m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Det här är nya Bentley Flying Spur V8
100 kilo lättare än W12

Förra sommaren rullade Bentley ut nya Flying Spur med W12 under huven. Nu kommer versionen med fyra burkar färre - Flying Spur V8. Den här beskrivs som en mer förarorienterad version än W12:an som är 100 kilo tyngre. Och även om det finns gott om effekt så förstår nog alla att det här inte är en racerbil utan ett lyxlok skapat för långturer. V8 har samma maskin som Continental GT vilket innebär en dubbelturbomatad vinkelåtta på 4,0 liter som ger 550 hästar och 700 newtonmeter i vrid. Motorn har cylinderdeaktivering som släcker halva banken vid låg belastning för att spara några droppar. 0-100 km/h ska gå på 4,1 sekunder och toppfarten anges till respektabla 318 km/h. Bilen erbjuds med fyra eller fem säten och tillvalslistan är som ni säkert kan gissa nästintill oändlig. De första leveranserna ska ske i slutet av året. Vad det står på prislappen vet vi inte just nu. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Under skalet på Taraschi Berardo bor en BMW i8
Har fått ny handknackad aluminium-kaross

Taraschi Berardo är namnet på en italiensk racerförare som 1947 började tillverka racerbilar. Nu har hans namn återuppstått och satts på den här nya italienska sportbilen. Eller den är egentligen inte ny. Det här är en BMW i8 som fått sig ett helt nytt utseende. Den nya karossen är handknackad i aluminium och inspirationen kommer från Giaur 750 Sport Champion från 1953 som var Taraschis mest populära modell. Jämfört med en i8 är specialbygget 30 centimeter längre och det mesta av detta finns baktill. Insidan är också helt omgjord med brunt läder och massa träinlägg. Mittkonsolen ser exempelvis ut som en fjällstuga. En i8 har 374 hästar original men denna ska ha 420 hästar och göra 0-100 km/h på 3,9 sekunder och sedan kunna toppa 280 km/h. Vill man ha mer pulver ska det även finnas versioner med 470 och 520 hästar. Hur många som kommer tillverkas och vad det står på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
24.7°
+
Bobby Green
0

Ny eldriven MGB Roadster från RBW
Ska börja tillverkas nästa år

För två år sedan skrev vi om företaget RBW som elkonverterar gamla klassiker. Nu har de visat upp en ny version av deras Roadster som är en MGB Roadster där man ersatt drivlinan med en elmotor och ett batteripack. Det sistnämnda sitter där förbränningsmotorn en gång satt medan elmotorn som är på 95 hästar är placerad på bakaxeln. 0-100 km/h ska gå på strax över nio sekunder och toppfarten anges till 129 km/h. Ingen racerbil alltså, men det är inte heller tanken med denna. Med sina sex batterier anges räckvidden till 27 mil. Detta ökar till 32 mil om man istället väljer sju batterier. Det finns även en version med åtta batterier men räckvidden på den får vi inte reda på just nu. En full laddning ska för det klenaste alternativet ta åtta timmar. Karossen är helt nytillverkad precis som alla delar och komponenter som monteras på den. Insidan har läderstolar och modern digital instrumentering. I mittkonsolen har man tryckt in ett infotainmentsystem från Pioneer med en skärm på sju tum. Endast 30 stycken exemplar kommer att tillverkas och priset börjar på 90.000 pund. En MGB GT-version för den som vill ha fast monterat tak ska även erbjudas längre fram. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Audi hyllar framgångarna R8 LMS haft på Ringen
Presenterar R8 Green Hell Edition

Nürburgrings nordslinga kallas även för "Det gröna helvetet". För att hylla framgångarna man haft med racerbilen R8 LMS på sträckan rullar man nu ut specialversionen R8 Green Hell Edition som baseras på R8 Performance. Sedan 2012 har R8 LMS vunnit 24-timmars på Nürburgring fem gånger. Lanseringsfärgen för specialaren är mörkgrön men man kan även få den i Ibis White, Daytona Gray i Mythos Black. Till färgen får man backspeglar, sidokjolar och diffusor i svart, och matta detaljer på taket, frunken och a-stolparna. Fälgarna som mäter 20 tum är mattsvarta med röda inslag. Vidare har den några dekaler som avslöjar att det här minsann inte är en vanlig svenne-råtta och Alcantara-klädda skålade sportstolar. Sömmarna är blågröna och bilen har en speciell ratt och golvrattor. Maskineriet har lämnats orört vilket innebär att den 5,2 liter stora V10:an bjuder på 620 hästar. Till den sitter en sjustegad S tronic-låda som driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,1 sekunder och toppfarten anges till 331 km/h. Endast 50 stycken exemplar kommer att byggas och på prislappen står det 233.949 euro. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Det här är Brabham BT62R
För finsmakaren som vill köra på gatan

Brabham bygger banracern BT62 och i början av året meddelade de att för 150.000 pund extra kunde de fixa till bilen så att du får köra den på gatan. Men det är fortfarande en ganska så hårdbarkad racerbil, och det kanske man inte vill köra runt med i det långa loppet. Det är där BT62R kommer in. Visst, det är fortfarande en mycket potent banracer, men man har mjukat upp den lite och gett den en mysigare inredning så att den ska bli lite enklare att leva med i vardagen. Här finns lyxigheter som ac, bekväma säten, ljudisolering, uppvärmd vindruta, centrallås och ett avgassystem som inte väcker grannarna i nästa kommun när du startar på morgonen. Man kan till och med få en stereoanläggning! Bilen har även fått sig en ny frontsplitter och diffusor bak som är lite mer gata än bana. Slicksen har också bytts ut mot gatlegala diton från Goodyear. Vidare har man gett den sexpetade sekventiella växellådan lite annan utväxling och det finns faktiskt en kopplingspedal för finåka. Med hjälp av ett lyftkit kan nosen höjas från 70 till 130 millimeter om man skulle behöva komma över ett gupp eller liknande. Motorn är densamma vilket innebär V8:a på 5,4 liter utan överladdning. Den ger 710 hästar och har 667 newtonmeter i vrid. På prislappen står det nästan två miljoner dollar. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Cyan Racing har byggt en modern version av Volvo P1800
420 hästar och 990 kilo

För ett tag sedan började det dyka upp en maskerad version av Volvo P1800 och folk började klia sig i huvudet. Inte för att bilen var maskerad utan för att det här är en modell som Volvo slutade tillverka 1973. Nu får vi reda på vad det hela handlade om och det är Cyan Racing som byggt en modern version av klassikern. Teamet som byggt denna ligger tidigare bakom Volvos racerbil och C30 Polestar Concept Prototype. Den nya P1800:an är därför självklart lackad i Polestar-blått och den har fått sig en kaross i både stål och kolfiber. Chassiet är givetvis specialbyggt och det har bland annat justerbara dämpare och krängingshämmare. Buren är i titan. Viktfördelningen är 47/53 och tjänstevikten är låga 990 kilo. Fram sitter det fyrkolvsok som greppar 362 millimeter stora skivor, bak mäter skivorna istället 330 millimeter. Fälgarna som har centrumbult är 18 tum och skodda med Pirelli P Zero 235/40-däck fram, 265/35 bak. Bilen mäter 4,2 meter i längd, 1,74 i bredd, 1,22 i höjd och har en hjulbas på 2,44 meter. Motorn är en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 420 hästar och 455 newtonmeter i vrid. Till den har man kopplat en manuell fempetad dogleg-låda som driver bakhjulen. Det finns ingen stabilitetskontroll, ABS eller bromsservo. Christian Dahl som är vd och grundare för av Cyan Racing säger följande om bygget: "Our company was founded in 1996 to race Volvo cars in Sweden and the Volvo P1800 Cyan is closing the circle for us. We claimed our first world title with Volvo in 2017 and have since then won two further world titles with two other manufacturers. The first world title was a milestone for us, and we felt it was a good time to reconnect with the past and to those before us racing Volvos. The first Volvo P1800 Cyan carries our blue and yellow racing colours to mark our heritage. The Jaguar, the Ferrari and the Porsche are all cars with a continuation. That left us with inspiration to create what could have been if we as a race team had been there during the sixties, racing the P1800, and got to design a road version of our race car. We have done that before with three of our race cars, the Volvo C30, the Volvo S60, when we were known as Polestar, and last year the Lynk & Co 03 Cyan. The Volvo P1800 Cyan is our interpretation of what could have been." Cyan kommer faktiskt att erbjuda folk att köpa sig en sån här, och prislappen ska enligt uppgift börja på 500.000 dollar. Då måste du själv stå för bilen. Skulle du vilja ha en? Tumnagel
70.3°
+
Bobby Green
0

Doug spanar in en Ferrari F50
F1-bilen för gatan

När Ferrari skulle ersätta F40 föddes F50. Men det var en helt annan typ av bil. Istället för en dubbelturbomatad liten V8:a hade den nya bilen en stor V12:a utan överladdning. Den här motorn grundade sig i en maskin man använde i Formel 1 vilket gjorde modellen till en riktigt vass racerbil ämnad för gatbruk. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

En närmare titt på McLaren Senna LM
Den gatlegala versionen av Senna GTR

Förra året började det bubbla upp rykten som sa att McLaren höll på med en specialversion av modellen Senna kallad Senna LM. Den är baserad på racerbilen Senna GTR men är något man får köra med på gatan, fortfarande ganska så extrem dock. McLaren har fortfarande inte officiellt presenterat bilen men den har synts till på nätet flera gånger sedan ryktena började. Nu har en McLaren-återförsäljare i Auckland, Nya Zeeland, fått in just en sån här. I följande klipp går man igenom bilen som är en hyllning till legendariska F1 LM som lanserades för att fira segern på 1995 års upplaga av 24-timmars på Le Mans med en F1 GTR. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Imponerande privat bilsamling i Storbritannien
Många ikoniska racerbilar här

I det här klippet får vi hänga med och spana in en riktigt gedigen privat bilsamling som bland annat innehåller Lamborghini Countach, Ferrari F40, Grupp C-Porschar och den Jaguar XJ220 som vann på Le Mans. Tumnagel
43.2°
+
Bobby Green
0

Första Brabham BT62 Competition levererad
Kommer att tävla i Britcar Endurance Championship

Brabham har nu monterat ihop och tillverkat den allra första BT62 Competition-versionen. Bilen har skeppats till Storbritannien där den kommer att tävla i årets upplaga av Britcar Endurance Championship. Stallet som kommer att förfoga över bilen heter Horsepower Racing och det ägs av Paul Bailey. Köra kommer Ross Wylie att göra. Competition-versionen kostar från 750.000 pund och har ett FIA-godkänt chassi, komplett telemetrisystem med tillhörande ratt i kolfiber, kolfiberkaross, lättviktshjul och kralliga bromsar. Bakom sittbrunnen sitter en V8:a på 5,4 liter utan överladdning som ger 700 hästar och 666 newtonmeter i vrid. Kraften går endast till bakhjulen och den kommer dit via en sexstegad sekventiell växellåda. Matchvikten för ekipaget ligger på bara 972 kilo. Härnäst för Brabham är att bygga både banpreppade och gatlegala versioner av bilen som sedan ska skeppas till Australien, Nya Zeeland och Europa. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Replika av Apple-sponsrad Porsche 935 till salu
Blir din för 499.000 dollar

En Porsche 935 K3 från 1979 sponsrad av Apple rejsade på Le Mans för en herrans massa år sedan, och nu är en replika av denna bil till salu hos Dupont Registry för 499.000 dollar. Originalet kördes av teamet Dick Barbour Racing som hade Apple som huvudsponsor under säsongen 1980. Körde gjorde Bob Garretson, Bobby Rahal och Allan Moffat. Några vidare framgångar blev det dock aldrig för teamet, och på Le Mans var man tvungna att bryta 13 timmar in i det 24 timmar långa rejset. Originalet finns faktiskt kvar och ägs av Adam Carolla. Han köpte bilen för flera år sedan för 4,84 miljoner dollar och idag är den värd mellan 8-10 miljoner dollar. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Lanzante presenterar McLaren P1 GTR-18
Inspirerad av F1 GTR Longtail

Sommaren 2018 presenterade det förra McLaren-rejsteamet Lanzante P1 GT som är en gatlegal version av värstingen P1 GTR. Nu rullar man ut P1 GTR-18 som är en ännu vassare version av denna, inspirerad av legendaren F1 GTR Longtail och klädd i samma Gulf Team Davidoff-färger som Lanzante hade på sin McLaren F1 GTR när man körde racing. Bilen vi ser här är en av sex stycken P1 GTR som har konverterats på detta vis. Det är oklart vad konverteringen kostar men det snackas om sjusiffriga belopp, och det är utöver de 3,5 miljoner dollarna en P1 GTR kostar. För pengarna får man en förlängd bakdel, mega-vinge, takscoop, en ännu mer massiv frontsplitter, gälar på skärmarna och stora hjul med centrumbult. Och möjligheten att köra en supervass racerbil till mataffären. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

KTM har byggt ny bil för GT2-racing
Det här är X-Bow GTX

Det var länge sedan KTM bara tillverkade motorcyklar. Nu visar man upp den senaste skapelsen man ska tävla i GT2-racing med och den heter X-Bow GTX. Under skalet sitter en turbomatad femma på 2,5 liter som man har lånat från Audi. Här levererar den hela 600 hästar vilket låter mer än tillräckligt med tanke på att bilen bara väger ett ton. Debuten sker senare i år. Tumnagel
45.3°
+
Bobby Green
0

Första testerna med SCG 004
På Cremona Circuit i Italien

Hittills har vi bara sett Scuderia Cameron Glickenhaus modell 004 på skisser och renderade bilder, men här har vi den äkta varan ute på test på Cremona Circuit i Italien. Det vi ser här är racerbilen utvecklad för GT3-körning men det kommer även att komma en version för gatan. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Den här vill Glickenhaus köra 24-timmars på Le Mans med
Det är dags för en amerikansk bil att vinna igen

Det har nu gått 53 år sedan en amerikansk bil vann 24-timmars på Le Mans och enligt James Glickenhaus och hans gäng är det dags att ändra på det nu. Till sin hjälp har man bilen vi ser här - 007 Le Mans Hypercar. Den kostar två miljoner euro och för pengarna får du en racerbil optimerad för bankörning med en dubbelturbomatad V6:a på 3,0 liter och 852 hästar under skalet. Vikten ligger på 1100 kilo. Som vi kan se handlar det fortfarande bara om renderingar här, en prototyp av bilen ska köras i vindtunnel nästa månad så det är en bit kvar. Går allt enligt planerna ska produktionen dra igång i augusti och de första testerna påbörjas i september. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

The Smoking Tire kör en Koenig C62
Ingen dussinbil direkt

Koenig Specials är ett tyskt bilföretag som bygger om mängder av olika bilar och i de flesta fallen gör de ganska så extrema. 1990 presenterade man exempelvis en Ferrari Testarossa som fått dubbla turbo och kompressor och nu lämnade 1000 hästar vilket räckte för en toppfart på 370 km/h. Det är alltså 30 år sedan vi snackar om. En annan bil man byggde var Koenig C62 - en Porsche 962 som gjordes gatlegal. Det var dock i princip fortfarande en racerbil med en 3,4 liter stor boxersexa hämtad från Carrera som ger 800 hästar. Helt okej effekt i en bil som väger strax under ett ton. Matt Farah från The Smoking Tire fick nycklarna till en och tog sig en provtur. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0
2019

Minotto Barchetta med Ferrari-V12:a under det vackra skalet
En hyllning till 60-talet

Hans Teijgeler hade en vision och en dröm om en bil som inte fanns. En modern superbil med klassiska linjer inspirerade av racerbilarna från 60-talet. Så han byggde en själv och resultatet heter Minotto Barchetta. När han hade bestämt sig för designen la han ett år på att få till karossen i kolfiber. Sen var det dags för drivlinan och det dög inte med vad som helst. Till slut föll valet på en V12:a från Ferrari - den på 5,8 liter som finns i 612 Scaglietti. Över 530 hästar letar sig via en sexpetad manuell låda till bakhjulen och det är som ni säkert kan förstå mer än tillräckligt med pulver för att den här kärran som väger 985 kilo torr ska röra på sig. Just nu är bilen en prototyp och Hans kommer att bygga versioner till folk som är intresserade men då med en Busso från Alfa Romeo istället. Denna kommer att masseras av välkända Autodelta till 3,8 liter istället för mer kraft än originalet. Vill man verkligen ha bilen med V12:a ska det gå att ordna också. Läs storyn om bilen på länken där det även finns massa fina bilder på den. Bonusklipp på plats två som behöver undertexter. Tumnagel
50.8°
+
Bobby Green
0

Aston Martin Valkyrie brummar på Silverstone
Låter mumsigt

Utvecklingen av Aston Martins superbil Valkyrie fortskrider och precis som tidigare i år testas bilen för fullt på racerbanan Silverstone. Här får vi se en prototyp brumma omkring och sprida välljud från sin mustiga V12:a. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Aston Martin rullar ut suven DBX
Britten bryter ny mark

Aston Martin ger sig nu bokstavligen ut på ny mark då man idag presenterar suven DBX. Vi har fått lite information kring den tidigare och även läckta bilder på hur den ser ut så egentligen är det inte så många överraskningar. Bilen får samma AMG-V8:a som många andra modeller har vilket innebär dubbla turbo, 4,0 liter och i det här fallet 550 hästar och 700 newtonmeter i vrid. Klossen väger in på 2245 kilo och från stillastående till 100 km/h ska det ta 4,5 sekunder. Toppfarten anges till 291 km/h. Drivningen sker som väntat på alla fyra hjulen och kraften dit skickas via en niostegad automatlåda. Luftfjädring med aktiva stötdämpare är standard och man kan höja bilen 45 millimeter eller sänka den 50 millimeter. Men, det här är ju ingen racerbil trots att den har bra effekt och bra prestanda. Med den här tänker sig istället Aston Martin att man ger sig ut i skog och mark, kanske jagar, kanske fiskar eller kanske gör något annat friluftsmässigt där man inte nöjer sig med vilket fordon som helst. Insidan är draperad med skinn, Alcantara och diverse exklusiva detaljer för att det ska kännas så ombonat som möjligt. Instrumentklustret är en skärm på 12,3 tum och i mitten sitter ytterligare en skärm med pekfunktion på 10,25 tum för infotainment-systemet. Apple CarPlay är standard. I Sverige blir priset från 2.225.000 kronor. När bilen lanseras är oklart för tillfället. Här kan du konfigurera ditt egna exemplar. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Davids vackra Alfa Romeo Giulia TZ
En racerbil för gatan

1963 rullades Tubolare Zagato ut. Det var en moddad race-version av Alfa Romeos modell Giulia som fick rörramschassi och kaross i aluminium som Zagato knackat fram. Ett år senare homologerades bilen och då hamnade huvudpersonen i detta klipp i Kalifornien. Efter att ha levt ett hårt liv på racerbanor i många år köpte David Eichenbaum bilen som med hjälp av Conrad Stevenson numera är har återfått sin fornstora glans. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Racerbilen Corvette C8.R brummar på bana
Får annan motor som kommer till gatan senare

R är tilläggsbokstaven på nya Corvette C8 när det handlar om bilen man ska använda för racing. Den har en V8:a utan överladdning på 5,5 liter istället för gatbilens 6,2 och bjuder på 500 hästar. Den skippar även stötstängerna och har istället dubbla överliggande kamaxlar. Som grädde på moset har den en så kallad flat vevaxel vilket bland annat skapar ett ganska säreget motorljud. Det här receptet ska så småningom även hitta ut i en gatversion. C8.R ska göra sin debut på 24-timmarsloppet på Daytona i januari. Fler klipp nedan. Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

En DTM-preppad Mercedes 190 E 2.3-16 har fått nytt liv
Tjock!

Mercedes-Benz firar i år att man har varit involverade i motorsport i hela 125 år. Ett sätt att uppmärksamma detta kommer från Australien där den före detta racerföraren Andrew Miedecke har låtit renovera en gammal DTM-preppad 190 E 2.3-16 till nyskick igen. Just denna bil importerades till Australien och kördes med i tävlingen Bathurst 1000 km 1986. Nu har bilen fått nya klibbor och en full mekanisk restauration. I veckan ställdes den ut på Motorclassica i Melbourne och drog antagligen en hel del blickar där. Tumnagel
47.7°
+
Bobby Green
0

McLaren 620R läcker ut
Läcker?

Det vi ser här är en McLaren 620R. Det är en specialversion av modellen 570S och en gatlegal version av racerbilen 570S GT4. Något för dig som tycker att en 600LT är lite för tam alltså. 620 i namnet borde innebära att den här bjuder på 620 hästar ur den välbeprövade V8:an bakom sittbrunnen. I övrigt pryds bilen av ett takscoop, en rejäl vinge där bak och diverse andra aerodynamiska attribut som mest hör hemma på banan men som i det här fallet alltså även kan avnjutas på allmänna vägar. När versionen blir officiell är oklart för tillfället. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Mattias Ekström har provkört sitt nya kontor
Eldrivna Cupra e-Racer

I mars förra året skrev vi om Cupras nya eldrivna racerbil e-Racer. En sådan ska Mattias Ekström ratta under i ETCR-serien (European Touring Car Championship) nästa år och nu har han klämt på den för första gången. Bilen som ger inte mindre än 670 hästar från fyra stycken elmotorer provkördes på Circuit de Catalunya i Barcelona och lite av hur det såg ut ser vi i klippen här nedan. Drivningen sker på bakhjulen och 0-100 km/h ska gå på bara 3,2 sekunder. 0-200 tar 8,2 och toppfarten ska ligga på 269 km/h. Så här sa Mattias efter den första turen med bilen : "I think the biggest challenge is getting used to driving with no gearbox and without the roar of the engine as a reference for knowing, for example, how fast to go when taking curves. It felt really good, especially when reaching full power coming out of the slow corners on the circuit. I still need some time to get used to the sound of the engine; it’s much quieter than any other I’ve driven before, and I’m a very emotional driver. In addition, I have to pay close attention to energy management in each lap; that’s essential with an electric race car, almost as important as its speed." Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Tom Scott åker med en självkörande racerbil
Lite skrämmande ändå

Tom Scott fick en inbjudan där man frågade om han ville bli körd runt racerbanan Silverstone av en Roborace-bil och självklart tackade han inte nej till det. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Lyssna på Peugeot 905
Det var allt

Nej, en Peugeot 308 SW har inget fräsigt motorljud, men det har däremot Peugeot 905. Det är en Le Mans-prototyp med en 3,5 liter stor V10:a utan överladdning i sig. Den låter trevligt, mycket trevligt. Lyssna här ovan så förstår ni själva. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0

Glickenhaus visar bilder på sin nya racerbil
Kommer att tävla i World Endurance Championship Hypercar

Scuderia Cameron Glickenhaus ska vara med och tävla i den nya racingklassen World Endurance Championship Hypercar och man kommer att göra det med följande fordon som man nu visar bilder på. Vad skapelsen heter får vi inte reda på just nu och det enda vi vet är att den kommer att ha en dubbelturbomatad V6:a på 650 hästar under skalet. Den skickar kraften till bakhjulen medan ett KERS-system på ytterligare 150 hästar ser till att driva framhjulen vid behov. Den nya serien ska dra igång i samband med FIA WEC nästa år och andra som kommer att delta är bland annat Toyota, Aston Martin och ByKolles Racing. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Racerversionen av BMW i8 låter riktigt vass
Inte som gatbilen direkt

En BMW i8 kanske ser ganska frän ut, men den har verkligen inte ett passande motorljud. Man har väl gjort vad man har kunnat för att få den lilla trecylindriga snurran att låta så bra man kan, men tyvärr räcker det inte. Det finns som vi alla vet inga genvägar till det perfekta ljudet, utan vill man ha maffigt motorljud måste man ha maffiga grejer att jobba med. Det har custombyggda BMW i8 GTR som istället för en trepip huserar en V8:a under skalet. Den är på 4,0 liter, helt utan överladdning och ger 540 hästar. Mumma! Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0
Nästa sida