8 i dag 33 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
The Interview vinner pris för bästa PR-kampanj Värdig vinnare!
Bild till artikel

I Fredags hölls det den årliga PR-galan i Los Angeles. Vinnaren av det prestigefyllda priset för bästa PR-kampanj blev inga mindre än Kim Jong-un och hackarna the Guardians of Peace, för sina PR-insatser kring The Interview. Självklart utnämndes inte dem till självaste priset, men de förtjänar varenda applåd och all ära. Hade det inte varit för dem så hade The interview gått obemärkt förbi. Bianca Asnaran som fick ta emot trofén borde överväga att posta den till Nordkorea kanske?

Skämt åsido. Trots tumultet kring The Interview lyckades Sonys PR-gäng få ut filmen så vi kunde se den, de fick vända helt från sina ursprungliga planer och planera om det mesta kan jag tänka mig. Måste ha varit svårt med hoten, tumultet kring hackningen och allt däremellan. De är en helt klar värdiga vinnare.

mashable.com Film & TV, Övrigt, the interview, pris, pr, sydkorea, vinnare
The Interview drog in 17,8 miljoner dollar i julhelgen Större delen från onlineförsäljning The Interview är årets mest omtalade film och Sony Pictures beslut om att börja sälja filmen online samtidigt som den hade premiär på runt 300 fristående biografer i USA verkar ha varit lyckat av försäljningssiffrorna att döma. Enligt Gizmodo så såldes The Inteview online på YouTube, Google Play, Xbox, Playstation, iTunes samt Sony Pictures egna sajt för totalt 15 miljoner dollar i julhelgen vilket kan jämföras med de 2,8 miljoner dollar filmen spelade in på biograferna. Det uppskattas att The Interview ska ha kostat 43-44 miljoner dollar att spela in. Filmen har även laddats ner olovligt utav flera hundratusen människor då den tyvärr bara gick att köpa eller hyra i USA och Kanada. Jag antar att Sonys distributionsavtal med andra länder omöjliggjorde att den släpptes online över hela världen men förhoppningsvis kanske vi kan se filmer som släpps online direkt över hela världen i framtiden. För det verkar ju helt klart fungera. Tumnagel
52.2°
0
Aktivister vill släppa The Interview över Nordkorea med hjälp av ballonger Planerar att skicka 100.000 DVD:er norrut Sydkoreanska aktivister har uppgett att de vill släppa en DVD-utgåva av den kontroversiella filmen "The Interview" över grannlandet Nordkorea med hjälp av ballonger. Man uppges vilja släppa cirka 100.000 kopior av filmen på andra sidan gränsen. Det är dock oklart hur framgångsrikt ett sådant här projekt skulle bli då få nordkoreaner har tillgång till DVD-spelare och ännu färre har en dator. Att nordkoreaner som skulle bli påkomna med att titta på filmen antagligen skulle bestraffas mycket hårt är antagligen ännu en anledning till varför många ställer sig rätt tveksamma till det här initiativet. Sydkoreanska aktivister har flera gånger tidigare använt sig av ballonger för att släppa propagandamaterial över grannlandet i norr, något som givetvis har retat upp regimen i Nordkoreas huvudstad Pyongyang väldigt mycket. Tumnagel
61.3°
0
Trailer för The Interview Om Kim Jong-Un fått regissera filmen Vi har alla följt spektaklet av The Interview, många har även sett själva filmen. Det vi fått veta är att den inte är speciellt smickrande när det gäller situationen i Nordkorea eller hur de visar upp Kim Jong-Un. Hade däremot Kim Jong-Un fått regissera den så hade det sett väldigt annorlunda ut, den hade satt honom och landet i en betydligt mer smickrande position än originalet. Varning för spoilers! Tumnagel
49.3°
0
Gamlingar reagerar på The Interview Verkar uppskattad I det här avsnittet av "Elders reacts" får seniorerna kolla in den omtalade filmen "The Interview" och kommentera den. Det verka som om de flesta verkar uppskatta den hyfsat. Tumnagel
36.3°
0
59.1° 0 Fenjima Manrique Fenjima Manrique
sön. 22 feb 2015, 09:00
The Interview vinner pris för bästa PR-kampanj Värdig vinnare!
59.1°
0