat som har med det aktuella företaget att göra. Google Currents lanseras nu i en betaversion och G Suite-kunder kan anmäla sitt intresse av att använda detta. Inlägg från G Suite-kunder på Google+ kommer automatiskt att flyttas över till respektive företags Google Currents-instans. Tycker ni att namnet Google Currents känns bekant kan det bero på att Google lanserade en Flipboard-liknande tjänst 2011 med samma namn. 2013 lanserades dock Google Play Newsstand som var en kombination av Google Currents och Google Play Magazine vilket gjorde att Google lade ner den dåvarande versionen av Currents. Tumnagel
34.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Är molnvakt och klimatrevisor morgondagens jobb?
Trygghetsrådet listar tio potentiella framtidsjobb

Tekniken har genom historien sett till att arbetsmarknaden förändrats, vissa jobb faller bort och nya yrken skapas anpassade till dagens rådande förhållanden. Trygghetsrådet, en organisation som drivs av Svenskt Näringsliv och PTK (före detta Privattjänstemannakartellen), har tagit fram en lista på tio yrken som de tror kommer att sysselsätta en del av arbetstagarna i framtiden: Distansare Människor som använder sig av robotar, VR/AR och annan teknik för att utföra sitt arbete. Det kan handla om reparationer, montering och liknande arbetsuppgifter, arbetsuppgifter som idag kräver att en människa finns fysiskt på platsen där arbetet ska utföras. Gig-manager En slags projektledare som ska säkerställa att de som arbetar inom gig-ekonomin har uppdrag och hjälpa till med annat som "giggaren" behöver hjälp med i sin verksamhet. Robotpersonlighetsdesigner Utveckla robotars personlighet så att de passar bra ihop med sina mänskliga kollegor eller andra människor samtidigt som den utför sina arbetsuppgifter på bästa sätt. Kulturflätare Integrera olika typer av kulturer så att alla kommer bra överens på arbetsplatser och andra ställen. Klimatrevisor Analysera och redovisa företags verksamhet ur ett miljömässigt hållbarhetsperspektiv. Vertikalodlare Bli bonde med en vertikal bondgård. Etikutvecklare Identifiera, definiera och implementera etiska regler på företag, i organisationer och på andra platser. Molnvakt Person som är ansvarig för ett företags data och håller koll på var denna lagras samt säkerställer att datan behandlas korrekt och lagras säkert. DNA-coach Tolka människors genetiska förutsättningar och lägg upp tränings- och kostprogram baserat på det. Oldfluencer Pensionärer som blir influencers. Tumnagel
30.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

Trailer för The American Meme
Netflix-dokumentär om influencers

Här kommer trailern till dokumentären The American Meme som nyligen hade premiär på Netflix. I dokumentären får vi följa ett gäng med världskända influencers i deras vardag och höra dem berätta vad som krävs för att bli en av världens mest framgångsrika influencer. Bland de som medverkar i filmen syns bland andra Emily Ratajkowski, Paris Hilton, DJ Khaled, Dane Cook och Brittany Furlan. The American Meme hade premiär på Netflix i fredags och går att kolla in direkt på länken nedan om du har ett abonnemang där. Tumnagel
23.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Snart kan du bli influencer i The Sims
The Sims 4: Get Famous på ingång

Skulle du vara sugen på att testa att jobba som en så kallad influencer så kan du snart få möjlighet att testa på hur det är i ett kommande tillägg till The Sims 4. Det handlar om ett tillägg som EA:s dotterföretag Maxis kallar för The Sims 4: Get Famous där spelaren får ikläda sig rollen av en influencer. Därefter ska karaktären byggas och grejer införskaffas precis som influencers antagligen brukar göra i verkligheten. The Sims 4: Get Famous kommer att kosta 430 kronor och släpps 16 november. Tumnagel
23.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Jocke och Jonna är mäktigast i sociala medie-sverige
Årets version av Maktbarometern är släppt

Mediaakademien presenterar nu den andra upplagan av sin så kallade "Maktbarometer" där man rankar influencers, företag, politiker och andra baserat på deras räckvidd och engagemang i sociala medier. Precis som förra året så anses youtube-paret Jocke och Jonna vara mäktigas på sociala medier i Sverige. Därefter hittas Expressen och Therese Lindgren. Svenske Felix "PewDiePie" Kjellgren som har världen största YouTube-kanal rankas här i Sverige som den femte mäktigaste personen i sociala medier. Ni hittar hela Maktbarometern 2018 i PDF-format på länken nedan och på bilden ovan kan ni kolla in de 30 som anses ha högst engagemang och räckvidd på sociala medier i Sverige. Tumnagel
-21.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Allas liv ser likadan ut på Instagram
Eller ja, vi fotograferar samma grejer i alla fall

Om du tror att bilderna du postar till Instagram är unika så har du sannolikt fel eller postar väldigt mysko grejer till Facebooks bilddelningstjänst. Att vi postar någorlunda likadana grejer till Instagram försöker instagrammaren "@instagram_repeat" bevisa genom att göra collage där han satt samman bilder med någorlunda identiska motiv. Kontot startades i juni och har sedan dess postat ett 80-tal collage med bilder från influencers och fotografer som är mer eller mindre identiska. På lite drygt en månad har @instagram_repeat lyckats samla ihop över 117.000 följare på Instagram. Tumnagel
42.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Unbox Therapy tittar på Oppo Find X
Det gör även Austin Evans

Nyligen presenterade Oppo sitt senaste flaggskepp Find X och nu har enheten hamnat i händerna på en rad olika influencers av olika slag. Som bland annat Lew på Unbox Therapy och Austin Evans. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Här är vinnarna i Guldtuben 2018
Över en kvarts miljon tittade på galan

I lördags så delades det ut priser till influencers och andra på Guldtuben-galan som arrangerades på Annexet i Stockholm. Totalt delades det ut priser i 15 kategorier och influencern Therese Lindgren tog hem fyra av dessa medan Bianca Ingrosso tillsammans med podcast-kollegan Alice Stenlöf tog hem tre priser. I år var första gången som SVT valde att sända Guldtuben via linjär-tv och den sändningen ska ha haft 253.000 tittare skriver Dagens Media. Det ska dock observeras att många antagligen valde att följa galan via webben och de tittarsiffrorna kommer inte att publiceras förrän nästa vecka. Här ovan hittas ett klipp med IJustWantToBeCool som tog hem priset i Guldtubens humor-kategori. I faktarutan nedan hittas samtliga vinnare i Guldtuben 2018. Tumnagel
2.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Snaps aktie rasade efter diss från Kylie Jenner
Hon gillar inte Snapchats nya gränssnitt

Att man ska hålla sig väl med så kallade influencers är antagligen något som Snap Inc. blivit medvetna om den här veckan efter det att Kardashian-medlemmen Kylie Jenner uttryckte missnöje efter Snapchats senaste uppdatering av sitt gränssnitt. sooo does anyone else not open Snapchat anymore? Or is it just me... ugh this is so sad.— Kylie Jenner (@KylieJenner) February 21, 2018 På Twitter skrev Jenner bland annat att hon inte längre öppnade Snapchat och detta var antagligen en av anledningarna till att Snap Inc:s aktie rasade med 6,1 procent på den amerikanskan NYSE-börsen under gårdagen. Det innebar att företaget tappade 1,3 miljarder dollar, motsvarande 10,6 miljarder kronor, i värde under en enda dag. Tumnagel
39.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Kortfilm om hissentusiaster
Gillar när det går upp. Gillar när det går ner.

Hisstillverkaren KONE har spelat in en kortfilm där vi får följa några hissentusiaster när de besöker KONEs testgruva i finska Tytyri där deras hissar utvecklas. Filmen heter How does true passion make you feel och en av världens mest kända influencers på hissmarknaden, Andrew Reams, spelar huvudrollen i dokumentären. Reams och några andra hiss-influencers verkar uppskatta besöket i den 350 meter djupa gruvan där Kone testar hissar under extrema förhållanden. Tumnagel
45.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida