Swedbank nere igen
Det går bra nu

Swedbank strulade under gårdagen och i fredags och det verkar som att banken har det lite kämpigt även idag. Hemsidan går inte att gå in på och via mobilen kan man inte logga in, vilket gör det lite svårt för Swedbanks kunder att betala räkningar och utföra alla andra bankärenden.
I ett uttalande till media säger Ralf Bagner, presskommunikatör på Swedbank, detta:
– Vi har tyvärr störningar idag också, vilket vi är mycket ledsna för och vi ber kunderna om ursäkt för detta. Vi återkommer så snart vi mer och vi jobbar för fullt för att lösa det.
Av någon oförklarlig anledning har företaget inte gått ut i sociala medier för att upplysa folk om problemet, vilket känns lite 1800-tal. Företaget svarar i alla fall på diverse Twitter-inlägg från användare om att det strular. Alltid nåt.
Uppdatering:
Nu har Swedbank lagt upp inlägg om strulet på Facebook där de skriver detta:
Vi har just nu ytterligare störningar som vi jobbar med högsta prioritet för att lösa. Det innebär att du som kund inte kan nå internetbanken eller göra ärenden i appen. Vi förstår att det här ställer till det och beklagar verkligen.
Vi ber er att lämna kommentarsfältet fritt så att vi kan fokusera på att hjälpa de som har frågor just nu.
Pro tip till Swedbank, och andra tjänster som vägrar att upplysa användare direkt när saker strular: Tjonga upp ett inlägg på en gång i stället för att vänta. Det blir bättre för alla inblandade då.
Uppdatering #2:
Nu verkar Swedbank fått tummen ur och styrt upp problemen. På hemsidan står det dock att det fortfarande kan vara lite problem med inloggning, så om ni har bankärenden att utföra så utför dem illa kvickt innan Swedbank snubblar över internetkabeln igen.