m

Rykte Mercedes R-Klass återvänder med eldrift?
GLR kan få upp till 1000 hästar

Mercedes något speciella modell R-Klass fasades ut 2017 och ingen ersättare har dykt upp sedan dess. Nu kommer rykten som säger att den kommer att återvända som elbil. Den ska då heta GLR (eller kanske EQR) och få upp till 1000 hästar från tre stycken elmotorer. En av dessa ska sitta på framaxeln medan de andra två sitter där bak. Batteripacket ska vara på 105 kWh och det ska kunna klara av laddning med 350 kW. Bonusklipp nedan där prototyper av elbilarna EQA och EQS testas samtidigt som vi får en inblick i Mercedes Testing and Technology Center som ligger i Tyskland. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes-Maybach S-Klass är här
En bil du inte vill köra

I början av september rullade Mercedes ut nya S-Klass. Nu kommer den i det lyxigaste utförandet man kan tänka sig - Maybach. Bilen sticker ut genom att ha lack i två toner, mer krom, annan design på fälgarna och en grill med vertikala ribbor i sig. Den är dessutom hela 29 centimeter längre än en vanlig S-Klass vilket innebär att den mäter 5,47 meter på längden. Busenkel att fickparkera alltså. Allt för att man ska förstå att det här inte är någon vanlig vagn som kommer rullandes. Med den här vill man utmana bilar som Bentley Flying Spur och Rolls-Royce Ghost. Som väntat är det i baksätet man vill hänga i den här bilen. Här dryper det av lyx i överflöd, benutrymme så det räcker och blir över och alla tekniska prylar du kan tänkas behöva. Du kan öppna och stänga dörrarna elektriskt med en knapp eller genom att göra en gest - för att öppna en dörr manuellt är för tjänstefolk. Här bak finns det två stycken fåtöljer att plantera ändan i och dessa är givetvis utrustade med massage, värme och kyla. Sitter man bakom passagerarstolen kan man även fälla sin stol och få en mer liggande position. Då fälls även ett stöd för benen ut från sätet framför, och detta kan ge dig massage av vaderna. Som om inte allt detta vore nog är även dörrsidorna och armstöden uppvärmda för att du inte ska frysa om dina armbågar. Skärmarna på framstolarna mäter 11,6 tum och via dessa kan du styra allt från musik till klimatanläggning. Mellan stolarna finns en skärm till som du kan ta loss och använda som surfplatta. Sist men inte minst finns här ett kylskåp för dina drycker och specialdesignade glas att hälla upp detta i. Under den långa motorhuven finns det antingen en V8:a eller en V12:a. Den förstnämnda versionen heter S580 4Matic och den har den välbeprövade dubbelturbomatade vinkelåttan på 4,0 liter. Den ger här 500 hästar och kan via ett mildhybrid-system bjuda på en extra dos med 25 hästar vid behov. S650 har istället tolv stycken burkar, dubbla turbo och maskinen är på 6,0 liter. Effekten är 625 hästar och drivningen sker på alla fyra hjulen. Längre fram kommer även en laddhybrid-version att erbjudas. Den kombinerar en rak bensinsexa på 3,0 liter med en elmotor och ska ha en sammanlagd effekt på 510 hästar. Lansering sker i mitten av nästa år men något pris har vi inte fått än. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

AMG GT Black Series är snabbaste produktionsbilen
Klockade 6:43.61 på Ringen

Ryktena kring att Mercedes-AMG GT Black Series satt nytt rekord för produktionsbilar på Nürburgrings nordslinga stämde! Nu berättar Mercedes officiellt att bilen lyckats klocka tiden 6:43.61. Bakom ratten under rekordkörningen satt GT3-föraren Maro Engel. Härmed är alltså detta nya kungen på banan och Lamborghini Aventador SVJ med tiden 6:44.97 får se sig nedpetad från tronen. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG GT 63 S sätter nytt rekord på Ringen
Snabbare än ärkerivalen Porsche Panamera Turbo

Det var i augusti som Porsche snodde titeln som snabbast "executive car" på Nürburgring då man körde 7:29.8 med uppdaterade Panamera Turbo. Det ville Mercedes ordna till så man plockade ut en Mercedes-AMG GT 63 S och lyckades nyligen klocka 7.27.8 och är därmed den nya herren på täppan. Bakom ratten satt Demian Schaffert. Bilen man körde med var utrustad med aerodynamik-paketet och Michelin Pilot Sport Cup2-däck. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

En rejäl genomgång av nya Mercedes S580
Mildhybrid sprängfylld med teknik

Folk har börjat få recensera nya Mercedes S-Klass som presenterades i början av september och här ser vi när Autogefühl går igenom den nuvarande toppversionen S580. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG One verkar få mer effekt än man tidigare sagt
Upp från 1000 till 1200 hästar

Mercedes fortsätter att fila på hyperbilen One som "snart" ska bli till en produktionsversion som faktiskt kan få köras med på gatan. En av sakerna man pysslat med är att kräma ut så mycket pulver som det bara går, och nu sägs det att effekten i drivlinan som består av en turboladdad V6:a på 1,6 liter och fyra stycken elmotorer hoppat upp från 1000 till 1200 hästar. Andra saker man jobbat med är att få ned oljudsnivåerna, kallstartsproblem och lite förbättringar kring aerodynamiken. Målet är att leverera de första färdiga bilarna någon gång nästa år. Tumnagel
42.3°
+
Bobby Green
0

Brabus presenterar ny Rocket 900
En Mercedes-AMG GT 63 S med 900 hästar

En Mercedes-AMG GT 63 S är långt från slö. Men folk vill alltid ha mer och det är där Brabus kommer in i bilden. Nu presenteras deras senaste Rocket och det är en best i tio stycken exemplar som bland annat bjuder på 900 hästar. Motorn som är en V8:a med dubbla turbo har borrats upp från 4,0 till 4,5 liter. Sen har man tillverkat en egen vevaxel och monterat nya vevstakar och kolvar. Vidare sitter det ett helt nytt specialbyggt insug, nya turbos och ett nytt avgassystem i rostfritt. Resultatet efter allt jobb är alltså 900 hästar och 1250 newtonmeter i vrid vid låga 2900 varv. För att skydda drivlinan ger motorn dock "bara" 1050 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på snabba 2,8 sekunder, 0-200 på 9,7 och 0-300 på 23,9 sekunder. Toppfarten är elektroniskt (!) begränsad till 330 km/h. Förutom den nya effekten får bilen ett tjockt breddningspaket runt om, vinge i kolfiber på bakluckan, kolfiberdiffusor, och en omgång nya fälgar som mäter 21 tum fram och 22 tum bak. Dessa är skodda med 295/30 respektive 335/25-däck. Priset för ett exemplar ligger på 427.000 euro. Tumnagel
41.6°
+
Bobby Green
0

Autocar kör Mercedes-AMG GT Black Series
AMG:s kraftfullaste kärra

Presskörningarna av Mercedes-AMG GT Black Series har pågått en stund och ett gäng som testat bilen är Autocar. Här får vi se när de kör den 730 hästar starka besten på racerbanan Lausitzring i Tyskland. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Rykte Mercedes-AMG GT Black Series nya kungen på Ringen?
Snackas om en tid på runt 6:43

I somras presenterade Mercedes modellen AMG GT Black Series - det värsta av det värsta. Bilen bjuder bland annat på 730 hästar, massa kolfiber och en enorm vinge på bakluckan. Nyligen siktades bilen på Nürburgring och givetvis är det för att sätta en tid. Nu ryktas det om att denna modell är den nya kungen på Ringen och att den klockat en tid på runt 6:43 minuter. Om det stämmer petar den ner Lamborghini Aventador SVJ från tronen och blir därmed den snabbaste produktionsbilen på sträckan. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Mercedes-Maybach GLS kostar från 1.620.000 kronor
Inte mer?

1.620.000 kronor är sjukt mycket pengar. Kanske inte om man ska köpa ett hus, men om man ska köpa en ny bil är det en ansenlig summa. För de flesta. Mercedes-Maybach GLS lanseras i USA just nu och därför har vad den kostar där börjat snurra runt på nätet, det svenska priset har varit klart ett bra tag men vi har aldrig skrivit om det så här kommer det alltså. Och det är väl inte så extremt eller? Det var i november förra året som Mercedes-Maybach GLS presenterades och det här är alltså crème de la crème när det kommer till lyx från den tyska tillverkaren. Som Maybach alltid har varit. Men när Mercedes återupplivade epitetet och 2002 lanserade modellerna Maybach 57 och Maybach 62 hade de helt sjuka prislappar. I princip handlade det om ordentligt uppsnofsade Mercedes S-Klass-versioner som kostade från 341.750 euro respektive 392.750 euro i sina billigaste utföranden. Slog du till på specialaren Maybach Landaulet som var en semi-cabriolet fick du punga ut med hiskeliga 900.000 euro! 2012 la man ner sina satsningar på namnet, men 2015 återuppstod det igen med en liten annan approach. Temat var fortfarande überlyx men utförandet var lite mer diskret och prislappen var lite mer "rimlig". Först ut var Mercedes-Maybach S 500 och den kostade från 1.369.000 kronor. Galet mycket pengar men ingen hade väl väntat sig att en fullsmetad S-Klass skulle vara billig. Men den kostade i alla fall inte över tre miljoner som tidigare. Åren har gått och för ett år sedan presenterade man alltså suven GLS med Maybach-behandling. Och en sådan får du för 1.620.000 kronor vilket i mina öron inte låter så extremt farligt för vad man får? Vanliga GLS har ett startpris på 862.900 kronor så Maybach-versionen är ju dubbelt så dyr, men jämfört med britterna (Rolls-Royce Cullinan och Bentley Bentayga känns den "billig". Du hittar den kompletta prislistan på länken nedan. Vilken lyx-SUV i detta segment skulle du välja om du hade möjlighet? Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Du kommer kunna välja hur Mercedes EQ-modeller ska låta
Styr elbilens ljud från infotainmentsystemet

En av elbilarnas fördelar enligt mig är att de är tysta. Man liksom bara glider fram och behöver inte sitta och lyssna på en slirande fläktrem eller annat ofog som håller på där under huven. Men tydligen vill inte elbils-kunderna att det ska vara tyst. Visst, det finns krav på att en elbil ska låta på utsidan för att uppmärksamma folk om att man kommer, men att massa fejkat ljud ska hålla på på insidan av bilen - vill man verkligen det? Det verkar så, och i Mercedes eldrivna EQ-bilar kommer man själv kunna välja hur det ska låta via infotainmentsystemet. Eller i alla fall bland de förinspelade ljuden som ingenjörerna har tagit fram. Exakt hur det kommer att låta får vi inga exempel på nu men som väntat handlar det om olika ljud baserade på hur mycket eller lite man gasar, om man är i sport-läge och om regenerering pågår. Via OTA-uppdateringar kommer nya ljud att kunna läggas till allt eftersom. Som tur är ska man kunna stänga av allt fejkat ljud om man vill. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes visar elbilen EQC på styltor
4×4² Concept ska funka bra offroad

2015 lanserade Mercedes G500 4×4² som var en förhöjd version av vanliga G500. En riktigt grym bil som jag faktiskt haft förmågan att få busa lite med i leran. Nu kommer ett liknande koncept fast denna gång är det elbilen EQC som fått det förhöjda offroad-stuket med feta skärmbreddare och rejäla hjul. Den här är 20 centimeter högre än en vanlig EQC som ser riktigt pluttig ut i jämförelse. Markfrigången anges till 29,3 centimeter vilket är 15,3 centimeter vassare än originalet. Det är samma gäng som byggt om E-Klassen vi skrev om sommaren 2017 som byggt denna. Tyvärr kommer man precis som för E-Klassen inte att göra verklighet av det här konceptet. Tumnagel
36.8°
+
Bobby Green
0

Tester med automatiserad parkering på Stuttgarts flygplats
Nu med nya Mercedes S-Klass

Att behöva leta parkering för sin bil när man kommer stressad till flygplatsen är allt annat än kul. Därför vore det ju najs om man bara kunde dumpa bilen inne i garaget på en avsedd plats och sedan låta bilen parkera sig själv. Detta är precis vad Mercedes visade upp tillsammans med Bosch på flygplatsen i Stuttgart för tre år sedan. Nu visar man upp tekniken igen och tester pågår fortfarande innan man kan släppa tjänsten skarpt för allmänheten. P6-garaget på flygplatsen kommer att fungera som pilotplats och här testar man just nu hur tekniken fungerar på nya Mercedes S-Klass. Läs mer i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

Mercedes eldrivna Vision EQXX ska ha längst räckvidd
120 mil på en laddning

Det vi ser här är en första teaser för Mercedes nya eldrivna prototyp Vision EQXX. Den ska ha den längsta räckvidden på elbilsmarknaden och samtidigt vara den mest effektiva elbilen. Under presentationen sa man att bilen skulle kunna färdas från Peking till Shanghai på en laddning, och det är en sträcka på 120 mil. Troligtvis kommer inte Vision EQXX att mynna ut i någon produktionsbil men teknik från prototypen lär hamna i framtida modeller. Tumnagel
44.3°
+
Bobby Green
0

Mercedes kommer fasa ut manuella lådor
En kostnadsbesparing

Allt fler väljer automatlåda till sin nya bil vilket gör att manuell låda blivit ett utdöende släkte. Mercedes är ytterligare en av tillverkarna som därför kommer börja fasa ut alternativet och istället bara erbjuda automatväxlade bilar. Dels är det en kostnadsbesparing för företaget men också nödvändigt då folk helt enkelt inte vill ha manuell låda i lika stor utsträckning längre. Sedan 2015 har man i USA bara kunnat få en ny Mercedes med automatlåda. Exakt när den sista modellen med manuell låda kommer att tillverkas är oklart. The head of @MercedesBenzx27s R&D operations, Markus Schaefer, has confirmed the company will "eliminate manual transmissions" as part of cost-cutting initiatives that will also see a "substantial reduction in platforms" and a "very dramatic reduction in combustion engines". pic.twitter.com/Ukm5AqP7hz— Greg Kable (@GregKable) October 6, 2020 Tumnagel
50.4°
+
Bobby Green
0

Vi har provkört nya Kia Sorento
Stort och snyggt men inte riktigt premium

En Kia är svår att älska men lätt att gilla. Så är det även med nya Kia Sorento som man liksom gillar väldigt mycket som en kompis men som aldrig kommer att bli din passionerade partner. Men ibland är det mycket bättre med en bra vän än ett stormigt förhållande. Så här frän kommer inte Kia Sorento att vara i Sverige. Tyvärr! Nya Kia Sorento har fått en ny look som inte är lika rund som föregångaren. Attityden är klart bättre och jag tycker att man har lyckats få till en amerikansk känsla som ändå är bra och fungerar i Europa. Looken är inte riktigt lika fläskig som på den amerikanska storsuven Telluride, men det känns att de hör ihop. I USA har man dock vågat tuffa till specifikationerna en smula och erbjuder bilen i en X-line-version med mindre krom och svarta fälgar vilket kan blir rätt hiphop och coolt, men antar att svenska barnfamiljer inte riktigt är redo för det. Mest utstickande är de nya baklysena Tumnagel
38.3°
+
Roger Åberg
0

Pagani teasar Huayra R
Får ny motor utan överladdning

En ännu vassare version av Paganis superbil Huayra är på gång. Den heter Huayra R och till skillnad från vanliga Huayra får den här en helt nyutvecklad Mercedes-AMG-motor som inte kommer att ha överladdning. Den nuvarande dubbelturbomatade V12:a på 6,0 liter ger runt 800 hästar och det väntas den nya motorn också göra, fast utan turbo-snurror då. 37:04 in i klippet här ovan pratar man kort om den nya bilen. Huayra R kommer att presenteras den 12 november. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

På rull med Mercedes konceptbil Vision AVTR
Spexiga hjul

I början av året visade Mercedes upp den lustiga konceptbilen Vision AVTR. Den är inspirerad av James Camerons Avatar-film och något som skulle kunna rulla runt i de drömska landskapen som finns där. Konceptet är fullt fungerande och här får vi se bilen på rull. Tumnagel
41.6°
+
Bobby Green
0

Nu kommer även Audi Q5 som Sportback
Fler coupé-suvar till folket!

Audi tyckte tydligen att världen behövde fler suvar med sluttande taklinje så här har vi Q5 Sportback. Det här blir en utmanare till bilar som BMW X4 och Mercedes GLC Coupé. Utseendemässigt har bilen fått en ny grill och en helt ny bakdel som ser aningen avhuggen ut. Designen gör inte helt oväntat att utrymmet där bak minskar och jämfört med vanliga Q5 får man inte 40 liter mindre i Sportbacken. Fäller man baksätet ska man kunna lasta upp till 1480 liter vilket är 70 liter mindre. Modellen kommer börja säljas i december och i början av nästa år lanseras den som laddhybrid. De första leveranserna ska ske nästa sommar. Några svenska priser har vi tyvärr inte än. Tumnagel
25.3°
+
Bobby Green
0

Presentationen av Mercedes EQA skjuts upp till nästa år
Vi får vänta på den eldrivna suven ett tag till

Planen var att Mercedes skulle presentera den helt eldrivna suven EQA innan året var slut men på grund av pandemin blir det inte på detta viset. Andra saker som en omorganisation inom elbilsproduktionen och batteritillgång sägs också vara orsaker till förseningen. Planen var att den kommande modellen EQB skulle tillverkas i den franska kommunen Hambach men detta har ändrats till Rastatt i Tyskland istället. Det är också här som EQA kommer att bli till när man väl drar igång. Enligt uppgift kommer EQA börja säljas under andra halvan av 2021 och man kommer kunna få den i tre olika utföranden - med 201, 268 eller 335 hästar. Det snackas om att batteripacken är på mellan 60 och 110 kWh och att instegsversionen ska ta sig 40 mil på en laddning. En AMG-version ska också finnas med i planerna. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Det här är Mercedes nya vätgasdrivna lastbil
Ska ha en räckvidd på 100 mil

Mercedes presenterar nu konceptet GenH2 som är en vätgasdriven lastbil i full storlek. Den här är tänkt för långväga transporter och det är en 40-tonnare som kan lasta 25 ton. Ombord finns två stycken vätgastankar som tillsammans rymmer 80 kilo. Bränslecellen är på 300 kW och det finns även ett batteripack på 70 kWh som tillfälligt kan skjuta till ytterligare 400 kW kraft. Lastbilen har två stycken elmotorer på vardera 312 hästar och 1577 newtonmeter i vrid. Med fulla tankar anges räckvidden till 100 mil. GenH2 är som sagt ett koncept men enligt Mercedes en förhandsvisning av en produktionsversion som ska dyka upp inom några år. De sista två bilderna visar även eActros LongHaul och det är en helt eldriven lastbil som ska ha en räckvidd på 50 mil. Målet är att sätta denna i produktion 2024. Tumnagel
50.7°
+
Bobby Green
0

Det här är Project Geländewagen
Ett samarbete mellan Mercedes och Virgil Abloh

Nej, det ni ser här är faktiskt inte en leksaksbil utan en ombyggd G-Klass i full storlek. Det här är ett påhitt framtaget av Mercedes chefsdesigner Gorden Wagener och designern Virgil Abloh och temat är racing. På utsidan och insidan har det mesta strippats bort och kvar finns alltså något som skulle kunna fungera inom racing-världen. Bilen har fått ett helt nytt aggressivare kjolpaket med skärmbreddare och jättestora hjul som ytterligare får det hela att se ut som en leksak. Man har medvetet gjort bilen "halvfärdig" genom att slipa ner lacken på vissa ställen och lämna synliga svetsningar här och där. Vad tycker ni om skapelsen? Tumnagel
34.2°
+
Bobby Green
0

Lewis Hamilton startar eget Extreme E-stall
Men han kommer inte att ratta någon av bilarna

Idag blev det klart att Formel 1-föraren Lewis Hamilton kommer att dra igång ett eget stall i den nystartade Extreme E-ligan, en racingliga där deltagarna tävlar mot varandra i eldrivna offroad-bilar. Hamiltons team kommer att heta X44 efter numret Hamilton själv bar när han började med racing. Hamilton själv kommer dock inte att vara operativt delaktig i teamet, han har fullt upp med att ratta Formel 1-bilar åt Mercedes. Extreme E verkar tilltala Hamilton på grund av dess, någorlunda, miljövänliga profil. I ett pressmeddelande säger han: "Extreme E really appealed to me because of its environmental focus. Every single one of us has the power to make a difference, and it means so much to me that I can use my love of racing, together with my love for our planet, to have a positive impact.Not only will we visit remote locations facing the front line of the climate crisis, we will also work closely with these locations and leading climate experts to share our knowledge and leave behind a positive legacy in each location which goes far beyond the race track." Den första Extreme E-säsongen drar igång 23 januari 2021 med ett lopp i Senegals huvudstad Dakar. Sammanlagt kommer det att köras fem lopp i Extreme E under nästa år. De fyra övriga körs i Saudiarabien, Nepal, Grönland och Brasilien. Samtliga deltagare kommer att använda sig av den eldrivna off road-bilen Odyssey 21 som tillverkas franska Spark Racing Technology, samma företag som byggde den första och andra generationens bilar i Formel E-ligan. Tumnagel
40.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Det här är nya Mercedes S-Klass
Mest teknikstinna flaggskeppet någonsin

Då var det så dags för Mercedes att presentera helt nya S-Klass. Som väntat är bilen förbättrad på alla punkter och utseendet följer nu övriga modeller i utbudet. Bland nyheterna hittar vi bland annat det innovativa stötdämparsystemet E-Active Body Control som består av aktiva dämpare, en kamera och 20 stycken sensorer som hela tiden övervakar vägen och ställer in bilen för att ge den mest behagliga åkturen. Annat är bakhjulsstyrningen som vinklar bakhjulen upp till tio grader och därmed kortar vändcirkeln med två meter jämfört med föregångaren. Nya S-Klass kommer att erbjudas som laddhybrid (S580e) med en räckvidd på tio mil nästa år. Den kommer även att dyka upp som ren elbil och då ha en räckvidd på hela 70 mil. Övriga versioner kallas för S 450 4MATIC, S 500 4MATIC, S 350 d, S 350 d 4MATIC och S 400 d 4MATIC. Bilen får en uppdaterad version av Drive Pilot-systemet som ger dig självkörning i nivå 3 i upp till 60 km/h. Det finns även Over-The-Air (OTA)-uppdateringar som gör det möjligt att uppdatera bilen framöver. Thomas berättar allt du behöver veta i klippet nedan. Annars finns mer info på denna länk. Säljstart i Sverige blir i slutet av september och de första bilarna kommer hit i december. Några priser har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
44.3°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes S-Klass läcker ut
Läcker?

Klockan 14.00 idag håller Mercedes låda och drar täcket av nya S-Klass. Internet har dock hunnit före med ett gäng läckta bilder så här kommer de. En artikel när bilen väl är officiell kommer senare. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Ny Maybach jämförs med den billigaste begagnade
Hur stor är skillnaden?

Throttle House testar här en flång ny Mercedes-Maybach S560 mot en Maybach 57s från 2007 för att se vad som har hänt på 13 år. Den nya bilen kostar över 200.000 dollar medan den begagnade har ett pris på 80.000 dollar. Är den nya värd den extra slanten? Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Vilken tysk halvkombi är bäst?
Jämnt skägg!

Carwow har gjort ett rätt intressant test där VW Golf, BMW 1-serie, Mercedes A-klass och Audi A3 jämförs. VW Golf har med åren blivit dyrare, men har den blivit lyxigare är frågan? Klarar den fighten med de andra? TL;DW är att Mercan blir Mats egna favorit i slutändan, men att det är så jämnt mellan dem att det i princip mest beror på vad för funktioner som du tycker är viktigast och vilken du tycker är snyggast. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0

Mercedes-AMG Project One går in i ny testfas
Nu ska man till Nürburgring

Minns ni Mercedes-AMG Project One? Hyperduperbilen som Mercedes presenterade hösten 2017. Ett år senare verkade den ha döpts om från Project One till One men nu verkar den heta Project One igen. Hursomhelst så har man inte lagt allt på hyllan utan håller fortfarande på med utvecklingen kring bilen även om det varit tyst utåt ett tag. Nu går projektet in i nästa fas och det är att hårdtesta bilen på bana, och det gör man givetvis på Nürburgring. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Köp Michael Jordans gamla Mercedes
Lorinser-kittad lyxlimpa från 1996

En Mercedes-Benz S600 Lorinser från 1996 ligger för tillfället ute till salu på eBay. Det som gör denna bil extra speciell är att Michael Jordan har ägt den. Det är Beverly Hills Car Club som säljer bilen och de beskriver den som "the Holy Grail of Michael Jordan memorabilia". För tillfället är budet uppe i över 170.000 dollar, auktionen slutar den 23 augusti. Annonsen hittar ni på länken nedan. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0
Nästa sida