2 i dag 41 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!

Google lägger ner YouTube Originals
Slut med dyra tv-produktioner från YouTube

YouTube har meddelat att man lägger ner sin satsning på att utveckla egna tv-program, en satsning man inledde 2016 under namnet "YouTube Originals". Sedan starten har YouTube Originals bland annat gjort grejer som Cobra Kai, som nu flyttat till Netflix, dokumentärserien Justin Bieber: Seasons och Will Smiths fitness-serie Best Shape of My Life. Det verkar som om Googles planer med YouTube Originals ursprungligen var att kanske kunna konkurrera med betalda streaming-tjänster som till exempel Netflix. Så här fem år senare det inte inte ut att ha blivit fallet. Därför var det antagligen klokt att sluta kasta pengar på dyra produktioner för YouTube Originals och istället fortsätta tjäna pengar på dem som laddar upp sina egna grejer till YouTube. YouTube uppger att man fortsatt kommer att finansiera vissa produktioner till YouTube Kids samt YouTube Black Voices. Tumnagel
46.7°
0

Cristiano Ronaldo har flest följare på Instagram
Kylie Jenner näst flest

People Magazine har sammanställt vilka som har flest följare på Metas bilddelningstjänst Instagram. Överst på den listan tronar Cristiano Ronaldo med sina 389 miljoner följare. Ronaldo är en av tre personer som har över 300 miljoner följare på Instagram. De två andra är tv-kändisen Kylie Jenner som har 301 miljoner och efter henne hittas Lionel Messi, den andra fotbollsspelaren som lyckats skrapa ihop över 300 miljoner följare på tjänsten. Förutom fotbollsspelaren och tv-kändisar hittas en del skådespelare och musikartister på topp-tio-listan över världens mest följda Instagram-konton. Ni hittar topp-tio-listan som den såg ut 14 januari här nedanför. Tumnagel
23.7°
0
2021

Random Making Movies besöker Tjernobyl
Gänget är tillbaka

Random Making Movies är en svensk Youtube-kanal som bildades hösten 2010. Kanalen fick rätt stor exponering när de blåste Justin Biebers fans utanför Grand Hotel och med serien Haffa guzz. I skrivande stund har man 620.000 prenumeranter och är en av de största svenskspråkiga kanalerna på YouTube. Förra våren meddelade gänget att det var dags att lägga ned, men för några dagar sedan dök det upp ett klipp där man sa att kanalen skulle väckas till liv igen. Man ska nu lägga upp minst en video i månaden och den första nya är den här där ett besök i Tjernobyl står på schemat. Tumnagel
36.9°
0

Spotify 2021 Wrapped är här
Detta streamade vi mest i år

Nu släpper Spotify äntligen sin årliga Wrapped. En summering av de mest streamade artisterna, låtarna, albumen och poddarna globalt och i Sverige. Vi ser bland annat att 7 av 10 av de mest streamade artisterna i Sverige faktiskt är svenska och att Olivia Rodrigos ”drivers licence” är världens mest streamade låt i år. Årets Wrapped speglar hur över 381 miljoner människor världen över har lyssnat under 2021. Vi får ta del av trender och händelser som utmärkt sig under året, både för Sverige och globalt. Jenny Hermanson, Nordenchef på Spotify säger så här: “Spotifys 2021 Wrapped ger tillfälle att stanna upp och reflektera, inte bara över all fantastisk musik och alla poddar som har förgyllt året, utan även de omvärldshändelser som så uppenbart gjort avtryck i kulturen och lyssningen. Det har varit ett år utöver det normala och de kreatörer som har haft störst genomslagskraft under året är också de som definierar det, även om ingens personliga Wrapped är den andra lik såklart" Idag släpps också den personaliserade varianten av Wrapped, som låter användare se vilken musik och poddar de själva lyssnat mest på under året. Årets Wrapped innehåller även nya funktioner som användares ljudaura, ens unika “aura” visualiserad baserat på sin Wrapped. Det finns även ett interaktivt kortspel om ens egen lyssning som går att spela och dela med vänner. Med Wrapped Blend går det att jämföra sin och ens vänners Wrapped. I år kan användare även dela sin Wrapped direkt på TikTok, något som tidigare även fungerat via Instagram, Snapchat, Twitter och Facebook. Tumnagel
37.5°
0

Shazam har identifierat en miljard låtar via kontrollcenter
Bruno Mars Talking To The Moon mest frågad om

Apple meddelade tidigare idag att användare låtit Shazam identifiera låtar en miljard gånger via kontrollcenter på iPhone, iPad och iPod Touch. En miljard låtar är dock ungefär lika mycket som Shazam nu för tiden identifierar varje månad på alla plattformar där tjänsten nu används. Sedan appen släpptes 2002 har den identifierat över 50 miljarder låtar. Sedan 2018 ägs Shazam av Apple som då köpte upp tjänsten för 400 miljoner dollar. Den låt som kontrollcenter-användarna oftast ville ha identifierad var Bruno Mars "Talking To The Moon", en låt som ni kan lyssna på närmare i videon här nedanför. Här nedan hittas även de en lista på de tio låtar som de som använde Shazam via iPhone, iPad och iPod Touch kontrollcenter oftast ville ha identifierade. 1. “Talking To The Moon” - Bruno Mars 2. “Astronaut In The Ocean” - Masked Wolf 3. “MONTERO (Call Me By Your Name)” - Lil Nas X 4. “Beggin” - Måneskin 5. “Another Love” - Tom Odell 6. “Runaway” - AURORA 7. “Dick” - StarBoi3 Feat. Doja Cat 8. “Arcade” - Duncan Laurence 9. “Stay” - The Kid LAROI & Justin Bieber 10. “Drivers License” - Olivia Rodrigo Tumnagel
37.6°
0

En teaser för Vänner-återföreningen
Premiär 27 maj

Vänner var en sådan där serie som jag aldrig riktigt förstod mig på när den sändes på tv under 2000-talet. Men som bekant så skiljer sig min smak rätt så markant från alla andras och nu råkar det ju vara så att väldigt många gillade eller gillar den där serien. Så pass många faktiskt att man lyckats återförena skådespelarna för ett slags specialavsnitt som kommer sändas på HBO den 27 maj. I detta specialavsnitt kommer Vänner-skådespelarna Jennifer Aniston, Courteney Cox, Lisa Kudrow, Matt LeBlanc, Matthew Perry och David Schwimmer sätta sig ner där serien spelades in för att prata lite om hur det var att spela i serien. Förutom de sex Vänner-skådespelarna kommer även ett gäng kändisar dyka upp så som David Beckham, Justin Bieber, BTS, James Corden, Cindy Crawford, Cara Delevingne, Lady Gaga, Elliott Gould, Kit Harington, Larry Hankin, Mindy Kaling, Thomas Lennon, Christina Pickles, Tom Selleck, James Michael Tyler, Maggie Wheeler, Reese Witherspoon och Malala Yousafzai. Tumnagel
38.1°
0

Drake har dragit in mest pengar på Spotify
Sägs ha spelat in över 52 miljoner dollar

Enligt en sammanställning över hur mycket olika artister tjänat på sina spelningar på Spotify genom åren så är det Drake som i särklass har dragit in mest på sina spelningar där. Sammanställningen är gjord av Top Dollar och enligt den så har Drakes låtar genererat en intäkt till honom på 52,2 miljoner dollar. Därefter hittas J Baldwin vars spelningar på Spotify gett en personlig intäkt på 37,9 miljoner dollar och på tredjeplatsen finns Post Malone vars intäkter från Spotify hittills beräknats vara 37,6 miljoner dollar. De tio artister som spelat in mest på Spotify genom tiderna hittas nedan. Där hittas även ett diagram från Top Dollar som visar vad olika artister spelat in på Spotify. 1. Drake, 52,5 miljoner dollar 2. J Balvin, 37,9 3. Post Malone, 37,6 4. Bad Bunny, 36,2 5. Ed Sheeran, 36,0 6. Justin Bieber, 33,1 7. Ozuna, 30,4 8. Ariana Grande, 27,2 9. Khalid, 23,8 10. The Weeknd, 22,7 Det ska observeras att Top Dollars sammanställning baseras på deras egna uträkningar och inte kommer från vare sig Spotify eller artisterna själva. Tumnagel
27.3°
0

West Coast Customs har byggt om Justin Biebers Rolls
Har lite inspiration från konceptbilen 103EX

Om man är en kändis som vill synas lite extra går man till Pimp My Ride-gänget West Coast Customs och ber dem att bygga om sin bil rejält. Det är precis vad popstjärnan Justin Bieber gjort och nyligen blev hans senaste åk klart. Det är en Rolls-Royce Wraith som moddats rejält och som hämtat en del inspiration från konceptbilen 103EX som Rolls visade 2016. Det som sticker ut mest är de täcka hjulhusen som gör att det nästan ser ut som att bilen svävar fram. Vad tycker ni om bygget? Visa det här inlägget på Instagram Ett inlägg delat av West Coast Customs (@westcoastcustoms) Tumnagel
11.8°
0
2020

Artister kan promota sin musik med Spotify Marquee
Så att Spotify drar kan dra in lite mera deg

Nyhetsbyrån Bloomberg rapporterar att Spotify har börjat erbjuda artister och skivbolag att marknadsföra sin musik på Spotify genom en tjänst som Spotify kallar för "Marquee". Med Marquee kan artister betala Spotify för att artistens musik ska spela i kurerade låtlistor och få en mer framträdande plats i Spotifys presentationsvy. Enligt Bloomberg ska artister som Justin Bieber och Lil Wayne redan börjat marknadsföra sin musik via Marquee på Spotify sedan marknadsföringstjänsten började testas i höstas. 5000 dollar ska vara den lägsta summan en artist eller ett skivbolag kan betala för att ta del av Marquee, något som gör att marknadsföringskanalen antagligen bara är attraktiv för artister som redan är någorlunda etablerade. Det är oklart om låtar som spelas upp för lyssnaren på grund av att artister eller skivbolag betalat för detta markeras som reklam. Premium-användare kan dock välja att stänga av funktionen så att de slipper "rekommendationer" som genererats på grund av att artisterna betalat för dem. Tumnagel
33.7°
0

Kör James Corden bilen under Carpool Karaoke?
Oftast!

För en tid sedan dök det upp en video på Twitter där James Corden och Justin Bieber var ute och körde runt för att spela in Carpool Karaoke. Problemet var att de inte körde utan blev dragna. Självklart blev internet helt galet. Nu har James, som tur är, gått ut och förklarat läget så internet kan lugna ner sig igen. Tumnagel
39.8°
0
Nästa sida