m

SSC erkänner att man ljög om Tuataras hastighetsrekord
Körde inte alls över 500 km/h

Det amerikanska bilföretaget SSC uppger nu att man inte alls kom upp i hastigheter på över 500 km/h när man förra året testade sin superbil Tuatara. Efter höstens test av Tuatara uppgav SSC att denna hade kommit upp i en topphastighet på 532,9 km/h (331 mph) och en snitthastighet på 508,7 km/h (301 mph). Detta var något som många ifrågasatte och efter ett tag medgav SSC att det hade blivit något fel i videoklippen som postades på nätet. Nu uppger dock företaget att Tuataran inte alls kom upp i de hastigheter som man ursprungligen hävdade. I ett inlägg på Instagram skriver nu SSC: "If it hasn’t been made clear up to this point, we would like to acknowledge officially that we did not reach the originally claimed speeds of 331 MPH or even 301 MPH in October of 2020. We were truly heartbroken as a company to learn that we did not reach this feat, and we are in an ongoing effort to break the 300 MPH barrier transparently, officially, and undoubtedly." Varför SSC har dröjt så länge med att erkänna att man inte nådde de hastigheter som man ursprungligen uppgav framgår inte. SSC gjorde ett nytt hastighetstest med Tuatara i januari och nådde då en toppfart på 455 km/h (282,9 mph). Detta gjorde Tuataran till världens snabbaste produktionsbil, en titel den övertog från Koenigsegg Agera RS. Visa det här inlägget på Instagram Ett inlägg delat av SSC North America (@ssc_northamerica) Tumnagel
14.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Christian visar upp Koenigsegg Jesko
En full genomgång

Koenigsegg Jesko börjar närma sig produktionsformen och det är då alltså hög tid för Christian att visa upp den fantastiska bilen. Tumnagel
51.2°
+
Roger Åberg
0

Rimac och Bugatti går ihop
Kommer att ledas av Mate Rimac

Rimac är ett litet bolag som gör elbilar, eller det var ett litet bolag. Det har gått fort de senaste åren och nu har man slagits ihop med Bugatti. Japp, det Bugatti. Bolaget har ägts av Volkswagen Group som i sin tur ägs av holdingbolaget Porsche SE. Porsche SE äger alltså Volkswagen Group, eller stora delar av det i alla fall, som i sin tur äger Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG som är bolaget som vi till vardags förknippar med Porsche. Porsche äger tillsammans med Hyundai, grundaren Mate Rimac och ett gäng till Rimac Group. Rimac Group kommer från och med nu äga 55 procent av Bugatti Rimac där Porsche är 45 procent av bolaget. Porsche äger alltså Bugatti Rimac från två håll. Bugatti Rimac äger i sin tur Bugatti Automobiles och Rimac Automobili som är de två bolagen som gör bilarna med Bugatti- och Rimac-loggor. Rimac Group äger även Rimac Technologies som utvecklar batterier, elmotorer, infotainmentsystem och annat åt andra tillverkare. Några av dessa är Porsche, Hyundai och Kia, Koenigsegg, Aston Martin och Pininfarina. Bugatti och Rimac kommer att fortsätta som två märken men kommer så klart att dela mycket teknik. Rimac kommer att bygga ett nytt campus utanför Zagreb med 2500 anställda. Där kommer Rimacs bilar att byggas, men man kommer även att bygga e-axlar, batterier och annat som kommer att hitta in i Bugattis. Detta är så klart intressant, inte bara för bilmärkena Bugatti och Rimac utan också för Porsche, Audi, Volkswagen-gruppen och andra delar av branschen. Tumnagel
46.4°
+
Roger Åberg
0

Så uppdateras en Koenigsegg Regera
Christian visar hur enkelt det är

En sak som jag gillar med Koenigsegg är att Christian är så otroligt närvarande och kan allt om deras bilar och hur de görs. Här får vi se ett litet klipp där han helt enkelt uppdaterar mjukvaran på en Regera. Tumnagel
50.0°
+
Roger Åberg
0

Det här är Rimac Nevera med 1914 hästar
Produktionsversionen av C_Two för 2 miljoner euro

Rimac har äntligen visat upp produktionsklara versionen av C_Two, ett koncept som visades upp 2018. Det här är alltså en bil du kommer att kunna köpa, om du är snabb och har rejält med pengar. 150 bilar kommer att tillverkas och prislappen ligger på 2 miljoner euro. Då får du en hyperbil med 1914 hästar och toppfart på 412 km/h. Precis som Koenigsegg gillar att köpa sina bilar med lite svensk touch har Rimac valt Nevera efter deras ursprung Kroatien. Översätter man ordet från kroatiska betyder det misstro, men det är också ett begrepp för lokalbefolkningen på en storm som snabbt och oväntat drar upp och som flyger fram längs kusten med blixtar och mycket kraft. Flera delar kan styras för att styra hur mycket downforce som skapas, bland annat vingen och diffusorn bak. Rimac är kända för sina elektriska drivlinor och bilen har fyra motorer som tillsammans ger 1914 hästar och ett vrid på 2360 Nm. Batteriet har en H-form och är vätskekylt. 6960 celler ger 120 kWh. Noll till 60 mph går på 1,85 sekunder och till 161 km/h kommer man på 4,3 sekunder. Till 300 km/h kommer man på 9,3 sekunder och kvartsmilen går på 8,6 sekunder. Bromsa ska man ju också kunna och det gör man dels med klassiska bromsar men också med motorerna. Fördelningen mellan dessa ska vara riktigt avancerad och inget föraren behöver bry sig om. Motorerna ska kunna bromsa med 300 kW och till det har man Brembobromsar på 390 mm. Galen prestanda, men Rimac lovar att bilen ska vara härlig att köra. Ställbara dämpare och automatisk justeringen av höjden ska ge en trevlig upplevelse när man ligger och tuggar mil. Under nästa år kommer en uppgradering som man kallar för Driving Coach. Med hjälp av tolv ultraljudssensorer, 13 kameror och sex radars tillsammans med Nvidias Pegasus-system får man som förare aktiv guidning när man kör på ett antal racerbanor. Nedan hittar ni lite videos om bilen! Tumnagel
45.3°
+
Roger Åberg
0

Rolig svensk detalj i Lego-Koenigsegg
Hemlig sådan

Vi skrev för ett tag sedan om att Lego släppt en liten version av Koenigsegg Jesko. Feber-läsaren Marcus Westerlund köpte bygget och när det byggdes ihop upptäckte han att det innehöll en väldigt svensk detalj. När bygget är klart syns inte flaggan längre, men vi vet att den är där. Marcus rapporterar att bygget var roligt att genomföra! Tumnagel
67.9°
+
Roger Åberg
0

Köp en Koenigsegg Jesko för 259 kronor
Du får bygga den själv

En Koenigsegg Jesko kostar en slant, typ tre miljoner dollar och uppåt, så det är inte något ör vanligt folk. Men den här versionen kan faktiskt alla köpa för den kostar 259 kronor. Det är Lego-versionen vi pratar om här, så du år bygga den själv. Men det är liksom det roliga. Lego lovar att man har gett den billigare versionen ett brett chassi så att två får plats på insidan. Med får man också en testförare vilket känns lite lyxigt om man vill ha lite hjälp på banan. Jesko som Lego släpps 1 juni. Tumnagel
49.1°
+
Roger Åberg
0

Två Koenigsegg Jeskos sladdar runt
Brum brum!

Koenigseggs Jesko är en helt sinnessjuk bil som så klart ska användas och användas hårt. Det verkar folket på Koenigsegg också tycka, för de tog ut två prototyper på deras bana och brummade loss och gjorde det ordentligt! Är du sugen? Synd, för alla är redan sålda, trots att de kostar över 30 miljoner kronor. Tumnagel
47.7°
+
Roger Åberg
0

Doug går igenom en Koenigsegg Gemera
En trevlig familjebil

Nu har Doug fått klämma och känna på Koenigsegg Gemera och hur det såg ut får vi se här. Det här är fortfarande en demobil där man inte kan utnyttja alla 1700 hästarna utan bara glida runt sakta på el, så en riktig provkörning får vänta. Tumnagel
45.9°
+
Bobby Green
0

Porsche investerar ytterligare 70 miljoner euro i Rimac
Äger nu 24 procent

Nu står det klart att Porsche lastar in ytterligare 70 miljoner euro i elbilstillverkaren Rimac. Därmed går man från att tidigare ha ägt 15 procent av företaget till att äga 24 procent. Lutz Meschke säger följande i ett uttalande: "Porsche has already placed its first orders with Rimac for the development of highly innovative series components. Rimac is excellently positioned in prototype solutions and small series. Mate Rimac and his team are important partners, especially when it comes to supporting us in the development of components. Rimac is well on its way to becoming a Tier 1 supplier for Porsche and other manufacturers in the high-tech segment." Förutom Porsche samarbetar Rimac även med Hyundai, Aston Martin, Koenigsegg, Renault och Pininfarina. Tumnagel
46.1°
+
Bobby Green
0

Projektchef från Tesla börjar jobba hos Koenigsegg
Intressant

Maskiningenjören Evan Horetsky jobbade från 2015 fram till i höstas som projektchef hos Tesla. Först jobbade han på Gigafactory Nevada och nu senast på Berlin Gigafactory innan han under oklara omständigheter fick sparken. Nu börjar han istället som industrialiseringschef hos Koenigsegg. Så här säger Christian von Koenigsegg om rekryteringen: "Bringing Evan on-board is part of our forward-looking vision. Evan’s sharp engineering mind, strategies for scale, and data-driven leadership style brings new strengths to our management. I look forward to working closely with him alongside the rest of our amazing team on our ambitious mission. The journey has never been so exciting." Och så här säger Evan själv: "This is a natural next step in my career. I’ve found the most talented and humble people, with cutting-edge technology. I have followed Koenigsegg’s path and have been a huge fan of the company’s uncompromising commitment to innovation and performance. The things that are worked on, not least in Machine Learning and electrification are inspiring and contribute to sustainability broadly. Koenigsegg’s amazing journey and daring story of success are second to none; I am honored and excited to offer my professional expertise and passion to this effort." Tumnagel
54.5°
+
Bobby Green
0

Koenigsegg önskar Alla hjärtans dag med Regera
Gör hjärtan i snön

Igår var det Alla hjärtans dag och för att uppmärksamma detta och skicka kärlek till folket satte Koenigsegg ihop denna film där en Regera gör hjärtan i snön. Denna skulle ju givetvis ha postats här igår men det blev idag istället. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0

SSC Tuatara ska nu vara världens snabbaste produktionsbil
Men man missade 300 mph-gränsen

Soppan kring SSC North Americas superbil Tuatara började i oktober förra året när man hävdade att man toppat 532,9 km/h med bilen och därmed satt ett nytt rekord för produktionsbilar. Det hela visade sig vara knas och företaget lovade att återkomma med en ordentlig rekordkörning där inget skulle vara felaktigt. Nu säger man sig ha klått rekordet för snabbaste produktionsbilen i världen genom att snitta 455,2 km/h (282,9 mph) under körningar på Kennedy Space Center. Målet var ju såklart 300 mph (482,8 km/h) men det räckte inte den 3,7 kilometer långa raksträckan till. Det tidigare rekordet hålls av Koenigsegg som 2017 fick upp en Agera RS i 447,2 km/h. Grundaren Jerod Shelby säger följande: "We had Racelogic there with their VBOX equipment, we had Life Racing, we had Garmin, and we had IMRA, which is the International Mile Racing Association. We used equipment from all four groups and had staff there from three of those groups. But when it came down to it, it seems that everyone in the car community looks at Racelogic and VBOX as the most respected measurement tool, so they had multiple redundant systems in the car, and they had a gentleman named Jim Lau, their American representative, present for all the tests." Tumnagel
28.8°
+
Bobby Green
0

Mr JWW kör en Koenigsegg One:1
Världens första megacar

Vi har tidigare sett när Mr JWW spanade in en Koenigsegg Regera. Nu har han även fått köra en One:1 och även om den börjar få några år på nacken nu är det fortfarande en oerhört mäktig bil som man gärna ser mer av. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Misha Charoudin snackar med Christian von Koenigsegg
Kommer aldrig bygga en SUV

YouTubern Misha Charoudin har satt sig ned för att snacka lite med Christian von Koenigsegg om ditten och datten. Bland annat om varför Koenigsegg aldrig kommer att bygga en SUV men att de kanske kan överväga en Mad Maxad version av Gemera. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Mazda Miata-motor med Koenigseggs Freevalve-teknik
Smart och effektivt

YouTubern Wesley Kagan har byggt om en Mazda Miata-motor så att den fungerar med Koenigseggs Freevalve-teknik. Han har testat detta på en encylindrig Harbor Freight Predator-motor tidigare men detta är första gången han ger sig på en vanlig bilmotor. Det hela fungerar som så att motorns ventiler styrs med hjälp av pneumatik istället för mekaniskt av en kamaxel som de brukar göra. Det gör alltså att man slipper använda en kamaxel vilket inte bara sparar vikt utan även ökar effektiviteten i motorn. Tyvärr är Wesley inte helt klar med grejerna så vi får aldrig se motorn gå utan bara hur det hela är tänkt att fungera. Förhoppningsvis kommer det ett klipp inom kort på när allt rullar. Bonusklipp nedan på Harbor Freight-motorn. Tumnagel
43.0°
+
Bobby Green
0

Eldrivna NIO EP9 fungerar som filmbil i dragrace
Drar ifrån både Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R

2001 släppte BMW en rätt så fräsig reklamfilm för M5 E39. I den såg man en sån där bil byggd för att komma upp i så snabb hastighet det bara går köra på rätt så duktigt innan den fällde ut sin fallskärm. Men vad filmade bilen? En M5:a såklart. Klassisk reklam som blivit lite kult. Bugatti gjorde typ samma grej när de filmade rekordkörningen med Chiron då man använde en annan Chiron för att filma. Nu har kinesiska NIO också gjort något liknande när de ställde upp en Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R som fick köra dragrace mot varandra. Detta filmades alltså med en NIO EP9 som givetvis drar ifrån de båda superbilarna så att det visslar om det. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0
2020

Gott nytt år alla underbara läsare!
Tack för allt stöd under ett väldigt annorlunda 2020

Säga vad man vill om 2020, men vi lär inte glömma bort det. Året började med att Australien nästan brann upp och ett tredje världskrig nästan startades, men det har vi nästan glömt bort nu. Men corona lär vi inte glömma bort, inte i första taget i alla fall. I början av året, innan skiten klassades som en pandemi, så gick nog tankarna hos många att det var en kinesiskt sak och många dör ju även av den vanliga influensan, det här löser sig och blir inte vårt problem. Men som det blev vårt problem. Tumnagel
102.0°
+
Roger Åberg
0

Christian förklarar hur växellådan i Koenigsegg Jesko fungerar
Spännande!

Växellådan i Koenigseggs modell Jesko kallas för Light Speed Transmission och den är inte som alla andra. Här berättar Christian hur den fungerar. Tumnagel
44.2°
+
Bobby Green
0

Auto Motor & Sport spanar in Koenigsegg Gemera
Ett besök i Ängelholm

Alrik och Peder från Auto Motor & Sport drog en sväng till Ängelholm i somras för att hälsa på Koenigsegg och spana in modellen Gemera lite närmare. Tumnagel
43.7°
+
Bobby Green
0

Nu kan du leasa en Koenigsegg
Kostar 24.000 dollar i månaden

Om man inte har all kosing som behövs när det är dags att köpa bil kan man leasa, något som blivit väldigt populärt de senaste åren. Men leasing innebär oftast att det man får på uppfarten är en grå Volkswagen Passat med manuell låda. Sådär kul. Vad som däremot är kul är en Koenigsegg CCXR Trevita. En sådan kan du nu leasa genom Luxury Lease Partners. Men det kostar 24.000 dollar i månaden i fem år. Och du måste slänga upp 650.000 dollar kontant först. Skulle du vilja leasa något annat än ägget har firman även bilar från McLaren, Ferrari, Lamborghini och andra exotiska tillverkare att erbjuda. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Supercar Blondie spanar in Koenigsegg Gemera
Drömbil

Det är inte jättemånga som fått möjlighet att klämma på Koenigsegg Gemera än men Supercar Blondie är en av dem, och här visar hon upp bilen. Hon säger att hon ska köra den men så blir det tyvärr inte. Bonusklipp nedan. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

SSC Tuatara är nu världens snabbaste produktionsbil
Toppade 532,9 km/h och snittade 508,7 km/h

SSC North America som tillverkar superbilen Tuatara har sedan start sagt att denna kommer att bli världens snabbaste produktionsbil. För att lyckas med denna bedrift var man tvungen att klå Bugatti Chiron Super Sport 300+ toppade 490 km/h för lite mer än ett år sedan. Dock sattes det rekordet inte genom att köra åt två håll och sedan räkna ut genomsnittet som man bör. En sådan körning genomförde Koenigsegg med en Agera RS 2017 vilket gjorde att den bilen utsågs till världens snabbaste produktionsbil. Det har bubblat den senaste tiden om att SSC hyrt en vägsnutt i Nevada (samma som Koenigsegg hyrde) för att köra toppfartstester med Tuatara och visst var det så. Och visst höll man vad man lovade, och lite där till. Man lyckades nämligen att komma upp i hela 331,15 mph (532,9 km/h) och när man körde åt två håll och tog genomsnittet landade den siffran på 316.11 mph (508,7 km/h). Detta innebär alltså att vi har en ny herre på täppan och det är Tuatara. Bakom ratten under rekordkörningen satt den brittiska racerföraren Oliver Webb. "There was definitely more in there. And with better conditions, I know we could have gone faster, as I approached 331 mph, the Tuatara climbed almost 20mph within the last five seconds. The car wasn’t running out of steam yet. The crosswinds are all that prevented us from realising the car’s limit." Grattis! Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0

AutoTopNL hänger med en Koenigsegg Regera
Ett trevligt möte

Biltestarkanalen AutoTopNL blev inbjudna till Koenigsegg i Ängelholm för att få sig en lite närmare titt på en Koenigsegg Regera. Först får vi oss en genomgång av bilen och efter tolv minuter är det dags att åka lite tillsammans med Koenigseggs testförare. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Qoros nya konceptbil ska attrahera Generation Z
Har vindruta som kan fungera som skärm

Vi har tidigare skrivit om den kinesiska biltillverkaren Qoros och deras samarbete med Koenigsegg. På mässan i Kina visar man nu upp konceptbilen Milestone Concept som är en stor eldriven sedan med väldigt futuristisk design. Med denna vill man locka till sig Generation Z och det ska man alltså bland annat göra genom skjutdörrar som aktiveras med en gest. Bilen mäter fem meter på längden, två på bredden och är 1,4 meter hög. Tyvärr får vi inte reda på så värst mycket kring bilen. Den ska gå att köra autonomt och när man väl gör det kan de som är i bilen istället chilla och titta på vindrutan som man kan projicera videoklipp och liknande på. Tumnagel
31.4°
+
Bobby Green
0

Lyssna på det råa ljudet från en Koenigsegg Jesko
Mumma!

En sak som jag verkligen gillar med Koenigseggs bilar är att de låter råa, och inte som ett TV-spel där motorljudet bara ökar i en rak linje. Här låter det istället olika hela tiden och mer levande. Nya modellen Jesko är inget undantag och det får vi ytterligare bevis på i klippet nedan. Ljudet kommer från en dubbelturbomatad V8:a på 5,0 liter och det som hjälper till så att det låter så där fint är en så kallad "flat plane"-vevaxel. När man kör på E85 ger maskinen 1600 hästar. Tillverkningen av Jesko ska dra igång i slutet av året. Visa det här inlägget på Instagram A behind the scenes clip of one of our Jesko prototypes having a great time in the sun on our runway. Ett inlägg delat av Koenigsegg (@koenigsegg) 23 Sep 2020 kl. 2:57 PDT Tumnagel
53.4°
+
Bobby Green
0

Christian går igenom Koenigsegg Gemera
Gemigdenna!

Koenigsegg har ju minst sagt fått sig ett namn i bilvärlden men med Gemera levlar man upp ytterligare. En bil med plats för fyra personer på två meter som gör noll till hundra på under två sekunder och som är snäll mot miljön. Smått magiskt. Enda problemet är prislappen som ligger på 1,7 miljoner. Dollar. Här får vi en genomgång av Christian som fortfarande verkar vara imponerad över sin skapelse. Tumnagel
51.2°
+
Roger Åberg
0

Mr JWW tar sig ett snack med Christian von Koenigsegg
Ny serie om "vår" världskända biltillverkare

Mr JWW har dragit igång en serie han kallar för Chronicles of Koenigsegg och här har vi första avsnittet där Christian von Koenigsegg intervjuas och berättar om företagets bilar genom åren. Under de kommande månaderna kommer vi få lära oss allt om Koenigsegg och även om du kanske visste mycket redan är ju allt kring Koenigsegg intressant så. Tumnagel
43.1°
+
Bobby Green
0

Gordon Murray visar upp GMD T.50
McLaren F1 har återuppstått i uppdaterad version

Så, nu är den äntligen presenterad - Gordon Murrays senaste skapelse. GMD T.50 som den heter får ses som en McLaren F1 2.0 där Gordon plockat med sig alla lärdomar från det projektet och tagit det in i framtiden. Saker som inte var möjliga att göra back in the days har man gjort nu och inget, absolut inget, som finns på den här bilen är onödigt. Allt har en funktion och allt är genomtänkt in i minsta detalj som Sickan hade sagt. Resultatet är ett rent mästerverk i ingenjörsskap och ytterligare ett bevis på att Gordon vet vad han pysslar med. Tänk att kunna trycka ur sig en sån här grej när man nyss fyllt 74 (!) - helt galet imponerande. Så vad är GMD T.50 då? Jo, det är en superbil där föraren sitter i mitten och passagerarna sitter på varsin sida, precis som i McLaren F1. Bakom kolfibermonocoquen sitter givetvis en V12:a för något annat vore otänkbart här. Den har ingen som helst konstgjord andning och är ett fantastiskt bygge som Cosworth knåpat ihop precis som Gordon ville ha det. Motorn är oerhört kompakt och ett av kraven var att den inte skulle ha några fula remdrivna saker hängandes på sig - som generator och ac-kompressor. Det löste givetvis Cosworth och det enda man ser när man tittar ner i motorrummet kommer vara ett par vackra ventilkåpor och slingrande grenrör. Inte en flimsig plastkåpa som täcker härligheten så långt ögat kan nå. Maskinen som är på 4,0 liter ger 663 hästar vid sinnessjuka 11.500 varv. Max vridmoment ligger på 467 newtonmeter vid 9000 varv. Varvstoppet ligger på 12.100. Till den sitter en sexpetad manuell växellåda och drivningen sker som väntat bara på bakhjulen. Alla rätta ingredienser en superbil ska ha alltså. Andra siffror som är intressanta är 4,35 meter i längd, 1,85 i bredd, 1,16 hög, 2,7 i hjulbas och 986 kilo på vågen. Och det är inte torrvikt utan med alla vätskor i. Vad bilen gör 0-100 på eller vad den toppar är inte intressant enligt Gordon, utan det som betyder något är känslan man får på vägen dit. Men med dessa siffror i bagagen lär den inte bli långsam i alla fall. Designen är ganska slätstruken och det är meningen också. Här finns inga megastora frontläppar, diffusors, vingar eller andra saker som sticker ut. I fronten finns två stycken luftintag som skickar luft till motorns kylare. Under vardera strålkastare finns också små luftintag och dessa skickar luft till ac och värme-paketet. Annars är det väldigt cleant i fronten, och på resterande ställen också faktiskt. Bakom framhjulen skickas luften ut via stora hål och för att få till aerodynamiken bra eftersom det inte finns några vingar har man monterat en fläkt i rumpan. Det här är inget nytt påhitt och det fanns faktiskt även på McLaren F1, fast inte lika synligt. Den här startar när det behövs och drar luft från fronten till baken och suger fast bilen mot marken. Intressant grej som du inte ser på någon annan superbil idag. Baken påminner en hel del om Ferrari 488 GTB i mina ögon och det som drar ögonen till sig är självklart fläkten. Bilen som visas upp nu är endast en prototyp och allt är inte helt färdigt, så jag hoppas att rutnätet som nu bara var ett klistermärke där bak blir till något riktigt på produktionsbilen - gissningsvis ventilationsgaller för motorn som lär bli ganska så varm efter inspirerad körning. Priset för ett exemplar då? 2,36 miljoner pund. Endast 100 stycken ska tillverkas och två tredjedelar ska redan vara sålda så snabba dig på med att beställa. Jag är inget jättefan av nya bilar och tycker att "alla" är likadana utan några direkta överraskningar. Men i år har det nu faktiskt släppts två stycken som direkt hamnade på min villhöver-lista. Den första är Koenigsegg Gemera och den andra är den här. Vilka bilar! Nu tycker jag att ni gör det enda rätta och lägger en timme på att titta på videon nedan där Gordon berättar om bilen för Harry Metcalfe. Det kommer bli det bästa ni har sett på hela dagen. Tumnagel
43.5°
+
Bobby Green
0

Jon Olsson spanar in några Koenigseggs
Ge mig alla tack

Jon Olsson byggde om sin uppfart så att den skulle bli lite mer superbils-vänlig. Nu när allt är klart måste man ju testa om det blev bra, och ska man göra det ordentligt låter man en Koenigsegg Regera hälsa på. Del två har ni nedan. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0
Nästa sida