m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Toktrimmad pickis exploderar under dyno-test
Som tur var skadades ingen

En del gasar tills det rasar och det var precis det som inträffade här. Ett företag som heter Industrial Injection Diesel Performance körde sin trimmade diesel-pickup på dynon och målet var att visa upp siffror på omkring 3000 hästar. Man lyckades nå 2920 hästar men ville passera 3000 så man hängde i ett ännu större lustgas-system. Det blev för mycket för motorn som till slut exploderade och flög ur bilen. Som tur var skadades ingen, vilket känns rätt otroligt. Tumnagel
42.9°
+
Bobby Green
0

Lister presenterar Stealth
En Jaguar F-Pace SVR med 676 hästar

Hösten 2018 visade Lister Cars upp LFP. Det var en ombyggd Jaguar F-Pace SVR som man trimmat till 670 hästar och eftersom topphastigheten höjts till hela 322 km/h blev det här världens snabbaste SUV. Nu rullar man ut Stealth som verkar vara samma bil men i ett lite uppdaterat utförande. Den här kallar man för "Britain’s fastest and most powerful SUV" och med sina 676 hästar och 720 newtonmeter i vrid ska den göra 0-100 km/h på 3,7 sekunder och toppa 314 km/h. Den nya effekten ur den fem liter stora V8:an har man fått genom nya löphjul till kompressorn, annat luftfiltersystem, en helt ny laddluftkylare och en omprogrammerad ECU. Vidare sticker bilen ut med nya 23 tum stora fälgar, ett nytt aggressivare kjolpaket i kolfiber, skärmbreddare och större diffusor baktill. Man får även ett nytt avgassystem i rostfritt med kolfiber-ändar och uppdaterade bromsar. Endast 100 stycken exemplar kommer att tillverkas och på prislappen står det 109.950 pund. Det är 34.575 pund mer än vad en vanlig F-Pace SVR kostar. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Krasch med trimmad enhjuling i över 60 km/h
Så kan det gå

Eldrivna enhjulingar är ju lite spännande. Jag har testat en gång och det gick inte alls bra men det ser ganska kul ut när folk bemästrar dessa fordon och snyggt susar fram på ett hjul. En del tycker dock att det går lite för långsamt och trimmar därför sina åk. En av dem som gjort detta är "Kamikaze Joe" och hans enhjuling gör över 60 km/h. Det är väl kul, ända tills man ramlar. Som tur var hade han ordentlig skyddsutrustning på sig så det enda som flög i tusen bitar var hans enhjuling. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Trimma elcykel i Frankrike och riskera ett år i fängelse
Och 30.000 euro i böter

Om man tycker att den elcykel man har är lite för slö och inte orkar lätta antingen den eller sig själv för att åtgärda detta kan man ju istället få för sig att trimma den. Det ska man dock inte ägna sig åt om man bor i Frankrike för då kan man nämligen få upp till ett år i fängelse och en ganska ohärlig böteslapp på 30.000 euro. Dessutom får du tre prickar på ditt körkort direkt. Det här gäller om man gör så att elcykeln går i över 25 km/h. Den nya lagen gäller även för företag som säljer redan trimmade elcyklar eller utrustning så att man kan trimma den hemma. Tumnagel
30.3°
+
Bobby Green
0

Köp dig en gammal Maybach trimmad av Brabus
Din för 199.900 euro

Det här med värdeminskning på lyxbilar är kul, om man inte är den första köparen utan den som tar över efter några år när det värsta tappet är över vill säga. Om du 2006 fick för dig att köpa en Brabus-kittad Maybach 57S fick du lasta upp den helt sjuka summan 504.804 euro. Nu finns det en sådan till salu - över 300.000 euro billigare än när den var ny. 199.900 euro står det på prislappen på bilen som bara har gått 1480 mil och det är ju såklart fortfarande helt sjukt mycket pengar, men smakar det så kostar det som det så fint heter. För slantarna får du 118 extra hästar och den dubbelturbomatade V12:an på 6,0 liter lämnar här 730 hästar. Vridet är maffiga 1320 newtonmeter vid låga 1750 varv. Men, för att inte växellådan ska explodera är vridet begränsat till 1100 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på raska 4,4 sekunder och toppfarten är Autobahn-vänliga 300 km/h. Förutom trim är bilen utrustad med 21 tum stora fälgar och sänkt luftfjädring. Bilen var redan fullsmetad från fabrik på insidan så det enda som Brabus ändrade här var hastighetsmätaren som nu toppar ut vid 320 km/h istället. Slå till nu! Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0
2019

JRM presenterar gatlegal Nissan GT-R
400 kilo lättare, bakhjulsdriven och med 660 hästar

Det brittiska företaget JRM har byggt och kör med en Nissan GT-R GT3 i mästerskap världen över. Nu presenterar de GT23 som är en specialversion framtagen för gatan. Den är trimmad till 660 hästar, har sekventiell växellåda och så har man plockat bort framhjulsdriften vilket säkerligen ger en busigare bil och i samma veva en bantning med hela 400 kilo så att vågen numera stannar på 1375 kilo. Vidare får bilen fullt justerbar fjädring och ett komplett kjolpaket med jättevinge för bättre downforce. Prislappen ska ligga på saftiga 500.000 dollar men när man kan köpa bilen eller liknande framgår tyvärr inte. Endast 23 stycken exemplar kommer att tillverkas. Visa det här inlägget på Instagram **BREAKING NEWS** Introducing the new JRM GT23. We’ve taken our world-championship winning expertise and developed a race car…that is road legal. It’s a limited edition - only 23 will ever be made. Preorders are open now – link in bio. #newcar #car #carreveal #carlife #racecarfortheroad #gt23 #jrmgt23 #carwithoutlimits #gt3 #gt #racecar #motorsport #racetrack #track #roadlegal #Nurburgring #godzilla #instacar #carsofinstagram #carlaunch #firstlook #NISSANGTR #nismo #nissan #r35 #nissangtrnismogt3 #supercarkiller Ett inlägg delat av JRM group (@jrmgroupofficial) 11 Dec 2019 kl. 1:02 PST Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Italdesigns Nissan GT-R i produktionskläder
Så här kommer specialversionen att se ut

Förra sommaren visade Nissan upp en GT-R som Italdesign lagt sin hand på. Den blev såpass populär att man för ett år sedan bestämde sig för att tillverka ett gäng exemplar. Nu får vi se hur bilen kommer att se ut i produktionskläder och inte mycket har hänt sedan det första konceptet. Det verkar typ bara handla om att bilen fått vanliga backspeglar. Under skalet är det fortfarande Nismo-trimmad V6:a på 3,8 liter med dubbla turbo och 720 hästar och 780 newtonmeter som gäller. Endast 50 stycken exemplar kommer att tillverkas och än finns det några kvar om du skulle vara sugen. Gör dig dock beredd på att då lätta lädret med 990.000 euro vilket är fem gånger så mycket som en vanlig GT-R kostar. Bilen kommer att ställas ut i Genève i mars nästa år och de första leveranserna ska ske i slutet av 2020. Tumnagel
47.6°
+
Bobby Green
0

Den här Mazda RX-7:an låter som en Formel 1-bil
Varning för högt ljud!

David Mazzei äger en Mazda RX-7 som är så långt från original som man kan komma. Den turbomatade Wankel-motorn bjuder på inte mindre än 1000 hästar och som grädde på moset har den ett sinnessjukt ljud som närmast påminner om en riktigt vass Formel 1-bil. Hörlursanvändare be aware. Bonusklipp nedan. Tumnagel
41.5°
+
Bobby Green
0

Lister har piffat till Jaguar I-Pace
Bantad och trimmad

Lister har ju som vi tidigare har skrivit byggt om och fixat med några av Jaguars modeller. Den senaste som de för tillfället benämner som koncept är eldrivna I-Pace som de har begåvat med ett nytt kjolpaket i kolfiber komplett med skärmbreddare, takvinge och fram- och baksplitter. Fälgarna är också unika och innanför dessa sitter keramiska bromsar och fullt justerbar fjädring som tar ner ekipaget mot backen en aning. Jämfört med en vanlig I-Pace ska man ha bantat bilen 100 kilo så nu stannar vågen istället på 2033 kilo. Man har även fipplat med mjukvaran för att få ut lite mer effekt men några siffror bjuds vi tyvärr inte på för tillfället. 0-100 km/h ska dock nu gå på 4,1 istället för 4,6 sekunder. Tillverkningen kommer att vara i en begränsad upplaga och prislappen kommer att ligga omkring 125.000 pund. Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

OnePlus 7T Pro McLaren Edition börjar säljas idag
Häng på digitala låset 11:00

OnePlus 7T Pro började säljas förra månaden, men OnePlus har ytterligare ett ess i rockärmen i form av 7T Pro McLaren Edition. Enheten är en vanlig 7T Pro i grunden, men erbjuder en lite annorlunda upplevelse. Visuellt har enheten en blanksvart baksida med en papaya-orange rem som sträcker sig på glasets nedre kant på baksidan, samt lite tjusiga mönster under glaset kring kameran samt att mjukvaran fått lite McLaren-specifika detaljer. Detta är dock inte allt utan enheten är trimmad ordentligt på insidan med 12GB ram, till skillnad från 8 som sitter i vanliga 7T Pro. 7T Pro McLaren Edition kommer börja säljas idag 11:00 via OnePlus hemsida och utvalda elektronikbutiker. Priset ligger på 9385 riksdaler. Tumnagel
35.9°
+
André Stray
0

Golf med 1150 hästar är lite halvsnabb
0-305 km/h på 17 sekunder

Fjärde generationen av Volkswagen Golf erbjöds i en mumsig version som man kallade för R32. Den hade VR6-motor som bjöd på 240 hästar och drivning på alla fyra hjulen. En trevlig maskin som jag gärna hade haft ett exemplar av idag. Den vi ser här är dock långt från originalutförandet då det under huven lurar inte mindre än 1150 hästar och 1200 newtonmeter i vrid. Detta gör bland annat att bilen kan ta sig från stillastående ända upp till 305 km/h på bara 17 sekunder. Tumnagel
45.3°
+
Bobby Green
0

David Brown visar ny klassisk Mini
Det här är Oselli Edition

Nu har David Brown Automotive presenterat den nya klassiska Minin de hade på gång. Den här kallar man för Oselli Edition och med denna vill man hylla originalet som presenterades för 60 år sedan. Bilen erbjuds med två eller fyra sittplatser och under huven lurar en trimmad version av A-serie-motorn som borrats upp till 1420 kubik. Den ger nu över 100 hästar och drivningen sker som alltid på framhjulen, här via en fempetad manuell låda. För att hänga med i takterna sitter det dämpare från Spax runt om och större bromsar med fyrkolvsok fram. Fälgarna som mäter 13 tum är från Enkei. Versionen med bara två platser får skålade sportstolar och bur. Fyrpunktsbälte går att få. Förhandsbokningarna har öppnat men du får vara snabb för endast 60 stycken kommer att byggas. Och ha en del kosing på fickan, för den billigaste kostar från 109.150 euro. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Världens äldsta Porsche ska säljas
Type 64 som ägts av både Ferdinand och Ferry

Det vi ser här är en Porsche Type 64 från 1939 - den äldsta kända Porschen som fortfarande rullar. Den har ägts av både grundaren Ferdinand Porsche och hans son Ferry. Den 15 augusti ska bilen auktioneras iväg av RM Auctions och den väntas klubbas iväg för minst 20 miljoner dollar. Type 64 kom till när Ferdinand ville bygga en snabbare och lättare version av KdF-Wagen - den som senare blev Volkswagen Bubbla. Motorn och fjädringen kommer från just den bilen men man använde flygplansteknik när man tog fram chassiet och karossen. Motorn trimmades även till att lämna hela 32 hästar - bra på den tiden. Marcus Görig som är bilspecialist hos RM Sothebyx27s säger följande: "Without the Type 64, there would be no Porsche 356, no 550, no 911. This is Porsche’s origin story, the car that birthed the company’s legend, and it offers collectors what is likely an unrepeatable opportunity to sit in the seat of Ferdinand and Ferry Porsche. With this car, the new owner will not only be invited to the first row of every Porsche event worldwide—they will be the first row!" Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Jämförelse mellan manuell och automatväxlad Supra MK4
Och en trimmad med 1000 hästar

Nya Supra börjar dyka upp här och där men den som många fortfarande brinner för är förra generationen - MK4. I det här klippet jämför man en turbomatad sådan med manuell låda och automatlåda. Men det finns ytterligare en bil - och den har inte mindre än 1000 hästar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
36.8°
+
Bobby Green
0

Det här är världens snabbaste bil på is
Trimmad BMW når 346,82 km/h

Norska Buldre Racing Team kan nu titulera sig som världens snabbaste på is då de nyligen körde 346,82 km/h med deras 1 300 hästar starka BMW E30 M3 under ett event i svenska Årsunda. Grattis! Bonusklipp nedan. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0

Regular Car Reviews kör en Winnebago med 600 hästar
Alla husbilar borde ha det

En gammal Winnebago-husbil lockar lite då de är väldigt retro-coola, i alla fall enligt mig. Men att kuska land och rike runt med en kanske inte är så spännande då de original är ganska trötta. Det kan man verkligen inte beskylla den här för att vara. Den har nämligen en turbomatad LS-V8:a på 6,0 liter i sig och den maskinen lämnar inte mindre än 600 hästar. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Jason kör en gammal Bubbla i saltöknen
Det måste inte gå fort för att vara kul

På Bonneville Salt Flats kan man köra väldigt snabbt utan att behöva oroa sig för att det helt plötsligt dyker upp en kurva eller något annat hinder. Jason Torchinsky har varit där och bland annat fick han köra en gammal Bubbla från 1955 på det saltiga underlaget. Men det var ingen supertrimmad historia med en miljon hästar, utan en bil med sin originalsnurra kvar. Och då går det inte fort, men det måste det ju inte göra alla gånger heller. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0
2018

Snubbe elcyklade i 98 km/h
Det blev rätt dyrt

Corren.se rapporterar att en 37-årig man på elcykel tidigare i år åkte dit för olovlig körning i Linköping efter att polisen uppmätt hans hastighet till 98 km/h. Elcyklar får som snabbast framföras i 25 km/h vilket innebar att mannen fälldes för olovlig körning då elcykeln betraktades som en motorcykel när den framfördes i så hög hastighet. Polisen ska ha beslagtagit mannens cykel och mannen döms nu till att betala 30 dagsböter på sammanlagt 7800 kronor. Det framgår inte om elcykeln i fråga var trimmad eller modifierad på något sätt. Ni hittar en bild på cykeln på länken nedan och ovan kan ni kolla in när en annan snubbe "cyklar" i hastigheter på upp till 80 km/h. Tumnagel
44.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Uppdaterade Macan nu även i S-utförande
Får ny motor som drar mindre

I somras rullade Porsche ut en uppdatering på modellen Macan. Förutom lite nytt utseende hade bilen även en ny motor under huven. Fram tills nu har det bara varit den som har erbjudits till bilen men nu adderar man även en sportigare version som då heter Macan S. Den här får också en helt ny motor och det handlar om en singelturbomatad V6:a på 3,0 liter som ger 354 hästar och 480 newtonmeter. Jämfört med föregångaren är det en ökning med 10 hästar och 20 newtonmeter. Väljer man till Sport Chrono-paketet går 0-100 km/h på 5,1 sekunder och toppfarten anges till 254 km/h. Drivningen sker som väntat på alla fyra hjulen. Enligt NEDC II ligger förbrukningen på 0,89 liter per mil. Chassit har sportats till och har bland annat fintrimmade krängningshämmare och fjäderbenen fram är nu i aluminium istället för stål. På tillvalslistan finns Porsche Active Stability Management (PASM) som innebär aktiva stötdämpare och luftfjädring som går att justera i höjd. Bromsskivorna fram är tio millimeter större på Macan S och mäter här 360 millimeter. Om man vill kan man få den med keramiska skivor. Andra tillval är GT-ratten som även finns i 911. Bilen går att beställa nu och kostar från 660.000 kronor. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Ken Block har skaffat sig en pickis
Hoonitruck har 920 hästar

Ken Blocks senaste busbil är den här - en Ford F-150 från 1977 som han och hans team har byggt om helt. Givetvis har de hinkat ner en mycket potent maskin framför hytten och i detta fall handlar det om en EcoBoost-V6:a på 3,5 liter som man försett med dubbla turbo istället för bara en och trimmat till 920 hästar. Fullt rimligt som väntat. Namnet på ekipaget är inte helt oväntat Hoonitruck och i klippet nedan får vi lära känna bilen bättre. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Nya BMW Z4 blir din för 452.900 kronor
Svenska priser klara

BMW har släppt en ny Z4 och nu får vi reda på vad den kommer att kosta i Sverige. Priset börjar på 452.900 kronor och för den slanten får du versionen som kallas för Z4 sDrive20i. Den bjuder på en rak fyra på 2,0 liter som ger 197 hästar och 320 newtonmeter. Till motorn kopplas en åttastegad automatlåda, från juli nästa år erbjuds dock även en sexpetad manuell till denna version. 0-100 km/h ska gå på 6,6 sekunder och toppfarten anges till 240 km/h. Vid blandad körning ska motorn surpla i sig runt 0,6 liter per mil. Ett kliv upp hittar vi Z4 sDrive30i som du får för 505.900 kronor. Den har samma motor som instegsversionen men trimmad till 258 hästar och 400 newtonmeter istället. 0-100 km/h går här på 5,4 sekunder och toppfarten ligger på 250 km/h. Här gäller endast den åttastegade automatlådan. Vassast blir Z4 M40i som har en rak sexa på 3,0 liter. Den ger 340 hästar och 500 newtonmeter. 0-100 km/h går på 4,6 sekunder och toppfarten ligger på 250 km/h. Samma automatlåda även här. Prislappen ligger på 634.900 kronor. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Nu kan du köpa dig en uppdaterad Lancia Delta HF Integrale
Men det kostar en slant...

Ett företag som kallar sig för Automobili Amos presenterar nu Lancia Delta Futurista. Man har tagit en Lancia Delta HF Integrale från 1989, strippat ner den totalt och byggt upp den på nytt igen med uppdaterade prylar. Mängder av kolfiber har använts för att hålla nere vikten som till slut landar på 1.250 kilo. Den trimmade motorn som ger 330 hästar borde alltså vara fullt tillräckligt för att sätta bra fart på ekipaget. Insidan är komplett med kramvänliga Recaro-stolar, aluminiumpedaler och en ratt med inbyggda knappar som styr viktiga funktioner. Målet har varit att ta fram en bil som ska vara "pure, analogic, raw, and essential" i dagens samhälle där allt ska styras av datorer. Vad får man betala om man vill ha en sån här då? Jo, 300.000 euro. Endast 20 stycken exemplar kommer att genomgå den här förvandlingen och ett av dessa ska redan vara beställt av han som grundade Singer Vehicle Design. Tumnagel
47.8°
+
Bobby Green
0

Försäkringsbolag varnar för mopedbilar
Har för dålig krocksäkerhet

Glöm Puch Dakota och trimmade Yamaha FS1:or. Idag ska kidsen ha mopedbil när åldern slagit över till 15 år. Att dessa kostar över 100.000 kronor verkar inte skrämma köparna, för antalet på vägarna ökar kraftigt. Mellan 2016 och 2017 ökade försäljningen med över 60 procent. För tillfället finns det runt 10.000 stycken exemplar på Sveriges vägar. Nu går försäkringsbolaget If ut och varnar för bilarna då de har väldigt dålig krocksäkerhet. Johan Granholm som är motorexpert på företaget säger följande: "Olyckorna är ofta allvarliga, mopedbilen demoleras totalt och föraren blir inte sällan fastklämd. De säkerhetssystem som finns i vanliga personbilar är bortprioriterade på grund av att bilen inte får väga mer än 425 kilo. Krocksäkerheten är usel. Vi vill verkligen varna för olycksrisken med mopedbilarna och vänder oss både till lagstiftare och konsumenter. Det är alltid säkrare att sitta i någon form av kaross jämfört med att sitta på en vanlig moped. Men eftersom karossen är så undermålig finns risken att föraren vaggas in i en falsk trygghet och tar större risker än på en vanlig moped." 2016 gjorde Euro NCAP krocktester med mopedbilar och i betyg fick de noll eller en stjärna. Samma år var antalet personskador i mopedbil 26 stycken, förra året 63 och fram tills 31 juli i år 60 stycken. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

Klassisk Mini med 360 hästar
Verkar rätt galen

22-åriga Ollie kände att hans Mini hade lite för klen motor så han tryckte ner en Honda-maskin istället som turbokonverterats och numera lämnar hela 360 hästar. Drivningen sker för närvarande bara på framhjulen men i vinter ska det byggas fyrhjulsdrift och trimmas ännu mer - målet är 500 hästar. Galet bygge! Tumnagel
42.3°
+
Bobby Green
0

75-åriga Arthurs Golf R har över 600 hästar
Fullt rimligt

En fördom är att äldre människor kör tråkiga och långsamma bilar. Så är inte fallet med Arthur. Han har tidigare haft en BMW M135i som han trimmade till över 560 hästar men den är bara bakhjulsdriven, och han ville ha något som krafsade på alla fyra hjulen istället. Valet föll på en Volkswagen Golf R som har 300 hästar original. Den trimmade han till en början upp till 450 hästar men ville ha mer krut än så. Nu är effekten över 600 hästar och ägaren kunde inte vara mer nöjd med bilen. Vad han har gjort får ni reda på i videon ovan. Arthurs BMW kan ni spana in nedan. Tumnagel
53.0°
+
Bobby Green
0

Nu är Jon Olssons taklösa Mercedes G500 4×4² klar
Drop It Like It's Hot

Jon Olsson kände att det var dags att ratta en cabriolet men som vanligt kan han inte kuska omkring i ett vanligt åk, så det blev något alldeles extra. En Mercedes G500 4×4² var utgångspunkten och den kapade man helt enkelt taket av, och nu är det en perfekt bil att glida till stranden med när det inte spöregnar. Givetvis är bilen även trimmad och den dubbelturbomatade V8:an ger nu 790 hästar. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Lister Lightning ska bli världens snabbaste SUV
Baseras på Jaguar F-Pace SVR

Lister Cars har återuppstått genom att sätta sitt namn på trimmade Jaguarer. I januari presenterade de Thunder som är en F-Type de byggt om och gett inte mindre än 666 hästar. Snart är det även dags för Lightning att göra entré. Det är en Jaguar F-Pace SVR som de hävdar kommer bli världens snabbaste SUV. För att lyckas med detta måste bilen göra mer än 305 km/h vilket är det som Lamborghini Urus klarar av. För närvarande får vi dock inte mer än påståendet och den här teaserbilden. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0
Nästa sida