Netflix på Twitter tokade till det under Super Bowl
Djur > sport
Det kanske kommer som en chock för er, men undertecknad är varken allt för insatt i sport eller är intresserad av det. Och det verkar inte som att jag är ensam. Nattens Super Bowl sågs av praktiskt taget hela USA, inklusive gänget som styr Netflix på Twitter, och någon ensam individ fick kontrollera Netflix på Twitter. Det hela började med en liten djurgif från den nya serien Our Planet, som för övrigt har premiär på Netflix 5 april, och djurgiferna fortsatte rulla under kvällen.
everyone who normally helps run this page is busy watching the sports and they told me to "handle it" soooo I'm just gonna post animal GIFs from #OurPlanet all night pic.twitter.com/asrZbB9T0F
— Netflix US (@netflix) February 3, 2019
*hears cheering*
— Netflix US (@netflix) February 4, 2019
oh, did someone finally score? pic.twitter.com/AvvoB4fgWV
I think we can all agree this is the night's real MVP pic.twitter.com/qB09Eb2Qrc
— Netflix US (@netflix) February 4, 2019
Allt var dock bara inte trams. Netflix levererade även lite statistik från Super Bowl-söndagen. Mer specifikt dippade antalet Netflix-tittare med 32 procent under Super Bowl-matchen, jämfört med en vanlig söndag, vilket praktiskt taget är som våra Mello-siffror.
Troligtvis var det hela bara ploj och det var exakt samma individ som kontrollerar Twitter-kontot som vanligt och gänget utnyttjade situationen för att få lite retweets och likes från anti-sportare. Verkligheten är ofta en besvikelse. Det var ett gäng riktigt bra djurgifar dock, så jag klagar inte.