m

Porsche uppdaterar Panamera som laddhybrid
Bjuder på upp till 700 hästar

Porsche rullar nu även ut en uppdatering av Panamera som laddhybrid. Versionerna heter Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, Panamera Turbo S E-Hybrid och Panamera 4S E-Hybrid. Toppversionen är Turbo S E-Hybrid och den bjuder på hela 700 hästar och 870 newtonmeter i vrid. Här kombineras en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger 571 hästar med en elmotor som ger 136 hästar. Den har fått ett helt nytt batteripack på 17,9 kWh vilket gör att man kommer 30 procent längre på bara el - nu upp till fem mil. 0-100 km/h ska gå på 3,2 sekunder och toppfarten anges till 315 km/h. Alla versioner går att beställa nu och de kommer till återförsäljarna i början av december. Panamera 4 E-Hybrid kostar från 1.110.000 kronor, Panamera 4S från 1.210.000 kronor och för Turbo S E-Hybrid får man lasta upp 1.950.000 kronor. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Audi R8 sätter världsrekord på kvartsmilen
Har runt 3000 hästar

Underground Racing har i flera år nu byggt riktigt snabba bilar och nu har man nyligen satt ett nytt världsrekord med en ombyggd Audi R8. Bygget som man kallar för X Version R8 har dubbelturbo och levererar runt 3000 hästar med racesoppa i tanken. Här får vi bevis på hur sjukt snabb den är när man trampar gasen i botten. På kvartsmilen lyckades man köra på bara 7,695 sekunder med en slutfart på hela 316,7 km/h. Bilen har dragracing-däck men har annars full interiör och är inte strippad på det viset. Tumnagel
43.3°
+
Bobby Green
0

Analogue presenterar Analogue Duo
Retrokonsolsföretaget visar upp modern TurboGrafx-16-klon

Analogue, företaget som specialiserat sig på att göra moderna versioner av retrokonsoler, har nu presenterat sin senaste konsol "Analogue Duo". Analogue Duo är en modernare version av TurboGrafx-16-konsolen (PC Engine) som NEC släppte 1987, en konsol som primärt konkurrerade med Nintendos NES-konsol. Analogue Duo har stöd för att läsa både de cd-skivor och cartridge på vilka spel till TurboGrafx-16 levererades. Konsolen levereras utan handkontroller men har stöd för att köra både trådade och trådlösa (Bluetooth) sådana. Analogue planerar att släppa Analogue Duo i färgerna svart samt vitt någon gång under nästa år och den kommer då att kosta 200 dollar. Tumnagel
39.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Det här är nya Bentley Flying Spur V8
100 kilo lättare än W12

Förra sommaren rullade Bentley ut nya Flying Spur med W12 under huven. Nu kommer versionen med fyra burkar färre - Flying Spur V8. Den här beskrivs som en mer förarorienterad version än W12:an som är 100 kilo tyngre. Och även om det finns gott om effekt så förstår nog alla att det här inte är en racerbil utan ett lyxlok skapat för långturer. V8 har samma maskin som Continental GT vilket innebär en dubbelturbomatad vinkelåtta på 4,0 liter som ger 550 hästar och 700 newtonmeter i vrid. Motorn har cylinderdeaktivering som släcker halva banken vid låg belastning för att spara några droppar. 0-100 km/h ska gå på 4,1 sekunder och toppfarten anges till respektabla 318 km/h. Bilen erbjuds med fyra eller fem säten och tillvalslistan är som ni säkert kan gissa nästintill oändlig. De första leveranserna ska ske i slutet av året. Vad det står på prislappen vet vi inte just nu. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Det här är nya Volkswagen Golf GTI Clubsport
Bjuder på 300 hästar och en ny diffspärr

Klart att även Golf GTI generation åtta ska få sig Clubsport-version och nu är den här. Bilen är vassare än en vanlig GTI på flera punkter och får bland annat mer effekt och en ny diffspärr. Effekten i GTI är 245 hästar och 370 newtonmeter. Här är den istället 300 respektive 400 ur den turbomatade fyran på 2,0 liter. 0-100 km/h ska gå på under sex sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Clubsport går endast att få med den sjustegade dubbelkopplingslådan och drivningen sker på framhjulen. En ny elektromekanisk diffspärr ersätter den elektroniska som sitter på GTI. Den ser ännu bättre till att det inte spinner allt för mycket när man trycker på. Vidare har bilen fått större bromsskivor och andra ok, vassare styrning och något moddad fjädring och dämpning. Utseendemässigt skiljer sig bilen genom ett annat kjolpaket, 19-tumsfälgar och större vinge på bakluckan. Vanliga GTI går att beställa nu och den kostar från 354.900 kronor. Clubsport kommer släppas i slutet av året och de första bilarna kommer levereras i början av nästa år. Något svenskt pris på den har vi dock inte fått än. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Razer Blade Stealth 13 uppdateras med OLED-skärm
Samt 11th gen Intel Core-processorer

I helgen höll Razer sin fanfestival RazerCon och presenterade en och annan ny pryl. En av nyheterna var gamingfokuserade ultrabooken Razer Blade Stealth 13 som fått en uppgradering. Den nya versionen kommer med elfte generationen av Intel Core i7, mer specifikt i7-1165G7, OLED-alternativ samt rediga högtalare med stöd för THX Spatial Audio. Med den nya processorn ska Blade Stealth 13 enheten vara 2,7 gånger snabbare när det kommer till content-skapande av olika slag, mycket tack vare processorns höga Turbo Boost på 4,7GHz. Enheten kommer med Nvidia GTX 1650 Ti, vilket underlättar både för folk som vill spela och redigera video på vift. Nytt är även möjlighet att köra OLED-panel som kommer med 1080p-upplösning och ska ge användare 100 procent täckning i DCI-P3 och hög kontrast. Om du hellre vill ha en snabb skärm kan du i stället välja en LCD-skärm med 120Hz. Razer Blade Stealth 13 kommer släppas nu i oktober på företagets hemsida och priset börjar på 2000 euro. Senare i höst kommer den uppdaterade versionen av Blade Stealth dyka upp i välsorterade elektronikbutiker. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

Nu lanseras Cupra Formentor
Blir din för 459.900 kronor

I mars fick vi se Cupra Formentor i produktionskläder. Nu är det dags för lansering av märkets första egna modell och därmed har vi även ett svenskt pris - från 459.900 kronor. För pengarna får man toppversionen som har en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 310 hästar. Till maskinen kopplas en sjustegad dubbelkopplingslåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,9 sekunder och toppfarten anges till 250 km/h. Under nästa år kommer även två stycken laddhybrid-versioner av Formentor att presenteras. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Aston Martin börjar vägtesta V12 Speedster
Hjälm på!

I mars visade Aston Martin upp den taklösa modellen V12 Speedster. Nu har man varit ute och kört med en mattsvart prototyp och det är dags för nästa steg i utvecklingen - vägtesterna. Den här är väldigt lik konceptet som visades upp tidigare i år och det är bara småsaker som skiljer. Under skalet är det en blandning av Vantage och DBS Superleggera. Motorn är en dubbelturbomatad V12:a på 5,2 liter som ger 700 hästar och 752 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 3,5 sekunder och toppfarten anges till 300 km/h. Endast 88 stycken exemplar kommer att tillverkas och de första leveranserna ska dra igång i början av nästa år. Prislappen börjar (!) på 765.000 pund. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

Nu är maskeringen på BMW 128ti borttagen
Röda detaljer = sportigt

För några veckor sedan fick vi se bilder och video på BMW:s nykomling 128ti. Nu har den extremt lätta maskeringen som var då tagits bort och under den fanns röda detaljer som ska få modellen att sticka ut lite extra. Det här är en bil som hamnar snäppet under M135i xDrive och i detta fall är det bara framhjulsdrift som gäller. Det gamla namnet ti (Turismo Internazionale) återupplivas och det är något BMW använt genom åren på sina lite sportigare modeller. Under huven sitter en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 265 hästar och som har 400 newtonmeter i vrid. Till den kopplas en åttastegad automatlåda och 0-100 km/h ska gå på 5,1 sekunder. Lansering sker i november och på prislappen står det 41.574 euro. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Nya teaserbilder på Hyundai i20 N
Prestandaversion i litet format

Hyundais prestandafamilj N kommer snart att få ytterligare ett syskon i form av i20 N. Nu får vi två nya teaserbilder på den lilla bilen som man säger hämtar inspiration från rallyversionen i20 WRC. Som väntat får bilen ett sportigare utseende med större fälgar, kjolpaket och vinge på bakluckan. Hyundai berättar inget om effekt just nu men det snackas om att den får en turbomatad fyra som ger 200 hästar. När bilen officiellt ska presenteras är oklart men det borde börja närma sig nu i alla fall. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Nästa generation av McLarens hybrid kommer nästa år
Ny turbomatad V6:a ersätter Sports Series

McLaren visar nu upp två stycken teaserbilder på deras kommande sportbil som kommer att ersätta utbudet man idag har i Sports Series-ligan. Den här kommer med en helt nyutvecklad laddhybrid-drivlina och istället för den välbeprövade V8:an har denna V6:a. Trots att den har två cylindrar färre lovar man "astonishing levels of performance and a uniquely intense driving experience". Man kommer även att kunna köra på enbart el, men inte mer än runt tre mil. Bilen baseras på MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture)-plattformen och den ska vara optimerad för just hybrid-teknik. Bilen som för tillfället går under namnet HPH (High-Performance Hybrid) hamnar mellan modellen GT och 720S. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Jaguar lyfter XF
Får trevligare interiör

Det har blivit dags för en uppdatering av Jaguars modell XF och så här ser den ut. I vanlig ordning är det lite nytt utseende här och där, uppfräschad interiör och nya motoralternativ som står på schemat. Bilen får nya strålkastare, ny stötfångare fram och bak och andra bakljus. Under huven kan man välja mellan två stycken olika fyrcylindriga maskiner - den ena ger 250 hästar och den andra 300. Den förstnämnda har en åttastegad automatlåda som driver bakhjulen, fyrhjulsdrift finns dock som tillval. Den starkare har samma låda men går bara att få med drivning på alla fyra. En del marknader kan även få en turbomatad diesel med mildhybrid-teknik. Insidan får en ny kurvad skärm på 11,4 tum där man sköter infotainmentsystemet. Den kör det senaste operativsystemet Pivi Pro och Apple CarPlay och Android Auto är standard. Instrumentklustret består också av en skärm och denna är på 12,3 tum. Vad uppdaterade XF kostar och när den lanseras är tyvärr oklart för tillfället. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Rykte Lotus drar igång tillverkningen av suven i år
Kanske får namnet Lambda

Lotus har, precis som så många andra, snart en SUV i sitt utbud. Nu kommer rykten som säger att den kommer att börja tillverkas i den kinesiska staden Wuhan innan året är slut. Det sägs även att den kanske kommer att bära namnet Lambda. Bilen kommer att baseras på Volvos SPA-plattform och motormässigt väntas turboladdade fyror och någon form av laddhybrid-historia. Tumnagel
35.1°
+
Bobby Green
0

Aznom Palladium presenteras denna månad
Världens första "hyper-limousine"

I somras skrev vi om Aznom Palladium som är blandning mellan en sedan och en SUV. Bilen beskrivs som världens första "hyper-limousine" och det ska vara lyx i överflöd som gäller här. Bilen är utvecklad av Aznom Automotive och Camal Studio och på Milano Monza Open Air Motor Show som pågår mellan den 29 oktober och 2 november ska den visas upp för första gången. Palladium mäter sex meter på längden och nästan två meter på höjden. Under huven sitter en dubbelturbomatad motor med okänt antal cylindrar, effekten anges till 680 hästar. Drivningen sker som väntat på alla fyra hjulen. Vad åbäket kommer att kosta och när tanken är att det ska lanseras är oklart för tillfället. Tumnagel
35.0°
+
Bobby Green
0

Pagani teasar Huayra R
Får ny motor utan överladdning

En ännu vassare version av Paganis superbil Huayra är på gång. Den heter Huayra R och till skillnad från vanliga Huayra får den här en helt nyutvecklad Mercedes-AMG-motor som inte kommer att ha överladdning. Den nuvarande dubbelturbomatade V12:a på 6,0 liter ger runt 800 hästar och det väntas den nya motorn också göra, fast utan turbo-snurror då. 37:04 in i klippet här ovan pratar man kort om den nya bilen. Huayra R kommer att presenteras den 12 november. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Lyssna på nya BMW M4 Competition
Hiss eller diss?

Förra veckan presenterades nya BMW M4 och här får vi höra hur den låter i Competition-utförande. Bilen har en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter som ger 510 hästar. Vad tycker ni om ljudet? Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Det här är uppdaterade Hyundai i30 N
Nu med dubbelkopplingslåda

Efter en teaser är nu uppdaterade Hyundai i30 N presenterad. Bilen har förutom lite fräschare utseende fått en ny åttastegad dubbelkopplingslåda med paddlar bakom ratten och nya förarassistans- och säkerhetsfunktioner. I fronten sitter nya LED-strålkastare med V-formade varselljus. Hatchbacken får även uppdaterade bakljus med LED i sig. Det finns sju stycken olika lacker att välja mellan och Performance Blue kallas den vi ser här. Väljer man till Performance Package får man bland annat 19-tumsfälgar som är 14,4 kilo lättare än de tidigare 19-tummarna som erbjöds. Fälgarna är skodda med Pirelli P-Zero-däck. På insidan kan man nu för första gången välja till N Light Seats. Det är ännu sportigare framstolar som är 2,2 kilo lättare än standardstolarna. De är i läder och Alcantara och har sömmar i blått. N-loggan i nackstödet är upplyst. Motorn är en turboladdad fyra på 2,0 liter som ger 250 hästar och 353 newtonmeter i vrid. Performance Package ger dig dock 280 hästar och 392 newtonmeter. Vill du inte ha den nya dubbelkopplingslådan kan du även få bilen med sexpetad manuell låda. 0-100 km/h ska gå på 5,9 sekunder och toppfarten anges till 250 km/h. Uppdaterade i30 N lanseras i Sverige i början av nästa år. Pris kommer att presenteras längre fram. Läs allt om bilen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Lyssna på det råa ljudet från en Koenigsegg Jesko
Mumma!

En sak som jag verkligen gillar med Koenigseggs bilar är att de låter råa, och inte som ett TV-spel där motorljudet bara ökar i en rak linje. Här låter det istället olika hela tiden och mer levande. Nya modellen Jesko är inget undantag och det får vi ytterligare bevis på i klippet nedan. Ljudet kommer från en dubbelturbomatad V8:a på 5,0 liter och det som hjälper till så att det låter så där fint är en så kallad "flat plane"-vevaxel. När man kör på E85 ger maskinen 1600 hästar. Tillverkningen av Jesko ska dra igång i slutet av året. Visa det här inlägget på Instagram A behind the scenes clip of one of our Jesko prototypes having a great time in the sun on our runway. Ett inlägg delat av Koenigsegg (@koenigsegg) 23 Sep 2020 kl. 2:57 PDT Tumnagel
53.1°
+
Bobby Green
0

Ford Puma nu i hetare ST-version
Har turbomatad trea som ger 200 hästar

Precis som utlovat rullar Ford nu ut Puma i tillkryddad ST-version. Det här innebär att den kompakta suven får lite biffigare kjolpaket, större fälgar, vinge på bakluckan, sportigare interiör och en turbomatad trecylindrig EcoBoost-motor på 1,5 liter som ger 200 hästar och 320 newtonmeter i vrid. Drivningen sker på framhjulen och kraften kommer dit via en sexpetad manuell låda. 0-100 km/h ska gå på 6,7 sekunder och toppfarten ligger på 220 km/h. Bilen är utrustad med diffbroms, har 25 procent snabbare styrning och 17 procent större bromsar. Trots den lilla storleken på motorn finns cylinderdeaktivering som stänger av en av de tre burkarna om belastningen är låg, allt för att ytterligare spara några droppar bränsle. Förbrukningen vid blandad körning anges till 0,69 liter och utsläppen till 155 gram per kilometer. Vad Puma ST kommer att kosta och när den lanseras här är tyvärr oklart för tillfället. I Storbritannien börjar priset på 28.495 pund. Tumnagel
36.9°
+
Bobby Green
0

MG presenterar laddhybriden HS
Lanseras i december

MG är idag inte vad det en gång var men märket lever i alla fall vidare och erbjuder ett gäng olika modeller. Den senaste är suven HS som är en laddhybrid. Man har sedan tidigare även den helt eldrivna suven ZS EV i utbudet. Den nya laddhybriden kombinerar en turbomatad bensinmotor på 1,5 liter med en elmotor på 90 kW. På bara el ska man kunna ta sig upp till 5,1 mil. Den officiella lanseringen sker i december och i samband med detta kommer mer information att släppas. Målet är att lansering ska ske under nästa års första kvartal. Priset ska börja på 29.995 pund. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Nu är de här - nya BMW M3 och M4
Bättre på alla sätt - fast kanske inte utseendemässigt

Nu är nya BMW M3 och M4 officiellt presenterade och det här blir något helt nytt utseendemässigt men samma recept fast vassare prestandamässigt. Under huven på bilarna sitter en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter som ger 479 hästar och 550 newtonmeter i vrid. Väljer man en Competition får man istället 510 hästar och 650 newtonmeter att leka med. Drivningen sker på bakhjulen och dit kommer kraften via en åttastegad automatlåda. Det går även att få en sexpetad manuell låda vilket är kul, dock ej till Competition. Den går dock att få med fyrhjulsdrift och aktiv M-diff. 0-100 km/h ska gå på 4,2 sekunder, 0-200 på 13,7 och toppfarten anges till 290 km/h om man har tillvalet M Driverx27s Package. Competition-versionerna klarar 0-100 på 3,9 sekunder, 0-200 på 12,5 men toppfarten är densamma. För bromseriet står sexkolvsok med 380 millimeter stora skivor fram och enkolvsok med 370 millieter stora skivor bak. Det finns även keramiska skivor på tillvalslistan och dessa mäter 400 respektive 380 millimeter. Vanliga M3 och M4 har 18-tummare fram, 19 bak. Competition har istället 19 respektive 20. Lansering sker i mars och priset för en M3 börjar på 855.000 kronor, en M4 kostar från 875.000 kronor. Competition-paketet kostar 51.000 kronor extra. Bilderna i slutet av bildspelet visar en M4 med M Performance-delar. Tumnagel
35.2°
+
Bobby Green
0

Marques Brownlee diggar Porsche Taycan Turbo
Finns bara en grej som saknas för att han ska byta från Tesla

Tech-YouTubern Marques Brownlee har testat Taycan Turbo och han gillar verkligen vad Porsche har skapat. Dock tycker han att den saknar en grej innan han kan tänka sig att byta från Tesla. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Det här är den långa versionen av nya BMW 5-serie
Framtagen för den kinesiska marknaden

I Kina gillar bilköparna bilar med rejäla baksäten. Nu visar BMW upp senaste 5-serien i ett 13 centimeter längre utförande som ska ge gott om benutrymme för den som blir transporterad runt och slipper köra. Under skalet återfinns laddhybrid-drivlinan från 535Le. Den består av en turbomatad fyra på 2,0 liter och en elmotor som tillsammans genererar 296 hästar. Den blandade förbrukningen anges till låga 0,15 liter per mil. Premiär blir det på Beijing Auto Show som öppnar sina dörrar den 26 september. Vad versionen kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Devil May Cry 5: Special Edition blir releasetitel till PS5
Uppgraderad version kommer även till Xbox Series X | S

Devil May Cry 5 släpptes förra våren och erbjöd ett ordentligt actionspäckat äventyr, men med nästa konsolgeneration är det tydligen dags att återuppleva spelet. Under gårdagen presenterades Devil May Cry 5: Special Edition som kommer med en riktigt trevliga uppgraderingar som möjligheten att spela i 120fps eller i 4K med 30fps, med svårare svårighetsgrad, turbo-läge samt som karaktären Vergil. Och givetvis lite ray tracing. Devil May Cry 5: Special Edition kommer släppas till PS5 19 november. Huruvida Xbox Series X | S-versionen släpps samtidigt eller tidigare är för tillfället okänt. Vergil kommer släppas som DLC till Devil May Cry 5 till Xbox One, PS4 och PC vid ett senare tillfälle. Tumnagel
37.2°
+
André Stray
0

BMW släpper utmanare till Volkswagen Golf GTI
128ti är 80 kilo lättare än M135i xDrive

Under den här otroligt kraftiga maskeringen (ironi) döljer sig BMW 128ti. Det är en halvbusig version av lilla 1-serien för dig som tycker att M135i xDrive är lite för extrem men ändå vill ha något med knuff i. En utmanare till Volkswagen Golf GTI helt enkelt. Namnet ti kommer från Turismo Internationale och det fanns bland annat även på 02-serien för en herrans massa år sedan. I det här fallet betyder det att bilen har en turbomatad fyra på 2,0 liter - samma maskin som sitter i M135i xDrive fast med mindre effekt. Här ger den 265 hästar och 400 newtonmeter i vrid. Till paketet sitter en åttastegad Steptronic-låda med Torsen-diff och 0-100 km/h ska gå på 6,1 sekunder. Bilen är 80 kilo lättare än M135i xDrive och det beror mycket på att 128ti endast är framhjulsdriven. Vidare sitter det M Sport-dämpare som sänker bilen en centimeter jämfört med 118i och det finns även M Sport-bromsar som man lånat från M135i xDrive. Utseendemässigt handlar det om lite aggressivare kjolpaket runt om och större fälgar. Lansering sker i november men vad denna version kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Ferrari släpper M-version av Portofino
Har ny växellåda och mer effekt

Det är nu tre år sedan Ferrari presenterade deras nya instegsmodell Portofino. Nu presenteras bilen i M-utförande (Modificata) och på Ferrari-språk innebär det att bilen fått en ny växellåda och mer effekt i maskin. Växellådan är samma åttastegade dubbelkopplingslåda som sitter i SF90 Stradale och Roma. Den väger mindre än den som sitter i vanliga Portofino och har en kugg mer. Den växlar även snabbare och mjukare. Motorn är som tidigare en V8:a på 3,9 liter med dubbla turbo. Den får 20 extra hästar vilket innebär 620 totalt. 0-100 km/h ska gå på 3,45 sekunder och toppfarten anges till 320 km/h. Vidare får man ett nytt Manettino-vred på ratten med fem olika lägen. Utseendemässigt har Portofino M en lite annan front och man kan få diffusorn baktill i kolfiber. Portofino M ska kosta runt 70.000 kronor mer än vanliga Portofino. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Gasdrivna Audi A3 Sportback g-tron går nu att köpa
Blir din för 331.700 kronor

I mars rullade Audi ut nya A3 och nu är det dags för den gasdrivna versionen att göra entré. Den kallar man för A3 Sportback g-tron och bilen blir din för 331.700 kronor. För slanten får du en bil som tar sig 44 mil på gas och tankar gör du på någon av de 200 stycken stationerna som finns mellan Trelleborg och Umeå. Motorn är en turboladdad fyra på 1,5 liter som ger 131 hästar och 200 newtonmeter i vrid. Till paketet kopplas en S tronic-låda och 0-100 km/h ska gå på 9,7 sekunder. Bilen har en reservtank för bensin som rymmer nio liter. Om trycket i gastankarna sjunker under en bestämd nivå börjar motorn istället att gå på bensin, utan att man märker av det förutom på displayen som visar hur mycket soppa det finns kvar. som ni kan se på bilderna sitter gastankarna på tvären under bagageutrymmet i bilen som ni kan se på bilderna. Tanken framför bensintanken rymmer fyra kilo och de två bakre sju kilo CNG vardera. I bagagen får man in 280 liter, 1100 om man fäller baksätet. Bilen börjar säljas denna månad och beräknat förmånsvärde vid 50 procent marginalskatt är 1278 kronor per månad. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0
Nästa sida