m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Våra bästa Black Friday-tips är här!

Teknikmagasinet drar igång snabb hemleverans med Foodora
Få hem grejerna samma dag

Teknikmagasinet inleder nu ett samarbete med Foodora som innebär att Teknikmagasinets kunder ska kunna få sina varor levererade hem med Foodoras budtjänst. Rent praktiskt handlar det om att Teknikmagasinet drar igång en butik på Foodoras tjänst där kunder ska kunna handla prylar och teknik med hemleverans samma dag. Ulrika Göransson, vd Teknikmagasinet, säger om det nya konceptet: "Det känns verkligen spännande att bli en del av foodora och deras plattform. Om våra kunder inte vill komma till butik utan istället få sina produkter snabbt levererade till hemmet, då kan foodora hjälpa oss att lösa det. Vi satsar gärna på nya och okonventionella lösningar som underlättar för våra kunder." Initialt kommer Teknikmagasinets butik finnas tillgängligt för Foodoras kunder i Stockholm och Göteborg men i ett pressmeddelande skriver Foodora att detta kommer att utökas till andra orter framöver. Exakt när Teknikmagasinets butiker på Foodora kommer att öppna finns det inga uppgifter om men Foodora uppger att det kommer att ske väldigt snart. Tumnagel
56.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ny Rovdjuret-film är på gång
Behövs det verkligen?

Rovdjuret med Arnold är lätt en av de bästa actionfilmerna någonsin men tyvärr håller alla uppföljare inte direkt samma klass, trots den enorma potentialen med konceptet. 20th Century Studios ger dock inte upp och planerar nu en femte film i serien. Denna film kommer regisseras av Dan Trachtenberg som tidigare regisserat filmen 10 Cloverfield Lane och pilotavsnittet av The Boys. Manuset kommer skrivas av Patrick Aison som varit involverad i serier som Wayward Pines, Jack Ryan och Treadstone. Vad filmen kommer handla om är oklart men någonstans hoppas man ju att det inte kommer vara en direkt uppföljare till The Predator från 2018. Tumnagel
46.7°
+
Frode Wikesjö
0

Elbil baserad på Volkswagen ID. Space Vizzion bekräftad
Kommer ta sig 70 mil på en laddning

För ett år sedan presenterade Volkswagen den eldrivna kombin ID. Space Vizzion. Det snackades redan då att den skulle lanseras i slutet av nästa år. Nu är det hela dock helt bekräftat och bilen har fått grönt ljus för att gå i produktion. Utseendet kanske förändras en aning men det kommer fortfarande att handla om en kombi. Och den ska klara hela 70 mil på en laddning. Konceptet hade ett batteripack på 82 kWh och en elmotor som gav 280 hästar och 550 newtonmeter i vrid. Vad den färdiga produkten kan tänkas få för drivlina och liknande är oklart för tillfället. Tumnagel
64.1°
+
Bobby Green
0

Ford delar med sig av Bronco-koncept
Skulle ha visats på årets SEMA Show

Denna månad skulle det anordnas SEMA Show i Las Vegas precis som vanligt. Men som vi alla vet är det här året allt annat än vanligt så showen fick till slut ställas in. Det grusade ju såklart massa planer från olika tillverkare och utställare. Men eftersom vi har Internet idag kan man visa upp saker ändå, så här får vi se vad Ford hade tänkt att ställa ut och det handlar bland annat om nya Bronco i lite olika versioner. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Renault visar Kiger Concept
En ny crossover för Indien

Renault Kiger Concept är en förhandsvisning på en ny kompakt crossover som ska lanseras i Indien. Den produktionsklara versionen ska vara under fyra meter lång och målet är att den här ska bli populär i B-segmentet som står för 51 procent av bilförsäljningen i Indien. Bilen kommer även att säljas på andra marknader men vilka vet vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Det här är nya Honda Civic
I alla fall som prototyp

Nu visar Honda upp nya Civic. Det handlar om en prototyp men den ser väldigt färdig ut för produktion. Man har nu hunnit till den elfte generationen och jämfört med föregående ska den här vara lyxigare, större och modernare. Vi får tyvärr bara se en skiss på interiören just nu och det man kan se är att bilen får en pekskärm på mittkonsolen och färre knappar än tidigare. Några specifikationer kring drivlinor och liknande får vi inte heller för tillfället. Lansering sker först i USA och det är nästa vår som gäller. Senare kommer en även halvkombi-version och en ny Type R. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Oppo visar upp mobil med utdragbar skärm
Konceptet Oppo X 2021

Oppo fortsätter att visa roliga koncept och nu är det dags för en mobil med rullbar skärm. Namnet på konceptet är Oppo X 2021 och i vanliga läget har det en skärm på 6,7 tum som är i bredbandsformat och när skärmen rullas ut får man en 7,4 tum stor skärm i 4:3-format. Som ni ser på videon nedan så dras skärmen ut / in av en motor och det är alltså inget som man gör manuellt. Detta är så klart svincoolt och även om detta bara är ett koncept är jag lite exalterad. Tumnagel
47.3°
+
Roger Åberg
0

Mini Vision Urbanaut är ett rullande vardagsrum
Som givetvis går på el

Precis som utlovat skulle Mini idag presentera något nytt och det vi får ta del av är en konceptbil man döpt till Vision Urbanaut. Det här är en eldriven liten buss som man beskriver som en helt ny tolkning av hur utrymmet i ett fordon kan användas. Som vi ser finns det ingen ratt och pedaler utan det här är mer ett rullande vardagsrum. Videoklippet förklarar bra vad man vill säga med den här bilen, och mer om den finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Oppo visar upp ny rullbar skärm
Verkar låta användaren förlänga luren

Oppo har tidigare levererat koncepttelefoner med rätt intressanta och tekniskt avancerade lösningar. I samband med företagets årliga konferens passade Oppo på att visa upp en ny skärmteknik som kan komma att användas i framtida telefoner. Det hela handlar om en rullbar panel som kan låta användaren att förlänga telefonen, vilket gör att du kan skifta mellan olika bildförhållanden som typ 1:1 till 21:9 genom att "skjuta upp" telefonen. Oppo brukar vara duktiga med att visa upp sina konceptlurar som använder ny teknik, men hittills har vi inte fått se denna rullösning in action. Förhoppningsvis kommer företaget visa upp systemet ordentligt inom kort. Tumnagel
46.1°
+
André Stray
0

Tut i luren! Porsche Carrera GT har fyllt 20 år!
Modellen med vackraste motorljudet får nu handla på Systemet

I slutet av september år 2000 körde racerföraren Walter Röhrl runt med en Porsche Carrera GT Concept i Paris eskorterad av poliser. Produktionen drog visserligen inte igång förrän 2003 men modellen har nu alltså funnits i 20 år vilket såklart är värt att hylla. Konceptet baserades på en ny typ av racerbil som man tänkte tävla med i 24-timmars på Le Mans. Den hade chassi i kolfiber, V10-motor och dess internbeteckning var 9R3. Men man bestämde sig för att lägga ned tävlingssatsningarna, och tog istället fram en gatversion. Bilen bjuder på massvis av godsaker som exempelvis keramiska bromsskivor, kolfibermonocoque och horisontellt liggande fjädrar. Men en stor grej var såklart motorn. I produktionsversionen ökade litervolymen från 5,5 till 5,7 liter. De tio cylindrarna såg tillsammans till att ge maskinen 612 hästar och 590 newtonmeter i vrid. Som enda alternativ erbjöds en sexväxlad manuell växellåda som i sin tur driver bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,9 sekunder, 0-200 på 9,9 och toppfarten anges till 330 km/h. Bilen väger in på 1380 kilo. Tillverkningen pågick från 2003 till 2005 och 1270 stycken exemplar blev till. Frånpriset när bilen var ny låg på 452.690 euro - en summa som stigit ordentligt med åren. Jag själv hade turen att få inspektera ett exemplar med egna ögon i år och det är verkligen en fantastisk skapelse. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Jeep bekräftar Wrangler med V8:a
Släpps nästa år

I somras visade Jeep upp Wrangler 392 Concept där man stoppat ner en V8:a under huven. Nu bekräftar tillverkaren att en sådan version är på väg, och att det handlar om en Hemi-V8:a. Denna ska släppas nästa år men vi får ingen närmare information kring vad den kommer att bjuda på, förutom lite motorljud i följande klipp. Konceptet hade en maskin på 6,4 liter som gav 450 hästar och 609 newtonmeter kopplad till en åttastegad automatlåda. Produktionsversionen förväntas ha samma specar. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Fler fräsiga koncept från Porsche
Vilka bilar!

Igår skrev vi om ett gäng koncept Porsche varit tysta om men som de nu gladeligen visade upp. Totalt handlar det om 15 stycken som tillverkades mellan 2005 och 2019. Igår visade vi fyra av dem, här är ytterligare åtta stycken. Först ut är 960 Turismo och det är konceptet som slutligen blev Taycan. Frågar ni mig så är det så här jag hade velat att den färdiga produkten såg ut. Sen har vi Le Mans Living Legend som är en Cayman-liknande skapelse där man stoppat ner en V8:a bakom sittbrunnen. Med den här ville man hylla coupé-versionen av racerbilen 550. 2013 byggde man 904 Living Legend som är en hyllning till 904 / Carrera GTS från 60-talet. Egentligen är det här en Volkswagen XL1 med annan kaross och som motor sitter där faktiskt en V2:a. Japp, där satt faktiskt en vinkeltvåa som man hade hämtat från Ducati 1199 Superleggera. Den är på 1,2 liter, ger 200 hästar och varvar upp till 12.000 varv. 911 Safari Concept och Macan Safari var två stycken skogsmulle-versioner som tillverkades 2012 respektive 2013. Båda fick högre markfrigång, plast runt hjulhusen och saker som extraljus på taket. Vision 918 RS var ett koncept man tog fram två år efter att produktionen av 918 Spyder lades ned 2015. Det här var en vidareutveckling av bilen där man tog den ännu mer in i framtiden. Något som skulle kunna fungera både på bana och på gata. Togs fram av Porsches Weissach-team men blev aldrig verklighet. Sist men inte minst har vi Vision 916 och 906 Living Legend som båda två är racerbilar för framtiden. Dessa togs fram 2016 respektive 2005. 906 Living Legend hämtar sin inspiration från 906 som man började tävla med 1966. Med Vision 916 ville man skapa en modern version av klassikern 914, fast med eldrivna navmotorer och mycket mer effekt. 916 var en 914 fast med boxersexa istället för boxerfyra, endast elva stycken exemplar tillverkades. Konceptet ritades av en praktikant på designavdelningen. Vilket eller vilka av alla koncept som Porsche nyligen visat gillar du bäst? Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Porsche visar upp koncept som aldrig blev verklighet
Bland annat gatversion av 919 Hybrid och eldriven skåpbil

Porsche har nu delat med sig av ett gäng konceptbilar som aldrig gått i produktion. Det handlar om en gatversion av racerbilen 919 Hybrid som Porsche tänkte skulle använda samma hybridiserade drivlina som originalet. En turboladdad V4:a på 2,0 liter parad med en elmotor. Bilen blev aldrig verklighet och det enda som faktiskt blev till är prototypen vi ser här. Sen har vi Vision Renndienst som är en eldriven hommage till den Folkabuss Porsche använde i racing-sammanhang för väldigt länge sedan. Den skapades 2018 men blev heller aldrig något som vidareutvecklades. Bland bilderna ser vi sedan Vision Spyder som är ett koncept där man hämtat inspiration från 550/1500 RS Spyder från 1954. Man tog fram en bil i skala 1:1 och gav den en väldigt speciell störtbåge. Sist men inte minst i samlingen man visar upp nu är Vision 920. Det här var en slags vidareutveckling av 919 och man tänkte att den skulle kunna fungera både på gatan och banan. Totalt skapade Porsche 15 stycken olika konceptfordon mellan 2005 och 2019 som alla varit hemlighållna fram tills nu när man släpper boken Porsche Unseen. Tumnagel
46.6°
+
Bobby Green
0

Audi RS 6 GTO är en hyllning till quattro
Ge mig!

Som vi har skrivit tidigare fyller Audis revolutionära fyrhjulsdriftssystem quattro hela 40 år i år. Företaget har tidigare visat upp en TT RS för att hylla detta och nu presenteras Audi RS 6 GTO som är en vink till Audi 90 quattro IMSA GTO som ni kan se här nedan. Den här är framtagen av lärlingar hos Audi Sport och det vore helt okej om ett exemplar parkerades på min uppfart typ precis just nu. Tyvärr verkar det endast som att denna kommer stanna på konceptstadiet och inte mynna ut i något man kan köpa, men man kan ju alltid få drömma. Ping Jon Olsson - bygg en. Tumnagel
47.5°
+
Bobby Green
0

BMW Motorrad presenterar ny eldriven scooter
Det här är Definition CE 04

2017 presenterade BMW Motorrad den eldrivna konceptscootern Link. Denna har nu vidareutvecklats till Definition CE 04 som vi ser här och som ska vara väldigt nära produktion. BMW är övertygade att den här ska omdefiniera scooter-segmentet tack vare sin "electric drive, trailblazing design and innovative connectivity solutions". Batteriet är placerat lågt för att hålla nere tyngdpunkten och för att ge mer plats åt smarta lösningar - som förvaringsfacket på sidan där du kan ha hjälmen. Tyvärr får vi inte reda på något kring drivlinan än och inte heller när en produktionsversion kan tänkas dyka upp. Tumnagel
47.8°
+
Bobby Green
0

Det här är BMW iX
Den nya eldrivna suven

Nu presenterar BMW iX (tidigare iNext) - deras helt nya eldrivna SUV. Den här baseras inte på någon befintlig modell utan är framtagen som elbil från grunden. Den är som en X5 i storleken ungefär och det vi ser här är inget koncept utan en produkt väldigt nära produktion som kommer att lanseras. Bilen har den senaste eDrive-drivlinan och effekten ur de dubbla elmotorerna anges till 500 hästar. 0-100 km/h ska gå på under fem sekunder. På en laddning ska man enligt WLTP-cykeln komma 60 mil och batteripacket är på 100 kWh. Man ska kunna ladda med upp till 200 kW och gör man det får man från 10 till 80 procent på under 40 minuter. Förbrukningen anges till 21,0 kWh/100 kilometer. Tillverkningen ska dra igång under andra halvan av 2021 på fabriken i den tyska staden Dingolfing. Marknadslansering är planerad till slutet av 2021. Tumnagel
13.6°
+
Bobby Green
0

FreeBOT är modulära robotar som kan samarbeta
Kan bilda svärmar av magnetiska robotar

Forskare på Chinese University of Hong Kong i Shenzhen har utvecklat ett robotkoncept där robotar försedda med magneter kan ta sig fram på egen hand eller bilda större robotsvärmar för att ta sig över hinder. Man kallar det hela för FreeBOT och de klotformade robotarna fästs ihop med magneter och kan därefter ta sig upp för "trappor" eller annat vilket illustreras i det första klippet nedan. I det andra klippet visas även en simulering där en större svärm av FreeBOTs fästs ihop och rör sig framåt som en enhet. I dagsläget har inte robotarna någon intelligens och måste radiostyras via en operatör. De kan för tillfället inte användas till särskilt många praktiska uppgifter men kanske skulle kunna passa fint som leksaker för framtidens barn i sitt nuvarande utförande. Tumnagel
39.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Smartare än en femteklassare läggs ner
Programledaren beskriver sig som "dumpad" av SVT

Det populära frågeprogrammet Smartare än en femteklassare läggs ner enligt programledaren Josefin Johansson. Johansson säger i sin egen podd "Josefinito pod" att hon blev "dumpad" av SVT skriver Expressen. I podden säger Johansson bland annat: "Jag blev dåligt dumpad av till exempel min före detta arbetsgivare, det skulle jag säga. Det är väldigt många som hör av sig och säger att det ska bli kul med en nästa säsong, men det blir ingen nästa säsong. Så är det på SVT." Smartare än en femteklassare baseras på det amerikanska formatet Are You Smarter Than a 5th Grader? Den svenska versionens före detta programledare Lasse Kronér säger att han känt till SVT:s beslut om att inte fortsätta köpa rättigheterna till programmet i flera år. Till Expressen säger Kronér: "När jag kom ut ur frysboxen var det fortfarande ett av mina program som jag ledde och anledningen till att jag inte tog tillbaks det var för att vi visste att det skulle läggas ner. SVT sa till mig att det var meningslöst att komma tillbaks eftersom de skulle ta bort det. Det är inte SVT:s eget koncept, därför har de köpt in det på olika år, och nu har de valt att inte fortsätta köpa in det. Det här händer ganska ofta, det är som det är. Att jag inte tog tillbaka det berodde på detta." SVT har än så länge inte kommenterat uppgifterna från Josefin Johansson och Lasse Kronér om att Smartare än en femteklassare kommer att lägga ner. Tumnagel
30.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Virgin Hyperloop testat med passagerare för första gången
Är det så här vi transporteras i framtiden?

Virgin Hyperloop, företaget som startade 2014 och som tidigare hetat "Hyperloop Technologies" och "Hyperloop One", har nu genomfört sitt första test med passagerare i en av hyperloop-poddarna "X2", även kallade "Pegasus Pod". Det hela skedde på företagets DevLoop-anläggning i den amerikanska delstaten Nevada. Där fick två passagerare testa på att åka i den 500 meter långa testtuben som Virgin Hyperloop byggt upp där. Hastigheten höll sig till rätt så beskedliga 170 km/h. Detta på grund av att inbromsningen i den rätt så korta testtuben inte skulle bli allt för häftig för de båda passagerarna. Vid tester utan passagerare har Virgin Hyperloop fått upp podden i runt 400 km/h. När Elon Musk, som inte är inblandad i Virgin Hyperloop, först presenterade Hyperloop som ett koncept 2014 snackades det om att dessa skulle kunna komma upp i hastigheter på över 1200 km/h. Det lär nog dock dröja ett tag innan Virgin Hyperloop eller någon av deras konkurrenter når de hastigheterna. Tumnagel
43.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nya Toyota Mirai i produktionsutförande
Ser ut som konceptet

För lite mer än ett år sedan fick vi se nya Toyota Mirai som koncept och det var verkligen en helt annan bil jämfört med föregångaren. Helt plötsligt hade vätgasbilen faktiskt blivit rätt snygg. Nu presenteras bilen i produktionsutförande och jag kan glädjande meddela att den ser i princip exakt likadan ut som konceptet. Under skalet finns tre stycken vätgastankar som när de är fyllda ska ge en räckvidd på 85 mil. Dessa matar i sin tur en elmotor som ger 182 hästar och 300 newtonmeter i vrid. Toppfarten anges till 175 km/h och drivningen sker på bakhjulen. Nya Mirai bygger på samma plattform som Toyota Crown och Lexus LS och viktfördelningen ska vara 50/50 mellan fram och bakaxeln. Insidan får bland annat ett digitalt instrumentkluster och ett infotainmentsystem med pekskärm på 12,3 tum. Bilen lanseras i Sverige i början av nästa år men vad den kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
45.1°
+
Bobby Green
0

Bugatti presenterar banracern Bolide
1240 kilo, 1850 hästar

Efter teasers och spionfilmad video är Bugattis senaste modell nu presenterad. Den heter Bolide och det är en superbil som endast får köras på racerbana. Om Veyron och Chiron varit diskreta är Bolide motsatsen och istället väldigt extrem. Den har ett vikt/effektförhållande på 0,67 kilo per hästkraft och ser ut som något hämtat ur ett TV-spel. Och för tillfället är det också just det - det här är än så länge bara ett koncept och det sägs att man inte har bestämt än om den ska tillverkas eller inte. Som motor har man inte helt oväntat använt den 8,0 liter stora W16-maskinen med fyra stycken turboaggregat. Här har man skruvat upp grejerna ytterligare och paketet levererar enorma 1850 hästar och lika många newtonmeter i vrid. Torrvikten ligger på 1240 kilo och enligt Bugattis simuleringar ska bilen klara 0-100 km/h på 2,17 sekunder, 0-200 på 4,36, 0-300 på 7,37, 0-400 på 12,08 och 0-500 km/h på bara 20,16 sekunder. Ett varv runt Le Mans-banan Circuit de la Sarthe ska gå på 3:07.1 och Nordslingan ska klaras av på bara 5:23.1. Detta är alltså bara hittepå-siffror för tillfället, men kanske kan bli verklighet i framtiden. Tumnagel
45.1°
+
Bobby Green
0

Trailer för Eden
Ny anime-serie från Netflix

Netflix har släppt en ordentlig trailer för den kommande serien Eden och denna kan ni kika på ovan. Serien utspelar sig tusentals år i framtiden och mänskligheten har dött ut, men en dag hittar två jordbruksrobotar en människoflicka och vi får under seriens gång följa flickans uppväxt. Eden har regisserats av Yasuhiro Irie, som tidigare gjort Fullmetal Alchemist, samt konceptkonst har skapats av Cowboy Bebop-designern Toshihiro Kawamoto. Eden har premiär på Netflix nästa år. Tumnagel
41.9°
+
André Stray
0

Tre fantastiska Alfa Romeo-koncept till salu
Köp och ställ i vardagsrummet

På Turin Auto Show 1953, 1954 och 1955 visade Alfa Romeo upp ett nytt fantastiskt koncept varje år. Trion kallas för Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica Concepts och nu ska dessa auktioneras iväg av RM Sothebyx27s. Bilarna som går under namnet B.A.T. 5, B.A.T. 7 och B.A.T. 9d ritades av Franco Scaglione och tillverkades sedan för hand av Bertone. De rankas som de viktigaste fordonskoncepten någonsin tillverkade och alla tre kommer att säljas tillsammans nu på onsdag den 28 oktober. Auktionshuset räknar med att trion kommer att inbringa mellan 14 och 20 miljoner dollar. Fler bilder finns på länken nedan. Tumnagel
44.4°
+
Bobby Green
0

Är detta elbilstillverkaren NIOs flaggskepp?
EE7 Concept visas upp i januari

Den här bilden föreställer elbilen EE7 Concept och den sägs vara NIOs kommande flaggskepps-sedan. Eller i alla fall en förhandsvisning av den. Rykten säger att den ska presenteras officiell på eventet NIO Day som är inplanerat till den 9 januari nästa år. Bilen baseras på den senaste generationen av NP2-plattformen och produktionsversionen ska enligt uppgift börja säljas 2022 och då ha självkörning i nivå 4. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Renault Mégane som elbil
Det här är konceptet eVision

2022 kommer alla nya bilar från Renault vara elektrifierade på något vis - hybrid, laddhybrid eller ren elbil. Mégane kommer att erbjudas som ren elbil och konceptet eVision är en förhandstitt på modellen som kommer att lanseras i produktionsutförande i slutet av nästa år. Den mäter 4,21 meter på längden, 1,8 på bredden, 1,5 på höjden och har en hjulbas på 2,7 meter. Vikten ligger på 1650 kilo och bilen bygger på plattformen CMF-EV. Elmotorn ger 217 hästar och den får sin kraft från ett batteripack på 60 kWh. Räckvidden enligt WLTP ligger på 45 mil och man ska kunna snabbladda med 130 kW. Tumnagel
49.2°
+
Bobby Green
0

Det här är Dacias första elbil
Den billigaste elbilen i Europa

I mars fick vi se en eldriven konceptbil från Dacia och nu presenteras den i produktionsutförande. Den ser ut som konceptet, får namnet Spring Electric och kommer att bli den billigaste elbilen i Europa. Svenska priser och lanseringsdatum är dock ej fastställda än. Bilen har en räckvidd på 29,5 mil vid stadskörning och 22,5 mil vid blandad körning enligt WLTP-cykeln. Elmotorn ger 44 hästar och har ett vrid på 125 newtonmeter. Batteripacket är på 26,8 kWh och toppfarten anges till 125 km/h. Med 30 kW DC-laddare kan man ladda 80 procent på en timme, med laddbox på 7,4 kW tar det fem timmar att ladda fullt. Spring Electric mäter 3,73 meter på längden, 1,62 på bredden och är 1,51 meter hög. Det finns plats för fyra stycken vuxna och i bagagerummet ska man få in 300 liter. Bilen har utrustning som infotainmentskärm på sju tum, autobroms, röstigenkänning och Apple CarPlay. Den kommer i tre stycken olika versioner - en för bildelning, en skåpbilsversion och en personbilsversion. Bildelningsversionen är den som kommer att lanseras först och det sker nästa vår. Hösten 2021 släpps de andra två verisonerna. Tumnagel
45.9°
+
Bobby Green
0

Nya Toyota Mirai i produktionskläder visas i december
Vätgasbilen får helt ny kostym

För ett år sedan fick vi se nya Toyota Mirai i konceptutförande. Bilen såg ändå väldigt klar ut för produktion och det som var lite kul var att designen var radikalt förändrad jämfört med föregångaren. Helt plötsligt var den lilla vätgasbilen en fullstor sedan med lyxkänsla och ett utseende som faktiskt inte gjorde så att ögonen började blöda. Nu får vi reda på att den helt färdiga bilen utan konceptstämpel ska presenteras i december. Och av teaserbilden att döma verkar det nya utseendet konceptet uppvisade få hänga med. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida