Nu kommer annonser som visas när du pausar tv-program
Det låter ju lite irriterande

Foto: Pixabay
The Drum rapporterar att det amerikanska media och internet-företaget AT&T har utvecklat ett system som kan visa annonser för tv-tittare som pausar det som för tillfället sänds på tv:n.
Systemet är utvecklat av AT&T:s dotterföretag Xandr och kommer att aktivera annonsvisning 30 sekunder efter det att användaren har pausat det som visas på tv:n. Initialt kommer AT&T att börja köra "paus-annonser" på sina båda tv-tjänster AT&T TV Now och Directtv.
AT&T äger även HBO:s kommande streamingtjänst HBO Max men huruvida det även kommer att köras paus-annonser där är än så länge oklart.
Studio Ghibli-filmer kommer till HBO Max
Totoro!

HBO köper Big Bang Theory
Sägs betala en miljard dollar för det

HBO Max köper rättigheterna till South Park
Betalar runt 5 miljarder kronor för detta

WarnerMedia drar igång HBO Max
Kommer att göra Netflix utbud mindre
