Hövding dubblar omsättningen
Men hjälmföretaget går fortsatt back

Det svenska cykelhjälmsföretaget Hövding har presenterat resultatet för årets andra kvartal och man har under kvartalet mer än fördubblat omsättningen jämfört med samma kvartal förra året.
Omsättningen för kvartal två landade på 25,2 miljoner kronor medan förlusten slutade på minus tolv miljoner kronor. Under kvartalet sålde företaget 17.000 stycken av sina uppblåsbara cykelhjälmar vilket innebär att man totalt nu har sålt cirka 100.000 hjälmar sedan man drog igång verksamheten 2012.
Marknaden verkar ha varit nöjd med Hövdings kvartalsresultat och aktien steg med hela tio procent när handeln startade idag. Hövding har som mål att omsätta 250 miljoner kronor år 2020.
Rutger Hauer-bonus nedan.

Uppblåsbara cykelhjälmar skyddar betydligt bättre än traditionella
Svenska Hövdings hjälmar får bra betyg i amerikanskt test

Cykelhjälmen Hövding tar in nytt kapital
Gör en nyemission om 42 miljoner kronor

Använd bara Hövdings cykelhjälmar i anslutning till cykeln
Annars kan de balla ur
