m

LG funderar på att lämna mobilbranschen
Mobildivisionen har gått med förlust i fem år

Det verkar som att LG är redo att ge upp på mobilfronten. Företagets mobildivision har gått med förlust i fem år i streck och totalt handlar det om en förlust på 4,5 miljarder dollar. LG-chefen Kwon Bong-seok ska i ett mail till företagets anställda skrivit att det är dags att se hur verkligheten egentligen ser ut och ta ett ordentligt beslut om framtiden för mobildivisionen, vilket kan leda till att mobildivisionen säljs, läggs ner helt eller skala ner mobilverksamheten rejält. I ett uttalande till Korea Herald säger representant från företaget detta om situationen: “Since the competition in the global market for mobile devices is getting fiercer, it is about time for LG to make a cold judgment and the best choice. The company is considering all possible measures, including sale, withdrawal and downsizing of the smartphone business.” LG-chefen ska dock ha berättat för företagets anställda att vad som än händer med mobildivisionen så ska de inte oroa sig för att bli av med sina anställningar då folk kommer flyttas till andra delar i företaget. Det hela är förstås lite tråkigt. Speciellt med tanke på att företaget det senaste året levererat riktigt intressanta telefoner som Velvet och Wing, även om deras telefoner inte längre säljs officiellt i Sverige. Och extra tråkigt med tanke på att LG som i samband med CES-mässan visade upp sin första rullbara telefon som väntas släppas senare i år. Ovan har ni en reklamfilm som gjordes i samband med releasen av LG G Flex och är, enligt undertecknad, den bästa reklamfilm för en mobiltelefon som någon sin gjorts. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0

Eldrivna NIO EP9 fungerar som filmbil i dragrace
Drar ifrån både Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R

2001 släppte BMW en rätt så fräsig reklamfilm för M5 E39. I den såg man en sån där bil byggd för att komma upp i så snabb hastighet det bara går köra på rätt så duktigt innan den fällde ut sin fallskärm. Men vad filmade bilen? En M5:a såklart. Klassisk reklam som blivit lite kult. Bugatti gjorde typ samma grej när de filmade rekordkörningen med Chiron då man använde en annan Chiron för att filma. Nu har kinesiska NIO också gjort något liknande när de ställde upp en Lamborghini Aventador SVJ och Koenigsegg Agera R som fick köra dragrace mot varandra. Detta filmades alltså med en NIO EP9 som givetvis drar ifrån de båda superbilarna så att det visslar om det. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0
2020

Kias nya reklamfilm känns väldigt mycket Volvo
Eller vad tycker ni?

På julafton släppte Kia en reklamfilm för Sorento Plug-In Hybrid. Men visst påminner den om något? Inte bilen alltså, utan reklamfilmen. Lite familjär stämning, klipp i motljus och en låt på svenska. Känns som att Kia tittat väldigt mycket på Volvos reklamfilmer de senaste åren eller? Exempel på Volvo-reklamer nedan. Tumnagel
29.9°
+
Bobby Green
0

Ljusscenen från Ett päron till farsa firar jul återskapad
Chevy Chase och Beverly D'Angelo spelar i Ford-reklam

Ett päron till farsa firar jul (National Lampoonx27s Christmas Vacation) är en film från 1989 som de flesta brukar veva igång under julhelgen. En scen i filmen, den nedan, är en riktig klassiker. Där försöker pappan i familjen dra igång julbelysningen och det går sådär. Denna scen har nu Ford återskapat med skådespelarna från då och nyheten Mustang Mach-E. Tipsa gärna om filmer man "måste" se nu under julhelgen, jag håller på att göra en lista. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Snart kan du filtrera bort vissa reklamtyper på YouTube
Om du tycker de är jobbiga

Om du tycker det är jobbigt att se reklamfilmer för spel och alkohol kan du snart filtrera bort dessa, i alla fall på YouTube. Google lanserar nämligen nya verktyg som gör att användaren kan dölja vissa reklamtyper. Detta för att folk som är beroende av, till exempel, spel eller alkohol inte ska bli lockade av det bara för att de vill se några katter ramla från bord. Filtreringen kommer kunna göras bland sina personliga inställningar dock garanterar Google inte att all sådan reklam försvinner utan att det kan finna fall då reklam som man vill undvika ändå lyckas ta sig genom deras filter. Men även om det gör det så garanterar de åtminstone att det blir färre reklamfilmer vilket ju är trevligt. Denna funktion rullas just nu ut till användare i USA och kommer komma andra länder under början av nästa år. Tumnagel
54.3°
+
Frode Wikesjö
0

Fira julen med Microsoft-jullåtar
Det svänger ju!

Bingle Bells, Bingle Bells, Bing goes all the way. Så skulle det kunna låta om Microsofts fiktiva samling med jullåtar var verklighet. Nu är den ju inte det men ambitiöst nog har de ändå spelat in delar av låtarna för att göra en kort reklamfilm för skivsamling Microsoft Holiday Hits. Denna, fiktiva, samling består av fyra skivor med 60 juliga låtar med Microsoft-tema. Hits som Bingle Bells, Windows Wonderland och Let it Segoe! Let it Segoe! Let it Segoe! hittas alla på samlingen. Du hittar reklamfilmen i tweeten nedan. Tumnagel
40.5°
+
Frode Wikesjö
0

Microsoft släpper drömreklam för Xbox Series X
Master Chief är en katt-DJ

Microsoft har anlitat Taika Waititi för att göra lite reklamfilmer för nya konsolen Xbox Series X. Precis som i andra projekt Waititi är inblandad i så vankas det lite underligheter. Reklamen ovan är en del av en serie där diverse Xbox-profiler har fått sina drömmar scannade efter att de lirat Series X och efter det har Waititi fått leka runt med videomaterial, vilket resulterar i att vi får reda på att Master Chief egentligen är en katt. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Ett riktigt hundliv i Microsofts julreklam
Rufus drömmer sig in i den digitala världen

Här kan ni kolla in årets julreklam från Microsoft där hunden Rufus saknar sin bästa vän och börjar drömma om äventyr med denne. Jag antar att det hela ska vara någon slags metafor för att många i år kanske inte kommer att kunna fira julen med släkt och vänner som vanligt. I filmen får vi bland annat se Rufus lattja runt med sina vänner i Halo, Minecraft, Flight Simulator och Microsoft Teams, spel och appar som vi kanske själva kommer använda för att fira julen med nära och kära i år. Tumnagel
41.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Cancerfonden släpper känslofylld julkampanj
Stöd kampen mot cancer i jul

Cancerfonden har tagit fram en ny kampanjfilm inför julen. Här ovanför kan ni kolla in "Tillsammans igen" där man förutom att uppmärksamma dem som drabbats av cancer även fokuserar på närstående till dessa. Vill du själv stödja Cancerfondens arbete mot cancer så kan du hoppa vidare till deras julkampanj på länken nedan och kolla in hur du kan göra det. Tumnagel
56.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Steve Carell spelar tomten i julreklam från Xfinity
Nissarna fixar biffen

Xfinitys julreklam heter i år The Greatest Gift och i den får vi se Steve Carell spela jultomten. I år har han jobbat mycket hemifrån vilket har gjort det lite svårare att hålla koll på nissarna i tomteverkstaden. Men de verkar ha gjort sitt jobb bra ändå. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

God jul Mrs Higgins!
Fin reklamfilm

Det är snart jul och då passar det ju fint med en fin och julig reklamfilm. Som den här från Woodies. Ta hand om tanten i kvarteret! Tumnagel
40.4°
+
Roger Åberg
0

Mrwhosetheboss tittar på udda telefoner igen
Vikbara telefoner och självläkande lurar

Mrwhosetheboss släppte för en tid sedan en video där han kikade på några udda och rätt coola mobiltelefoner. Nu har Arun släppt en ny video med samma tema och den här gången tar han en titt på bland annat snortunna Moto Z från 2016, LG G Flex från 2013 och vikbara ZTE Axon M från 2017. Bonusvideo nedan med en reklamfilm för LG G Flex, vilket undertecknad anser vara världens bästa mobilreklam. Tumnagel
37.3°
+
André Stray
0

Adobe släpper Photoshop för ARM
Beta-version för både macOS och Windows

Nu börjar MacBooks med M1 att dyka upp hemma hos folk och då är det ju dags för mjukvara att uppdateras. Adobe har lovat att Lightroom och Photoshop ska komma relativt snabbt till den nya plattformen men vad Adobe lovar och vad som faktiskt händer brukar inte vara samma sak. Nu har dock Adobe släppt beta-versioner av Photoshop för ARM både för macOS och för Windows. Det är dock en hel del funktioner som ännu inte fungerar så vill man använda detta för mer än testning bör man nog köra Intel-versionen ett tag till. Ovan ser ni en rätt fin reklamfilm från Adobe. Tumnagel
40.5°
+
Roger Åberg
0

PC-gubben dök upp i eftertexterna
Vi har saknat dig!

För en massa år sedan gjorde Apple en massa reklamfilmer där Mac och PC representerades av Justin Long och John Hodgman. Som en hommage till den tiden så dök PC upp i eftertexterna till dagens event. Tumnagel
49.8°
+
Roger Åberg
0

Snart kan du besöka Titanics vrak
Kommer dock att kosta dig en slant

Företaget OceanGate Expeditions har meddelat att de kommer att börja undersöka skeppsvraket från fartyget Titanic och att man då kommer att erbjuda platser för allmänheten i sin specialbyggda ubåt. Ubåten Titan har företaget byggt tillsammans med Boeing och NASA och den har plats för fem personer. En pilot, en forskare samt tre betalande "citizen explorers". Dessa tre kan köpa platser ombord på ubåten för 125.000 dollar, motsvarande lite över en miljon svenska kronor. De tre kommer även att behöva hjälpa till med OceanGate Expeditions forskningsarbete där man bland annat planerar att kartlägga det marina livet runt skeppsvraket och även skapa en 3D-modell av det som finns kvar fartyget. OceanGate Expeditions planerar att dra igång med sina expeditioner till Titanic i maj nästa år och planerar att löpande undersöka skeppsvraket från maj till september de kommande åren. Här nedan hittas en reklamfilm för "Titanic Survey Expedition". Tumnagel
39.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Om du är koffeinberoende är Freshpotix lösningen!
Parodi-reklam från Foo Fighters

Foo Fighters bestämde sig för att skoja lite kring alla TV-reklamer som visar olika mediciner som lovar snabba lösningar på dina problem, även om de kan ha rätt läskiga biverkningar. I klippet ser vi Dave Grohl spela en koffeinist som får ett helt nytt liv tack vare pillren Freshpotix. Bonusklipp nedan. Tumnagel
44.3°
+
Bobby Green
0

Uppgifter om säkerhetsklassade byggnader har läckt ut
Gunnebo-koncernen blev av med data under datorintrång

DN rapporterar att stora mängder data om säkerhetsklassade byggnader och annat har läckt ut efter det att säkerhetskoncernen Gunnebo drabbades av ett datorintrång i augusti. Enligt DN handlar det om över 38.000 filer som nu läckt ut på nätet vilka bland annat innehåller ritningar över bankers bankvalv, säkerhetsfunktioner runt bankomat-installationer, Skatteverkets kontor samt Riksdagens skalskydd. Förutom det så har finansiell information, kunddata, uppgifter om anställda, källkod till mjukvara, lösenord och annat läckt ut. När Gunnebo själva rapporterade om datorintrånget i augusti sa man att man hade hanterat det hela framgångsrikt, något som nu alltså inte alls verkar vara fallet. Gunnebos vd uppger att man då inte kände till att obehöriga kommit över deras data och säger till DN: "Men det vi visste då så var det framgångsrikt. Vi undvek en nedstängning. Men man lär sig mer hela tiden. Nu vet vi att vi blev bestulna på data och försöker hantera stölden på ett professionellt sätt." DN har även varit i kontakt med säkerhetsexperten Leif Nixon som är kritisk till hur Gunnebo hanterat datorintrånget och säger: "Gunnebo har fått förtroendet att hantera stora mängder känsliga data, från detaljerad information om bankers säkerhetssystem till uppgifter om inpasseringssystem för skyddsobjekt. Ett sånt förtroende kräver att man har koll på sin säkerhet. Att bli hackad är en sak, det kan man aldrig skydda sig hundraprocentigt från. Men det är under all kritik att hantera en incident så här dåligt. A och O när ett intrång inträffat är att fastställa vad som faktiskt hänt, och här hade tio minuters efterforskning räckt för att förstå risken för att kritiska data blivit stulna. Jag tror att Gunnebo har en lång resa framför sig för att återupprätta sitt rykte." Gunnebo är framför allt specialiserade på fysisk säkerhet för byggnader och har bland annat kunder som Försvarsmakten, FRA, Rikspolisstyrelsen, Tullverket och Strålsäkerhetsmyndigheten skriver DN. Här ovanför hittas en reklamfilm från Gunnebo. Ni kan läsa Gunnebos pressmeddelande efter att man utsattes för datorintrång i augusti här. Tumnagel
13.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Även Snoop lånar ut musik till presidentvalet i USA
Drop it in the box!

Igår skrev vi om att Beastie Boys låtit presidentkandidaten Joe Biden använda deras låt "Sabotage" i en av sina reklamfilmer. Nu har även Snoop Dogg lånat ut sin musik till en kampanj som uppmanar den amerikanska befolkningen att rösta. Det är i en kampanj från Democratic National Committee (DNC) med titeln "Drop it in the box!" som Snoops låt "Drop it like itx27s hot" spelas i bakgrunden. Snoop Dogg har tidigare uppgett att han i år för för första gången någonsin kommer att rösta i presidentvalet. Hans mål är att få bort Donald Trump från Vita Huset. Ni hittar reklamkampanjen "Drop it in the box!" ovan och Snoop Doggs "Drop it like itx27s hot" här nedanför. Tumnagel
46.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Beastie Boys låter Joe Biden använda deras musik i annons
Första gången någonsin gruppens musik licensieras för reklam

Det legendariska rockbandet Beastie Boys har första gången någonsin licensierat ut sin musik till en reklamkampanj rapporterar Variety. Det är i en reklamfilm för presidenkandidaten Joe Biden där Beastie Boys klassiska låt "Sabotage" hörs i bakgrunden, samtidigt som klubbägaren till rockklubben Blind Pig i den amerikanska staden Ann Arbor kritiserar Donald Trumps hantering av den pågående pandemin. I klippet säger klubbägaren Joe Malcoun: "For 50 years, the Blind Pig has been open and crowded, but right now, it’s an empty room,” Joe Malcoun, co-owner of the Blind Pig, explains in the commercial. This is the reality of Trump’s Covid response.This is Donald Trump’s economy: There is no plan and you don’t know how to go forward. It makes me so angry. My only hope for my family and for this business and my community is that Joe Biden wins this election." Enligt en representant för Joe Biden så gick Beastie Boys med på att licensiera "Sabotage" till reklamfilmen då man ansåg att det kommande amerikanska presidentvalet var av högsta vikt. Ni hittar Beastie Boys originalvideo till "Sabotage" från 1994 här nedanför. Tumnagel
43.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Hugh Jackman är naken
I en reklamfilm för R.M. Williams

Här bjuder Hugh Jackman lite på sig själv i denna reklamfilm för skomärket R.M. Williams. Reklamfilmen är gjord av byrån Maximum Effort som gör filmer, reklam och annat trams för att roa Ryan Reynolds. Tumnagel
54.2°
+
Frode Wikesjö
0

LiftMasters reklam flörtar med Ferris Bueller's Day Off
Alan Ruck är med

En klassisk 80-talsrulle är Ferris Buellerx27s Day Off. I den får vi se Ferris Bueller (Matthew Broderick) och Cameron Frye (Alan Ruck) skolka från skolan och istället hitta på diverse bus. En grej är att de lånar Camerons pappas Ferrari 250 GT California och drar ut och nöjeskör en sväng. Denna scen, om än i väldigt mycket kortare format, har garageportstillverkaren LiftMaster inspirerats av i deras senaste reklamfilm. Och Alan är med på ett hörn. Bonusklipp nedan. Tumnagel
44.4°
+
Bobby Green
0

Fares Fares i ny Volvo-reklam
Spelar stressad småbarnsfar

Volvo Cars har gjort en ny kampanj för modellerna XC60 och XC90. Den frontas av skådespelaren Fares Fares som tillsammans med skådespelerskan Ana Gil de Melo Nascimento spelar en stressad småbarnsfamilj i ekorrhjulet. Andra stora svenska namn som frontat Volvos kampanjer tidigare är bland annat Zlatan, Avicii, Robyn och Joel Kinnaman. Tumnagel
44.3°
+
Bobby Green
0

Bose släpper nya högtalar-glasögon
Slipp ha något i öronen

Bose har släppt tre nya modeller i sin Frames-serie av högtalar-glasögon. De nya modellerna har namngetts efter lite olika musikrelaterade termer. Här ovanför hittas Frames Tempo medan ni kan kolla in hur Frames Tenor och Frames Soprano ser ut på bilderna nedan. Precis som Bose ursprungliga version av Frames så är de nya modellerna försedda med högtalarelement och mikrofoner som låter användaren lyssna på musik eller använda solglasögonen som ett headset. Frames Tempo, som är avsedda för att användas under idrottsutövning, har ett par högtalarelement på 22mm och en batteritid på åtta timmar. De lite vardagliga modellerna Frames Tenor och Frames Soprano har högtalarelement på 16mm och en batteritid på 5,5 timmar. Samtliga modeller kostar 250 dollar och de börjar säljas nu. Här nedan hittas en reklamfilm för Bose Frames Tempo. Tumnagel
30.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Uppdaterad Reklam om Boses nya true wireless-lurar läcker
Lär heta Bose QuietComfort Earbuds

Av någon anledning har Bose tagit det rätt lugnt på true wireless-fronten och har endast lanserat sport-lurarna SoundSport Free, men det verkar som att gänget är redo att släppa ett par ordentliga rackarns trådlösa lurar inom kort. En kort reklamfilm har läckt som påstås visa Boses kommande true wireless-lurar och av videon att döma så kommer lurarna gå under namnet QuietComfort Earbuds. QuietComfort Earbuds, eller QC Earbuds, kommer enligt videon erbjuda företagets stabila aktiva brusreducering och fylligt ljud samt rediga mikrofoner för tydliga samtal. Höljet kommer vara svett- och vattentåligt, vilket betyder att du kan använda lurarna när du är på gymmet. Batteritiden ska ligga på sex timmar i pluggarna och vi gissar att fodralet kommer leverera minst två ytterligare laddningar. När Bose kommer presentera de nya lurarna ordentligt är för tillfället okänt, men det är ändå trevligt att veta att de är på väg in i matchen på riktigt. Uppdatering: Det verkar som att Bose lanserat lurarna i smyg. Via länken nedan går det att beställa QuietComfort Earbuds för 2999 kronor och den sportigare versionen för Bose Sport Earbuds för 2199 kronor. Leverans sker 4 oktober. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Rick Moranis dyker upp i Ryan Reynolds reklamfilm
Eftersom Ryan är ett fan

Ryan Reynolds är numera delägare i ett mobilabonnemang som heter Mint och det är ju kul för honom, men det roligaste är att Rick Moranis dyker upp i deras senaste reklamfilm. Inte för att göra något särskilt utan för att Ryan är ett fan av Rick. Som vi alla är. Annat kring Rick är att han faktiskt kommer att reprisera sin roll som Wayne Szalinski i den kommande filmen Shrunk som är en uppföljare till Honey, I Shrunk the Kids-filmerna. Kan vi hoppas att denna comeback även gör att vi får se lite Rick i nästa Ghostbusters-film? Jag håller tummarna i alla fall. Bonusklipp nedan. Tumnagel
46.5°
+
Bobby Green
0

Läckt reklamfilm avslöjar typ allt om Sony Xperia 5 II
Presenteras officiellt nästa vecka

Sony kommer presentera nya Xperia 5 II nästa vecka, men vi har redan fått typ all information om enheten via tidigare läckor. Nu har vi fått lite mer läckt information då Evleaks har lagt vantarna på en introfilm för den kommande telefonen som ger oss en bra titt på hur foto- och videofunktionerna kommer fungera. Bland annat får vi se att telefonen kommer ha ett ordentligt autofokus-läge där 20 bilder per sekund kan plåtas samt 4K-inspelning med upp till 120fps. Hur som helst. 17 september kommer telefonen visas upp officiellt och då lär vi få reda på hur mycket den kommer kosta. Tumnagel
43.3°
+
André Stray
0

Apple flyttar fram lansering av iOS integritetsskydd för reklam
Den där funktionen som Facebook hatar

Apple ser ut att flytta fram lanseringen av den omdebatterade funktionen i kommande iOS 14 som blockerar företag från att spåra användare i olika tredjepartsappar. Tanken var att funktionen skulle lanseras samtidigt som iOS 14 släpps lite senare i år men nu kommer funktionen istället att aktiveras någon gång i början av nästa år. Anledningen till att Apple flyttar fram lanseringen av funktionen uppges bero på att man vill ge utvecklare lite mer tid på att att anpassa sina appar till denna. I en uppdatering på sin utvecklar-webb skriver Apple bland annat om funktionen som låter användare blockera annonsörer från att ta del av iOS så kallade IDFA-nyckel (Identifier for Advertisers): "In addition, on iOS 14, iPadOS 14, and tvOS 14, apps will be required to receive user permission to track users across apps or websites owned by other companies, or to access the device’s advertising identifier. We are committed to ensuring users can choose whether or not they allow an app to track them. To give developers time to make necessary changes, apps will be required to obtain permission to track users starting early next year." IDFA-funktionen i iOS har fått skarp kritik från flera annons-företag, i synnerhet Facebook, som misstänker att de kommer att få svårare att följa användare och rikta annonser till dessa baserat på hur de använt sina mobiltelefoner. Apple har gjort sig kända för att måna om sina användares integritet i olika sammanhang. Igår släppte företaget även en ny reklamfilm där man påminner användare om detta vilken ni kan ni kolla in här ovanför. Tumnagel
30.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

DJI visar upp Osmo Mobile 4
Eller OM4 som den även kallas

Nyligen läckte lite bilder och reklamfilm för en ny mobilstabilisator från DJI och nu har enheten presenterats officiellt. DJI OM4, en förkortning av Osmo Mobile 4 alltså, och kommer med några rackarns trevliga uppgraderingar. Designmässigt är det inte några större skillnader mellan Osmo Mobile 3 och OM4 och det kommer fortfarande vara möjligt att veckla ihop enheten på ett enkelt sätt. Det nya är ett magnetfäste som låter dig snabbt få fast telefonen på stabilisatortjofräsen för att börja filma stabil video illa kvickt. För att fästa mobilen på OM4 följer det med två fästen du kan sätta fast mobilen med. Ena är kort och gott en magnet som du får klistra på telefonens baksida och den andra är mer en traditionell greppklo du petar in telefonen i. Det har skett lite ändringar på insidan och DJI har petat in nya, mer kraftfulla, motorer i stabilisatorn som ska göra OM4 lättare att använda med olika enheter. Osmo Mobile 3 var rackarns stabil, men med större enheter som Note 9 hade enheten lite problem att prestera på rätt sätt, så mer kraft uppskattas verkligen. DJI OM4 finns tillgänglig att köpa via DJI:s hemsida precis nu och priset ligger på 159 euro. Bonusvideo nedan där Kai W tjötar lite om DJI OM4. Tumnagel
37.0°
+
André Stray
0

DJI Osmo Mobile 4 läcker
Visar smidig magnetlösning

DJI:s mobilstabiliseringstjofräser i Osmo Mobile-serien är riktigt trevliga att använda för att leverera stabilt videomaterial. Nu har det läckt lite information via en reklamfilm som visar att den fjärde versionen av mobilstabilisatorn kommer få rätt trevliga nyheter. Roland Quandt levererar den läckta reklamfilmen och videon i frågar visar att Osmo Mobile 4 kommer med en magnet hålla telefonen på plats, vilket är betydligt smidigare än att behöva bråka med mobilgreppet som använts tidigare. Vid sidan av reklamsnutten har WinFuture levererat bilder på det magnetfäste du sätter på telefonen för att använda Osmo Mobile 4 och det verkar komma i två olika format. Ena ser ut att klistras på telefonens baksida och andra håller fäster magneterna på telefonen med hjälp av en klämma. Annan läckt information om Osmo Mobile, eller DJI OM 4 som den kan komma att kallas, pekar på att stabilisatorn ska ha en batteritid på 15 timmar och kan laddas via USB-C. Enligt WinFuture ska Osmo Mobile 4 kosta strax under 150 euro och release ska ske inom kort. Tumnagel
38.8°
+
André Stray
0

Unga människor bara blänger i sina telefoner hela tiden
Men vad gör de egentligen?

Förra veckan var det UN International Youth Day och för att uppmärksamma detta släppte Telekom Electronic Beats en reklamfilm med artisten Billie Eilish. I den pratar hon om hur dagens ungdomar ofta sitter med sina ansikten i sina skärmar, men att andra generationer måste förstå varför. Hon säger bland annat: "We all have the potential to make a positive impact on our planet, and I’m hopeful our generation will use their platforms to collaborate and communicate, and make a difference." Bonusklipp nedan. Tumnagel
33.9°
+
Bobby Green
0
Nästa sida