41 i dag 37 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Autocar testar nya Porsche 911 Turbo S Beskrivs med ett ord - vild
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Autocar testar nya Porsche 911 Turbo S

Autocar var ett av de medier som var med på presskörningen av Porsches nya 911 Turbo S och här har vi deras första intryck fångade på film.

Som vanligt är det Steve Sutcliffe som agerar pilot och denna gång sitter han i en bil med 560 hästar i baken.

Bil, Porsche, Autocar, 991, Turbo S, test
Nya Porsche 911 Turbo är här Denna strålande maj-dag valde Porsche att dela med sig av en mycket trevlig, och säkerligen efterlängtad nyhet. Nya 911 Turbo är här. Som väntat har bilen förbättras på samtliga punkter och är nu starkare och bättre än någonsin. 520 hästar och 660 Nm (upp till 710 Nm med Sport Chrono-paketet) hämtas ur boxersexan som är på 3.8 liter och försedd med dubbla turboaggregat. För den ännu starkare och kvickare Turbo S är det 560 hästar och 700 Nm som gäller. I denna är dock Sport Chrono-paketet standard så här kan man för en kort stund få ut hela 750 Nm. Turbo gör 0-100 km/h på 3.4 sekunder och toppar 315 km/h, Turbo S gör 0-100 km/h på 3.1 sekunder och har en toppfart på 318 km/h. Som tidigare rykten har sagt kommer bilen endast att erbjudas med Porsche sjuväxlade dubbelkopplingslåda PDK, inget manuellt alternativ erbjuds. Nytt är ännu vassare fyrhjulsdrift med bilen får även en aktiv bakhjulsstyrning för att kunna styra in snabbare i kurvor. Även chassiet är nytt och för första gången i en 911 Turbo erbjuds det aktiva antikrängningssystem PDCC. Detta plus keramiska bromsar är dock standard i Turbo S. Bilen avslöjas direkt av sina enorma luftintag på bakskärmarna och rejält mycket bredare höfter, 28 millimeter bredare än Carrera 4. Utseendemässigt har det skett lite förändringar i fronten, bland annat har DRL-ljusen nu en annan form. Baktill mynnar det ut fyra pipor som liknar de som Panamera GTS har och på bakluckan sitter det en liten vinge. För första gången i en Porsche används nu även aktiv aerodynamik i form av en liten läpp som fälls ned i fronten och att vingen där bak automatiskt ställer in sig beroende på hur man kör. Modellerna börjar säljas i Sverige från och med september och priserna börjar på 1 535 000 kronor för Turbo och 1 846 000 kronor för Turbo S. Allt om nya Porsche 911 Turbo finns att läsa i pressmeddelandet och på länken. Tumnagel
234kg
0
43.2° 0 Bobby Green Bobby Green
fre. 30 aug 2013, 11:24
Autocar testar nya Porsche 911 Turbo S Beskrivs med ett ord - vild
43.2°
0