m

Hur man gör rörelse roligt i spel
Lite kvällsnörderi

Att få ett riktigt bra flow i rörelsefokuserade spel är rätt oslagbart. Men vad är det som gör att det känns så härligt? Mark Brown från Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video och den här gången pratas det om just rörelser i spel. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

Hur Nemesis-systemet i Mordor-spelen skapar berättelser
Lite lunchnörderi från Game Maker's Toolkit

Nemesis-systemet i Middle-Earth: Shadow of Mordor och uppföljaren Shadow of War gjorde ett riktigt bra jobb med att göra spelupplevelsen intressant. Detta genom att skapa berättelser som baserades på hur du som spelare hanterade fiender i spelet, vilket kort och gott gjorde att det verkligen kändes som att du påverkade spelvärlden. Mark Brown på Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video där han grottar ner sig i Nemesis-systemet. Tumnagel
39.1°
+
André Stray
0
2020

Hur lämpade är årets spel för folk med funktionsnedsättning?
Utvecklingen går framåt!

Mark Brown på Youtube-kanalen Game Makerx27s Toolkit har släppt sin årliga video där han pratar om årets spel sett ut från ett handikappsanpassningsperspektiv och denna kan ni kika på ovan. Och som underrubriken redan avslöjat så har utvecklingen gått framåt. Vi har fått ett par nya spelkonsoler som ger användare möjlighet att anpassa upplevelsen efter sina behov och extra cred går till Microsoft som varit riktigt duktiga med att erbjuda massvis med användbara inställningar på Series S/X. När det kommer till spelen så har det skett en rejäl ökning av spel som låter dig mappa om knappar på handkontrollen samt möjligheten att stänga av quick time events och sådant. Bra jobbat, spelbranschen! Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Hur fiender ser och hör i stealth-spel
Lite förmiddagsnörderi

Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video och den här gången snackas det om stealth-spel. Eller mer specifikt hur vakter i sådana spel ser och hör på olika sätt för att leverera en spännande upplevelse för spelaren. Tumnagel
39.6°
+
André Stray
0

Game Maker's Toolkit snackar två typer av slumpmässighet
RNGesus

Slumpmässighet är någonting som gjort spel mer underhållande och troligtvis även frustrerande. Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video där det pratas om de två typerna av slumpmässighet som implementeras i dagens spel. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0
2019

Game Maker's Toolkit snackar årets mest innovativa spel
Lite kvällsnörderi

Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video och den här gången pratas det om innovation i spel. Mer specifikt snackar Mark Brown om Baba is You, som han anser vara det mest intressanta och innovativa spelet som släppts i år. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

Hur lämpade är årets spel för folk med funktionsnedsättning?
Ett förvånansvärt bra år

Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video och den här gången blickas det tillbaka på spel som släppts i år för att se hur utvecklarna anpassat spelen för folk med olika former av funktionsnedsättningar. För att göra en lång historia kort så har utvecklare lagt ner förvånansvärt mycket arbete för att göra titlar spelbara för folk med nedsatt syn, hörsel eller någon form av rörelsehinder, men det finns alltid utrymme för förbättring. Tumnagel
38.9°
+
André Stray
0

Boss Keys granskar världsdesign i Metroid Prime 3: Corruption
Lite kvällsnörderi

Mark Brown från Youtube-kanalen Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video i Boss Keys-serien och den här gången är det Metroid Prime 3: Corruption som granskas. Mer specifikt handlar det om hur spelet är uppbyggt och hur de olika världarna skiljer sig från varandra. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Kan dialoger i spel bli lika roliga som strider?
Mark Brown pratar om prat

Att springa runt och panga i spel är rätt underhållande, men är det möjligt att skapa ett dialogsystem som är lika underhållande och tillfredsställande som pangandet? En ny Game Makerx27s Toolkit-video har släppts och i den senaste pratar Mark Brown om just detta. Tumnagel
38.2°
+
André Stray
0

Game Maker's Toolkit levererar tips till Super Mario Maker 2
Bra att veta innan du drar igång

Super Mario Maker 2 släpptes nyligen till Nintendo Switch och spelet ger dig tillgång till massvis med verktyg för att skapa tjusiga och underhållande Super Mario-banor. Känner du dig lite överväldigad när det kommer till spelet, så har Mark Brown från Youtube-kanalen Game Makerx27s Toolkit levererat några tips som du kan följa för att komma igång med banbyggandet på rätt sätt. Game Makerx27s Toolkit är för övrigt en riktigt bra Youtube-kanal som ständigt levererar informativa videor om spel och speldesign och bör följas. Annars jävlar. Tumnagel
38.3°
+
André Stray
0

Varför Metro Exodus är det mest fängslande open world-spelet
Lite förmiddagsnörderi

Metro Exodus släpptes tidigare i år och imponerade inte bara på fans av serien, utan även av spelmedia världen över. Detta tack vare att spelet gick mer mot en öppen värld i stället för att utspela sig i tighta tunnelbanor, vilket gjorde att hela upplevelsen blev betydligt mer fängslande, eller immersive som man säger på engelska. Mark Brown från Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video där han pratar om vad det egentligen som gör spelet så rackarns fängslande. Tumnagel
39.2°
+
André Stray
0

Mark Brown snackar världsdesign i Metroid Prime 2: Echoes
Lite kvällsnörderi

Mark Brown från Youtube-kanalen Game Makerx27s Toolkit har släppt en ny video och den här gången nördas det ner i världsdesignen i Metroid Prime 2: Echoes. Tumnagel
37.7°
+
André Stray
0
Nästa sida