m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Tut i luren! Lexus har nu sålt en miljon bilar i Europa!
Tog 30 år

Lexus har nu nått en milstolpe och det är att man har passerat en miljon sålda bilar i Europa. Tillverkaren introducerades på marknaden 1990 så bedriften har alltså tagit 30 år. Den första bilen ut var LS 400 som man sålde 1158 stycken av det året. En blygsam start men sen tickade det på och nu är vi här en miljon bilar senare. Bästsäljaren är helt klart suven RX som sålts i 289.284 stycken exemplar. Efter den har vi IS med 202.210 stycken bilar och på tredje plats hittar vi NX med 155.366 stycken exemplar. I botten hittar vi inte helt oväntat superbilen LFA som man sålt 38 stycken av. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG One verkar få mer effekt än man tidigare sagt
Upp från 1000 till 1200 hästar

Mercedes fortsätter att fila på hyperbilen One som "snart" ska bli till en produktionsversion som faktiskt kan få köras med på gatan. En av sakerna man pysslat med är att kräma ut så mycket pulver som det bara går, och nu sägs det att effekten i drivlinan som består av en turboladdad V6:a på 1,6 liter och fyra stycken elmotorer hoppat upp från 1000 till 1200 hästar. Andra saker man jobbat med är att få ned oljudsnivåerna, kallstartsproblem och lite förbättringar kring aerodynamiken. Målet är att leverera de första färdiga bilarna någon gång nästa år. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Fejkade SSC North America hastighetsrekordet med Tuatara?
Shmee150 gräver

För en vecka sedan la SSC North America upp en video där de hävdade att de hade satt ett nytt hastighetsrekord för produktionsbilar med modellen Tuatara. Man toppade hela 532,7 km/h och klockade sedan en genomsnittshastighet på 508,7 km/h efter att ha kört åt båda hållen. Därmed krossade Tuatara alla tidigare rekord och benämns nu som världens snabbaste produktionsbil. Men är rekordkörningen helt korrekt? Givetvis bubblar det alltid upp tankar och funderingar i dessa banor efter såna här sjuka siffror, men Shmee150 har grävt lite i det hela och det kanske ligger en hund begraven där någonstans. I den här videon snackar han bland annat om instrumentpanelen i bilen som inte synkar, tiden det tar att passera vägmarkeringar utanför bilen och lagget mellan växlingarna i mätdatan jämfört med det som visas i instrumentet. Siffrorna stämmer helt enkelt inte överens med matematiken. Titta på videon och gör själva er bedömning. Tror ni att rekordet är fejkat? Tumnagel
43.1°
+
Bobby Green
0

Bugattis nya superbil fångad på film
Är en banracer

Förra veckan fick vi en teaserbild på något nytt från Bugatti. Tillverkaren kommer att visa upp vad de har hittat på den 28 oktober men nu har bilen fångats när den testkörs på Paul Ricard Circuit i Frankrike. Precis som ryktena sagt tidigare handlar det om en banracer som troligtvis inte kommer att släppas i någon gatversion. Bilen ser riktigt extrem ut och det enda som skvallrar om att det är en Bugatti är den hästskoformade lilla grillen. Som vi kan höra i klippet handlar det inte om någon elbil, men vad som finns där under skalet får vi återkomma till. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Pininfarina presenterar laddbox till Battista
Du kan få den i samma färg som bilen

Pininfarina har slagit sina påsar ihop med Green Motion och tagit fram en laddbox speciellt för den eldrivna superbilen Battista. Det går ju liksom inte an att ha en random-box som Svensson har när man äger en bil av den här kalibern. Boxen som är tillverkad av återvunnet och organiskt material heter Residenza och man kan få den i samma färg som sin bil, såklart. I Europa erbjuder den AC-laddning på 22 kW, i Nordamerika är effekten bara 7,2 kW. Battista har ett batteripack på 120 kWh och det kan laddas fullt på sex timmar med hjälp av boxen. I Europa kommer den med Typ 2-kabel. Boxen går givetvis att styra via sin smarta telefon och den är kompatibel med Google Assistant och Amazon Alexa. Förutom att ladda hemma ger Pininfarina alla Battista-ägare fem år gratis laddning via laddnätverket ChargePoint. De erbjuder 115.000 stycken platser att ladda på i Europa och Nordamerika. Där kan man ladda med 180 kW och man kan då få från 20-80 procent på 25 minuter. Vad man får betala för Residenza framgår inte men det spelar troligtvis inte så stor roll heller. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

SSC Tuatara är nu världens snabbaste produktionsbil
Toppade 532,7 km/h och snittade 508,7 km/h

SSC North America som tillverkar superbilen Tuatara har sedan start sagt att denna kommer att bli världens snabbaste produktionsbil. För att lyckas med denna bedrift var man tvungen att klå Bugatti Chiron Super Sport 300+ toppade 490 km/h för lite mer än ett år sedan. Dock sattes det rekordet inte genom att köra åt två håll och sedan räkna ut genomsnittet som man bör. En sådan körning genomförde Koenigsegg med en Agera RS 2017 vilket gjorde att den bilen utsågs till världens snabbaste produktionsbil. Det har bubblat den senaste tiden om att SSC hyrt en vägsnutt i Nevada (samma som Koenigsegg hyrde) för att köra toppfartstester med Tuatara och visst var det så. Och visst höll man vad man lovade, och lite där till. Man lyckades nämligen att komma upp i hela 331,15 mph (532,9 km/h) och när man körde åt två håll och tog genomsnittet landade den siffran på 316.11 mph (508,7 km/h). Detta innebär alltså att vi har en ny herre på täppan och det är Tuatara. Bakom ratten under rekordkörningen satt den brittiska racerföraren Oliver Webb. "There was definitely more in there. And with better conditions, I know we could have gone faster, as I approached 331 mph, the Tuatara climbed almost 20mph within the last five seconds. The car wasn’t running out of steam yet. The crosswinds are all that prevented us from realising the car’s limit." Grattis! Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0

Henry Catchpole kör en Lamborghini Diablo SV
Klassisk superbil när den är som bäst

En av bilarna som säkerligen hängde på mångas väggar förr är Lamborghini Diablo SV. En sådan har nu Henry Catchpole fått köra och det är bara så vackert att se. Vad hade/har du för bil på väggen? Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Första uppstarten av Gordon Murrays T.50
Dario Franchitti är ny talesperson för företaget

Nu drar testerna med Gordon Murrays superbil T.50 igång på allvar och i det här första klippet i en ny vlog-serie får vi för första gången höra hur bilen låter - om än bara en försiktig uppstart. Racerföraren Dario Franchitti har anslutit till gänget och han kommer fungera som talesperson för företaget och säkerligen även som testförare. "As a passionate road car fan, it’s exciting to be involved in the development of the T.50. It is going to be such an incredible car. A supercar designed and engineered with no compromises. It’s also a dream come true to work with and learn from Gordon Murray who is someone I have always had the greatest admiration for, both as an engineer and a friend. I’m looking forward to working closely with Gordon and his brilliant team. I can’t wait to keep the world up-to-date on the T.50 progress with exclusive video footage." Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Jonny kör en restomoddad Ferrari 250 GTO
Wow

För över 15 år sedan byggde Will Tomkins sin ultimata Ferrari 250 GTO genom att använda sig av sitt eget huvud och delar från kraschade Ferrari-bilar. Resultatet är en restomoddad version med 600 hästar som kanske sticker lite i puristernas ögon, men som i alla fall får mitt hjärta att bulta lite extra. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

September var Lamborghinis bästa månad någonsin
Folk är duktiga på att shoppa superbilar under pandemin

Just nu pågår en pandemi och den har inneburit att mängder av folk har blivit av med sina jobb, många jobbar hemma och mångas framtid är osäker. Men medan de flesta kanske sitter där hemma och tänker att nu är det viktigt att hålla i stålarna för man vet aldrig vad som händer så finns det de som shoppar superbilar så det står härliga till. Lamborghini meddelar nu att de satt nytt försäljningsrekord och att september i år är deras bästa månad någonsin. Under månaden lyckades man skeppa iväg 738 stycken bilar vilket man alltså inte har gjort tidigare. Under årets tredje kvartal fick 2083 stycken kunder sina nya bilar. Om Lamborghini ska slå förra årets rekord på totalen måste de dock leverera fler än 8205 bilar. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Nästa generation av McLarens hybrid kommer nästa år
Ny turbomatad V6:a ersätter Sports Series

McLaren visar nu upp två stycken teaserbilder på deras kommande sportbil som kommer att ersätta utbudet man idag har i Sports Series-ligan. Den här kommer med en helt nyutvecklad laddhybrid-drivlina och istället för den välbeprövade V8:an har denna V6:a. Trots att den har två cylindrar färre lovar man "astonishing levels of performance and a uniquely intense driving experience". Man kommer även att kunna köra på enbart el, men inte mer än runt tre mil. Bilen baseras på MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture)-plattformen och den ska vara optimerad för just hybrid-teknik. Bilen som för tillfället går under namnet HPH (High-Performance Hybrid) hamnar mellan modellen GT och 720S. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Porsche 959 möter Porsche 918 Spyder
Två superbilar från två helt olika tidsåldrar

I det här klippet får vi bekanta oss lite med en Porsche 959 och en Porsche 918 Spyder som ingår i The Brumos Collection. Båda två är superbilar som var det absolut vassaste att komma från tillverkaren men det skiljer 27 år mellan dem. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Lotus elbilsplattform heter Leva
Första modellen baserad på den kommer 2022

2017 köptes Lotus av Geely och fokuset ändrades en aning. Bland annat har eldrift kommit in i bilden och superbilen Evija är bara början på vad företaget ska trycka ur sig. Fler elbilar är på väg och dessa kommer att baseras på en helt ny plattform anpassad för just detta. Nu får vi reda på vad den heter och namnet är Leva. Eller LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture). Plattformen är ett samarbete med Sarginsons Industries och akademiker från Brunel University London. Lotus kommer att skippa det där med hybrider och istället lägga allt sitt krut på ren eldrift i kommande modeller. Den första att baseras på Leva-plattformen väntas dyka upp någon gång 2022. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Lamborghini har taklös superbil på gång
Konkurrent till McLaren Elva och Ferrari Monza

Av någon anledning har biltillverkarna i den högre skalan börjat trycka ur sig bilar utan tak. Inte cabbar utan såna som helt saknar både tak och vindruta, där du behöver integralhjälm på dig när du kör för att inte bli mätt på luftrussin. Hösten 2018 rullade Ferrari ut Monza, för ett år sedan dök McLaren Elva upp och i mars visade Aston Martin upp V12 Speedster som följer samma koncept. Då kan ju såklart inte Lamborghini stå med brallorna nere och titta på, så de har också en liknande superbil på gång. Bilden ovan är det enda vi får se för tillfället och eftersom den har samma foliering som Essenza SCV12 kan det röra sig om en taklös version av denna. Den får man bara köra på banan, men om detsamma kommer gälla versionen utan tak återstår att se. Det här är faktiskt inte första gången Lamborghini ger sig på något liknande. Redan 2005 presenterades konceptbilen Concept S som var en Gallardo utan tak och vindruta. 2012 var det dags igen med Aventador J Speedster. Tumnagel
33.7°
+
Bobby Green
0

Pagani teasar Huayra R
Får ny motor utan överladdning

En ännu vassare version av Paganis superbil Huayra är på gång. Den heter Huayra R och till skillnad från vanliga Huayra får den här en helt nyutvecklad Mercedes-AMG-motor som inte kommer att ha överladdning. Den nuvarande dubbelturbomatade V12:a på 6,0 liter ger runt 800 hästar och det väntas den nya motorn också göra, fast utan turbo-snurror då. 37:04 in i klippet här ovan pratar man kort om den nya bilen. Huayra R kommer att presenteras den 12 november. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Splinter - superbilen i trä
Inspirerad av ett flygplan från andra världskriget

Under nio års tid snickrade Joe Harmon på sin superbil Splinter. Och han snickrade bokstavligen eftersom bilen är i trä. I alla fall 90 procent av den. I mitten sitter en V8:a på 650 hästar. Bilen designade och byggde han under tiden han var ingenjörsstudent och i det här klippet berättar han om projektet. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Skisser på Hyperoden Giocattolo Marcella
Raggarbil möter hyperbil

En australiensare vid namn Paul Halstead håller på att utveckla en egen hyperbil som han kallar för en Hyperod. Här har han blandat klassisk raggarbils-design med futuristiska former. Chassiet ska vara i kolfiber och bakom sittbrunnen finns en W16-motor som består av två stycken LS7-V8:or som man smackat ihop. Effekten anges till 1400 hästar och till paketet sitter en sexstegad sekventiell växellåda som driver bakhjulen. Som vi kan se på skisserna finns det plats för tre stycken personer där föraren precis som i McLaren F1 sitter i mitten. Barry Lock som var ingenjör på McLaren F1-tiden är faktiskt inblandad även i detta projekt. Bilen saknar tak och dörrar, men ska vara så låg att det bara är att kliva över kanten för att komma i den. Målet är att bilen ska visas upp på Pebble Beach Concours d’Elegance i juli 2022. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Lotus är ute och bränner med Evija-prototyp
Nöter lite bana

Gavan Kershaw är Director of Vehicle Attributes hos Lotus och här snackar han lite om prestandan som den nya eldrivna superbilen Evija sitter inne på. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Bygg dig en egen Lamborghini Huracán Evo
3D-pussel blir ditt för 35 euro

Lamborghini har tillsammans med pussel- och spelföretaget Ravensburger tagit fram ett 3D-pussel av modellen Huracán Evo. Det är i skala 1:18 och när de 108 stycken små plastbitarna väl är sammansatta ser pusslet alltså ut som en liten modellversion av superbilen. Pusslet blir ditt för 35 euro. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Det här är Touring Superleggera Aero 3
En strömlinjeformad bil med 30-talskänsla

Custombyggarna Touring Superleggera ska nästa vecka visa sitt senaste bygge på Salon Privé. Bilen som kallas för Aero 3 är en modern tolkning av strömlinjeformade sportbilar på 30-talet och under kolfiberkarossen som med lack tagit 5000 timmar att få till återfinns en "italiensk superbil". Man säger alltså inte vilken det är men med tanke på att det under huven sitter en V12:a som ger 740 hästar är det högst troligt en Ferrari F12berlinetta som gäller här. Man har inte velat bygga något som ska replikera en viss modell men personen som kommer att få det första exemplaret har ändå önskat att man fick in lite Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Aerodinamica i bilen. Med en sån körde man Le Mans 1938 och den rattades då av Raymond Sommer och Clemente Biondetti. Det är därför det står nummer 19 på den nya bilen samtidigt som de bakre sidorutorna har fått tre stycken ventilationshål i sig - såna som Alfan har framför cockpiten. 15 stycken exemplar kommer att tillverkas totalt men vad man får betala framgår inte, vilket kanske är bäst. Riktiga bilder istället för renderingar hittar ni på länken nedan. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Bugatti Veyron kör dragrace mot Chiron
Hej vad det går!

Förra helgen kördes mängder av superbilar på ett flygfält i Schweiz och två som ställde upp och tävlade mot varandra i ett dragrace var en Bugatti Veyron Grand Sport L’or Blanc och en Bugatti Chiron Sport. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.0°
+
Bobby Green
0

Ares Design presenterar superbilen S Project
Baserad på en Corvette C8

Det senaste att presenteras från Ares Design är den här superbilen som man kallar för S Project. Det är en Corvette av allra senaste snitt som har fått en helt ny design - både på utsidan och insidan. Förmodligen en bra grund att bygga på då motorn sitter bakom kupén vilket passar en superbil bra. Enligt Ares ska motorn som är en V8:a på 6,2 liter trimmats till 705 hästar och 969 newtonmeter i vrid. Men inte med hjälp av turbo eller kompressor utan det är fortfarande sugmotor som gäller. Varvstoppet ska ligga på 9000 varv. Till motorn kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda som driver bakhjulen. Planen är att bygga 24 stycken exemplar av den här och frånpriset kommer att ligga på omkring en halv miljon euro. Tumnagel
42.4°
+
Bobby Green
0

Fem saker Gordon Murrays bil gör bättre än andra superbilar
Engineering Explained förklarar

I början av augusti drogs täcket av Gordon Murrays nya superbil T.50 och många hakor föll i backen. Med all rätt. Här går Jason från Engineering Explained igenom fem saker som gör att Gordons bil är så mycket bättre än övriga som finns på marknaden idag. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Eldrivna superbilen Aspark Owl nu redo för leverans
Accelererar snabbast i världen

I höstas presenterades den japanska elbilen Aspark Owl i produktionskläder. Nu säger företaget att man är redo att dra igång leveranserna till kunder. Endast 50 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje kostar, håll i er nu, 2,9 miljoner euro. För pengarna får man en 2012 hästar stark superbil som når 96 km/h efter bara 1,72 sekunder. Förutom att vara den snabbast accelererande bilen på marknaden just nu är det även den lägsta med sina 99 centimeter i höjd. Hur många bilar som är sålda är oklart för tillfället. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Maserati presenterar sportbilen MC20
Erbjuds som elbil

Som utlovat har Maserati nu presenterat MC20 - deras nya lilla sportbil. Maserati själva beskriver modellen som en superbil och det här är ju egentligen en vidareutveckling av MC12 fast i ett något mildare utförande. Siffrorna för MC20 visar dock att den får vara med de stora grabbarna och leka. Motorn sitter placerad bakom kupén som består av en kolfiber-monocoque. Precis som vi har skrivit tidigare är maskinen en helt nyutvecklad V6:a på 3,0 liter med dubbla turbo. Den har dubbla insprutnings-system och ett F1-inspirerat förkammarförbrännings-system med dubbla tändstift. Effekten anges till hela 630 hästar och vridet till 730 newtonmeter. Paketet är kopplat till en åttastegad dubbelkopplingslåda som driver bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på under 2,9 sekunder och toppfarten ligger på 325 km/h. Finfina siffror och effekten i kombination med att bilen väger under 1500 kilo är det som gör det. Måtten är 4,66 meter på längden, 1,96 på bredden, 1,22 på höjden med en hjulbas på 2,7 meter. Innanför de 20 tum stora fälgarna sitter bromsskivor på 380 millimeter fram, 350 bak. Det finns keramiska att välja till och dessa är då tio millimeter större fram och bak. En intressant sak är att MC20 kommer att erbjudas som elbil. Den ska göra 0-100 på 2,8 sekunder och toppa 310 km/h. På en laddning ska man kunna ta sig 32 mil. Mer än så får vi inte reda på kring den versionen just nu. En cabriolet-variant är också på väg, om det gäller både för den med förbränningsmotor och elversionen återstår att se. Tillverkningen ska dra igång senare i år och en beställning går bra att göra nu. Prislappen börjar på 210.000 dollar. Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Gammalt test av McLaren F1
Tål att ses igen

Här ser vi ett gammalt test av McLaren F1 med racerföraren Martin Brundle bakom ratten. Tyvärr är klippet ganska kort men bättre än inget när det gäller denna speciella bil. Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.5°
+
Bobby Green
0

T.50s - banversion av Gordon Murrays nya superbil
Går att köra upp och ner

För en månad sedan fick vi äntligen en ordentlig presentation av Gordon Murrays senaste projekt - superbilen T.50. En avskalad och ganska elegant skapelse där allt är förpackat för att vara så optimalt som möjligt. Nu visar man upp en skiss på T.50s som är en version för den som vill köra på banan. Som vi kan se har den fått ett ännu större takscoop och en rejäl ving-fena baktill. Det finns även en ny främre splitter, omdesignad diffusor baktill och en rejäl vinge på bakluckan. Alla aerodynamiska prylar man smackat på ska tillsammans generera mer än 1500 kilo i marktryck. Enligt Gordon Murray skulle man kunna köra med bilen upp och ner om hastigheten är 282 km/h. Som väntat har inredningen strippats på allt onödigt som exempelvis ac, infotainmentsystem, förvaringsutrymmen och andra bekvämligheter. Den här skippar även möjligheten för tre stycken personer att sitta i bilen. Föraren sitter fortfarande i mitten men det finns bara plats för en passagerare på vänster sida här. Totalt har man sparat in 94 kilo i vikt vilket gör att T.50s landar på 890 kilo. Den Cosworth-utvecklade icke-överladdade V12:an på 3,9 liter har uppdaterats ytterligare och fått omgjorda toppar, vassare kammar och högre kompression. Tillsammans med ett avgassystem som andas lite bättre är den nya effekten 730 hästar vilket är 67 fler än vanliga T.50 bjuder på. Till paketet kopplas en helt ny sexpetad växellåda med paddlar, inget manuellt alternativ här alltså. Bilen får smidda magnesium-fälgar klädda med Michelin Cup Sport 2-däck. Innanför dessa sitter keramiska bromsskivor från Brembo som har sexkolvsok fram, fyrkolvsok bak. Endast 25 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje kostar 3,1 miljoner pund. Alla T.50 är redan sålda och fler än hälften av alla T.50s har redan sålts, så du får vara snabb om du vill vara med och leka. Tillverkningen ska dra igång i början av 2023. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Det här är Brabham BT62R
För finsmakaren som vill köra på gatan

Brabham bygger banracern BT62 och i början av året meddelade de att för 150.000 pund extra kunde de fixa till bilen så att du får köra den på gatan. Men det är fortfarande en ganska så hårdbarkad racerbil, och det kanske man inte vill köra runt med i det långa loppet. Det är där BT62R kommer in. Visst, det är fortfarande en mycket potent banracer, men man har mjukat upp den lite och gett den en mysigare inredning så att den ska bli lite enklare att leva med i vardagen. Här finns lyxigheter som ac, bekväma säten, ljudisolering, uppvärmd vindruta, centrallås och ett avgassystem som inte väcker grannarna i nästa kommun när du startar på morgonen. Man kan till och med få en stereoanläggning! Bilen har även fått sig en ny frontsplitter och diffusor bak som är lite mer gata än bana. Slicksen har också bytts ut mot gatlegala diton från Goodyear. Vidare har man gett den sexpetade sekventiella växellådan lite annan utväxling och det finns faktiskt en kopplingspedal för finåka. Med hjälp av ett lyftkit kan nosen höjas från 70 till 130 millimeter om man skulle behöva komma över ett gupp eller liknande. Motorn är densamma vilket innebär V8:a på 5,4 liter utan överladdning. Den ger 710 hästar och har 667 newtonmeter i vrid. På prislappen står det nästan två miljoner dollar. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Vätgasdrivna superbilen Hyperion XP-1 är nu presenterad
Har räckvidd på 163 mil och 356 km/h som toppfart

I början av året skrev vi om det amerikanska företaget Hyperion Motors och deras kommande vätgasdrivna superbil. Nu är Hyperion XP-1 som den kallas presenterad och med denna vill man ytterligare slå ett slag för bränsleceller och vätgasdriftens fördelar. Räckvidden med full tank (tar fem minuter) ska ligga på 163 mil, vikten ligger på 1031 kilo och bilen ska göra 0-100 km/h på runt 2,2 sekunder och sen kunna toppa 356 km/h. När man ska bromsa tar keramiska skivor som mäter 457 millimeter fram och 432 millimeter bak hand om jobbet. Insidan bjuder bland annat på en 98 tum stor kurvad skärm. Dessutom ska designen inte förändras ett dugg när lanseringen sker så gillar du det du ser nu kan du glädjas åt att det är så här produktionsbilen också kommer att se ut. Enligt företaget har bilen varit under utveckling i tio års tid och över 200 forskare ska vara inblandade i projektet. Produktionen ska dra igång 2022 och den kommer att ske i USA. Endast 300 stycken exemplar kommer att tillverkas men vad det står på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
52.6°
+
Bobby Green
0

Första Bugatti Divo anländer till USA
Dyr unboxing

Precis som vi tidigare har skrivit har leveranserna av Bugatti Divo dragit igång och här får vi se när det första exemplaret landar i USA. Bilen står just nu hos Miller Motorcars för genomgång innan den ska levereras till kunden som beställt den. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0
Nästa sida