Varför så hög volym på reklam?
Tom Scott snackar ljud
De få gångerna jag kollar på TV behöver jag nästan alltid sänka ljudvolymen när reklamerna börjar, både för att de inte är särskilt intressant att höra all blaj, men också för att det känns som att volymen alltid är snäppet högre. Men är det så? I sin senaste video snackar Tom Scott om just det fenomenet. Svaret är tyvärr lite mer komplicerat än bara ja eller nej.
Samhälle,
Kultur,
Tom Scott,
reklam,
volym
41.1°
0Hugo Engström
tis. 5 sep 2023, 14:20
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid.
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid.
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration