Quantcast
m

Lordstown Motor släpper reklamfilm för Endurance
Den eldrivna pickupen för arbetaren

För en månad sedan presenterade Lordstown Motors sin eldrivna pickup Endurance och nu har man släppt en reklamfilm för modellen. I den trycker man på hur bilen är framtagen för blue-collar workers (arbetaren) och att den ska fungera perfekt på daglig basis för allt som behöver göras. Endurance har en elmotor i vardera hjul och tillsammans levererar dessa 600 hästar. Räckvidden på en laddning ska ligga på strax över 40 mil. Tillverkningen ska dra igång nästa år. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Snubbe berättar hur han gjorde fejkreklam för boomers
Punkigt värre!

Boomer-generationen är världens mest lättkränkta folkgrupp, men de är också väldigt duktiga på att erbjuda åsikter om hur man lever livet på rätt sätt. Alex Frecon bestämde sig för att se vad som hände om han spelade in en reklamfilm riktad till boomers och försökte sälja in den till riktiga TV-kanaler och i videon ovan berättar Frecon hur det hela gick till. Punkreklamen i sin helhet har ni nedan. Tumnagel
37.2°
+
André Stray
0

Även Disney slutar annonsera på Facebook
Anser att det finns för mycket hatiskt innehåll på plattformen

Wall Street Journal rapporterar att Disney nu ansluter sig till den långa raden företag som har beslutat sig för att sluta annonsera på Facebook och dess dotterföretag Instagram tillsvidare. Enligt WSJ så ska Disney under årets första halvår lagt 210 miljoner dollar i annonsering på Facebook vilket ska göra företaget till Facebooks största kund. Anledningen till att Disney och många andra företag beslutat sig för att sluta annonsera på Facebook beror på att de anser att det finns allt för mycket hatiska inlägg på plattformen som Facebook inte gör något åt. Bland andra företag som beslutat sig för att pausa sin annonsering på Facebook finns till exempel Coca-Cola, Starbucks och Ford. Här ovanför hittas en reklamfilm för Disneys streamingtjänst Disney+. Tumnagel
54.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Elvis lever!
Legendaren är tillbaka för att göra reklam för Fiats nya pickup

Den enda konspirationsteori som stämmer är att Elvis lever, eller? Här har vi dock bevis på det eftersom han anställts för att medverka i Fiats reklam för pickisen Strada. Tumnagel
31.2°
+
Bobby Green
0

Apple släpper reklamfilm om att jobba hemma
Följ en arbetsdag i the underdogs nya vardag

Här kommer en ny reklamfilm för Apple som man gjort i form av en kortfilm med titelnt The whole working-from-home thing. I filmen får vi återigen stifta bekantskapen med "The underdogs"-gänget som Apple använt tidigare när de presenterat arbetsrelaterade produkter och tjänster. Apple skriver själva om sin nya "kortfilm": "It’s still a world of deadlines, meetings, group chats, conference calls, coworkers, and bosses. But it’s also a world of kids, a dog, and a hairless cat. And it’s a world where collaboration never misses a beat, whether the team uses iPad, iPhone, iMac, MacBook, or all of the above. Working from home (or working from anywhere) isn’t new, but what you can make happen together is." I reklamfilmen får vi se hur "The underdogs" använder produkter som till exempel AirPods, Mac och Apple Watch såväl som tjänster som Face Time, Pages och iMessage för att klara av arbetsdagen. Tumnagel
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Shmee150 snor en Mercedes-AMG GT R Black Series
Har huvudrollen i ny reklamfilm

Det har varit känt länge nu att en Black Series-version av Mercedes-AMG GT R varit på gång, och nu visar tillverkaren själva upp bilen för första gången i en reklamfilm. En annan gestalt vi får se i denna är YouTubern Shmee150 som spelar en skurkusling som snor bilen. Mercedes lär presentera bilen i sin helhet inom kort. Tumnagel
34.7°
+
Bobby Green
0

Rian Johnson regisserar reklamfilm för Pokémon Go
Snart dags för Pokémon Go Fest 2020

Niantic ser ut att storsatsa på årets "Pokémon Go Fest". För att marknadsföra tillställningen har man bland annat kallat in Rian Johnson, regissören som bland annat regisserat Knives Out och Star Wars: The Last Jedi. Johnson har regisserat reklamfilmen för Pokémon Go Fest 2020 och han säger i ett uttalande: "Pokémon Go has kept me engaged with my friends remotely as I’ve been practicing physical distancing these past few months. As a longtime Pokémon trainer, it was a real pleasure working with Niantic on this spot. It was a new experience for me to direct a production remotely, and I enjoyed the highly collaborative process and think we put together a fun and upbeat commercial that fans will enjoy." På grund av pandemin kommer årets Pokémon Go Fest vara helt virtuell. Det innebär att pokémon-tränare som vill delta i arrangemanget inte behöver bege sig till en specifik stad för att göra detta. Pokemon Go Fest 2020 arrangeras 25 - 26 juli mellan klockan 10:00 - 20:00 varje dag och biljetterna kostar 179 kronor. Tumnagel
36.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Reklamfilmen för VanMoofs elcyklar förbjöds
För att den ställde bilar i dålig dager

Vi har tidigare skrivit en del om det nederländska företaget VanMoof som tillverkar elcyklar. Nu har deras senaste reklamfilm råkat ut för trubbel i Frankrike där den har förbjudits. Anledningen är för att traditionella bilar framställs som dåliga i den. ARPP (Autorité de régulation professionnelle de la publicité) anser inte att den får visas enligt franska regler och den måste ändras om den ska få göra det. Tumnagel
16.9°
+
Bobby Green
0

Bynk får inte fortsätta med sin marknadsföring
Lån är inte lätta grejer

Konsumentombudsmannen har tidigare stämt låneföretaget Bynk för att visa en slapp bild på hur lån fungerar i sina reklamfilmer. I reklamfilmerna uppmanades konsumenterna att enkelt "bynka", det vill säga ta nya lån, för att lösa sina ekonomiska problem. I ett pressmeddelande från november 2019 skrev KO detta: Enligt KO strider Bynks reklamfilmer mot konsumentkreditlagen där det framgår att måttfullhet ska iakttas vid marknadsföring av krediter. Marknadsföringen är därför att betrakta som otillbörlig och bör förbjudas, heter det i stämningsansökan. Frågan togs vidare till Patent- och marknadsdomstolen som gick i KO:s linje och Bynk får inte längre visa marknadsföringen i fråga. Om Bynk gör det ändå riskerar företaget böter på en halv miljon kronor. I ett uttalande säger Daniel Karfs, biträdande Konsumentombudsman, detta: – Reklamen lyfter fram lån som ett bekymmersfritt sätt att klara vardagen utan hänsyn till de generella riskerna med konsumentkrediter. Vi tycker att det är bra att domstolen delar vår uppfattning att företagets reklam inte hållit sig till lagens krav på måttfullhet. Tumnagel
77.8°
+
André Stray
0

URL-bugg gör att du slipper reklam på YouTube
Och betalväggar

En liten bugg på YouTube gör att vem som helst kan komma åt YouTube Premium-material och slippa reklam på videostjänsten webbplats. Hela grejen är väldigt enkel då det enda man behöver göra är är att slänga in en liten punkt efter youtube.com. Exempelvis skulle YouTube-klipp som skrivs så här "youtube.com/" kunna visa reklamfilmer innan klippet medan länkar som skrivs med en punkt "youtube.com./" inte gör det. Reddit-användaren unicorn4sale förklarar tricket så här: It’s a commonly forgotten edge case, websites forget to normalize the hostname, the content is still served, but there’s no hostname match on the browser so no cookies and broken CORS - and lots of bigger sites use a different domain to serve ads/media with a whitelist that doesn’t contain the extra dot. Tydligen så funkar detta trick också för att komma runt betalväggar på många andra sajter också så som The New York Times och Wired. Nu när detta är känt kommer det säkert täppas till illa kvickt så detta är nog inget men ska förvänta sig som kommer fungera i längden. Tumnagel
54.0°
+
Frode Wikesjö
0

Roboten Gemini kan mjölka två kossor åt gången
Med BouMatics nya robot går mjölkningen dubbelt så snabbt

Företaget BouMatic har presenterat sin senaste mjölkningsrobot "Gemini" vilken har kapacitet att kunna mjölka två stycken kor åt gången skriver företaget i ett pressmeddelande. Geminis inbyggda system ska kunna hålla koll på individuella kossor och hur deras mjölkproduktion ser ut. Dessutom finns det ett inbyggt system som ska kunna upptäcka om kossorna har något slags hälsoproblem genom en cellkontroll. Det hela går att övervaka via robotens inbyggda kameror och den tillhörande mjukvaran. BouMatics ordförande Chris Peden säger i ett pressmeddelande om Gemini: "Beyond our dedication to the health of the animal and to technology advancements, we are dedicated to the profitability of the milk producer. We have created a milking robot that we feel will be of great service to milk producers." BouMatic Gemini ska gå att båda köpa och leasa men vad detta kostar finns det inga uppgifter om. Här nedan hittas en reklamfilm för Gemini. Tumnagel
33.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Greenpeace anmäler Preems reklamkampanjer till KO
Har hittat en mängd överträdelser mot marknadsföringslagen

Det svenska oljebolaget Preem arbetar hårt för att få bygga ut sitt raffinaderi i Lysekil. Företaget har bland annat lagt ner miljontals kronor på reklamkampanjer i svensk media, kampanjer vars syfte är att ge den svenska allmänheten en positiv bild av Preem och deras verksamhet i Sverige. Greenpeace skriver: "Med bilder på gröna skogar, rikskändisar och prat om miljö och klimatfördelar försöker Preem få deras fossilverksamhet att framstå som något bra för klimat och miljö. Sanningen är att Preems planerad expansion av oljeraffinaderi i Lysekil skulle öka Sveriges utsläpp med en miljon ton och därmed göra verksamheten till Sveriges enskilt största utsläppskälla." I klippet ovan går Gustav Martner från Greenpeace Sverige igenom en del av Preems annonser och reklamfilmer där Greenpeace anser sig hittat flera överträdelser mot marknadsföringslagen. Greenpeace Sverige har anmält Preem till konsumentombudsmannen Cecilia Tisell och kräver nu att hon startar ett tillsyningsärende mot Preem och deras påverkanskampanjer som rullar i svensk media. Tumnagel
59.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Instagram delar med sig av annonspengar till Influencers
Influencers kan även börja sälja badges till sina fans

Facebooks bilddelningstjänst Instagram meddelade igår att man för första gången kommer att börja dela med sig av de annonsintäkter som företaget drar in till vissa influencers. Runt 200 influencers runt om i världen får nu möjligheten att köra reklam i sina videoklipp på Instagram TV (IGTV) och intäkterna kommer att delas upp mellan Instagram och den aktuella influencern. 55 procent av intäkterna går direkt till influencern medan Instagram behåller resten. Reklamfilmerna som visas kommer att vara cirka 15 sekunder långa och endast visas för andra instagram-användare som aktivt klickat sig in på det aktuella Instagram IGTV-klippet. Förutom att ta del av reklamintäkter kommer de nu utvalda instagrammarna även få möjlighet att sälja en slags märken, så kallade "badges", till sina fans. Dessa kommer att kosta 1, 2 eller 5 dollar styck och visas framför köparens namn om denna kommenterar på influerarens inlägg. Huruvida Instagram kommer att rulla ut möjligheten för andra att tjäna pengar på sina IGTV-klipp och badges längre fram finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
16.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

MSB pausar utveckling av digitala coronaverktyg
Folkhälsomyndigheten vill inte ha dem för tillfället

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) meddelar idag att man pausar sin utveckling av digitala verktyg som var avsedda att användas för att spåra och kanske begränsa smittspridningen av det nya coronaviruset i Sverige. Anledningen till att MSB nu pausar utvecklingen i arbetet med de digitala tjänsterna uppges bero på att Folkhälsomyndigheten (FHM) inte vill ha dem. Anna Lindbäck, pressansvarig på MSB, säger till SVT: "Det är FHM:s val. Det är på grund av reaktioner från regioner och länsstyrelser, så självklart lyssnar vi på det. Det är dock viktigt att understryka att vi har tagit fram verktyget efter deras önskemål. Men för stunden vill man inte ha det." Varför FHM inte längre är intresserade av MSB:s digitala coronaverktyg finns det än så länge inga uppgifter om. Enligt SVT hade MSB planerat en stor kampanj med reklamfilmer, callcenters och massutskick av sms med länk till testsidan av verktyget. Detta ska dock ha mött kritik från länsstyrelsen i Stockholm och statsepidemiolog Anders Tegnell då man var oroade för att sms-utskick skulle kunna skapa oro och öka söktrycket på vården. Tumnagel
36.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Apple ryktas vara på gång att köpa NextVR
Sugna på att börja sända VR-arrangemang i coronatider?

9to5Mac har varit i kontakt med källor som uppger att Apple är på gång att köpa upp det amerikanska startup-företaget NextVR, ett företag som vanligtvis pysslar med att streama live-sända arrangemang i VR. NextVR har bland annat tidigare sänt konserter, racingtävlingar och paneldebatter som deras användare har kunnat ta del av i den virtuella verkligheten via ett VR-headset. Enligt 9to5Mac så kommer Apple att betala runt 100 miljoner dollar, lite över 1 miljard svenska kronor, för NextVR. Vad Apple har för eventuella planer med företaget finns det för tillfället inga uppgifter om. Givet den pågående coronapandemin så antar jag att många har märkt att intresset av att träffas, plugga och studera på distans. Företag som NextVR skulle med stor sannolik kunna erbjuda lösningar som åtminstone delvis skulle kunna fylla tomrummet som uppstått på världens sport- och konsertarenor på grund av pandemin. Här nedan hittas en reklamfilm för NextVR. Tumnagel
37.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Currux Vision Smart City AI kan se när olyckor sker i realtid
AI-system kan ersätta trafikövervakare

Det amerikanska företaget Currux Vision har utvecklat ett AI-baserat kamerasystem som ska kunna övervaka trafik och hålla koll på när det sker olyckor där. Currux Vision Smart City AI är tänkt att implementeras i så kallade smarta städer och kan antagligen på sikt ersätta mänskliga trafikövervakare. I ett test i Texas med Currux Vision Smart City AI så ska man ha uppnått nästan 100 procent träffsäkerhet att identifiera trafikolyckor på de vägarna som systemet övervakade. Skulle en olycka vara framme så kan systemet automatiskt tillkalla räddningstjänst vilket kanske kan korta utryckningstiden något för dem. I klippet ovan hittas en reklamfilm för Currux Vision Smart City AI och här nedan hittas ett lite långsammare klipp där systemet pysslar med att räkna bilar i en korsning. Tumnagel
37.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Hispano Suiza släpper reklamfilm för Carmen
En annorlunda syn på vägarna

Förra våren visade Hispano Suiza upp elbilen Carmen på bilmässan i Genève. Först nu får vi en film på när bilen är ute och kör på gatorna så att vi kan se att den faktiskt fungerar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0

Apple släpper en fem timmar lång reklamfilm
En iPhone 11 Pro filmar ryska Eremitaget i en enda tagning

Apple har släppt något av en experimentell reklamfilm som spelats in i en enda över fem timmar lång tagning som filmats från Rysslands Eremitag. Den 5 timmar och 19 minuter långa filmen är filmad i 4K-upplösning med en iPhone 11 Pro och ska visa upp större delen av Eremitaget, ett museum i St Petersburg där även Vinterpalatset ingår. I filmen kommer man bland annat att få ta del av museets 45 olika gallerier, 588 konstverk samt liveuppträdande från Eremitaget. Ni hittar några höjdpunkter från filmen i faktarutan här nedanför. Ni hittar hela reklamfilmen här nedanför och den rullar just nu som skärmsläckare på tv:n här framför mig. Skulle man inte orka med det så finns det en lite kortare trailer som visar upp lite av innehållet här ovanför. Tumnagel
36.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Apple släpper ny reklamfilm för AirPods Pro
Visar hur skönt aktiv brusreducering kan vara

Här kommer en ny reklamfilm för Apples trådlösa hörlurar Airpods Pro, ett par hörlurar som Apple släppte på marknaden i höstas. Till skillnad från Apples första Airpods så har Airpods Pro försetts med aktiv brusreducering och hur det kan vara att använda det försöker reklamfilmen för hörlurarna att illustrera. Tumnagel
35.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Se Fisker Ocean röra på sig
Skum reklamfilm

I början av året presenterade Fisker sin nya modell Ocean. Nu har man släppt en kort video där vi får se bilen röra på sig för första gången, och av någon märklig anledning jaga ikapp en stackars Alfa Romeo Giulia. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Arlene fyller 21
Efter 84 år får hon äntligen dricka gin

Här har vi en reklamfilm för Ryan Reynolds gin, Aviation Gin, där 84-åriga Arlene Manko firar sin 21:a födelsedag. Detta för att hon föddes den 29 februari 1936 och sedan dess har det varit 21 skottår. 21 är åldern då man får börja dricka alkohol i USA. Tumnagel
51.3°
+
Frode Wikesjö
0

Volvo Lastvagnar presenterar sina nya tunga lastbilar
Säkrare, effektivare och mer fokus på föraren

Efter den påkostade reklamfilmen vi skrev om häromdagen är Volvos nya tunga lastbilar nu officiellt presenterade. Modellerna heter FH, FH16, FM och FMX och gemensamt för alla är att det är föraren som är i fokus. Man har lagt mycket tid på att få till förarmiljön, säkerheten och produktiviteten i bilarna. FM och FMX har fått helt nya hytter och en ny instrumentdisplay. Hyttvolymen är numera upp till en kubikmeter större och sikten har förbättrats tack vare större fönster, en sänkt dörrlinje och nya backspeglar. Roger Alm som är vd för Volvo Lastvagnar säger följande: "Förare som hanterar sin lastbil säkert och effektivt är en ovärderlig tillgång för alla transportföretag. Ett ansvarsfullt körbeteende kan bidra till att minska CO2-utsläppen och sänka bränslekostnaderna. Det hjälper även till att minska risken för olyckor, skador och oplanerade driftstopp. Våra nya lastbilar hjälper förarna att arbeta ännu säkrare och mer produktivt. De ger våra kunder ännu bättre argument när de konkurrerar om att locka till sig de bästa förarna. Vi fokuserade därför på sikten, komforten, ergonomin, ljudnivån, manövrerbarheten och säkerheten när vi utvecklade våra nya lastbilsmodeller. Lastbilarnas exteriör har dessutom uppgraderats för att återspegla de nya inneboende egenskaperna och skapa ett attraktivt helhetsintryck." Läs allt om de nya lastbilarna i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
45.0°
+
Bobby Green
0

Volvo staplar fyra lastbilar på varandra i ny reklamfilm
Vdn Roger Alm står på toppen

Volvo Lastvagnar lanserar nu de fyra nya lastbilarna FH, FH16, FM och FMX och vad kan vara ett bättre sätt att göra det på än att stapla de fyra modellerna på varandra? Det var precis vad man gjorde och som om inte det var nog placerade man vdn Roger Alm på toppen som en gud. 15 meter högt och 58 ton tungt blev tornet som sakta körde rakt fram för att man skulle kunna ta ovanstående feta bild och göra filmen nedan. Hur man gjorde reklamfilmen ser ni i klipp nummer två. Tumnagel
65.7°
+
Bobby Green
0

Får det lov att vara en möglig Whopper?
Så här ser den ut om du lämnar den en månad

Burger King har tagit fram en Whopper utan artificiella konserveringsmedel och för att visa vad som händer med en sådan om man låter den vara en månad har de gjort den här reklamfilmen. Tumnagel
176kg
+
Bobby Green

Playstation börjar göra underliga reklamfilmer igen
Fantastiskt!

Sony har en lång historia av att leverera underliga reklamkampanjer för att sälja spel och konsoler. Med Playstation 4 har dock konstigheterna lagts lite åt sidan, men nu verkar Sony vara tillbaka i sina gamla spår igen. Gänget släppte nyligen en reklamfilm vid namn Feel the Power of PlayStation där vi får se några beväpnade individer utforska en till synes övergiven byggnad där gänget hittar massvis med pulserande hjärtan kopplade till Playstation 4. Med Playstation 5 runt hörnet hoppas vi att även framtida reklamsnuttar från speljätten kommer vara av det konstigare laget. Nedan har ni några fler underliga Playstation-reklamer. Tumnagel
45.0°
+
André Stray
0

Hur högerpopulistiska nätverk flockades kring SAS-reklam
Lite lästips

Vad betyder det att vara skandinav? Tacofredag? Stå en bit ifrån varandra när vi väntar på buss? Supa sig redlös på Valborg och kolla på en stor brand? Räcker det med att bo i Skandinavien? Oavsett så kan vi lugnt konstatera att SAS reklamfilm om ämnet har väckt känslor landet, och världen, över. Efter SAS publicerade filmen igår spreds den som en löpeld på sociala medier och frustrerade individer som gissningsvis inte fattade grejen med klippet hoppade illa kvickt på trenden #BoycottSAS. Kort därefter plockade SAS gjorde videon privat, men skadan var redan skedd och videon fortsatte florera på nätet. Aftonbladet har tagit ett snack med Mathias Cederholm, researcher och utbildare vid företaget Allefonti, för att prata om hur spridningen kunde ske så snabbt och han säger bland annat detta till tidskriften: – Mitt intryck är att det var svenska alternativsajter som Samhällsnytt och Nyheteridag som var bland de första att uppmärksamma detta. Därifrån letade sig nyheten vidare till mer extrema högerpopulistiska aktörer. Mathias kunde med hjälp av verktyget Hoaxly kartlägga spridningen som började under tisdagskvällen och vid midnatt hade spridningen ökat explosionsartat. I skärmdumparna nedan kan ni till exempel se hur ett fåtal Twitter-konton varit centrala i spridningen och hur snabbt folk började diskutera ämnet. Mathias säger detta: – Det är ett mönster som vi känner igen sedan tidigare. Det behövs egentligen ingen större koordination. De här aktörerna är väldigt vana vid att identifiera kontroversiella saker och de vet precis hur de ska göra för att maximera spridningen. Vad SAS kommer göra med videon i fråga är för tillfället okänt. Gänget har under eftermiddagen gjort videon privat, bytt till olistad och sedan tillbaka till privat på Youtube, men troligtvis kommer den stanna privat. Aftonbladets artikel hittar ni i sin helhet via länken här nere till vänster. Tumnagel
26.1°
+
André Stray
0

SAS drar tillbaka reklamfilm efter hatstorm
Ja, här var det lättkränkt

Nyligen släppte SAS en reklamfilm som folk verkar blivit rätt upprörda över. I reklamfilmen hävdar gänget att det inte riktigt finns något som är skandinavisk, utan det mesta i vår kultur är lånat från andra kulturer. Och det gjorde att vissa individer, som troligtvis inte kikade på hela videon på grund av ren och skär vrede, såg rött och kastade en och annan bajsmacka på SAS. SAS svarade på kritiken aningen ryggradslöst genom att ta bort videon helt från sina kanaler. I en kommentar om situationen säger SAS detta: ”SAS är ett skandinaviskt flygbolag som flyger resenärer till, från och inom Skandinavien. Vi står bakom budskapet i filmen som handlar om att resor berikar oss. När vi reser både influerar vi och influeras av andra. De erfarenheter vi tar med oss från våra resor påverkar oss som individer men också våra samhällen. Vi på SAS är stolta över vårt skandinaviska ursprung och de värderingar som präglar våra öppna, jämställda och demokratiska samhällen. När vi tittar på mönstret och antalet reaktioner på vår film finns det anledning att misstänka en attack och att vår kampanj har blivit kidnappad. Vi vill inte riskera att bli en plattform för någon annans värderingar, som vi inte står för. Därför har vi för tillfället tagit ner filmerna från våra kanaler och diskuterar nu nästa steg.” Vad tycker ni? Är videon i fråga genomvidrig eller rätt fin? Tumnagel
21.9°
+
André Stray
0

Lokal advokatfirma gör sin egen Super Bowl-reklam
Massor med rymdreferenser

Advokatfirman Isaacs & Isaacs brukar tydligen alltid göra sin egen Super Bowl-reklam. Nu har de inte råd att sända den under Super Bowl och den är kanske mer amatörmässig än de stora giganternas filmer, men den är inte dålig för det. Tumnagel
37.9°
+
Roger Åberg
0

Här är PETAs reklamfilm som NFL inte gillade
Inte poppis att ställa ner ett knä...

PETA har gjort en reklamfilm som man ville sända under Super Bowl, men efter att ha skickat den till FOX så hände ingenting. Nu misstänker man att det är NFL som haft ett ord med i spelet eller att FOX helt enkelt inte ha vågat sända filmen, som ju är lite kontroversiell. Eller så drar PETA bara en story för att få lite uppmärksamhet. Oavsett, vad tycker ni om filmen? Tumnagel
40.1°
+
Roger Åberg
0

Gammal reklamfilm för t-sprit
Var tydligen bra till allt

Så här dagen efter Super Bowl är det en hel del flådiga reklamfilmer som postas, men för att komma ner på jorden en smula så tycker jag att vi ska ta och kolla in den här reklamfilmen för t-sprit från 1970. I dag används inte "T-Röd" så ofta som förr i tiden då det nästan var standard att ha hemma, jag vill minnas att det var oerhört bra att tvätta penslar från inte alls så miljövänlig färg. Tumnagel
42.2°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida