42 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Snubbe begär 1,2 miljon dollar för en Porsche 911 R Framtida klassiker redan sinnessjukt dyr
Bild till artikel

I början på mars presenterade Porsche den hårdbarkade modellen 911 R. En bil för puristen som gärna vill ha mycket kraft men som inte vill sticka ut med en två meter hög vinge och racingsäten som lämnar skavsår på höfterna. Endast 991 stycken exemplar ska tillverkas och alla gick åt i ett nafs. Om 20-30 år kommer den här vara en riktig raritet och troligtvis värd en hel del pengar. Dock verkar det som att en som köpt på sig ett exemplar inte vill vänta så länge med att göra sig en hacka. Han har nämligen lagt ut bilen (som han troligtvis inte ens har fått levererad än) på eBay för 1 250 000 dollar, vilket är nästan 10,1 miljoner i svenska pengar. Det svenska priset är satt till 1 836 000 kronor så man kan ju säga att några procent har lagts på. Kommer den att säljas tror ni eller är det här för tok mycket begärt?

ebay.com Bil, Porsche, 911 R, dyr, pris, wtf, spekulation Via Carscoops Porsche 911 R - racerbilen för gatan är pånyttfödd Allt man vill ha? Nu är Porsches senaste version av 911 officiell och frågan är om inte det här är den mest optimala. Den heter 911 R och här får man massvis med effekt ur en sugmotor tillsammans med en manuell växellåda - utan att sikten skyms av en enorm vinge och att fläsket måste tråcklas in likt en kassler i ett sexpunktsbälte. En racerbil för gatan helt enkelt - precis som föregångare från 1967 var. Motorn är samma boxersexa på 4,0 liter och 500 hästar som i GT3 RS. Växellådan har sex steg och det går inte att få den här med automat. 0-100 km/h ska gå på rappa 3,8 sekunder och toppfarten ligger på 323 km/h. Vikten är 1 370 kilo, vilket gör den till den lättaste versionen av dagens 911:or och hela 50 kilo lättare än GT3 RS. Huven och skärmarna är i kolfiber medan taket är i magnesium. Både bakrutan och sidorutorna bak är i plast. Andra bantningsmetoder är mindre isolering och att man kastat ut baksätet, AC:n och stereon. På godissidan hittar vi bakaxelstyrning, mekanisk diff där bak, keramiska bromsar på 410 millimeter fram och 390 millimeter bak, vassare däck och smidda lättviktsfälgar på 20 tum med centrumbult. Här finns även en dubbeltrampningsfunktion som man aktiverar med en knapp och som då hjälper dig med nedväxlingarna genom att dutta till lite på gasen. Bilen kommer till handlarna i maj och på prislappen står det 1 836 000 kronor. Endast 991 stycken exemplar kommer att byggas och enligt våra eminenta läsare ska alla redan vara bokade. Tumnagel
47.4°
0
15.7° 0 Bobby Green Bobby Green
ons. 13 apr 2016, 11:30
Snubbe begär 1,2 miljon dollar för en Porsche 911 R Framtida klassiker redan sinnessjukt dyr
15.7°
0