m

UNIQLO har nu lanserat sina Animal Crossing-kläder
En DAL-handduk kanske?

I veckan släppte den japanska klädkedjan UNIQLO sin Animal Crossing: New Horizons-kollektion. Denna kollektion innehåller 22 olika plagg för både vuxna barn. Plaggen kostar från 129 upp till 299 kronor och du hittar kollektionen via länken nedan. Inne i Animal Crossing: New Horizon kan du också besöka en UNIQLO-ö via drömkoden DA-5439-8379-5190 om man nu är sugen på det. Tumnagel
35.5°
+
Frode Wikesjö
0

UNIQLO släpper League of Legends-kläder
Och snart också Animal Crossing-kläder

Den japanska klädkedjan UNIQLO och Riot Games kommer släppa en klädkollektion med League of Legends-tema. Kollektionen innehåller sex olika t-shirts med League-grejer som Jinx, K/DA och Summonerx27s Rift. Dessa t-shirts kommer släppas under UNIQLOs UT-grej och kosta 199 kronor styck. På tal om UNIQLO och spel så kommer de under juni månad också släppa kollektioner med Animal Crossing: New Horizons och Monster Hunter: Rise. Tumnagel
37.3°
+
Frode Wikesjö
0
2019

Uniqlo börjar ersätta människor med robotar på sina lager
90 procent av arbetet utförs nu av robotar

Robotar är på väg att i allt större utsträckning ta över en del enformiga arbetsuppgifter på olika företag och här kan ni kolla in en robot som arbetar på klädkedjan Uniqlos lager i Tokyo. Uniqlo har avsatt motsvarande cirka 8,6 miljarder kronor för att robotisera och automatisera sina lager runt om i världen och på deras lager i Tokyo sköts nu arbetet till 90 procent av robotar. Roboten ovan är från japanska Mujin och den klarar av att identifiera olika klädesplagg för att sedan packa dessa med tillhörande faktura i paket som sedan skickas till kunden. Uniqlos lager i Tokyo är nu i drift 24 timmar om dygnet och företaget siktar på att robotisera sina lager på andra platser i större utsträckning. Tumnagel
45.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Uniqlo har tuff Marvel-kollektion
Baserad på Marvel-spelen från 90-talet

Den japanska klädkedjan har länge levererat snygga kläder med diverse motiv från populärkulturen för en relativt vettig peng. Nyligen släppte de en ny kollektion och den är baserad på olika Marvel-spel från 90-talet. Här hittar man motiv från spel som X-Men Mutant Apocalypse, Marvel vs. Capcom och Captain America and the Avengers. turligt nog finns Uniqlo här i Sverige så det är bara till att handla om man är sugen. Kollektionen finns för båda vuxna och barn. Ett klipp där någon går genom spelen dessa motiv kommer från kan ses nedan. Tumnagel
35.0°
+
Frode Wikesjö
0

Nu kan du köpa grejer direkt i ditt Instagram-flöde
Från H&M bland annat

Instagram kommer nu att börja låta sina användare köpa grejer direkt inuti Instagrams flöde så att användaren aldrig behöver lämna Instagram för att köpa prylar som det annonseras om där. Det ser väl ut att handla om en någorlunda traditionell ehandelslösning där användaren skickas vidare till en separat utcheckningssida hos Instagram istället för annonsörens utcheckningssida. Instagrams shoppingfunktion kommer initialt att lanseras i USA och testas tillsamman med ett 20-tal större annonsörer. Bland dessa hittas svenska H&M och andra företag som till exempel Adidas, Nike, Zara, Kylie Cosmetics, Uniqlo, Burberry, Prada samt Michael Kors. Tumnagel
28.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
2018

Skönhetsrådet säger sitt om Apple Store i Kungsträdgården
Gillar inte!

Skönhetsrådet i Stockholm är en remissinstans för stadsmiljöfrågor och "är en kommunal instans som huvudsakligen granskar detaljplaner och bygglovsärenden som remitterats från stadsbyggnadskontoret". Nu har rådet sagt sitt om Apple Store i Kungsträdgården och man är inte imponerade när man under höstens första sammanträde tog upp bygget. "Rådet står fast vid sin uppfattning att stadens kanske viktigaste park är fel plats för en elektronikbutik. Parken måste få fortsätta att vara ett offentligt rum utan butiker. En förbigången fråga är hur den föreslagna byggnaden, till skillnad från befintlig restaurangbyggnad, inte ansluter till befintlig mark utan läggs på en sockel som via trappor avslutas med en mur mot Kungsträdgårdsgatan. Byggnaden blir för stor, har fel innehåll och förändrar marken på ett olyckligt sätt. Rådet avstyrker bestämt." Vi tog kontakt med Skönhetsrådets Henrik Nerlund för att forska lite närmare i vad de egentligen menar. Han är snabb med att poängtera att man inte tycker att den nuvarande restaurangen är fantastisk på något sätt, men bara för att den inte är just fantastisk betyder inte det att man ska godkänna vad som helst. – Kungsträdgården ska vara en mötesplats och i parker har man restauranger och caféer, inte butiker. Det är som sagt två saker som Skönhetsrådet främst opponerar sig mot, förutom att det är en butik. Det ena är att den nya byggnaden är betydligt större än den gamla. Det syns tydligt på bilden nedan, restaurangen tar upp mycket plats men är inte en fyrkantig låda. Henrik påpekar också att den nya byggnaden är högre, taket kommer att vara lika högt som det ventilationssystem som sitter på taket på dagens restaurang. Den totala volymen kommer alltså att bli betydligt större. Det andra man opponerar sig mot är den så kallade muren mot Kungsträdgårdsgatan. Hela ytan sluttar lite vilket gör att man gör trappor mot Hamngatan (nedåt i bilden överst). Resultatet blir att det blir ett avbrott mot Kungsträdgårdsgatan (till vänster i bilden överst. Båda dessa problem borde gå att lösa för Apple, som ju har varit kreativa på andra platser. Det där med att man är en butik är däremot något som man inte kan lösa. Platsen är lite helig och Uniqlo som öppnar sin butik i Sverigehuset strax vid Kungsträdgården har fått backa på många punkter. Bland annat syns ingen branding alls på själv hörnhuset. Tumnagel
75.8°
+
Roger Åberg
0

Blizzard ska göra Overwatch-LEGO
Kommer även dyka upp som NERF-vapen

Blizzard presenterade idag en rad franschise-samarbeten gällande deras populära spel Overwatch. Bland annat kommer spelföretaget att ta fram LEGO-modeller av utvalda karaktärer och annat från Overwatch skriver man i ett pressmeddelande. Det finns i dagsläget inte så mycket uppgifter om vad i Overwatch som kommer att förevigas i LEGO och inte heller när man planerar att släppa LEGO:t i butik. Det enda som egentligen framgår är att det kommer att handla om LEGO-modeller i olika priskategorier. Förutom LEGO-samarbetet kommer Blizzard även att inleda ett samarbete med NERF, tillverkaren av leksaksvapen, samt den japanska klädkedjan Uniqlo. Tumnagel
38.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
2017

Generation Z tycker att YouTube är coolaste varumärket
Google och Netflix anses också vara coola

Google har finansierat en undersökning där man försöker komma fram till vilka varumärken ungdomar känner till och huruvida man tycker dessa är coola eller inte. Studien kallas för It’s Lit: A guide to what teens think is cool och där har man frågat 1.100 ungdomar mellan 13 till 17 år om vad de anser om ett gäng olika varumärken. Bland de mest kända varumärkena som även ansågs coola var Google själva och deras videotjänst YouTube. Även filmtjänsten Netflix var känd och ansågs vara cool. Bland de minst coola varumärkena hittades bland annat Wall Street Journal, VICE och WhatsApp. Apple, Pizza Hut, YouTube, AT&T och McDonalds var de varumärken som ungdomarna kände bäst till medan Uniqlo, Zara och Patagonia var de minst kända bland varumärkena som var med i undersökningen. Ni hittar en större version av bilden ovan här. Tumnagel
38.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
2015

Fem personer gripna i Kina för sexvideo på Uniqlo
Provrumsfilm blev viral

I Kina blev det rätt så stor uppståndelse förra veckan efter det att någon postade en sexvideo som filmats inuti ett av HM-konkurrentens Uniqlos varuhus i Kinas huvudstad Beijing. Filmen visade en man och en kvinna som hade intimt umgänge inne i ett av varuhusets provrum och togs förhållandevis snabbt bort från de flesta kinesiska sociala medier även om den givetvis även snabbt spreds vidare till andra ställen. Nu har dock kinesisk polis gripit de två som förekommer på filmen samt ytterligare tre personer som ansetts ansvariga för att filmen spreds online. Det är förbjudet att producera och distribuera sexfilmer i Kina men det är okänt vad de fem eventuellt har för straff att vänta. Efter historien blivit viral har många kinesiska ungdomar begett sig till den aktuella Uniqlobutiken för att försöka få en skymt av det nu legendariska provrummet samt ta selfies utanför butiken i samma position som paret i provrummet. Tumnagel
40.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
2011

Japanska kvinnor vill helst gifta sig med...
...Nintendoanställda män

I en undersökning gjord av ett företag som heter Riskmonster och RJC Research frågades det 500 japanska studerande kvinnor och män om vilket företag de helst ville att deras blivande män/fruar skulle jobba på. Bland de kvinnliga respondenterna toppade Nintendo, medan Sony kom på andraplats. Bland männen däremot såg det lite annorlunda ut. I den gruppen ville de flesta att deras blivande fruar skulle jobba på NTT Docomo och Sony kommer först på tredje plats. Hur vetenskapligt säkerställd den här undersökningen är förtäljer dock inte historien, men kul ändå att se hur tankarna går. Kvinnor Rank Företag Poäng 1 Nintendo 36.0 2 Sony 34.0 3 Toyota Motor 30.0 3 Sharp 30.0 5 Toshiba 28.0 6 NTT Docomo 26.0 6 Toto 26.0 8 Rakuten 24.0 9 NEC 22.0 9 Panasonic 22.0 Männens statistisk finns att kolla in efter hoppet. Tumnagel
39.0°
+
Peter Tjärndal
0
Nästa sida