Prova Volvo-bil i 30 dagar
Därefter tre månaders uppsägningstid

Volvo presenterar nu nyheter kring privatleasingtjänsten Care by Volvo. Nu ska du kunna testa en bil i 30 dagar och det går också att byta bil eller avsluta abonnemanget efter tre månader. Det här ska få de som är skeptiska till privatleasing att känna sig lite lugnare då de inte har skrivit på ett avtal som exempelvis gäller ett år fram i tiden. I tjänsten ingår helförsäkring, sommar- och vinterhjul, Volvo On Call, besiktning och service. Skatten får du dock betala själv.
För tillfället kan du bara välja några olika versioner av XC40 men Volvo-modeller ska läggas till allt eftersom. Väljer du den eldrivna XC40 P8 Recharge får du betala 7990 kronor per månad. XC40 T5 Recharge som är en laddhybrid kostar istället 6390 kronor per månad.
Läs mer i pressmeddelandet och på länken nedan.

Volvo Car startar försäljning online i Sverige med ett nytt flexibelt Care by Volvo-abonnemang, som ger kunderna möjlighet att pröva en ny Volvo i 30 dagar. Det går också att byta bil eller avsluta abonnemanget efter tre månader.
Care by Volvo är ett enkelt och smidigt sätt att få tillgång till en bil och erbjudandet är ett exempel på Volvo Cars nya kommersiella strategi med fokus på försäljning online, attraktiva kunderbjudanden och transparent prissättning.
Volvokunder i Sverige kan nu som en av de första marknaderna i världen genomföra hela transaktionen direkt online eller välja att besöka en Volvohandlare.
- Nu börjar vår online-resa på riktigt. Jag är stolt över att Volvo Cars i Sverige nu kan erbjuda våra kunder ett smidigt och transparent sätt att få tillgång till en Volvo, oavsett om kunden befinner sig online eller fysiskt hos en av våra handlare, säger Jessica Span, vd Volvo Car Sverige.
Ytterligare erbjudanden och finansieringslösningar för online-handel i Sverige kommer introduceras över tid. Privatkunder kommer inom kort även att kunna köpa företagets helelektriska XC40 Recharge direkt via företagets hemsida.
Det flexibla Care by Volvo-erbjudandet kommer finnas tillgängligt på samtliga suvar och kombimodeller via www.volvocars.com/se/care-by-volvo.
– Vi har tagit fram ett totalerbjudande som ger ett svårslaget värde för pengarna, oavsett vilken finansieringsmodell man jämför med, och med det hoppas vi nå nya kundgrupper på den svenska marknaden, säger Philip Nordahl, Global Online Business Nordics.
Erfarenheter från Care by Volvo på andra marknader visar att de kunder som väljer att prenumerera på en bil i genomsnitt är yngre än traditionella Volvokunder. Andelen Care by Volvo-kunder som är helt nya för Volvo Cars är också extremt hög. I genomsnitt 90 procent av Care by Volvo-kunderna i Europa har aldrig tidigare ägt en Volvo, vilket visar på att erbjudandet når helt nya segment av marknaden.
För mer information om Volvo Car Sveriges försäljning online och det nya utökade Care by Volvo-erbjudandet, klicka gärna in på vår webbsända presskonferens med start klockan 10.00 den 4:e mars. PIN kod: 670661. Talare Philip Nordahl, Global Online Business Nordics och Magnus Fredin, Senior Vice President Global Online Business.
Den fasta månadsavgiften i ett Care by Volvo-abonnemang inkluderar: Försäkring, service, ersättningsbil vid service,däckbyten och däckhotell, vägassistans, garanti och reparation, slitage och besiktning.
Den fasta månadsavgiften i ett Care by Volvo-abonnemang inkluderar inte: Förbrukningsartiklar, såsom bränsle och spolarvätska, fordonsskatt.
Nu kommer Care by Volvo
Slipp serva, tvätta och byta däck på bilen

Köp din nya Volvo online
Tjänsten Care By Volvo utvecklas

I dag öppnar Lynk & Co's klubb i Göteborg
Annorlunda sätt att skaffa bil på
