Quantcast
m

Google testar digitala visitkort direkt i sökresultatet
Visa vem du är med People cards

I Indien har Google nu börjat testa en ny funktion som låter användare skapa en slags digitala visitkort som är tänkta att dyka upp i sökresultatet om någon söker efter en specifik person. Användaren skapar sina kort helt själv och kan förutom namn och profilbild även lägga till annan information som till exempel telefonnummer, arbetsplats, sociala medie-konton och annat. Google uppger att man har ett antal säkerhetsfunktioner som ska säkerställa att visitkorten som skapas och visas på Google ska vara legitima och inte skapas av troll. Google kallar sina nya "visitkort" för People cards och dessa kommer nu alltså att testas på de indiska marknaden ett tag. Funkar People Cards bra i Indien så är det antagligen inte omöjligt att funktionen lanseras på andra marknader. Tumnagel
35.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Genius stämning mot Google läggs ner
Låttext-tjänst äger inte rättigheterna till låttexterna man publicerar

Förra året stämde låttext-företaget Genius sökjätten Google då man ansåg att Google, eller deras partners LyricFind, "snodde" låttexter som Genius sammanställt och sedan publicerade dessa i Googles sökresultat. Nu har en domare i USA beslutat att lägga ner Genius stämningsansökan mot Google. Domaren anser att Genius inte kan stämma Google för att på något sätt ha samlat in låttexterna. Detta då Genius inte själva äger rättigheterna till låttexterna man publicerar, även om man licensierar dessa från de rättmätiga upphovsrättsinnehavarna. Genius stämde även sin konkurrent LyricFind, en tjänst som förser Google med en del låttexter som visas i Googles sökresultat, då man ansåg att LyricFind "stulit" låttexter som Genius publicerat. Huruvida även den stämningen nu läggs ner är än så länge oklart. Tumnagel
40.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Den vertikala kortfilmen The Stunt Double
Filmad med en iPhone 11 Pro

Regissören Damien Chazelle fick för sig att göra något annorlunda och resultatet är The Stunt Double. Kortfilmen är filmad i det "förbjudna" vertikala formatet och allt med en iPhone 11 Pro. Tumnagel
35.1°
+
Bobby Green
0

Lotus Carlton - superbilen från 90-talet
En av de snabbaste på sin tid

Lotus Carlton, eller Lotus Omega som den också heter, är en galen version av Vauxhall/Opels familjesedan som trots sitt lika utseende var väldigt olik bilen den baserades på. Här hade Lotus fingrat på precis allt och resultatet blev något alldeles i hästväg. Den tillverkades mellan 1990 och 1992 och planen var att bygga 1100 bilar. Men finanskrisen i början på 90-talet slog hårt och det blev bara 320 stycken Carlton och 630 stycken Omega. När den lanserades var den en av de allra snabbaste produktionsbilarna på marknaden. 382 hästar och 568 newtonmeter ur en rak dubbelturbomatad sexa på 3,6 liter räckte för en toppfart på hela 285 km/h. Men faktum är att den hastigheten faktiskt var begränsad. Om man körde till varvstoppet på femman och sen dammade i sexan deaktiverades spärren och man kunde fortsätta ända till 305 km/h istället. Obligatoriskt bonusklipp nedan. Tumnagel
41.3°
+
Bobby Green
0

Stuff Made Here gör rackabajsare till basebollträ
Lite eftermiddagsnörderi

Youtubern Stuff Made Here har bestämt sig för att göra en simpel, men kraftfull, version av ett basebollträ som kan få iväg bollar längre än traditionella trän. Och resultatet, samt själva bygget, är bra imponerande. Tumnagel
43.1°
+
André Stray
0

NeRF in the Wild gör 3D-bilder från foton
Imponerande resultat

Här har vi ett klipp som visar upp systemet NeRF in the Wild (NeRF-W) som gör 3D-rekonstruktioner av kända landmärken från diverse foton. Med hjälp av dessa foton lyckas NeRF-W reda ut den underliggande 3D-geometrin och på så vis kan det återskapa en fotorealistisk 3d-representation. Vill man läsa mer om tekniken som driver systemet så kan man hitta forskningsrapporten via länken nedan. Tumnagel
43.5°
+
Frode Wikesjö
0

BMW M235i xDrive Gran Coupé imponerar inte i älgtest
Än slank han hit, än slank han dit

KM77 har nu kört älgtest med BMW M235i xDrive Gran Coupé och den presterade inget vidare. Problemet var att man inte fick tillbaka bilen på rätt spår tillräckligt snabbt efter att ha gjort de snabba svängarna och resultatet blev att man hamnade i konerna istället. Först när man sänkte hastigheten till 68 km/h gick det utan att några koner fick sätta livet till. Mercedes-Benz CLA 200 var dock ännu sämre och där tvingades man sänka till 66 km/h för att det skulle gå vägen. Bonusklipp nedan. Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0

Bentley håller på med "revolutionerande" elektrisk drivlina
Ska hamna i produktionsbil 2026

Bentley presenterar nu ett nytt forskningsprojekt där målet är att ta fram en elektrisk drivlina som inte behöver de sällsynta magneterna som återfinns i jorden och som är svåra att få fram i större skala. Den ska heller inte behöva koppar-lindningarna och resultatet är något som både är kostnadseffektivt och som går att återvinna på ett bra sätt när det är förbrukat. Projektet som kallas för OCTOPUS (Optimised Components, Test and simulatiOn, toolkits for Powertrains which integrate Ultra high-speed motor Solutions) finansieras av Storbritanniens Office for Low Emission Vehicles och är ett samarbete med Innovate UK. Bentley räknar med att kunna använda den nya drivlinan i en produktionsbil 2026 - samma år som de ska presentera sin första elbil. Tumnagel
47.8°
+
Bobby Green
0

BMW Motorrad presenterar R 18 Dragster
Byggd av Roland Sands

Den världskända designern Roland Sands har fått lägga sin hand på BMW:s nya glidare R 18 som presenterades i våras och resultatet är R 18 Dragster. Så här förklarar Roland hur designtänket kring bygget gick: "With an engine that’s so visibly the center piece, I immediately thought of muscle cars. My family has always been into going fast and my dad was a drag racer, so I thought it made sense to strip the bike down to the essentials and shape it to go fast on a straight track." Det man har gjort är att sänka hela hojen, ta bort baken och modifierat både fram- och bakskärmen. Som ni kan se har man även plockat bort fjädringen bak. Avgassystemet är ett nytt tillverkat för hand i rostfritt stål. Broms- och kopplingshandtag är nytt och framgaffeln har man hämtat från en BMW R nineT. Frambromsarna kommer från BMW S 1000 RR. Den nya dynan är framtagen av företaget Saddlemen. Allt som allt tog bygget ungefär tre och en halv månad att få till. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Samsungs nya Note 20 Ultra är en ordentlig finputsning
Vi har pillat på Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Nu är vi här igen. Hösten är runt knuten och Samsung har presenterat sin nya Note-enhet. Den här gången handlar det om ett ordentligt hopp från Note 10 till Note 20, men trots det stora hoppet känns det inte som det skett några förändringar från föregångaren. Men det känns ändå som att Samsung har gjort ett bra jobb med att finputsa Note-upplevelsen och har med Note 20 Ultra levererat en enhet som verkligen kommer gå hem hos Note-fansen. Tumnagel
37.3°
+
André Stray
0

Gordon Murray visar upp GMD T.50
McLaren F1 har återuppstått i uppdaterad version

Så, nu är den äntligen presenterad - Gordon Murrays senaste skapelse. GMD T.50 som den heter får ses som en McLaren F1 2.0 där Gordon plockat med sig alla lärdomar från det projektet och tagit det in i framtiden. Saker som inte var möjliga att göra back in the days har man gjort nu och inget, absolut inget, som finns på den här bilen är onödigt. Allt har en funktion och allt är genomtänkt in i minsta detalj som Sickan hade sagt. Resultatet är ett rent mästerverk i ingenjörsskap och ytterligare ett bevis på att Gordon vet vad han pysslar med. Tänk att kunna trycka ur sig en sån här grej när man nyss fyllt 74 (!) - helt galet imponerande. Så vad är GMD T.50 då? Jo, det är en superbil där föraren sitter i mitten och passagerarna sitter på varsin sida, precis som i McLaren F1. Bakom kolfibermonocoquen sitter givetvis en V12:a för något annat vore otänkbart här. Den har ingen som helst konstgjord andning och är ett fantastiskt bygge som Cosworth knåpat ihop precis som Gordon ville ha det. Motorn är oerhört kompakt och ett av kraven var att den inte skulle ha några fula remdrivna saker hängandes på sig - som generator och ac-kompressor. Det löste givetvis Cosworth och det enda man ser när man tittar ner i motorrummet kommer vara ett par vackra ventilkåpor och slingrande grenrör. Inte en flimsig plastkåpa som täcker härligheten så långt ögat kan nå. Maskinen som är på 4,0 liter ger 663 hästar vid sinnessjuka 11.500 varv. Max vridmoment ligger på 467 newtonmeter vid 9000 varv. Varvstoppet ligger på 12.100. Till den sitter en sexpetad manuell växellåda och drivningen sker som väntat bara på bakhjulen. Alla rätta ingredienser en superbil ska ha alltså. Andra siffror som är intressanta är 4,35 meter i längd, 1,85 i bredd, 1,16 hög, 2,7 i hjulbas och 986 kilo på vågen. Och det är inte torrvikt utan med alla vätskor i. Vad bilen gör 0-100 på eller vad den toppar är inte intressant enligt Gordon, utan det som betyder något är känslan man får på vägen dit. Men med dessa siffror i bagagen lär den inte bli långsam i alla fall. Designen är ganska slätstruken och det är meningen också. Här finns inga megastora frontläppar, diffusors, vingar eller andra saker som sticker ut. I fronten finns två stycken luftintag som skickar luft till motorns kylare. Under vardera strålkastare finns också små luftintag och dessa skickar luft till ac och värme-paketet. Annars är det väldigt cleant i fronten, och på resterande ställen också faktiskt. Bakom framhjulen skickas luften ut via stora hål och för att få till aerodynamiken bra eftersom det inte finns några vingar har man monterat en fläkt i rumpan. Det här är inget nytt påhitt och det fanns faktiskt även på McLaren F1, fast inte lika synligt. Den här startar när det behövs och drar luft från fronten till baken och suger fast bilen mot marken. Intressant grej som du inte ser på någon annan superbil idag. Baken påminner en hel del om Ferrari 488 GTB i mina ögon och det som drar ögonen till sig är självklart fläkten. Bilen som visas upp nu är endast en prototyp och allt är inte helt färdigt, så jag hoppas att rutnätet som nu bara var ett klistermärke där bak blir till något riktigt på produktionsbilen - gissningsvis ventilationsgaller för motorn som lär bli ganska så varm efter inspirerad körning. Priset för ett exemplar då? 2,36 miljoner pund. Endast 100 stycken ska tillverkas och två tredjedelar ska redan vara sålda så snabba dig på med att beställa. Jag är inget jättefan av nya bilar och tycker att "alla" är likadana utan några direkta överraskningar. Men i år har det nu faktiskt släppts två stycken som direkt hamnade på min villhöver-lista. Den första är Koenigsegg Gemera och den andra är den här. Vilka bilar! Nu tycker jag att ni gör det enda rätta och lägger en timme på att titta på videon nedan där Gordon berättar om bilen för Harry Metcalfe. Det kommer bli det bästa ni har sett på hela dagen. Tumnagel
42.9°
+
Bobby Green
0

Sårbarhet hittade i Apples säkerhetschip Secure Enclave
Hackers kan komma åt lösenord och annat

Det har kommit uppgifter om att den kinesiska jailbreaking-gruppen Pangu Team har hittat ett säkerhetshål i Apples Secure Enclave-processor, ett säkerhetshål som potentiellt öppnar upp en massa Apple-prylars lagring av lösenord, kreditkortsuppgifter och biometrisk inloggingsdata till Touch ID och FaceID. Secure Enclave är ett chip som hanterar data som krävs för inloggning och betalningar via datorn. Denna data går inte att komma åt direkt från någon av datorns program. När någon app behöver tillgång till denna data så hanteras detta via Secure Enclave som bara skickar tillbaka resultatet, inte själva datan i sig. Säkerhetshålet ska ha fixats i Secure Enclave-chippet i Apples Bionic A12- och A13-chip men finns kvar i Apples chip A7 till och med A11 Bionic. Då det ska handla om en sårbarhet i själva hårdvaran så ska det inte finnas någon mjukvara som kan rätta till det hela. Det innebär att miljontals lite äldre iPhones, iPads och Mac-datorer har sårbarheten permanent. Det krävs dock att en eventuell hacker har fysisk tillgång till prylen för att de ska kunna komma åt datan som lagras på Secure Enclave, något som gör att man inte riskerar att drabbas så länge man har någorlunda koll på var man har sina Apple-prylar. Apple har själva än så länge inte kommenterat säkerhetshålet i Secure Enclave och det är okänt om någon använt sig av sårbarheten för att få tillgång till data från någon av Apples produkter. Här nedan hittas en schematisk bild som visar hur Secure Enclave fungerar när någon använder en inloggnings-funktion vars lösenord lagrats krypterat i Secure Enclave. Tumnagel
32.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

YouTube plockar bort dansk musik
For pokker!

Koda som är en dansk motsvarighet till svenska Stim meddelar nu att YouTube kommer att plocka bort alla låtar från musiker och artister som är anslutna till organisationen. Anledningen är att Koda och Google just nu förhandlar om ett nytt ersättningsavtal och under denna period krävde Google som äger YouTube att ersättningsnivån till upphovsmän skulle sänkas med runt 70 procent. Detta ville inte Koda gå med på och resultatet blev då att musiken plockas bort tills ett nytt avtal är framtaget. Bonusklipp nedan. Tumnagel
42.2°
+
Bobby Green
0

Cartoonizer är en AI som gör om dig till seriefigur
Eller animerad film

Cartoonizer är en tjänst som med hjälp av artificiell intelligens gör det den matas med lite mera likt en serietidning. Det kan handla om bilder, som i fallet ovan, eller om små korta filmsnuttar, som den som syns här nedanför. Resultatet, åtminstone när det gäller filmscener, är rätt så imponerande att döma av scenen från Avengers här nedanför som körts genom Cartoonizer. Tjänsten bygger på data och teknik från forskningsrapporten "Learning to Cartoonize Using White-box Cartoon Representations" som publicerats av University of Tokyo. Tanken är att verktyg som dessa kanske skulle kunna användas för att till exempel snabbt kunna skapa prototyper till animerade filmer, spel och annat. Tumnagel
29.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Cannabis dödar cancerceller i forskningstest
Kanske kan användas som botemedel mot cancer i framtiden

Forskare på University of Newcastle i Australien och biotech-företaget Australian Natural Therapies Group (ANTG) har tagit fram en cannabis-sort som i framtiden kanske kan använda för att bota vissa typer av cancer. Forskarna har testat cannabis-sorten Eve på cancerceller och sett att den klarar av att döda leukemi-celler medan den lämnar kroppens övriga celler orörda. I en pressrelease från universitetet står bland annat: "Laboratory tests conducted at the University of Newcastle and Hunter Medical Research Institute have shown that a modified form of medicinal cannabis can kill or inhibit cancer cells without impacting normal cells, revealing its potential as a treatment rather than simply a relief medication." Forskarna planerar nu att testa cannabis-sorten på andra typer av cancer-celler och se om resultaten blir lika lovande där. Huruvida vi någonsin kan komma att se ett cannabis-baserat botemedel mot cancer i framtiden beror antagligen på det och att hur myndigheter runt om i världen skulle ställa sig till det hela. Tumnagel
83.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Steve byggde en husvagn av en gammal jetmotor
Coolast på Böda!

Steve Jones är flygplansmekaniker vilket gör att han då och då ramlar över skrot som ingen vill ha. En av grejerna han fick tag i var en gammal jetmotor som tillhört en Vickers VC10 från 1967. Den bestämde han sig för att lägga 1000 timmar på och bygga om till en husvagn och så här blev resultatet. Tumnagel
46.5°
+
Bobby Green
0

Egenbyggd skrivbordsklump som laddar iPhone och Airpods
Men redigeringen av videon är roligare än slutresultatet

Här får vi se när en snubbe snidar till sig en liten skrivbordsklump som förutom att förvara pennor även kan ladda hans iPhone och Airpods. Och den blir väl helt okej, men det roliga här är faktiskt redigeringen av videon som lär ha tagit en stund. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Hyundai i20 N i full färd med att testas på Ringen
Kommer bjuda på 200 hästar

I maj berättade vi att Hyundai i20 kommer att lanseras i en vass N-version. Nu har tillverkaren börjat testa bilen på riktigt och det gör man på Nürburgring. Det färdiga resultatet sägs bjuda på en turbomatad fyra på 1,6 liter som ger 200 hästar. Som väntat kommer drivningen endast att ske på framhjulen och detta via en sexpetad manuell växellåda. Bilen kommer att ha premiär någon gång nästa år. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Renault Twingo moddad för drifting
Hej vad det går!

Piotr har länge drömt om att använda sin lilla Renault Twingo som driftingbil och drömmen börjar närma sig sanning. Bilen kommer med motorn bak och drivning på bakhjulen original, men försöker man sladda utan att modda stryps gasen och det går helt enkelt inte. Nu är det fixat och så här blev resultatet. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Lagom är bäst!
Vi har testat OnePlus Nord

När OnePlus startade levererade gänget kraftfulla mobiltelefoner med en unik design och lågt pris. Uppföljarna gick i samma spår och även om priserna höjdes, så kändes enheterna riktigt stabila även om allt inte var perfekt. OnePlus hade en förmåga att leverera enheter med funktioner som faktiskt var användbara medan andra funktioner nedprioriterades. Med tiden fick företaget fler och fler fans och i försök att tillfredsställa så många som möjligt med flådiga funktioner har enheterna blivit allt dyrare. OnePlus flaggskepp kostar nu runt 10 lök och avsett hur man motiverar prislappen svider det en aning för konsumenterna. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

Så snabb är Macen med Apples egna processor
Frågan är hur snabb den kan bli?

Vi har tidigare fått uppgifter om hur snabb den utvecklarmaskin som Apple skickat ut till utvecklare är, men den gången handlade det om Geekbench-resultat som var kört i emulerat läge. Nu har det kommit nya siffror som påstås vara från en maskin med Geekbench som inte är emulerat. Siffrorna är inte helt oväntat väldigt lika de som en iPad Pro levererar med samma processor, vilket inte är förvånande men trevligt att veta. Det man ska komma ihåg är dock att A12Z-processorn som sitter i utvecklarmaskinen är en processor som har uppdaterats minimalt från det att den släpptes 2018 och ligger alltså två generationer "efter" vad som kommer att komma i Macar i slutet av året. Skillnaden i hastighet mellan vanliga A12 och A13 var tjugo procent och det är ingen vild gissning att skillnaden mellan A13 och A14 kommer att ligga i samma klass. Vi kan alltså räkna med att den första Mac-processorn från Apple kommer att vara 45 procent snabbare och kan landa runt 1600 poäng i single score. Samma princip gäller för multi core, men ryktet säger att Mac-processorn kommer att ha 12 istället för 8 kärnor så där blir ökningen ännu större. Räkna med en poäng mellan 6600 och 10.000. Då snackar vi en maskin som är snabbare än dagens snabbaste i9-processorer och som på multi core bara blir slagen av riktigt dyra Xeon och i9-processorer. Och detta av en processor som väntas komma i Apples billigare maskiner. Märks det att jag är lite upphetsad kring detta? Det är jag. Tumnagel
51.3°
+
Roger Åberg
0

Intel ligger ett år efter med 7 nm
Kommer kanske först 2023

Intel berättade i går i sin resultatrapport att resan till 7 nm går långsammare än vad man hade önskat. "The companyx27s 7nm-based CPU product timing is shifting approximately six months relative to prior expectations. The primary driver is the yield of Intelx27s 7nm process, which based on recent data, is now trending approximately twelve months behind the companyx27s internal target." Detta betyder att man kommer att nå 7 nm i slutet av 2022 eller början av 2023. Glädjande är att man i alla fall kommer att nå 10 nm i slutet av nästa år. Men samtidigt så går det rykten om att AMD kommer att leverera processorer med 5 nm under 2022 och att TSMC/Apple kommer att leverera höstens A14-chip med 5 nm och att de kommer att nå 3 nm innan Intel når 7, så att Intel ligger efter är ett faktum. Tumnagel
34.0°
+
Roger Åberg
0

Mitsubishi släpper ny Outlander nästa år
Börjar säljas under kvartal två

Amerikanska Mitsubishi går nu ut och berättar om hur framtiden kommer att se ut och det intressantaste handlar om en helt ny Outlander. Mitsubishis modell, speciellt i hybridversion, är ju väldigt populär här i Sverige och har ju några år på nacken så att det skulle komma en ny version var väl ingen högoddsare, men nu berättar man alltså när. Försäljningen kommer att påbörjas under kvartal två nästa år och att den ska presenteras tidigt 2021. Man lovar en helt ny design som vara mer vågad och mer aggressiv och distinkt. Man lovar också att bilen ska vara laddad med teknik och få en betydligt bättre interiör. Man säger även att "this game-changing vehicle will surprise many". Stora ord med andra ord. De koncept som firman har visat upp tidigare är också kanske kaxiga, vi får hoppas att resultatet också får lite attityd. Frågan är hur det lirar med köparna... Tumnagel
38.1°
+
Roger Åberg
0

iPhone SE vs OnePlus Nord
Vilken väljer du?

iPhone SE släpptes tidigare i år och är en riktigt trevlig telefon trots det lite gamla formatet. Den är liten och kompakt men har ett supersnabbt inre. Perfekt för den som vill ha en iPhone men som inte bryr sig om fet skärm. Prislappen är officiellt 5495 kronor även om den just nu går att få för 5190 kronor (jämför priser). OnePlus Nord presenterades i veckan och rent visuellt vinner den på knockout med den stora skärmen som dessutom rullar på i 90 Hz. Prislappen ligger på 4590 kronor här i Sverige (jämför priser). Men vilken av telefonerna är bäst? Det beror så klart främst på vilket operativsystem man föredrar, men de är också lite olika. iPhone är officiellt IP67-skyddad, OnePlus har inget officiellt skydd. iPhone är rejält mycket snabbare på pappret (resultat här och här). OnePlus har ett väldigt mycket större batteri. iPhone har en kamera, OnePlus flera. OnePlus har 5G. OnePlus har mer minne, både RAM och lagring. Supertrevliga SuperSaf går i videon ovan lite närmare igenom skillnaderna och likheterna. Men vilken väljer du? Tumnagel
37.3°
+
Roger Åberg
0

Swedavias trafik minskade med 97 procent under kvartal två
Pandemin har inte varit bra för flygtrafiken

Det statliga företaget Swedavia som driver tio flygplatser i Sverige såg flygtrafiken minska från dessa med 97 procent under perioden april till juni i år. Anledningen till det är givetvis den pågående pandemin som har påverkat världens flygtrafik katastrofalt. Samtidigt såg företaget sin omsättning minska med 79 procent och man gick back med 650 miljoner kronor under årets andra kvartal. Det kan jämföras med en vinst på 287 miljoner kronor för andra kvartalet 2019. Swedavias vd Jonas Abrahamsson skriver företagets i halvårsrapport: "Vår verksamhet är dock helt beroende av rörliga intäkter från våra kunder och krisen har för Swedavia inneburit ett intäktsbortfall på knappt en halv miljard kronor per månad under kvartalet." I mars varslade Swedavia 800 stycken av sina anställda och det ser nu ut som många av dessa varsel måste fullföljas. Abrahamson skriver: "Det är ett svårt men nödvändigt beslut som ingen hade kunnat föreställa sig att vi skulle behöva fatta när vi gick in i det här året. Den förändrade marknadssituationen innebär också att vi i vår investeringsportfölj nu prioriterar projekt och åtgärder som ökar effektivitet, flexibilitet och service framför kapacitet." I mitten av juni beslutade regeringen att skjuta till högst 3.150 Mkr till Swedavia under coronakrisen. Tumnagel
43.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Extremt larvig rullstol
Ge mig!

Make it extreme tog bygge nummer 106 och 107 (som ni ser här under) och kombinerade dem för den här leksaken. Resultatet blev en inte så vanligt rullstol med larvfötter som går att sladda med rejält. Imponerande bygge! Tumnagel
38.7°
+
Roger Åberg
0

Spotify drar igång en podcast med Michelle Obama
Där Conan O'Brien kommer att dyka upp

Spotify fortsätter att satsa på exklusiva podcasts och nu drar man igång en sådan med Michelle Obama, USA:s före detta första dam. Det här är det första resultatet av det avtal som Barack och Michelle Obamas produktionsbolag Higher Ground ingick med Spotify förra året. I sin podcast kommer Michelle Obamas att bjuda in olika gäster och en av dessa kommer att bli programledaren Conan O’Brien. "The Michelle Obama Podcast" drar igång 29 juli och ett nytt avsnitt kommer att läggas ut en gång i veckan de kommande åtta veckorna efter det. Ni kan lyssna på en introduktion till Michelle Obamas podcast på Spotify via länken nedan. Tumnagel
39.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Netflix ska göra animerad tv-serie av Usagi Yojimbo
Samuraj-kanin dyker upp i tv-rutan

Netflix har meddelat att man kommer att göra en animerad tv-serie av Stan Sakais serietidning Usagi Yojimbo. I serietidningen spelade samuraj-kaninen Miyamoto Usagi huvudrollen men så verkar inte bli fallet i Netflix tolkning. Istället kommer Netflix-serien Samurai Rabbit: The Usagi Chronicles att utspela sig i framtiden och Usagis ättling kaninen Samurai Yuichi kommer att bli tv-seriens huvudkaraktär skriver Variety. Stan Sakai verkar dock vara med på tåget så förhoppningsvis ska resultatet ändå blir tillfredsställande. Sakai säger i ett uttalande: "It is a pleasure working with Gaumont and Netflix. I am involved in each step of the production and am enthusiastic with the direction we are going into. It is wonderful to expand the Usagi universe by collaborating with so many talented people. I am working with an awesome team and I’m looking forward to finally seeing an Usagi series on the screen! I thank my wonderful fans, friends and family for their support and encouragement over the last 35+ years." När vi kan få ta del av Samurai Rabbit: The Usagi Chronicles på Netflix finns det än så länga inga uppgifter om. Tumnagel
41.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nya Porsche 911 Turbo utan S
Coupé och Cabriolet presenterad

I mars dundrade Porsche ut nya Turbo S som hittills är det värsta du kan köpa av 992-generationen. Nu presenterar man 911 Turbo utan S som både Coupé och Cabriolet. Inte riktigt lika vassa som S men ändå inte blyga med sina 580 hästar. Motorn som är på 3,8 liter har nu symmetriska VTG-turboaggregat med elektriskt kontrollerade dumpventiler. Det sitter även piezo-injektorer för ännu bättre gasrespons och laddluftsystemet har förbättrats ytterligare. Resultatet är alltså 580 hästar vilket är 40 fler än föregångaren. Vridet har även det ökat med 40 newtonmeter till 750. Till paketet kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h går nu på snabba 2,8 sekunder vilket är en förbättring med 0,2 sekunder jämfört med förra 911 Turbo. Toppfarten anges till 320 km/h precis som tidigare. Saker som finns i tillvalslistan som i alla fall jag trodde hade funnits tidigare är Sport- och Lättvikts-designpaket, sportchassi och sportavgassystem, men det här ska faktiskt vara första gången man kan få dessa grejer från fabrik. PASM-chassit är standard men det finns ytterligare ett som sänker bilen en centimeter till och gör den stabilare i högre hastigheter. Man kan även lägga till PDCC som är hydrauliskt aktiva krängningshämmare och keramiska bromsar med tiokolvs (!) fasta bromsok fram. Gjutjärnsskivor som mäter 408 millimeter fram och 380 bak är standard. Spårvidden har ökat 42 millimeter fram och bilen rullar på 20-tummare skodda med 255/35-däck fram, 21-tummare med 315/30-däck bak. För att få plats med de bredare doningarna har man även breddat karossen med 45 millimeter fram, 20 bak. Du kan beställa ditt exemplar från och med idag och för en 911 Turbo får du betala 2.020.000 kronor, 911 Turbo Cabriolet kostar från 2.170.000 kronor. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0
Nästa sida