Jag möter skådespelarna i Preacher

Jag möter skådespelarna i Preacher
Vi kan vänta oss en blodig och övernaturlig serie med mörk humor

Film & TV / Recension

Preacher är en serie som publicerades av Vertigo under 90-talet, skriven av Garth Ennis och illustrerad av Steve Dillon. Serien handlar om Jesse, Tulip och Cassidy som är en oslagbar trio. Jesse är en präst som är besatt av varelsen Genesis som ger honom övernaturliga krafter, Cassidy är en jagad irländsk vampyr som är unik i sin svarta humor och sarkasm och Tulip är Jesses något trasiga flickvän och sidekick under perioden när Jesse sysslade med brott och dumheter. De tre plus en helt drös med andra karaktärer fyller 66 nummer av Preacher.

Efter hoppet kan ni läsa om mitt möte med några av skådespelarna i serien.

Jag möter skådespelarna i Preacher
Evan Goldberg och Seth Rogen

I ett flådigt hotellrum lokaliserat i The four seasons i Beverly hills sitter jag och två andra journalister och försöker få ut något värdigt ur huvudrollsinnehavaren i tv-serien Preacher. Dominic Cooper är oerhört medietränad och han svarar försiktigt på våra frågor samtidigt som han undviker ögonkontakt in i det yttersta. Vi pratar om hur svårt det var för honom att ignorera sin brittiska dialekt då Jesse Custer gärna brer på engelskan i all sin bonnläppiga texas-manér. Efter femton minuter av småprat känner vi oss rätt mätta och inser att det kanske inte finns så mycket mer att hämta hos den här väldoftande och välpolerade mannen. Vi tackar för oss och välkomnar nästa intetsägande, medietränade skådespelare som är Ian Coletti. Det är den unga killen som fått rollen som Eugene, även kallad för Arseface, i tv-serien och serieboken.

Det är full förståeligt varför just han fått rollen som Eugene. Hans ögon är intensiva och djupa vilket är prioriterat när det gäller en karaktär som inte kan uttrycka sig med hela ansiktet. Efter sju timmar i sminket, som resulterade i ett hål till mun, kunde Ian inte göra så mycket annat är att förlita sig på ögonen och kroppsspråket. Precis som Eugene drack Ian sin mat under filminspelningar och ingen kunde förstå ett ord av vad han sa. Han försäkrar oss dock om att det här är vad han vill göra och han älskar att spela Arseface fast han kan låta lite gnällig. PR-tjejen rycker till och rundar av den intervjun och i samma anda välkomnar hon Garth Ennis som är författaren till Preacher.

Vi möts av en äldre irländsk man som ser oerhört allvarlig ut. Han pratar om sina intressen som barn vilka var att se på gamla västernfilmer ihop med sin pappa. Från de filmerna kom sedan i ett senare skede inspirationen till Preacher. När alla härmade Marvel och DC med sina superhjältar tog Garth Ennis det till en helt annan nivå med sin blodiga och övernaturliga western-serie. Den karaktär som han tog till sig allra mest, och som han håller allra kärast, är Cassidy. Den irländska vampyren, som också är Jesse Custers högra hand även om de sällan är överens om det religiösa, påminner Garth om sin egen färd till USA som immigrant. Det finns mycket i Cassidy som jag kan relatera till säger han och pillar nervöst med en penna som ligger på bordet.

Jag som redan har sett de fyra första avsnitten av Preacher frågar lite nyfiket hur Garth tror att fansen kommer att reagera över att det har gjorts så många ändringar i tv-serien jämfört med hans serier? Serien börjar mitt i handlingen där Jesse redan har övergivit prästyrket och ger sig ut på en resa för att hitta gud och konfrontera honom. I tv-serien får vi följa Jesse som en mänsklig och rätt dålig präst som kämpar med att förtrycka sin vilja att vara rebellisk och laglös, han är långt ifrån den Jesse som vi känner igen från serieböckerna. Andra ändringar som gjorts är bland annat att Tulip är vit och blond i serieböckerna men afroamerikansk i tv-serien.

-Vi ville ha mångfald bland skådespelarna säger Garth Ennis. Hade jag skrivit serien i dag så hade karaktärerna varit totalt annorlunda. Jag hade till exempel gjort Cassidy till brittisk istället för irländsk.

I övrigt är han lugn över ändringarna som har gjorts av Seth Rogen, Evan Goldberg och Sam Caitlin. Han observerar som alla andra tittare och känner sig trygg i att tv-serien andas Preacher och att alla karaktärerna är precis som han tänkt sig dem. På frågan om det blir fler Preacher-serier nu i och med tv-serien så blir svaret snabbt nej. Han är klar med Preacher på så sätt och har inga tankar på att återuppväcka björnen som sover.

När Seth Rogen och Evan Goldberg pratar med oss lite senare under dagen berättar de att tanken att få Preacher till antingen stora eller lilla duken har varit på tapeten sedan de gjorde Pineapple Express. Sedan dess har idén tagits upp av bland annat av Sam Mendes och HBO utan resultat då serien har en sådan otroligt rik handling som nästan är omöjligt att porträttera i en och samma veva. Därför föll det sig naturligt att göra en serie av det. Det pratas om duons vilja att göra coola slagsmålsscener då de aldrig fått uppleva något sådant i sina egna filmer.

Quentin Tarantino nämns ofta av Seth Rogen så det är uppenbart att regissören gett honom rikligt med inspiration till sina egna projekt. Rummet fylls av skratt när Seth berättar hur de gav Joseph Gilgun rollen som Cassidy. Efter en hel drös med auditions bestämde de sig för att kolla in en dvd skickad till produktionsbolaget. På den dvd:n kunde de se Joseph spela in sin audition med sin mamma i hennes källare, där han också bodde. Med detsamma insåg de hur rätt han var för rollen men tyvärr hade Joseph försvunnit ut i vildmarken och bodde för tillfället i en hydda utan någon elektricitet eller mobiltelefon. De kämpade rätt länge innan de fick tag i honom och erbjöd honom då rollen som för övrigt passar honom som handen i handsken. En mer öppen, galen och sinnessjuk människa är svårt att hitta i den till ytan glansiga Hollywood.

Säga vad man vill om Preacher men kärleken finns och engagemanget är på topp. Det ser jag bara genom att titta på Seth och Evan berätta om hur processen har gått till och hur mycket de lovar att serien kommer att öppna upp sig mot mitten av säsongen. Håll ut uppmanar de fansen, snart får ni se den Preacher som både ni och vi blev uppväxta med.

Preacher visas exklusivt på Viaplay i Sverige. Produktionen är praktiskt taget densamma som Breaking Bad då Sam Caitlin är den som roddar allt sådant. Inspelningsplasten är Alberqueque i New Mexico och Preacher har av kritiker kallats för den nya The walking dead. Blodigt, mörk humor och övernaturligt är ingredienserna.

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Jag möter skådespelarna i Preacher
25.0°
0

Jag möter skådespelarna i Preacher

Dansk musik åter på YouTube igen
Hurra!

I somras skrev vi att dansk musik plockats bort från YouTube då man inte kunde komma överens om upphovsrättsersättning till artisterna. Nu har videotjänsten och rättighetsorganisationen Polaris ingått ett nytt avtal och musiken är tillbaka - hurra! Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.1°
+
0

Säg hej till Sackboy i Sackboy: A Big Adventure
LittleBigPlanet-avstickaren släpps

Sumo Digital har släppt en video om kommande Sackboy: A Big Adventure där vi får säga tjenixen till Sackboy, som vi kommer få tillbringa en hel del kvalitetstid med i det kommande plattformspelet. Sackboy: A Big Adventure släpps 19 november till både PS4 och PS5. Tumnagel
37.8°
+
0

Steve från Minecraft kommer till Super Smash Bros Ultimate
Med vänner!

Har du spelat massvis med Super Smash Bros Ultimate och tänkt att det skulle vara perfekt att peta in Steve från Minecraft? Då hade undertecknad kallat dig för en regelrätt tokstolle, men undertecknad skulle haft fel. För Steve, med flera, från Minecraft kommer bli tillgängliga som kämpar i Super Smash Bros Ultimate inom kort. De nya spelbara karaktärerna kommer ha förmågor vi fått se i Minecraft som bland annat möjligheten bygga saker, använda explosiva varor och leka runt med gruvvagnar. Givetvis kommer karaktärerna ackompanjeras av Minecraft-miljöer. Spelets game director Masahiro Sakurai säger detta om Minecraft-tillskottet: “Even I didn’t think this day would come. When thinking about new fighters for this game, we don’t just pick my favorites or draw from a hat. More often than not, these discussions start by Nintendo approaching me with an idea. Of course, if I can’t do that idea justice, I’ll tell them no.” Mer info om Minecraft-DLC:t till Super Smash Bros Ultimate kommer på lördag i samband med Minecraft Live. Hela strömmen Minecraft-grejerna presenterades under har ni nedan. Tumnagel
39.7°
+
0

Snart kan Google Assistant vänta i telefonköer åt dig
Så att du kan göra något vettigare under tiden

I samband med att Google igår presenterade sina nya Pixel-modeller så visade man även upp en ny funktion till telefon-appen som man kallar för "On Hold". On Hold är en funktion som låter Google Assistant vänta i telefonköer istället för att man själv ska behöva göra det. När Google Assistant märker att någon svarar i andra ändan av luren så meddelas man om detta och kan då börja tala med företaget eller personen man ringt upp. Googles On Hold-funktion kommer att släppas i en preview-version i USA till deras nyligen presenterade Pixel 5 och Pixel 4a (5G). När vi kan få se en bredare lansering på andra marknader av telefonkö-funktionen finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
49.0°
+
0

Mer om Ford Mustang Cobra Jet 1400
Häng med bakom kulisserna

Fords eldrivna Mustang Cobra Jet 1400 är det galnaste tillverkaren har tryckt ur sig på länge. I det här klippet får vi hänga med bakom kulisserna en sväng och se hur den blev till. Tumnagel
38.1°
+
0

Super Mario Bros. 35 ute nu!
Visa vem som är bäst på Super Mario

Hur bra är du på Super Mario Bros. till NES? Då bör du visa det i nya Super Mario Bros. 35 som släppts gratis för prenumeranter av Nintendo Switch Online. I spelet får vi utmana Super Mario-spelare världen över i en battle royale-version av det klassiska spelet där det helt enkelt gäller att ta sig så långt som möjligt i spelet utan att kola vippen. Super Mario Bros. 35 är som sagt ute nu och spelet hittar ni i Nintendos eShop. Tumnagel
41.3°
+
0

Timex släpper klassikern Digital LCA på nytt
Om du tröttnat på smarta klockor

Timex har börjat släppa nyutgåvor på en del av sina klassiska modeller och nu kommerd digitalklockan Timex Digital LCA i en nyutgåva. Det handlar om en klocka som ursprungligen släpptes 1987. Då räknades digitalklockor som nymodigheter. För att få klockanvändare att känna sig bekväma med klockan förseddes denna med en digital version av analog tidsvisning. Klockan visar även tiden i digitalt format i skärmens nederkant såväl som vilken veckodag och datum det är. Q Timex Reissue Digital LCA kostar 150 dollar och går att få i färgerna guld eller silver. Tumnagel
41.3°
+
0

Microsoft presenterar ny mus, tangentbord och numpad
Gulligt!

Microsoft har inte bara visat upp lite nya datorer under dagen, utan även lite nya tillbehör. Mer specifikt en ny mus, nytt tangentbord och en trådlös numpad som kan vara kalas för folk som älskar att knappa in siffror. Tangentbordet går under namnet Designer Compact Keyboard och beskrivs som ett smalt, nätt och elegant skrivdon. Tangentbordet har en batteritid på upp till två år och kan kopplas till upp till tre enheter via Bluetooth. Priset kommer ligga på motsvarande 70 dollar. Känner man sig tillfredsställd på tangentbordsfronten men vill ha en numpad, så kommer man kunna lägga vantarna på en sådan för 25 dollar. Sist men inte minst har vi en liten tjusig Microsoft-märkt mus vid namn Bluetooth Ergonomic Mouse. Den trådlösa musen kommer i USA kosta 50 dollar och erbjuda en lätt upplevelse som enligt Microsoft ska hålla länge. Extra trevligt är tumstödet på vänstra sidan, vilket alltid är härligt att ha på en mus. Samtliga prylar lär dyka upp på Microsofts hemsida samt i välsorterade elektronikbutiker inom kort. Tumnagel
40.6°
+
0

Crossplay kommer till Apex Legends nästa vecka
Och nytt event drar igång i samma veva

I somras blev det känt att Apex Legends kommer få crossplay-stöd under hösten och nu har vi fått reda på när systemet kommer börja testas. 6 oktober kommer crossplay börja betatestas och detta betyder att spelare på PS4, Xbox One och PC kommer kunna lira tillsammans. Crossplay kommer aktiveras automatiskt, men det kommer finnas möjlighet att stänga av det om man vill. Tumnagel
37.4°
+
0

BMW presenterar X2 M Mesh Edition
Fräsar till din bil lite

M Mesh Edition är namnet på en ny specialversion av BMW X2 och så här ser den ut. Paketet erbjuds till X2 sDrive28i och X2 xDrive28i och här har man blandat in en del från M Sport X samtidigt som M Sport Exterior, Shadowline och Extended Shadowline-paketen är standard. Man kan välja mellan fem olika lackalternativ - Alpine White, Brooklyn Grey Metallic, Phytonic Blue Metallic, Black Sapphire Metallic och Sunset Orange Metallic. Till detta får man svarta och orange dekaler som får bilen att se lite fräsigare ut - eller som en sneaker. Vidare får bilen unika 19- eller 20-tumsfälgar som även dessa har svarta och orange detaljer. Insidan får bland annat M Sport-stolar i läder med kontrasterande sömmar. M Mesh Edition-kostar 3550 dollar extra. Tumnagel
37.7°
+
0

Marshall släpper ny version av sina Major-hörlurar
Major IV utlovar 80 timmars batteritid och har stöd för trådlös laddning

Marshall har släppt en ny version av sina klassiska Major-hörlurar och dessa utlovar en batteritid på upp till 80 timmar. Marshall Major IV har dessutom fått stöd för den trådlösa laddnings-standarden Qi. Det innebär bland annat att man skulle kunna ladda hörlurarna via mobiltelefoner som stödjer omvänd laddning, det vill säga mobiltelefoner som går att använda som powerbanks med stöd för trådlös laddning. Marshall uppger även att den fjärde generationen av Major-hörlurarna ska vara bekvämare att använda tack vare att öronmuffarna blivit mjukare. Marshall Major IV går att förbeställa nu och kostar 1500 kronor. Leveranserna drar igång 14 oktober. Den trådlösa laddningsplattan som syns på bilden nedan inkluderas inte. Tumnagel
37.5°
+
0

Grönlands is smälter snabbare än vad den gjort på 12.000 år
Kan vara helt borta om 1000 år

Forskare skriver i en nyligen publicerad forskningsrapport i Nature att Grönlands istäcke nu smälter snabbare än vad det har gjort de senaste 12.000 åren. Baserat på sina undersökningar tror forskarna att avsmältningen från Grönland kan leda till att världens havsnivåer höjs med mellan 2 - 10 centimeter till nästa århundrade om isen på Grönland fortsätter att smälta i den nuvarande takten. Mätningarna visar att Grönlands istäcke krympte mellan 10.000 - 7000 år sedan för att därefter börja växa sig större igen. På grund av den globala uppvärmingen har istäcket på Grönland återigen börjar krympa och skulle avsmältningen fortsätta i den här takten tror forskarna att all is på Grönland kan ha försvunnit om 1000 år. Andy Aschwanden, från Geophysical Institute på University of Alaska Fairbanks, säger i en kommentar till den senaste studien av det grönländska istäcket: "We are increasingly certain that we are about to experience unprecedented rates of ice loss from Greenland, unless greenhouse gas emissions are substantially reduced." Tumnagel
27.5°
+
0

Audi har startat rejset för att komma ikapp Tesla
Herbert Diess pratar om Artemis-projektet

Herbert Diess som är vd för Volkswagen och ordförande i Volkswagen Group pratade nyligen på det årliga mötet om Audis framtid. Där tog han bland annat upp Artemis-projektet och att Audi nu har startat rejset för att komma ikapp Tesla. Artemis handlar om en fullt autonom bil som ska komma 2024 och troligtvis handlar det om en vidareutveckling av konceptet Aicon som vi först såg 2017. Audis Car.Software.Org-gäng har fått i uppdrag att utveckla helt ny mjukvara till bilen och denna skulle kunna delas med övriga i Volkswagen-familjen i framtiden. En första titt på vad man skapat ska visas någon gång nästa år. Bilen kommer att bli den första att köra det helt nya operativsystemet VW.OS. Modellen e-tron GT är fortfarande på gång och målet är att produktionen av den ska dra igång senare i år. Q4 e-tron och Q4 Sportback e-tron är också helt eldrivna modeller som kommer nästa år. Tumnagel
45.2°
+
0

Spelmedier tycker till om singleplayer i Star Wars: Squadrons
EA verkar ha levererat ett bra Star Wars-spel igen!

I morgon är det dags att kasta oss in i diverse farkoster från Star Wars-universumet och skjuta på varandra. Star Wars: Squadrons kommer nämligen släppas då, men redan nu får vi reda på hur singleplayerkampanjen är. Enligt recensionerna verkar kampanjen vara en fröjd att lira igenom, speciellt om man är Star Wars-fan och har tillgång till VR-headset. Åsikter om multiplayer kommer senare då servrarna inte riktigt är allt för välbefolkade såhär innan spelet släppts. IGN:s åsikter har ni ovan och åsikter samt gameplay från bland annat Gamespot och Tested har ni nedan. Star Wars: Squadrons släpps i morgon till PC, PS4 och Xbox One. Spelare på PC och PS4 kommer kunna avnjuta spelet i VR, vilket enligt gameplayvideorna nedan ser riktigt flådigt ut. Tumnagel
39.9°
+
0

Betala P-appen har kommit i ny version
Men verkar strula på Android

I Stockholm så har staden en app för parkering som heter Betala P och den har varit katastrof rätt länge. Förra sommaren bytte man betalningssystem och när vi undersökte saken här på Feber så visade det sig att man låg mellan leverantörer och att en helt ny app var på gång. Nu är den äntligen här och den är på både vackrare och härligare det lilla jag har testat. Man kan betala med kort men också med Swish vilket är smidigare. Utrullningen har däremot gått så där, i alla fall på Android. Där funkar det inte alls just nu, men som tur är finns det en webbversion av appen som man kan använda. Nya Betala P bygger på en app som heter Flowbird. Tumnagel
36.8°
+
0

Trailern för Borat Subsequent Moviefilm är här!
Very nice!

Tidigare idag släpptes en teaser för Borat 2 samt information om att en ordentlig trailer skulle släppas under morgondagen. Undertecknad missade helt det här med tidszoner och att i morgon också kan betyda senare idag. Detta är helt skitsamma då vi är svinglada att få se den ordentliga trailern för Borat 2, eller Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan som filmens fulla titel lyder. Borat Subsequent Moviefilm släpps 23 oktober på Prime Video. Tumnagel
51.1°
+
0

Windows på ARM-datorer kan snart köra x64-appar
Microsoft fixar emulator för det

Microsoft har meddelat att man håller på att utveckla emulatorstöd för x64-appar till Window-datorer som kör ARM-processorer, till exempel Microsofts egna Surface Pro X. Det innebär att ARM-datorer med Windows framöver kommer att kunna köra alla Windows-program vilket idag inte är fallet. Dagens ARM-datorer med Windows kan bara köra 32- och 64-appar som utvecklats specifikt för ARM-processorer samt 32-bitars x86-appar. En majoritet av dagens Windows-program, bland annat apparna i Adobes Creative Suite, är idag dock 64-bitars x86-appar vilket gör att dessa fram tills nu inte kunnat köras på ARM-datorer med Windows. I ett blogginlägg skriver Microsoft: "We will also expand support for running x64 apps, with x64 emulation starting to roll out to the Windows Insider Program in November. Because developers asked, Visual Studio code has also been updated and optimized for Windows 10 on ARM. For organizations, we’re committed to helping them ensure their apps work with Windows 10 and Microsoft 365 Apps on ARM64 devices with App Assure. We are working closely with Acer, HP, Lenovo, Samsung and Surface to bring these Windows 10 on ARM innovations and products to our shared customers." Tumnagel
41.7°
+
0

Tillverkningen av Volvo XC40 Recharge drar igång
Snart ska elbilen ut till folket

För ett år sedan visade Volvo upp sin första riktiga elbil - XC40 Recharge. Nu är det dags att dra igång produktionen i fabriken i Gent. Alla bilar som byggs det här kalenderåret är redan sålda och de första kunderna ska få sina exemplar i slutet av året. Bilen kostar 699.000 kronor och för den slanten får du en liten SUV som tar sig 40 mil på en laddning. Elmotorn ger 408 hästar och man kan snabbladda batteriet till 80 procent på 40 minuter. Målet Volvo Cars har är att minska sitt koldioxidavtryck med 40 procent till 2025. Det året förväntar man sig även att hälften av företagets globala försäljning är helt elektriska bilar och resten hybrider. Tumnagel
42.4°
+
0

Ny AMG-barnvagn från Mercedes
Klart bebin ska åka flott

För två år sedan slog Mercedes sina kloka huvuden ihop med barnvagnstillverkaren Hartan. Nu har det blivit dags att visa upp en ny omgång med vagnar och denna gång är det såna som matchar din AMG-bil. Mest tydligt blir detta färgerna och på vagnarnas fälgar som ser ut som ett par AMG-diton. I övrigt har vagnarna allt man kan tänkas behöva för att barnet ska få en trevlig åktur. När man har rullat klart ska den som vi kan se få plats även i bilar med lite slankare former. Som väntat finns det mängder med tillbehör och utrustning till vagnen, precis som det finns till bilar idag. Vad man får betala framgår dock inte. Tumnagel
76kg
+

Arket presenterar en klassisk pennyloafer-sko
Ett samarbete med Morjas

Idag presenterar Arket och Morjas en klassisk pennyloafer-sko som man tagit fram tillsammans. Skon blir till i regionen Almansa i Spanien och varje par är tillverkade i 128 steg. Svart läder är det man har att välja på. Ett par kostar 2250 kronor och du hittar skorna på länken nedan. Tumnagel
79kg
+

Drunknade nästan med kajaken
Började surfa istället

För tio år sedan drunknade nästan Elli Thor under ett vattenfall med sin kajak. Han slutade då paddla men hittade istället surfbrädan. I samma veva föddes hans dotter Unnur och han fick ett nytt sätt att se på livet. I den här dokumentären får vi reda på mer och ännu en gång en titt på Islands otroliga landskap. Tumnagel
87kg
+

Weird Al gör låt om President-debatten
We're All Doomed

Den skojfriske herren Alfred Matthew "Weird Al" Yankovic har snickrat ihop den här låten om president-debatten som var nyligen. Tumnagel
117kg
+

Husesyn med Will Smith i Fresh Prince-huset
Fresh!

Nyligen skrev vi att man kunde bo i Fresh Prince i Bel Air-huset via Airbnb. Här får vi oss en liten rundtur i huset av Will Smith i egen hög person. Bonusklipp nedan. Tumnagel
84kg
+

Jacob byggde ett litet hemmakontor
Fick en vecka på sig

Jacob Harrell är producent på YouTube-kanalen Great Big Story som vi kört många klipp från tidigare. Här ser vi när han bygger ett litet hemmakontor och målet var att göra det på en vecka. Tyvärr ska kanalen läggas ner så istället för att få sig ett kontor att jobba från fick Jacob en låda att söka jobb från. Tumnagel
85kg
+

Den ultimata BBQ-såsen
Kock hos Gordon Ramsay visar

Ben Orpwood är kock på restaurangen Lucky Cat by Gordon Ramsay. Här visar han hur du vispar ihop den ultimata BBQ-såsen till revben, kyckling eller biff. Tumnagel
83kg
+

Därför älskar alla lövblåsare
Everybody lövs it!

Det finns inget härligare ljud än en lövblåsare som med full kraft försöker blåsa bort tre stackars oskyldiga löv på marken. Helst vill man att ljudet ska tränga in i ens öron väldigt tidigt på morgonen så att dagen börjar på allra bästa sätt. Denna härliga uppfinning borde finnas utanför varje persons fönster dagligen så att alla kan få ta del av upplevelsen. Bonusklipp nedan. Tumnagel
83kg
+

Jul på Liseberg ställs in
Inget kul utan jul

2020 är officiellt inställt innan året ens är över. Nu meddelar Liseberg att det inte blir något Jul på Liseberg i år och det är ju förstås väldigt tråkigt. Att knata runt där bland alla upptända träd och dricka varm choklad är något speciellt. Men det sätter alltså coronan stopp för i år. Andreas Andersen som är vd på Liseberg säger följande: "Vi hade behövt besked om att undantas från för ordningslagens förordning redan nu för att hinna iordningställa parken till en julöppning. När utredningen om undantag dröjer ytterligare ser vi inte längre någon möjlighet att genomföra julsäsongen." Har man bokat julbord på nöjesparkens restauranger påverkas man dock inte av detta beslut. Tumnagel
60kg
+

Sex månader i en övergiven spökstad
Ensam

Cerro Gordo är en gammal övergiven gruvstad som inte känns så rolig att hänga i. Det spökar säkert här också. Så därför bestämde sig en snubbe för att bo där i ett halvår. Helt ensam. Här får vi se hur det såg ut. Tumnagel
97kg
+

Trailer för dokumentär om Billie Eilish
The World's A Little Blurry

I februari nästa år kommer dokumentärfilmen Billie Eilish: The World’s A Little Blurry att gå på bio och AppleTV+. I den får vi lära känna Billie bättre och vad som har gjort att hon är den hon är idag. Tumnagel
70kg
+

Tut i luren! Idag är det kaffets dag!