m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Våra bästa Black Friday-tips är här!

En Cizeta V16T ägd av sultanen av Brunei är till salu
Köp!

Bilfirman Curated i Miami har just nu en Cizeta V16T från 1993 till salu. En inte helt vanlig bil som beställdes ny av sultanen av Brunei. Samma bil stod utställd på Genève-mässan 1993 innan den skeppades vidare till sultanen. Tyvärr, precis som många andra av hans bilar, blev den aldrig inregistrerad och på mätaren står det under 100 mil. Nu är den alltså till salu och kan bli din! Vad man får betala framgår dock inte av annonsen men det är troligtvis en ansenlig summa som behövs för att du ska få nycklarna i din hand. Ryktet säger att det handlar om 609.580 euro. Den som köper får i alla fall ett stycke fräsig superbil med V16-motor på 6,0 liter som ger nästan 550 hästar. Du hittar annonsen här. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Blizzard släpper introsekvensen till WOW: Shadowlands
Bara en vecka kvar nu

24 november kommer nya World of Warcraft-expansionen Shadowlands att lanseras, men redan nu har Blizzard levererat introsekvensen till expansionen och i den får vi se de olika delarna vi kommer få utforska i livet efter detta. Tumnagel
39.1°
+
André Stray
0

Fler fräsiga koncept från Porsche
Vilka bilar!

Igår skrev vi om ett gäng koncept Porsche varit tysta om men som de nu gladeligen visade upp. Totalt handlar det om 15 stycken som tillverkades mellan 2005 och 2019. Igår visade vi fyra av dem, här är ytterligare åtta stycken. Först ut är 960 Turismo och det är konceptet som slutligen blev Taycan. Frågar ni mig så är det så här jag hade velat att den färdiga produkten såg ut. Sen har vi Le Mans Living Legend som är en Cayman-liknande skapelse där man stoppat ner en V8:a bakom sittbrunnen. Med den här ville man hylla coupé-versionen av racerbilen 550. 2013 byggde man 904 Living Legend som är en hyllning till 904 / Carrera GTS från 60-talet. Egentligen är det här en Volkswagen XL1 med annan kaross och som motor sitter där faktiskt en V2:a. Japp, där satt faktiskt en vinkeltvåa som man hade hämtat från Ducati 1199 Superleggera. Den är på 1,2 liter, ger 200 hästar och varvar upp till 12.000 varv. 911 Safari Concept och Macan Safari var två stycken skogsmulle-versioner som tillverkades 2012 respektive 2013. Båda fick högre markfrigång, plast runt hjulhusen och saker som extraljus på taket. Vision 918 RS var ett koncept man tog fram två år efter att produktionen av 918 Spyder lades ned 2015. Det här var en vidareutveckling av bilen där man tog den ännu mer in i framtiden. Något som skulle kunna fungera både på bana och på gata. Togs fram av Porsches Weissach-team men blev aldrig verklighet. Sist men inte minst har vi Vision 916 och 906 Living Legend som båda två är racerbilar för framtiden. Dessa togs fram 2016 respektive 2005. 906 Living Legend hämtar sin inspiration från 906 som man började tävla med 1966. Med Vision 916 ville man skapa en modern version av klassikern 914, fast med eldrivna navmotorer och mycket mer effekt. 916 var en 914 fast med boxersexa istället för boxerfyra, endast elva stycken exemplar tillverkades. Konceptet ritades av en praktikant på designavdelningen. Vilket eller vilka av alla koncept som Porsche nyligen visat gillar du bäst? Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Porsche visar upp koncept som aldrig blev verklighet
Bland annat gatversion av 919 Hybrid och eldriven skåpbil

Porsche har nu delat med sig av ett gäng konceptbilar som aldrig gått i produktion. Det handlar om en gatversion av racerbilen 919 Hybrid som Porsche tänkte skulle använda samma hybridiserade drivlina som originalet. En turboladdad V4:a på 2,0 liter parad med en elmotor. Bilen blev aldrig verklighet och det enda som faktiskt blev till är prototypen vi ser här. Sen har vi Vision Renndienst som är en eldriven hommage till den Folkabuss Porsche använde i racing-sammanhang för väldigt länge sedan. Den skapades 2018 men blev heller aldrig något som vidareutvecklades. Bland bilderna ser vi sedan Vision Spyder som är ett koncept där man hämtat inspiration från 550/1500 RS Spyder från 1954. Man tog fram en bil i skala 1:1 och gav den en väldigt speciell störtbåge. Sist men inte minst i samlingen man visar upp nu är Vision 920. Det här var en slags vidareutveckling av 919 och man tänkte att den skulle kunna fungera både på gatan och banan. Totalt skapade Porsche 15 stycken olika konceptfordon mellan 2005 och 2019 som alla varit hemlighållna fram tills nu när man släpper boken Porsche Unseen. Tumnagel
46.6°
+
Bobby Green
0

Vi har testat iPhone 12 Pro Max
Levererar Apples största telefon maximalt?

Om känslan när man för första gången tar i iPhone 12 mini är ”åh vilken liten sötnos” så är känslan av iPhone 12 Pro Max precis tvärtom. Herrejösses vilket stor telefon det här är. TL;DR iPhone 12 Pro Max är större än någonsin och det märks, på gott och ont. Den kantiga formen som fungerar så bra på de mindre modellerna i familjen är inte en lika självklar vinst här. Apple lovar en bättre kamera än i de övriga modellerna, men i våra begränsade tester sticker den inte ut som vi hoppats. I slutändan ska du helt enkelt vilja ha en riktigt stor telefon för att välja iPhone 12 Pro Max, och det är precis därför den finns. Jag har kört iPhone 11 Pro Max det senaste året som min daily driver och jag har inte riktigt tyckt att den varit för stor. Alternativet, iPhone 11 Pro, var för liten med sin skärm som var 0,7 tum mindre. Men med iPhone 12 Pro har Apple lyckats göra en telefon i mellanstorleken som har större skärm i lika stor förpackning som förra årets modell och den har inte alls känns för liten för mig på samma sätt som föregångaren gjorde. Bra jobbat Apple! Tumnagel
39.7°
+
Roger Åberg
0

iPhone 12 mini är så liten, så naggande god
Vi har testat!

Efter några veckor med mellanstorlekarna iPhone 12 och 12 Pro så är första intrycket av iPhone 12 mini att den är såååå liten. Att den var liten hade man ju fattat sedan tidigare, men så här liten? Det är helt enkelt en otroligt söt telefon och du som har längtat efter att ha en riktigt kompetent telefon men som inte vill släpa på en gigantisk skärm kommer att bli larvigt nöjd med denna. TL;DR iPhone 12 mini är en efterlängtad liten godsak. Men bara för att den är mindre är den inte sämre, den levererar på allt förutom stort batteri. Och den lilla skärmen Läs recensionen av iPhone 12 Pro Max här! Tumnagel
46.6°
+
Roger Åberg
0

Playstation 5 är next gen på riktigt
Vi har testat Sonys nya spelkonsol

TL;DR: Playstation 5 är en kraftfull konsol och Sony har gjort ett svinbra jobb med att demonstrera vad konsolen går för. Tumnagel
53.4°
+
André Stray
0

Xbox Series X spår en ljus framtid
Vi har testat Microsofts next gen-konsol

TL;DR: Är du investerad i Xbox-världen sedan tidigare och vill fortsätta lira Xbox är Series X ett givet val. Konsolen har massvis med prestanda som får spel att se urläckra ut och flyta på riktigt bra. Formen är dock otymplig och gränssnittet lite väl plottrigt, men kan man leva med det belönas man med Xbox Series X en riktigt vass upplevelse. Tumnagel
47.8°
+
André Stray
0

WOW: Shadowlands släpps 24 november
Väntan är snart över!

Tidigare i år blev det känt att nästa World of Warcraft-expansion inte kommer släppas i oktober som planerat, utan någon gång senare i år. Nu har Blizzard spikat nytt släppdatum och release kommer ske 24 november och spelare kommer kunna lira från midnatt. En ny storytrailer för Shadowlands kan ni kika på ovan. Tumnagel
42.1°
+
André Stray
0

Nya Land Rover Defender mot gamla
Vilken är bäst offroad?

Förra Land Rover Defender var kanske mer bastant än den nya, men den nya är fylld med mer teknik som gör den bättre på många punkter. Så vilken av de två är bäst när det kommer till offroad-körning? Spolier: den nya. På exakt vad ser ni i klippet. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

SSC Tuatara är nu världens snabbaste produktionsbil
Toppade 532,9 km/h och snittade 508,7 km/h

SSC North America som tillverkar superbilen Tuatara har sedan start sagt att denna kommer att bli världens snabbaste produktionsbil. För att lyckas med denna bedrift var man tvungen att klå Bugatti Chiron Super Sport 300+ toppade 490 km/h för lite mer än ett år sedan. Dock sattes det rekordet inte genom att köra åt två håll och sedan räkna ut genomsnittet som man bör. En sådan körning genomförde Koenigsegg med en Agera RS 2017 vilket gjorde att den bilen utsågs till världens snabbaste produktionsbil. Det har bubblat den senaste tiden om att SSC hyrt en vägsnutt i Nevada (samma som Koenigsegg hyrde) för att köra toppfartstester med Tuatara och visst var det så. Och visst höll man vad man lovade, och lite där till. Man lyckades nämligen att komma upp i hela 331,15 mph (532,9 km/h) och när man körde åt två håll och tog genomsnittet landade den siffran på 316.11 mph (508,7 km/h). Detta innebär alltså att vi har en ny herre på täppan och det är Tuatara. Bakom ratten under rekordkörningen satt den brittiska racerföraren Oliver Webb. "There was definitely more in there. And with better conditions, I know we could have gone faster, as I approached 331 mph, the Tuatara climbed almost 20mph within the last five seconds. The car wasn’t running out of steam yet. The crosswinds are all that prevented us from realising the car’s limit." Grattis! Tumnagel
47.8°
+
Bobby Green
0

Audi R8 sätter världsrekord på kvartsmilen
Har runt 3000 hästar

Underground Racing har i flera år nu byggt riktigt snabba bilar och nu har man nyligen satt ett nytt världsrekord med en ombyggd Audi R8. Bygget som man kallar för X Version R8 har dubbelturbo och levererar runt 3000 hästar med racesoppa i tanken. Här får vi bevis på hur sjukt snabb den är när man trampar gasen i botten. På kvartsmilen lyckades man köra på bara 7,695 sekunder med en slutfart på hela 316,7 km/h. Bilen har dragracing-däck men har annars full interiör och är inte strippad på det viset. Tumnagel
43.4°
+
Bobby Green
0

Dragrace mellan BMW E36 M3, E46 M3 och M2 Competition
Det gäller att få i rätt växel

Innan ni ens har klickat på den här videon vet ni ju att M2 Competition kommer gå segrande ur racet. Men hur mycket skiljer det sig mellan E36 och E46 egentligen? Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Blue presenterar Yeti X med World of Warcraft-tema
Med tillgång till WOW-ljudbibliotek

World of Warcraft: Shadowlands må ha skjutits upp till senare i år, men Blue stillar hungern en aning genom att presentera en ny variant av Yeti X med World of Warcraft-tema. Den nya versionen kommer med lite annat utseende med mattgrå yta, guldnyanser och runor som graverats in på bottenplattan samt givetvis World of Warcraft-logga. Utöver utseendet kommer köpare få tillgång till ett bibliotek av ljud från Warcraft-världen som dessa kan spela upp när de streamar. Bortsett från det nya utseendet så levererar World of Warcraft-versionen samma upplevelse som vanliga Yeti X. Enheten är utrustad med upptagningselement som går att använda i fyra olika lägen beroende på inspelningssituation. Yeti X är försett med ny LED-belysning som låter användaren hålla koll på ljudnivåerna under streaming eller inspelning samt ett vridreglage som låter dig göra justeringar av flera olika ljudrelaterade inställningar. Blue Yeti X World of Warcraft Edition kommer dyka upp i butik nu i oktober och priset kommer ligga på 2299 kronor. Tumnagel
36.9°
+
André Stray
0

Jonny kör en restomoddad Ferrari 250 GTO
Wow

För över 15 år sedan byggde Will Tomkins sin ultimata Ferrari 250 GTO genom att använda sig av sitt eget huvud och delar från kraschade Ferrari-bilar. Resultatet är en restomoddad version med 600 hästar som kanske sticker lite i puristernas ögon, men som i alla fall får mitt hjärta att bulta lite extra. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Ford Bronco från 1991 med 4,6 mil på mätaren
Vilken tidskapsel!

För 28 år sedan ställdes en sprillans ny Ford Bronco undan för förvaring och nu har den plockats fram och väckts till liv igen. Bilen har bara gått 4,6 mil och är i ett utsökt skick. Nu ska den säljas på Bring a trailer och i skrivande stund är budet uppe i 50.000 dollar. När bilen var ny kostade den strax över 20.000 dollar vilket i dagens penningvärde är runt 40.000 dollar. Spana in läckerbiten i klippen nedan. Tumnagel
42.9°
+
Bobby Green
0

WOW: Shadowlands skjuts upp till senare i år
Blizzard vill finputsa endgame-material

Blizzard skulle egentligen släppa den nya World of Warcraft-expansionen Shadowlands 26 oktober, men nu har det blivit känt att det inte kommer ske. Blizzard har skrivit ett nytt blogginlägg om expansionen och meddelar att Shadowlands behöver mer kärlek och har skjutits upp till senare i år. Något specifikt släppdatum har vi inte fått. Enligt Blizzard vill gänget finputsa expansionen ytterligare och mer specifikt förbättra endgame-upplevelsen. I inlägget skriver Blizzard detta: However, as everything started coming together and we’ve been listening to and building upon your feedback, it’s become clear we need a little more time for additional polish, and to balance and iterate on some interlocking pieces—particularly those related to the endgame. Shadowlands is one of the most intricate expansions we’ve yet created, and while we’ve made great progress, the challenge of tuning the endgame was compounded by the team having to work from home. Bonusvideo nedan med den senaste delen i Shadowlands Afterlife-serien där Revendreth är i fokus. Tumnagel
39.8°
+
André Stray
0

Rallybil sätter höjdrekord efter krasch
Hopp(!)san

I helgen anordnades rally-tävlingen Rallye Coeur de France och där inträffade bland annat den här olyckan. Både föraren och kartläsaren är som tur okej efter den rejäla flygturen. Tumnagel
41.7°
+
Bobby Green
0

No Man's Sky: Origins släpps idag
Förändrar praktiskt taget allt

Hello Games meddelade nyligen att nästa stora No Manx27s Sky-uppdatering var på ingång och nu är den här! Med Origin har utvecklarna pillat runt lite i praktiskt taget allt för att leverera en ny och fräsch upplevelse. Uppdateringen lägger bland annat till miljarder nya planeter att utforska och dessa har betydligt mer varierande växtlighet, nya vädersystem med bland annat moln och mer omfattande terrängändringar. Samt nya monster som jättemaskar som härjar på vissa av planeterna. Allt för att ge spelaren mer wow-faktor. Listan med ändringar är evighetslång och vill ni grotta ner er i infon så finns länk här nere till vänster till ert förfogande. Vill ni uppleva ändringarna så behöver ni bara ladda ner den nya uppdateringen till spelet och börja lira. Nedan har ni ytterligare en No Manx27s Sky: Origins-relaterad video där Sean Murray från Hello Games pratar om den nya uppdateringen. Tumnagel
45.9°
+
André Stray
0

Vilken tysk halvkombi är bäst?
Jämnt skägg!

Carwow har gjort ett rätt intressant test där VW Golf, BMW 1-serie, Mercedes A-klass och Audi A3 jämförs. VW Golf har med åren blivit dyrare, men har den blivit lyxigare är frågan? Klarar den fighten med de andra? TL;DW är att Mercan blir Mats egna favorit i slutändan, men att det är så jämnt mellan dem att det i princip mest beror på vad för funktioner som du tycker är viktigast och vilken du tycker är snyggast. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0

Svenska Embracer Group köper ytterligare sju spelstudior
THQ Nordics moderbolag storshoppar

Embracer Group, THQ Nordics moderbolag, har i samband med sin senaste kvartalsrapport meddelat att de köpt åtta nya bolag, varav sju är spelstudior. Bland annat har Embracer lagt vantarna på Metro-utvecklarna 4A Games och Insurgency-studion New World Interactive. Utöver spelstudiorna har Embracer också köpt Sola Media som agerar försäljningsagent för internationella film- och TV-rättigheter. Spelstudiorna kommer placeras om och arbeta under Embracer Groups dotterbolag som THQ Nordic, Amplifier Game Invest och Saber Interactive. Hela listan med uppköpta spelstudior har ni nedan: Pow Wow Entertainment Palindrome Interactive Rare Earth Games Vermila Studios Deca Games New World Interactive 4A Games Givetvis kom det även lite finansnyheter i kvartalsrapporten och Embracer Groups nettoomsättning låg på runt 2 miljarder under andra kvartalet, vilket är upp med 81 procent jämfört med samma period förra året. Hela kvartalsrapporten hittar ni via länken här nere till vänster. Tumnagel
46.8°
+
André Stray
0

Gordon Murray visar upp GMD T.50
McLaren F1 har återuppstått i uppdaterad version

Så, nu är den äntligen presenterad - Gordon Murrays senaste skapelse. GMD T.50 som den heter får ses som en McLaren F1 2.0 där Gordon plockat med sig alla lärdomar från det projektet och tagit det in i framtiden. Saker som inte var möjliga att göra back in the days har man gjort nu och inget, absolut inget, som finns på den här bilen är onödigt. Allt har en funktion och allt är genomtänkt in i minsta detalj som Sickan hade sagt. Resultatet är ett rent mästerverk i ingenjörsskap och ytterligare ett bevis på att Gordon vet vad han pysslar med. Tänk att kunna trycka ur sig en sån här grej när man nyss fyllt 74 (!) - helt galet imponerande. Så vad är GMD T.50 då? Jo, det är en superbil där föraren sitter i mitten och passagerarna sitter på varsin sida, precis som i McLaren F1. Bakom kolfibermonocoquen sitter givetvis en V12:a för något annat vore otänkbart här. Den har ingen som helst konstgjord andning och är ett fantastiskt bygge som Cosworth knåpat ihop precis som Gordon ville ha det. Motorn är oerhört kompakt och ett av kraven var att den inte skulle ha några fula remdrivna saker hängandes på sig - som generator och ac-kompressor. Det löste givetvis Cosworth och det enda man ser när man tittar ner i motorrummet kommer vara ett par vackra ventilkåpor och slingrande grenrör. Inte en flimsig plastkåpa som täcker härligheten så långt ögat kan nå. Maskinen som är på 4,0 liter ger 663 hästar vid sinnessjuka 11.500 varv. Max vridmoment ligger på 467 newtonmeter vid 9000 varv. Varvstoppet ligger på 12.100. Till den sitter en sexpetad manuell växellåda och drivningen sker som väntat bara på bakhjulen. Alla rätta ingredienser en superbil ska ha alltså. Andra siffror som är intressanta är 4,35 meter i längd, 1,85 i bredd, 1,16 hög, 2,7 i hjulbas och 986 kilo på vågen. Och det är inte torrvikt utan med alla vätskor i. Vad bilen gör 0-100 på eller vad den toppar är inte intressant enligt Gordon, utan det som betyder något är känslan man får på vägen dit. Men med dessa siffror i bagagen lär den inte bli långsam i alla fall. Designen är ganska slätstruken och det är meningen också. Här finns inga megastora frontläppar, diffusors, vingar eller andra saker som sticker ut. I fronten finns två stycken luftintag som skickar luft till motorns kylare. Under vardera strålkastare finns också små luftintag och dessa skickar luft till ac och värme-paketet. Annars är det väldigt cleant i fronten, och på resterande ställen också faktiskt. Bakom framhjulen skickas luften ut via stora hål och för att få till aerodynamiken bra eftersom det inte finns några vingar har man monterat en fläkt i rumpan. Det här är inget nytt påhitt och det fanns faktiskt även på McLaren F1, fast inte lika synligt. Den här startar när det behövs och drar luft från fronten till baken och suger fast bilen mot marken. Intressant grej som du inte ser på någon annan superbil idag. Baken påminner en hel del om Ferrari 488 GTB i mina ögon och det som drar ögonen till sig är självklart fläkten. Bilen som visas upp nu är endast en prototyp och allt är inte helt färdigt, så jag hoppas att rutnätet som nu bara var ett klistermärke där bak blir till något riktigt på produktionsbilen - gissningsvis ventilationsgaller för motorn som lär bli ganska så varm efter inspirerad körning. Priset för ett exemplar då? 2,36 miljoner pund. Endast 100 stycken ska tillverkas och två tredjedelar ska redan vara sålda så snabba dig på med att beställa. Jag är inget jättefan av nya bilar och tycker att "alla" är likadana utan några direkta överraskningar. Men i år har det nu faktiskt släppts två stycken som direkt hamnade på min villhöver-lista. Den första är Koenigsegg Gemera och den andra är den här. Vilka bilar! Nu tycker jag att ni gör det enda rätta och lägger en timme på att titta på videon nedan där Gordon berättar om bilen för Harry Metcalfe. Det kommer bli det bästa ni har sett på hela dagen. Tumnagel
43.4°
+
Bobby Green
0

Man åtalas för skattebrott efter ha hostat en WoW-server
Drog in över en miljon kronor på donationer

Uppsala tingsrätt har åtalat en 28-årig man för skatte- och bokföringsbrott efter det han dragit in över en miljon kronor i donationer för att upplåtit en server där spelare kunde lira en tidig version av World of Warcraft. Det var gratis att spela på servern men de som spelade kunde donera pengar till serverägaren om de kände för det. Servern ska ha använts från spelare från hela världen och enligt Skatteverket ska mannen ha fått in nästan 1,1 miljoner i donationer från dessa. Skatteverket anser att mannen borde ha betalat 230.000 kronor i skatt vilket han inte har gjort. Mannen bekräftar att uppgifterna stämmer i förhör. Han nekar dock till att ha begått något brottsligt då han anser att det inte funnits något uppsåt och han inte medvetet har gjort något fel. Tumnagel
35.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Streamern Byron 'Reckful' Bernstein har gått bort
Blev bara 31

World of Warcraft-streamern Byron x27Reckfulx27 Bernstein har tagit livet av sig. Byron var 31 år och hade under sin karriär lyckats nå en hel del milstolpar i WOW som att hålla första rank under sex säsonger i rad, bli den första spelaren som nådde nivå 3000 samt deltagit och hamnat i toppen under turneringar i både World of Warcraft och Hearthstone. Vila i frid. Tumnagel
-0.9°
+
André Stray
0

Stort ljud i liten förpackning
Vi har lyssnat på Marshall Emberton

Marshalls utbud av högtalare blir allt större och nu släpper man en liten rackare som man kallar för Emberton. Formatet är ganska likt en klassiker, Bose Soundlink, som var den första lilla högtalaren som fick mig att säga wow. I dag är det vanligt med stort ljud i liten förpackning, men riktigt så liten förpackning som Bose Soundlink är inte så vanligt. Tyvärr. Så när Marshall visade upp Emberton blev jag hoppfull, om den levererar stort ljud är ju det här formatet perfekt. Det är tillräckligt litet för att man verkligen ska kunna ta med sig högtalaren överallt och verkligen bärbart. Formen känner vi igen från Embertons kompisar, enheten är gummiklädd och grillen är gjord av metall både på fram och baksidan. På ena sidan hittar vi en USB-C-kontakt och på ovansidan hittar vi en bluetooth-knapp, en batteriindikator och en superhärlig kontrollknapp i metall som man styr låtar och volym med. Batteritiden är på 20+ timmar och den är IPX7-klassad. Lovande alltså. När man kör igång den låter det klassiska Marshall-ljudet och jag kan ana att den här kommer att låta rätt rejält. Vilket är helt riktigt, när jag kör på lite musik så blir jag på riktigt imponerad över hur stort ljud den levererar. Om man krämar på riktigt får man ett ljud som borde ha behövt en betydligt större kostym. Först över 80-90 procents ljudvolym börjar det spricka lite. Basen hänger dock inte riktigt med resten av ljudets stora kostym vilket inte alls är konstigt med tanken på storleken. Det låter helt enkelt ypperligt för förpackningen, men vill man kräma på så att grannarna hör vad man spelar får man istället köpa Kilburn II men den väger 2,5 kilo istället för 700 gram som Emberton väger. Emberton har inte 360-ljud men väl fram och bakljud så högtalaren kan ställas mitt på bordet och ge glädje åt alla i sällskapet. Prislappen ligger på 1599 kronor vilket är en hundring mindre än Soundlink II och med nästan dubbla batteritiden och ett lite mindre ömtåligt yttre har Marshall skapat en riktigt bra konkurrent. Gillar du Marshalls design och vill ha något i den här storleken finns det inte så mycket att fundera på. Tumnagel
39.2°
+
Roger Åberg
0

Den här lådbilen gör 120 km/h
Pontus byggde en AC Cobra i skala 1:2 till sina döttrar

Vad gör man om man är sugen på att bygga bil men inte har tillräckligt med plats i garaget? Pontus Johansson från Falkenberg skalade ner det hela till hälften istället. Den här AC Cobran ser rätt ut men är istället i samma storlek som en lådbil. Den gör hela 120 km/h men eftersom han byggde den för få sina två döttrar att bli motorintresserade kommer den att vara något snällare när det är dags för de båda att köra, och då får den elmotor istället. Tumnagel
51.4°
+
Bobby Green
0

iPhone 12 Pro kan få 4K i 120 och 240 fps
Wow!

September närmar sig och ryktena om iPhone 12 fortsätter att komma. Det här är dock inte ett rykte utan ett gräv i koden för iOS 14 och hittat referenser till att man ska kunna spela in video i 4K inte bara i 30 och 60 bilder per sekund utan även i 120 och 240 bilder per sekund. Redan i dag kan man spela in slow motion i 120 och 240 bilder per sekund med iPhone, men då bara i HD-upplösning. Att kunna göra det i 4K hade helt enkelt varit riktigt trevligt. Slow motion överlag är i väldigt stort behov av bra ljus, vi får se hur detta löses nu när upplösningen verkar gå upp. Tumnagel
42.3°
+
Roger Åberg
0

Triumph släpper sin första elhoj
Dock är det en sån där med trampor

Triumph Trekker GT. Det låter ju som en motorcykel med offroad-egenskaper som när man känner för det är redo för lite grusbus. Eldriven också? Wow, framtiden är här. Men nja, riktigt så kul ska vi inte ha än. Triumph Motorcycles presenterar nu visserligen sin första eldrivna hoj, men det är en sån däringa med trampor på. Man kan tycka att det är hur tokigt som helst att Triumph säljer trampcyklar men faktum är att det var så det hela började 1884. Det var inte förrän 1902 man började bygga motorcyklar. Batteriet, sladdarna och drivlinan har man byggt in i aluminium-ramen för att få en så slimmad design som möjligt. Motorn och batteriet kommer från Shimano och det handlar om 250W motor som ger 60 newtonmeter i vrid och batteri som räcker för 15 mils körning. Hela drivlinan ska väga in på tre kilo och hela cykeln i medium-utförande väger 24 kilo. Bromsarna är Shimano Deore M6000-skivor på 180 millimeter fram, 160 bak. Växlingen står Deore Shadow för och det finns tio stycken. Dämparna fram är RockShox Paragon. På prislappen står det 3750 dollar. Läs allt om cykeln på länken nedan. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0
Nästa sida