m

Skullcandy presenterar Hesh ANC och Hesh Evo
Funktionsspäckade lurar till lågt pris

Skullcandy har nu presenterat lite nytt på hörlursfronten och den här gången är det Hesh-serien som får lite tillskott. De nya enheterna går under namnet Hesh ANC och Hesh Evo och det handlar om lite finjusteringar sedan föregående generation Hesh. Hesh ANC är utrustade med aktiv brusreducering samt ambient mode om du behöver höra din omgivning. Batteritiden ligger på 22 timmar och behöver du ladda lurarna snabb får du upp till 3 timmars batteritid på 10 minuters laddning. Hesh ANC kommer även utrustade med Tile, så om du skulle tappa bort lurarna kan du enkelt hitta dem igen via Tile-appen. Hesh Evo är mer eller mindre den senaste versionen av Hesh och det har till stor del skett lite finputsningar. Lurarna kommer med en batteritid på 36 timmar och kan snabbladdas, vilket ger dig 3 timmars lyssningstid på bara 10 minuters laddning. Även Evo har Tile-stöd. Båda Hesh-modellerna kommer med en snarlik design som tidigare generationer och har ett hölje av plast runtom kåporna samt den metallförsedda bågen. På baksidan av den högra kåpan hittar vi knappar som låter dig kontrollera media och svara på samtal och båda versionerna går att ladda med USB-C-kabel. Skullcandy Hesh ANC och Hesh Evo är tillgängliga att beställa via Skullcandys hemsida från och med idag och priset ligger på 1299 kronor för Hesh ANC och Evo kostar 999 kronor. Tumnagel
37.0°
+
André Stray
0

Alpha presenterar upptuffad Ace
Den här heter Jax

Precis innan jul skrev vi om Alpha Motor Corporation och deras stencoola retrostylade elbil Ace. Det vi ser här är dess lite mer ruggade syskon Jax som baseras på samma modell. Jax (som står för Junior All-terrain Crossover) har istället högre markfrigång, rejäla skärmbreddare, biffiga hjul, extraljus, frontbåge och en korg på taket. Den kommer både som fram- och fyrhjulsdriven, får dra upp till 839 kilo och gör 0-100 km/h på 6,6 sekunder. Måtten är 4,56 meter i längd, 1,93 meter i bredd och 1,63 meter i höjd. Batteripacket är på 75 kWh vilket ska ge en räckvidd på 40 mil. Prislappen för Jax börjar på 38.000 dollar och sträcker sig upp till 48.000 dollar. Vanliga Ace kostar från 32.000 dollar. Video nummer två nedan visar en prestandaversion av Ace. Den ska ha dubbla motorer och klara 0-100 km/h på 4,6 sekunder. Räckvidden ska ligga på runt 35 mil. Priset för denna är inte annonserat än. Det återstår att se om det blir några bilar från den här startupen men det vore väl lite kul? Grejerna ser ju minst sagt fräna ut. Tumnagel
50.9°
+
Bobby Green
0

Nya Jeep Wrangler med gammalt utseende
Retrotufft!

Ted Wentz Jr. är grundare av företaget Quadratec som säljer Jeep-delar och som i år fyller 30 år. Han älskar verkligen första generationen av Jeep Wrangler (YJ) som såldes mellan 1986 och 1995. För att fira sitt företag och sin älskade Jeep har han skapat YJL Sahara som är den senaste generationen Wrangler (JL) mixad med den gamla. Det som sticker ut mest är de rektangulära strålkastarna, hjulen och lacken som heter Khaki Metallic. Förutom detta har bilen fått andra klassiskt designade bakljus, skyddsbåge där bak, skärmbreddare, sidosteg och så har man även flyttat tanklocket till under regplåten bak. Rätt frän om ni frågar mig, vad tycker ni? Tumnagel
49.5°
+
Bobby Green
0

Suzuki smygvisar nya Hayabusa
Avtäcks den 5 februari

1999 lanserade Suzuki den nya modellen Hayabusa. Namnet betyder jaktfalk och det som gjorde hojen speciell var att den var den första serietillverkade som toppade över 300 km/h. Första generationen såldes mellan 1999 och 2007 och nu är det snart dags för en tredje generation att göra entré. Den 5 februari åker täcket av och inför detta har Suzuki släppt följande smygtitt. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0
2020

AirPods Max övertygar rejält
Men är helt klart en lyxpryl

TL;DR AirPods Max är rejält imponerande både i bygge, ljudkvalitet, brusreducering och handhavande. Kör du Apples ekosystem är de helt enkelt det bästa valet bland overears, om du kan leva med tyngden. Men de är väldigt dyra och du behöver nog ändå ett par vanliga AirPods, så AirPods Max är inte för alla eller för alla situationer. Helt enkelt en lyxartikel med en prislapp på 6695 kronor. Ryktet om AirPods Max (eller Studio som de hette i ryktena) pågick ett tag men så förra tisdagen var det äntligen dags för lansering. Att de skulle komma innan jul ryktades det också om men Apple har släppt så mycket saker i höst att det nästan kändes lite orimligt med fler släpp, men där var de. Nackdelen när man läser rykten är att man inte blir så överraskad, så formen var inte någon överraskning. Mer om den sen. Vad som var lite överraskande var dock att det inte fanns så mycket smarta funktioner som vi hade hoppats på, som att lurarna skulle veta vad som var L och R och att man inte skulle behöva sätta på dem rätt. Tumnagel
39.6°
+
Roger Åberg
0

Vi svarar på era frågor om AirPods Max!
Och testar mikrofonen!

Nu har vi lekt med AirPod Max i ett drygt dygn och börjar kunna svara på era frågor. Så här kommer svaren, eller försök till svar, på några av de frågor som ni ställde i vår unboxingartikel. Svaren finns i kortare textform här nere och med lite längre utläggning där uppe. Missa inte test av mikrofonerna på AirPods Max, Bose NC 700 och Sony WH-1000XM4! strmnzro har en hel hög med frågor. Först undrar han vad vi tycker om lightningkontakten jämfört med USB-C som konkurrenterna har. Svaret är helt enkelt att USB-C hade varit bättre men att det är ok med lightning eftersom köparna till stor del är iPhone-ägare. Om man har hoppat över till trådlös laddning så måste man ändå ha en sladd med sig även med USB-C. Sen undrar han om det är risk för att kåporna slår i varandra och repas när de viks. Ja, de kommer att slå i varandra men vi tror inte att de kommer att repas i första taget. strmnzro undrar om det skapas tryck ovanför öronen då kåporna pivoterar där istället för en central axel och det är inget vi känner av. Han undrar även om det får plats en laddsladd i fodralet och om fodralet skyddar bra. Laddsladd får inte plats och det hade väl varit att ta i att säga att fodralet skyddar bra. Det skyddar, men inte så bra. Tumnagel
41.5°
+
Roger Åberg
0

Vi packar upp AirPods Max!
Apples nya superlurar

Efter mycket snack och rykten presenterade Apple sina fetare AirPods Max och nu har de landat på kontoret! Har ni en hög med bilder och en liten unboxingfilm. Första intrycket är att det här är ett fantastiskt bygge, mycket bättre än de närmsta konkurrenterna från Bose och Sony. Alla delar är helt enkelt mycket bättre, från kvalitet på kuddar och material i kåpor. De är tyngre än konkurrenterna men när de är på huvudet känns inte den skillnaden speciellt mycket eller knappt alls. Det speciella tyget som ligger på toppen av huvudet gör att det inte känns som någon speciell tyngd. Själva puffarna är också väldigt "lätta" och luftiga och det känns spontant som att man kommer att kunna ha dessa på sig under väldigt lång tid. De känns kanske inte lika lyxiga som läderkuddar med memoryfoam, men jag tycker att det här valet är bättre eftersom det inte blir så varmt och instängt. De två kontrollerna som sitter på ovansidan av höger kåpa är också spontant väldigt trevliga. Knappen som styr brusreducering / transparens är extremt lätt att hitta eftersom den sitter vid bågen och är tydligt upphöjd. Den lilla runda kontrollen som har hämtat inspiration från Apple Watch är också lysande, den är lika lätt att hitta och man styr volymen antingen exakt eller snabbt på ett bra sätt. Det är alltså väldigt lätt att justera ner volymen en liten smula eller snabbt sänka från 80 till 20 procent. Nu ska vi lyssna rejält på dessa och så klart jämföra dem mot konkurrentera. Har ni några frågor? Ställ dem bland kommentarerna så svarar vi! Tumnagel
37.4°
+
Roger Åberg
0

Apple presenterar AirPods Max
Overearlurar som kostar 6695 kronor

Apple presenterade idag sina första over-ear-hörlurar. De heter AirPods Max och kommer att släppa i de fem färgerna rymdgrått, vitt, blått, grönt och rosa. Det handlar om ett par hörlurar som förutom att innesluta användarens öron även för försedda med adaptiv eq, adaptiv brusreducering, transparent läge och spatial audio, eller rymligt ljud som Apple kallar det på svenska. Batteritiden uppges ligga på 20 timmar med brusreducering och spatial audio aktiverat. Formen är en rätt tunn båge med ett bandet som ligger på huvudet med hjälp av ett tygliknande material i mitten, som Apple påstår ska distribuera vikten av lurarna jämnt över huvudet. På höger lur hittar vi en knapp och en liten detalj som har flyttats över från Apple Watch, nämligen en digital krona. Men dessa ska man kunna styra volymen, starta och stoppa musiken, byta spår, svara i telefon och prata med Siri. Ljudet levereras av element på 40 millimeter som är designade av Apple. De ska så klart bli intressanta att lyssna på med tanke på prisklassen. Motorn har dubbla så kallade neodymringmagneter och den adaptiva eqn ska göra att ljudet anpassas i realtid efter kuddarnas passform. I varje lur sitter ett H1-chip som är designat för att ordna bland annat den där adaptiva eqn och ska ha tio "ljudkärnor" som levererar nio miljarder beräkningar per sekund. H1-chipet tar även hand om den aktiva brusreduceringen och transparensfunktionen. Lurarna har även rumsligt ljus som sagt, något som vi tidigare har hittat i AirPods Pro. Det är en cool funktion som tyvärr inte har så brett stöd ännu. Apple AirPods Max levereras med fodralet "Smart Case" samt en USB-C-till-Lightning-kabel för att ladda upp hörlurarna. Hörlurarna går att beställa nu för 6695 kronor och leveranserna drar igång 15 december. Här nedanför hittas fler bilder på hörlurarna samt det tillhörande fodralet. Uppdatering Här kommer lite ytterligare information om lurarna. - De har som sagt adaptiv eq, men ingen manuell sådan. - Lurarna känner av när de är i fodralet och sätts då i ett läge med ultralåg strömförbrukning. - Det går att ladda lurarna när de är i fodralet. - Man kan lyssna via sladd. Sladd köpes separat. - Fodralet följer dock med och är i samma färg som lurarna. - Lurarna har nio mikrofoner totalt varav tre används för att lyssna på din röst och åtta används för brusreducering på olika sätt, en används bland annat för att ta bort vindbrus. - Kuddarna går att ta bort, de sitter med magneter, och går att göra rent. Tumnagel
38.1°
+
Wille Wilhelmsson Roger Åberg
0

Det här är nya Ducati Monster
Ny men behåller arvet

Sedan 1993 har Ducati tillverkat Monster och nu presenteras nästa generation. Den här har uppdaterats på alla fronter med ny design, ny motor och lägre vikt än tidigare. Samtidigt lovar tillverkaren att Monster-karaktären ska vara där precis som förr. Den främre ramen som är i aluminium sitter fast i motorn och den väger bara tre kilo. Den tidigare fackverksramen vägde 4,5 kilo. Den var i mina ögon dock snyggare och det som fick Monster att se lite speciell ut. Totalt har cykeln bantat 18 kilo jämfört med Monster 821. Den bakre ramen, svingen och fälgarna bidrar tillsammans med en viktsänkning på 5,2 kilo. Torrvikten för hojen anges till 166 kilo. Motorn är en Testastretta på 937 kubik och den ger 111 hästar vid 9250 varv och 94 newtonmeter i vrid vid 6500 varv. Den har quickshift-växellåda som gör att du kan växla utan att använda kopplingen. Vidare får hojen traction control, wheelie control, launch control och självklart även ABS-bromsar. Till Sverige kommer nyheten i slutet av mars nästa år och på prislappen står det då 123.900 kronor. Läs allt om den på länken nedan. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0

Immortals Fenyx Rising: Basic-version av Breath of the Wild
Vi har lirat Ubisofts charmiga äventyrsspel

TL;DR: Immortals: Fenyx Rising når inte samma kvalitetsnivå som Breath of the Wild, men erbjuder ändå ett underhållande äventyr med kilovis med genomtänkta och kluriga pussel. Ubisoft har den senaste tiden varit riktigt duktiga på att leverera ordentliga äventyrsspel till olika typer av spelare. Vill man springa runt i ett semifuturistisk London och hacka allt och alla så kan man göra det i Watch Dogs: Legion. Vill man svinga yxor och erövra södra England, så är det fullt möjligt i Assassin’s Creed: Valhalla. Vill man ta del av ett färgsprakande actionäventyr, grotta ner sig i grekisk mytologi och lösa pussel av olika slag så kan man göra det i Immortals: Fenyx Rising. Vi har tillbringat en stor mängd timmar i det sistnämnda spelet och kort sagt visar spelet verkligen hur det skulle vara om Ubisoft gjorde Legend of Zelda: Breath of the Wild. Tumnagel
39.4°
+
André Stray
0

Vi har testat Turtle Beach Stealth 600 Gen 2
Ett fullt funktionellt headset, men du förtjänar bättre

Turtle Beach Stealth har varit företagets storsäljare sedan urminnes tider. Stealth har alltid varit lättillgängliga tack vare den relativt låga prislappen och erbjudit en helt acceptabel ljudupplevelse. Samma gäller med Gen 2-versionen, men efter att ha kört headsetet ett tag så kan vi säga att det finns bättre alternativ på marknaden. Tumnagel
36.6°
+
André Stray
0

Porsche visar upp koncept som aldrig blev verklighet
Bland annat gatversion av 919 Hybrid och eldriven skåpbil

Porsche har nu delat med sig av ett gäng konceptbilar som aldrig gått i produktion. Det handlar om en gatversion av racerbilen 919 Hybrid som Porsche tänkte skulle använda samma hybridiserade drivlina som originalet. En turboladdad V4:a på 2,0 liter parad med en elmotor. Bilen blev aldrig verklighet och det enda som faktiskt blev till är prototypen vi ser här. Sen har vi Vision Renndienst som är en eldriven hommage till den Folkabuss Porsche använde i racing-sammanhang för väldigt länge sedan. Den skapades 2018 men blev heller aldrig något som vidareutvecklades. Bland bilderna ser vi sedan Vision Spyder som är ett koncept där man hämtat inspiration från 550/1500 RS Spyder från 1954. Man tog fram en bil i skala 1:1 och gav den en väldigt speciell störtbåge. Sist men inte minst i samlingen man visar upp nu är Vision 920. Det här var en slags vidareutveckling av 919 och man tänkte att den skulle kunna fungera både på gatan och banan. Totalt skapade Porsche 15 stycken olika konceptfordon mellan 2005 och 2019 som alla varit hemlighållna fram tills nu när man släpper boken Porsche Unseen. Tumnagel
46.6°
+
Bobby Green
0

Lite tankar om Assassin's Creed Valhalla
Vi har lirat Ubisofts nya vikingasimulator

Vi håller för tillfället på att lira Assassinx27s Creed Valhalla för fulla muggar, men undertecknad känner sig inte helt bekväm med att leverera ett sista omdöme för spelet. Vi har dock tillbringat närmare 30 timmar i spelet, så lite åsikter kan vi i alla fall komma med. Och kort sagt känns det som att Valhalla kommer bli nästa stora långkörare. I alla fall tills Cyberpunk 2077 släpps. Tumnagel
41.7°
+
André Stray
0

Playstation 5 är next gen på riktigt
Vi har testat Sonys nya spelkonsol

TL;DR: Playstation 5 är en kraftfull konsol och Sony har gjort ett svinbra jobb med att demonstrera vad konsolen går för. Tumnagel
53.3°
+
André Stray
0

BMW lanserar sin första M-motorcykel
Det här är M 1000 RR

Bokstaven M är synonym med prestanda hos BMW och M 1000 RR är den första motorcykeln man sätter den på. Det här är alltså det värsta man har att erbjuda och skapelsen blir din för 370.000 kronor. För pengarna får du en tvåhjuling med en totalvikt på 192 kilo och en vattenkyld radfyra som ger 212 hästar och 113 newtonmeter i vrid vid 11.000 varv. För att framhjulet inte ska vara i luften hela tiden när man är ute och kör sitter det vingar i kolfiber på kåporna som ser till att pressa cykeln mot marken. Dessa gör även att man kan gå på gasen snabbare och även att man kan bromsa senare. De ska också se till att kurvtagningen blir stabilare. Hojen har fem stycken olika körlägen, dynamisk traction control och wheelie-funktion. Tekniken Shift Assistant Pro gör att du kan växla ner och upp utan att koppla. Det finns även Launch Control och Hill Start Control Pro som håller kvar hojen när det sluttar så att du slipper stå med bromsen intryckt. När M 1000 RR lanseras framgår tyvärr inte. Tumnagel
47.7°
+
Bobby Green
0

Steelseries presenterar Arctis 9
Kopplas både med bluetooth och dongle

Förra våren presenterade Steelseries sitt nya headset Arctis 9X som var avsett för användning med Xbox One med det smidiga systemet Xbox Wireless. Nu har Steelseries presenterat en lite mer "allmän" version av headsetet avsett för användning med massvis med olika enheter. Designmässigt är det mer eller mindre samma historia som tidigare. Arctis 9 har en tunn, men rigid, metallbåge som har skidgoggleband som trycker mot hjässan för att hålla fast lurarna och två ordentliga over ear-kåpor med luftig Airweave-textil på skummet. Tidigare versioner av Arctis med liknande design har varit riktigt bekväma att använda under längre perioder och vi hoppas att fallet kommer vara så även med Arctis 9. Arctis 9 går att koppla till flera olika enheter med antingen den medföljande USB-dongle eller via Bluetooth. Precis som andra enheter med både dongle och Bluetooth kan du spela upp ljud från två enheter samtidigt, vilket betyder att du kan köra röstchatt i Discord via telefonen och höra ljud från spelet samtidigt. Om man behöver justera ljudnivåerna för att höra ena delen mer än den andra så finns det ett reglage på vänstra kåpan som låter dig mixa ljudet från spelet och chatten. På högra kåpan finns ett liknande reglage för volym samt möjlighet att stänga av eller aktivera mikrofonen. Precis som tidigare är mikrofonen i den högra vänstra kåpan och kan dras ut vid behov. Headsetet är utrustat med två ordentliga 40mm-element, precis som Arctis 7, och batteritiden, oavsett om man kör Bluetooth eller dongle, ligger på 20 timmar. Tyvärr verkar Steelseries inte uppdaterat laddningsmöjligheterna och det är fortfarande laddning via Micro USB som gäller. Headsetet går att använda med PC, PS4, Nintendo Switch i dockat läge och vissa VR-headset med dongle och via bluetooth kan du använda PC, mobiltelefoner och vissa VR-headset. Steelseries Arctis 9 finns tillgängliga via Steelseries hemsida precis nu och priset ligger på 2199 kronor. Tumnagel
38.0°
+
André Stray
0

Crystal Dynamics visar upp Hawkeye i Marvel's Avengers
Inte den Hawkeye

Igår släpptes Marvelx27s Avengers för de som förbokat deluxe-versionen av spelet och för att fira det körde Crystal Dynamics en ny War Table-ström. Under strömmen fick vi en första titt på den första hjälten som kommer läggas till i spelet efter release och som känt är det Hawkeye som äntrar spelvärlden. Det är dock inte Clint Barton som vi kommer få kontrollera i spelet, utan Kate Bishop som tar sig an rollen som pilbågsmästaren. Precis som Bartons version är Bishop klädd i lila och är duktig med sin pilbåge. Bishop ska även ha ett gäng unika som urskiljer henne från sin manlige motsvarighet, som möjligheten att teleportera sig själv. Bishop kommer läggas till i spelet i oktober i samband med släppet av det nya storyuppdraget Taking AIM och i november kommer berättelsen fortsättas och då kommer även Barton-versionen av Hawkeye bli spelbar, vilket är trevligt om man finner sig obekväm med att spela som en kvinnlig karaktär. Hela War Table-strömmen hittar ni nedan och trailern med nya Hawkeye har ni ovan. Marvelx27s Avengers kommer släppas på fredag till PC, PS4 och Xbox One, men om ni vill lira nu så är det bara att köpa någon av deluxe-versionerna av spelet. Tumnagel
34.9°
+
André Stray
0

Nu är Torsus Terrastorm här
"World’s Most Capable 4×4 Minibus"

Om du behöver plats för många personer (upp till 20 stycken passagerare) och ska ut i terrängen och härja är det kanske en Torsus Terrastorm du ska ha. Det är en ombyggd och höjd Volkswagen Crafter som beskrivs som den mest kapabla fyrhjulsdrivna minibussen i världen. Behöver man inte frakta människor erbjuds den även som transportbil för den som behöver gods till väldigt avskilda platser och som ambulans som kan komma och rädda dig när du ätit ett dåligt bär i skogen. Prislappen börjar på 57.461 euro och som väntat går det att speca sin bil på väldigt många olika vis så priset kan utan problem ökas rejält. Terrastorm är utvecklad och tillverkas i Slovakien och erbjuds med en turbomatad dieselmaskin på 2,0 liter som kan ge antingen 140 eller 176 hästar. Vridet är 340 respektive 410 newtonmeter. Kraften skickas sedan vidare till alla fyra hjulen via antingen en sexpetad manuell låda eller en åttastegad automat. Bilen mäter sex meter på längden, två meter på bredden och 2,8 på höjden. Hjulbasen anges till 3,6 meter och markfrigången till 29 centimeter. Maximalt vaddjup är 82 centimeter. Chassiet har uppgraderats precis som fjädringen. Det sitter hasplåtar undertill som bland annat skyddar bränsletanken, diffen, motorn och växellådan. En rejäl frontbåge skyddar mot faror som exempelvis Bigfoot och det finns en vinsch som man kan använda om man behöver dra loss sig själv eller någon annan. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Geoff Keighley klämmer på DualSense-kontrollen
Verkar rätt trevlig

Det kommer dröja ett tag innan vi vanliga dödliga får lägga vantarna på Playstation 5 och den nya kontrollen DualSense. Heter man Geoff Keighley får man dock göra det redan nu. I samband med den pågående Summer Game Fest har Keighley fått lägga vantarna på kontrollen och berättar i en video om några av de nya funktionerna, hur den känns att använda samt får lira lite Astrox27s Playroom. Bland annat berättar Keighley om de nya trigger-knapparna som låter utvecklarna lägga till haptisk feedback som låter dig känna när till exempel strängen på en pilbåge spänns. Utöver det pratas det en hel del om den nya vibrationsmotorn och hur den låter dig känna skillnad på när karaktären går på sand eller snö. Tumnagel
40.4°
+
André Stray
0

Blod, vind och dueller i Ghost of Tsushima
Vi har spelat Sucker Punchs Kurasawa-hyllning

Vad får man om man kombinerar Sekiro med The Witcher 3 och sedan strör över en hel del inspiration från Kurosawa-filmer? Jo, ett riktigt bra, vackert och underhållande äventyrsspel som lyckas fånga känslan i att vara en samurai. Tumnagel
40.9°
+
André Stray
0

Torsus Terrastorm - ett fräsigare namn på Volkswagen Crafter
Specialbygge redo för tuffa äventyr

Det tjeckiska företaget Torsus har en ny modell på gång som de kallar för Terrastorm och här ser vi de första bilderna på den. Namnet antyder att det är något riktigt fräsigt på gång men i princip handlar det om en Volkswagen Crafter 4Motion som man piffat upp för att klara lite hårdare tag. Man beskriver resultatet med orden "the world’s most capable 4×4 minibus". Terrastorm ska släppas senare den här månaden och bygget har bland annat rejälare fjädring för att kunna klara av att ta sig till platser man annars inte hade kunnat nå med denna biltyp. I övrigt är den packad med smarta lösningar äventyrare skulle kunna tänkas behöva, en maffig frontbåge som ska stå pall för tuffa tag och ordentliga hjul för när asfalten tar slut. Man kommer att kunna speca sin bil på flera olika sätt beroende på vilka behov man har. Försäljningen ska dra igång under årets tredje kvartal. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Mercedes Safety Car kläs med regnbågsfärger
F1 lyfter frågan kring rasism och ojämlikheter

På söndag drar F1-cirkusen igång igen och temat är WeRaceAsOne. Det är ett initiativ framtaget efter alla utmaningar pandemin har gett oss samtidigt som man vill lyfta frågan kring rasism och ojämlikheter i sporten och världen över. Mercedes säkerhetsbilar som ligger i täten innan racen börjar har därför klätts med regnbågsfärger. Alla tävlande bilar kommer att ha dekoren och hashtaggen #WeRaceAsOne på sig men detta lär synas allra mest på säkerhetsbilarna. Hashtaggen #PurposeDriven handlar om FIA’s arbete för säkerhet, hållbarhet, jämlikhet mellan könen och diversifiering. Tumnagel
47.2°
+
Bobby Green
0

The Last of Us: Part 2 avslutar konsolgenerationen på topp
Vi har spelat Naughty Dogs nya mästerverk

TL;DR: Föga förvånande är The Last of Us: Part 2 bra. Riktigt bra. Det är bland de snyggaste spelen den här konsolgenerationen och Naughty Dogs arbete med detaljer höjer spelet till skyarna. Gör dig själv en tjänst och upplev det så fort du kan. Tumnagel
47.9°
+
André Stray
0

Lär dig lite mer om Porsche 911 Targa
Har hängt med i över 50 år nu

För två veckor sedan rullade Porsche ut nya 911 Targa. Just Targa är en ikon från tillverkaren som presenterades för första gången 1967. I det här korta klippet får vi lära oss lite historia om versionen med avtagbart tak och den klassiska bågen. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Företag fixar cab av din Tesla Model 3
Men vill du verkligen det?

Simone Giertz satte vinkelkapen i sin Tesla Model 3 och skapade en pickup. Men är det en cabriolet du vill ha istället och inte har verktygen kan Newport Convertible Engineering hjälpa dig med jobbet. De kapar helt enkelt av taket, monterar en störtbåge och hänger dit ett tygtak du kan fälla över sittbrunnen när vädret är trist. Men så vidare värst vackert blev det inte, eller vad tycker ni? Företaget tar 29.500 dollar för konverteringen, men då är cabtaket fortfarande manuellt. Vill du att det ska vara eldrivet får du lägga på ytterligare 10.000 dollar. Tumnagel
23.0°
+
Bobby Green
0

Nu är nya Porsche 911 Targa här
Den klassiska bågen är på plats

Porsche rullar nu ut nya 911 Targa och den erbjuds som Targa 4 eller Targa 4S. Den breda takbågen finns där och precis som föregångaren kan man öppna upp hela glaskupan bakåt med ett knapptryck - öppning och stängning tar 19 sekunder. Oavsett version får du en boxersexa på 3,0 liter med dubbla turbo. Den ger 385 hästar i Targa 4 och klarar då 0-100 km/h på 4,2 sekunder med en toppfart på 298 km/h. Targa 4 S har istället 450 hästar, gör 0-100 km/h på 3,6 och toppar 304 km/h. Den åttastegade dubbelkopplingslådan PDK är standard, men till den sistnämnda kan man beställa till den sjustegade manuella om man hellre vill spaka själv. Drivningen sker på alla fyra hjulen. På tekniksidan hittar vi bland annat Porsche InnoDrive som är en adaptiv farthållare. Med Smartlift-funktionen höjs fronten automatiskt på ställen där du ofta kör. Stötdämparsystemet PASM (Porsche Active Suspension Management) är standard. Targa 4S har även elektronisk diffspärr. Bilen kommer till återförsäljare i augusti och för en Targa 4 får man betala 1.270.000 kronor, Targa 4S kostar från 1.440.000 kronor. Tumnagel
49.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida