Faraday Future hyr ny produktionsanläggning i Kalifornien
Distanserar sig från investeraren LeEco

Faraday Future berättar nu att de har en ny produktionsanläggning i Kalifornien - Pirellis gamla ställe. Här är planen att tillverka elbilen FF 91 och om allt går enligt planerna ska det byggas 10 000 stycken bilar om året. Planerna på fabriken i Nevada är nedlagda och det nya stället är tre gånger så stort.
CNET har pratat med Stefan Krause som är COO på Faraday Future om hur företaget mår och den stormiga relationen med LeEco. Han förklarar dock att läget inte är så dåligt som det kanske kan se ut, och att om LeEco skulle gå i konkurs kommer det inte att drabba Faraday då de är två separata bolag. Fokus ligger nu på att få in nya investeringar för att kunna fortsätta med utvecklingen av elbilen och den planerade produktionsstarten i slutet av 2018. För att kunna fortsätta behöver man en miljard dollar.
Mer från intervjun hittas på länken nedan. I klippet pratar man om hur körningen på Pikes Peak gick och vad man lärde sig därifrån.
Försök igen

CES 2017
Faraday Future visade upp världens snabbaste elbil
Säg hej till FF 91

Faraday Future bygger fabrik för elbilar i Nevada
Gör som konkurrenten Tesla

Allt som är fel med Faraday Future
Se när någon smyger in i bilen under demonstrationen
