m

Boktips: Taking on Gravity
Richard Brownings bok om hans jetdräkt

Nu släpper uppfinnaren Richard Browning boken "Taking on Gravity: A Guide to Inventing the Impossible from the Man Who Learned to Fly" där han berättar historien bakom sin så kallade jetdräkt. Vi har skrivit om Browning och hans Iron Man-liknande dräkt många gånger sedan han först presenterade denna 2017. I sin bok berättar han lite mer om hur han kom på idén till dräkten och senare skapade företaget Gravity från vilket dräkten idag går att köpa. Richard Brownings "Taking on Gravity: A Guide to Inventing the Impossible from the Man Who Learned to Fly" släpps som ebok, ljudbok och pappersbok vilka kostar lite olika beroende på vilket format man är intresserad av. Tumnagel
82kg
+
Wille Wilhelmsson

Storbritanniens marinkår testar "Iron Man-dräkt"
För att ta sig till en båt till en annan

Klipp där Storbritanniens marinkår testar en Gravity Jet Suit för att ta sig från en båt till en annan. Tumnagel
71.4°
+
Frode Wikesjö
0

Anthem kommer inte få någon extra kärlek
Spelet får leva vidare som det är

Det har gått över två år sedan det hypade Anthem släpptes. Intresset för Biowares episka Iron Man-simulator/Destiny-klon dippade dock rejält kort efter release då spelet var extremt repetitivt, hade ett dumt och onödigt tidskrävande inventory-system och allmänt mediokert. Kort sagt vad det inte riktigt vad någon väntade sig från studion bakom Mass Effect. Efter release jobbade dock Bioware hårt på att förbättra spelupplevelsen och styrde upp saker som inventorysystem och lade till diverse in game-events, men skadan var mer eller mindre redan gjord. För ett år sedan kom dock den trevliga nyheten att Bioware skulle göra om Anthem med bättre lootsystem och lite annat smått och gott och för några veckor sedan fick vi reda på att ett beslut var på ingång om arbetet med förbättringarna skulle fortsätta eller ej. Nu har beslutet trillat in och kort sagt är Anthem 2.0 dött. I ett blogginlägg skriver Bioware att på grund av hemmajobb under pandemin har produktiviteten påverkats och förbättringarna Anthem behöver kommer lägga en för stor påfrestning på utvecklarna, så man har nu bestämt sig för att låta Anthem vara. Spelet kommer inte få några större förändringar, utan kommer fortsätta leva som det är idag. I inlägget skriver gänget detta: Game development is hard. Decisions like these are not easy. Moving forward, we need to laser focus our efforts as a studio and strengthen the next Dragon Age, and Mass Effect titles while continuing to provide quality updates to Star Wars: The Old Republic. Tumnagel
29.2°
+
André Stray
0

EA beslutar om Anthem ska leva eller ej i veckan
Spänningen stiger!

Det har nästan gått två år sedan Bioware och EA lyckades lansera världens tråkigaste Iron Man-simulator. Navigationen kändes klockren, men spelet kändes ofärdigt med en poänglös story och hade ett lootsystem där sakerna du plockade upp saknade värde. För ett år sedan meddelade utvecklarna att de skulle förbättra spelupplevelsen. Sedan dess har Bioware levererat blogginlägg om idéer utvecklarna har som skulle kunna förbättra upplevelsen, men några större ändringar har inte skett. Nu verkar det som att EA kommer ta ett ordentligt beslut om det ens är värt att fortsätta arbetet med Anthem eller om projektet ska skrotas helt och detta beslut väntas tas nu i veckan. Huruvida Anthem går att rädda är för tillfället okänt. Det kan hända att spelet gör en No Manx27s Sky, men för det behövs resurser. Och då EA inte precis är kända för att vara generösa eller bry sig om spelare, så kanske det är bäst att inte hoppas för mycket. Ovan har ni den första gameplaytrailern för spelet. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0
Nästa sida