SL lägger in chattfunktion i sin app
Så att resenärer kan chatta med deras trygghetscentral

Snart kommer lokaltrafiken i Stockholm att uppdatera sin app och i den uppdaterade versionen av appen har SL nu lagt in en chatt-funktion med vilken resenärer snabbt kan komma i kontakt med personal på SL.
Tanken bakom chatt-funktionen är att resenärer snabbt ska kunna komma i kontakt med väktare eller annan personal på SL:s trygghetscentral om resenärer till exempel skulle känna sig otrygga när de är ute och åker kollektivtrafik. Funktionen kan även användas om resenären vill rapportera om andra problem i kollektivtrafiken. Trafikregionrådet Kristoffer Tamsons (M) säger om den nya funktionen:
"Det innebär ju ytterligare en kanal att komma i kontakt med SL-trafikens trygghetsarbete, kanske i situationer när man inte vågar plocka fram mobiltelefonen och prata. Om det går ombord ett gäng eller så som gör att man känner sig otrygg."
SL:s trygghetscentral är bemannad dygnet runt och kan i sin tur ta kontakt med ordningsvakter, poliser, SOS alarm och räddningstjänst. Chattfunktionen i SL:s app kommer att lanseras 2 september när den uppdaterade versionen av appen släpps.