11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Porsche 718 Cayman GT4 RS har varit på Ringen
Porsche 718 Cayman GT4 RS har varit på Ringen Har snart premiär

Porsche 718 Cayman GT4 får en storebror i kommande 718 Cayman GT4 RS som Porsche nu visar lätt maskerade bilder på. Den nya heta versionen har premiär i november och nyligen körde märkesambassadören och testföraren Jörg Bergmeister Nürburgrings 20,832 kilometer långa Nordslinga på 7.09,300 minuter. Det kortare varvet som är på 20,6 kilometer tog 7.04,511 minuter vilket är 23,6 sekunder snabbare än 718 Cayman GT4. Bilen som kördes är en produktionsbil men den var utrustad med en tävlingsstol och Michelin Pilot Sport Cup 2 R - däck som man kommer kunna köpa till bilen sen.

Spana in varvet i klippet på plats nummer två nedan.

Bil, Porsche, Porsche 718 Cayman GT4 RS, RS, tester
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Porsche 718 Cayman GT4 RS har varit på Ringen
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Porsche 718 Cayman GT4 RS har varit på Ringen
Visa Pressmeddelande Porsche 718 Cayman GT4 RS imponerar under avslutande tester

Porsche 718 Cayman GT4 får en storebror i kommande 718 Cayman GT4 RS. Den nya toppmodellen i 718-familjen är väl förberedd inför världspremiären i november. Under de avslutande testerna har den första 718-modellen som bär RS-beteckningen på ett imponerande sätt visat sin dynamiska potential, både längs slingriga bergsvägar och på racerbana.

Märkesambassadören och testföraren Jörg Bergmeister har, i en lätt maskerad produktionsbil, kört Nürburgrings 20,832 kilometer långa Nordslinga på 7.09,300 minuter.

718 Cayman GT4 RS klarade av det kortare varvet på 20,6 km, som tidigare var riktmärket, på 7.04,511 minuter, vilket är 23,6 sekunder snabbare än lillebror 718 Cayman GT4. För att skydda föraren var mittmotorsportbilen försedd med en tävlingsstol. Däcken som bilen utrustats med var Michelin Pilot Sport Cup 2 R, vilka kommer att erbjudas som tillval. En notarie bekräftade bilens vikt och att den var i standardutförande.

– Under utvecklingen gav vi 718 Cayman GT4 RS allt som kännetecknar en äkta RS-modell, lättviktskonstruktion, högre marktryck, högre effekt och naturligtvis ännu tydligare respons på förarens signaler, säger Andreas Preuninger, ansvarig för märkets GT-modeller.

-Det fantastiska varvrekordet på Nordslingan är ett imponerande bevis på hur effektiva de här förbättringarna är för köregenskaperna. Kunderna kan se fram emot en helt och hållet förarorienterad bil där en spännande körupplevelse har högsta prioritet.

- 718 Cayman GT4 RS är en kompromisslös körmaskin. Den känns smidig som en gokart på bergsvägar, men samtidigt imponerande stabil och välbalanserad på racerbanan, säger Jörg Bergmeister.

- Om inte skulle en sådan varvtid inte vara möjlig. GT4 RS är en av de vassaste bilar Porsche någonsin utvecklat. Och man måste verkligen själv uppleva det fantastiska motorljudet, fortsätter den välmeriterade föraren, som tillbringat mer än 500 timmar i 718 Cayman GT4 RS med testkörningar och fintrimning av bilen under utvecklingsarbetet

718 Cayman GT4 RS: bränsleförbrukning vid blandad körning 13.2 l/100 km; CO2-utsläpp vid blandad körning 299 g/km

Utsläppsvärden för förbrukning och CO2 är fastställda med hjälp av den nya mätmetoden WLTP. Dessa värden är inte jämförbara med de värden som erhålls med den tidigare NEDC-mätmetoden.
40.5° 0 Bobby Green Bobby Green
ons. 20 okt 2021, 10:30
Porsche 718 Cayman GT4 RS har varit på Ringen Har snart premiär
40.5°
0