m

Hur The Witcher: Monster Slayer blev verklighet
NoClip har släppt ny minidokumentär

För några veckor sedan presenterades mobilspelet The Witcher: Monster Slayer, som kort sagt kan beskrivas som ett lite köttigare Pokémon Go. NoClip har släppt en ny minidokumentär och i den pratar gänget med utvecklarna Spokko om hur de lyckades övertala CD Projekt RED att göra en mobil version av monsterjägarsimulatorn. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

Hur coronaviruset påverkat utvecklingen av Hades
Utvecklarna snackar utmaningar

Att göra spel är svårt. Att göra spel när det pågår en global pandemi som gör att folk måste jobba hemifrån i större grad är svårare. NoClip har släppt en ny del i sin dokumentärserie om Hades-utvecklingen där gänget pratar med utvecklarna Supergiant Games om hur det är att göra spel i dessa tider. Tumnagel
37.2°
+
André Stray
0

Berättelsen om Command & Conquer-remastern
Ny NoClip-dokumentär ute nu

NoClip har förgyllt vår tillvaro en skvätt och levererat en ny trevlig speldokumentär. Den här gången grottar gänget ner i utvecklingen av den remastrade versionen av Command & Conquer där Petroglyph pratar om hur det var att fräscha upp det klassiska spelet för en modern publik. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

Arkane firar 20 år med att ge bort sitt första spel
Lägg vantarna på Arx Fatalis

Det har gått 20 år sedan den franska spelstudion Arkane slog upp dörrarna för första gången. Sedan dess har gänget levererat en rad olika spel som Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic, Dishonored-spelen och Prey. För att fira sin årsdag har Arkane bestämt sig för att alla som vill ska få lägga vantarna på studions första titel Arx Fatalis, vilket ni kan göra genom att signa upp er för Arkanes nyhetsbrev via länken här nere till vänster. Arx Fatalis är ett actionrollspel från 2002 där spelaren får utforska en massiv grotta med snåriga korridorer för att sätta stopp för Akbaa, guden av förstörelse. Spelet var rätt ambitiöst för sitt tid och spelaren hade väldigt mycket frihet då spelaren hade möjlighet att välja förmågor fritt, klara uppdrag på flera olika sätt och ta del av ett förvånansvärt avancerat craftingsystem. Vill man grotta ner sig mer i Arkanes historia är ett hett tips att kika på första delen av NoClips dokumentär om spelstudion. Den hittar ni bland de inlänkade artiklarna. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

NoClip släpper sin ordentliga dokumentär om Arkane
Ger oss en glimt av osläppt Half-Life-berättelse

NoClip meddelade nyligen att de jobbar på en ordentlig dokumentär om utvecklarna Arkane, som bland annat ligger bakom Dishonored och nya Prey. I dokumentären får vi en unik inblick hos utvecklarna som bland annat jobbat på en prototyp av ett Half-Life-spel, vilket vi får höra mer om 33 minuter in i dokumentären. Ovan har ni trailern för dokumentären som ger er ett smakprov av vad som levereras i dokumentären och nedan har ni dokumentären i sin helhet. Tumnagel
38.5°
+
André Stray
0

Berättelsen om Creative Assembly
NoClip släpper dokumentär om Total War-utvecklarna

Creative Assembly är för tillfället mest kända för sitt arbete med de episka Total War-spelen, men den brittiska spelstudion har en väldigt lång historia. Spelstudion grundades redan 1987 och har sedan dess levererat massvis med olika titlar. Dokumentärmakarna NoClip har gästat spelstudion för att gå igenom deras historia och ger oss en ordentlig titt bakom kulisserna. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Hur The Outer Worlds blev verklighet
Lite eftermiddagsnörderi från NoClip

NoClip har dragit igång en ny dokumentärserie och den här gången är det Obsidian Entertainments The Outer Worlds som hamnat under luppen. I det första avsnittet får vi en ordentlig insikt i hur arbetet med spelet blev verklihet. Ytterligare del av dokumentärserien om The Outer Worlds kan ni skåda nedan. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

Nytt avsnitt av Developing Hell
NoClips dokumentärserie om utvecklingen av Hades

NoClip har släppt en ny del i den pågående dokumentärserien Developing Hell där vi får följa med bakom kulisserna under Supergiant Games utveckling av sitt nya spel Hades. I det senaste avsnittet får vi se hur arbetet går när spelets Epic Games-exklusivitet tagit slut och ska lanseras på Steam. Tumnagel
37.1°
+
André Stray
0

Vad är grejen med de olika Shovel Knight-spelen egentligen?
Ny minidokumentär från NoClip

Shovel Knight släpptes 2013 och spelet har sedan dess fått en rad gratistillägg med nya scenarior med andra karaktärer, som praktiskt taget är hela spel. NoClip har släppt en ny video där vi får höra David Dx27Angelo från Shovel Knight-utvecklarna Yacht Club Games som går igenom vad de olika Shovel Knight-spelen handlar om. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

NoClip släpper dokumentär om klassiska Gish
Lite eftermiddagsnörderi

Det klassiska plattformsspelet Gish firade nyligen 15 år och med firandet släpptes en uppdatering till spelet som lade till nya banor, uppdaterad fysikmotor, widescreen-stöd och lite andra finputsningar. Dokumentärmakarna NoClip passade i samband med årsdagen på att ta ett snack med utvecklarna av Gish om hur spelet blev till och hur det ruskade om indiescenen när det släpptes. Tumnagel
37.3°
+
André Stray
0

id Software snackar demondesign i DOOM
Ny minidokumentär från NoClip

NoClip har släppt en ny minidokumentär och den här gången tillbringar gänget lite kvalitetstid på id Software för att prata med DOOM Eternals game director Hugo Martin om demoner av olika slag. DOOM Eternal kommer släppas 20 mars till PC, PS4, Xbox One och Google Stadia. Tumnagel
39.4°
+
André Stray
0

Hur Transistor blev till
Ny minidokumentär från NoClip

Det har sagts tidigare och det är värt att säga det igen. Att göra spel är svårt. Speciellt om man är Supergiant Games och har precis hyllats av hela världen med Bastion och måste leverera någonting som är minst lika episkt och underhållande. NoClip har släppt en ny dokumentär om Supergiant Games och hur det var att skapa Transistor. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0

Berättelsen om Outer Wilds
Ny dokumentär från NoClip

Outer Wilds släpptes förra året och blev rätt hyllat till höger och vänster. NoClip har nu släppt en ny dokumentär där gänget tagit ett ordentligt snack med utvecklarna Mobius Digital Games för att höra om hur spelet blev verklighet. The Outer Wilds finns tillgängligt till PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
37.3°
+
André Stray
0
2019

Hur jobbar ESRB med åldersgränser?
Ny dokumentär från NoClip

M? R? T? Vad betyder ens dessa märken på våra spel? Dokumentärmakarna NoClip har släppt en ny dokumentär som fokuserar på den amerikanska organisationen Entertainment Software Rating Board, ESRB, som jobbar med att sätta åldersgräns på spel och annan form av underhållning. Tumnagel
36.5°
+
André Stray
0

Hur ensamheten fångades i The Long Dark
Ny minidokumentär från NoClip

The Long Dark släpptes i augusti 2017 och lyckades imponera rejält med gameplay som var helt fokuserat på att du som spelare ska överleva i ensamhet ute i vischan. NoClip har tagit ett snack med Raphael van Lierop. grundare av Hinterland Studio, för att prata om hur utvecklarna jobbade med spelet för att lyfta fram ensamhetskänslan. The Long Dark finns tillgängligt till PC, PS4 och Xbox One. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

NoClip kikar på karaktärsdesign i Hitman
Lite eftermiddagsnörderi

NoClip fortsätter sin dokumentärserie om IO Interactives Hitman. Den här gången snackas det om karaktärsdesign och hur gänget jobbade med att skapa en mer mogen Agent 47 och spelvärld allmänhet. Fler delar i Hitman-serien hittar ni bland de inlänkade artiklarna. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

NoClip snackar bandesign i Hitman
Lite eftermiddagsnörderi

NoClips dokumentärserie om Hitman fortsätter och den här gången går gänget in i detalj hur IO Interactive jobbar med bandesign i Hitman-spelen.Bland annat pratas det om att utvecklarna inte alltid vill skapa direkta kopior av områden som finns i verkliga världen, utan vill skapa någonting eget men fortfarande behålla samma känsla som områdena i verkligheten levererar. Förra veckan drog dokumentärserien igång, men vi slängde aldrig upp videorna här på sajten, men ni kan skåda dem här nere i alla fall. Den första delen handlar om spelseriens uppgång och fall och uppgång igen samt hur världsbyggande i de nya spelen fungerar. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

NoClip snackar med spelmedia på E3
Lite eftermiddagsnörderi

E3 är över sedan några veckor tillbaka, men det finns fortfarande berättelser att berätta! NoClip har släppt en ny dokumentär, men den här gången handlar det inte om spel utan om folket som täcker spel på olika sätt. Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0

NoClip släpper sin dokumentär om Telltale
Om folket bakom spelen

Telltale blåste nytt liv i den klassiska äventyrsgenren och har levererat riktigt bra berättelser i spelform. I höstas kom den tråkiga nyheten att spelstudion kommer stängas ner, vilket inte bara satte käppar i hjulet för flera pågående spelprojekt utan även att företagets anställda helt plötsligt stod utan jobb. NoClip har nu släppt en omfattande dokumentär där några före detta Telltale-anställda pratar om den stormiga tiden. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

NoClip snackar design i FTL och Into The Breach
Med utvecklarna Subset Games

Att leverera någonting nytt och fräscht i spelgenrer som stagnerat en aning kan vara aningen svårt. Med både FTL och Into The Breach har dock Subset Games lyckats ge oss spelare en strategiskt utmaning som riktigt givande. NoClip har tagit ett snack med Justin Ma och Matthew Davis från Subset Games för att få reda på hur gänget lyckades med sin bedrift. Tumnagel
38.7°
+
André Stray
0

NoClip släpper dokumentär om The Elder Scrolls: Blades
Om designutmaningar

NoClip har släppt en ny dokumentär och den här gången snackas det om Bethesdas nya mobilspel The Elder Scrolls: Blades och utmaningarna som uppstått under utvecklingen. Tumnagel
36.0°
+
André Stray
0

Kort NoClip-dokumentär om Falcon Age
Spelet har släppts till PS VR

Falcon Age har nu släppts till Playstation 4 och PS VR och i spelet får man får gå ut på äventyr tillsammans med en falk. I samband med släppet har NoClip släppt en kort dokumentär där gänget tar ett snack med Chandana Ekanayake från Outerloop Games för att prata om att lyfta underrepresenterade kulturer i spel. Bonusvideo nedan med videorecension av spelet från IGN. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

NoClip släpper dokumentär om Vampire: The Masquerade - Bloodlines
Återkomsten!

NoClip har släppt en ny dokumentär och den här gången är det en kort sådan där det snackas en hel del om Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Mer specifikt pratar gänget med Brian Mitsoda, narrative lead på Hardsuit Labs, och Christian Schlütter, lead producer på Paradox Interactive, för att prata om hur spelstudiorna samarbetat för att återuppliva spelserien. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Sekiro: Shadows Die Twice klarat på en halvtimme
GG WP

Sekiro: Shadows Die Twice är kalassvårt, utmanande och helt fantastiskt. Du kan utan problem tillbringa timmar och åter timmar med att försöka ta kål på den stora mängd bossar i spelet. Om du, likt Twitch-streamern Distortion2, är rackarns bra på spelet så kan du klara Sekiro på lite mer än en halvtimme. Mer specifikt 33 minuter och 47 sekunder, vilket är det nya världsrekordet. Sekiro: Shadows Die Twice finns tillgängligt till PC, PS4 och Xbox One. Bonusvideo nedan med lite svårighetssnack från NoClip. Tumnagel
39.1°
+
André Stray
0

NoClip släpper ny dokumentär om Mortal Kombat
Om hur Netherrealm ständigt förnyar serien

NoClip har släppt ytterligare en minidokumentär om Mortal Kombat 11. Den här gången snackar NoClip med Ed Boon och gänget om hur utvecklarna ständigt måste förnya spelserien för att hålla den fräsch och underhållande. Tumnagel
38.1°
+
André Stray
0

Lite historialektion om CD Projekt RED
Med Geralt som berättarröst

Polska CD Projekt RED har växt till en rätt massiv spelstudio och i en ny kort dokumentärvideo berättar utvecklarna om sin historia. Vill ni ha ytterligare insikt i CD Projekt RED:s verksamhet så rekommenderas NoClips dokumentärserie om Witcher-spelen. Länk till den har ni här nere. Tumnagel
39.9°
+
André Stray
0

NoClip släpper dokumentär om Astroneer
Om den svåra utvecklingsperioden

Att göra spel är svårt. Och svårare blir det när livet bestämmer sig för att trycka in en pinne i kugghjulet på det stora maskineriet. NoClip har släppt en ny dokumentär och den här gången får vi följa System Era Softworks som berättar om utvecklingen av Astroneer som inte riktigt gick som planerat. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Andra delen i NoClips Hades-dokumentär är här
Uppdateringskaos i Early Access-fabriken

I NoClips nya dokumentärserie Developing Hell får vi följa utvecklarna Supergiant Games under utvecklingen av deras nya spel Hades, som släpptes i december som Early Access-spel. Nu har gänget släppt ett nytt avsnitt som går under namnet The Chaos of Patching Hades och det handlar, inte helt oväntat, om hur det är att jobba på ett Early Access-spel när det kommer till planering, brainstorming samt kaos-hantering. Första avsnittet av Developing Hell hittar ni bland de inlänkade artiklarna. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

NoClip snackar med Cory Barlog
Om hur det var att regissera God of War

God of War som släpptes förra året är inget annat än ett mästerverk och toppar nog mångas listor av de bästa spelen som släpptes 2018. Men hur var det egentligen att styra och ställa i detta monsterprojekt? Det svarar regissören Cory Barlog på i en ny video från NoClip. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

NoClip snackar Game Awards med Goeff Keighley
Varför startade han spelshowen egentligen?

The Game Awards har blivit lite utav spelbranschens Oscars-gala, vilket är lite imponerande då den bara anordnats sedan december 2014. Danny Ox27Dwyer tog nyligen ett snack med Goeff Keighley, som anordnat och varit programledare för eventet sedan start, för att ställa en fråga eller två. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0
Nästa sida