2K Games jobbar på nytt Bioshock
Utvecklas av Cloud Chamber

Nyligen meddelade speljätten 2K Games att de startat en ny spelstudio vid namn Cloud Chamber som kommer jobba från San Francisco-området samt Montreal i Kanada. Och studions första titel kommer vara ett nytt Bioshock-spel. Kelley Gilmore, som tidigare jobbat med Firaxis, styr Cloud Chamber-skutan och säger detta om satsningen:
“Our team believes in the beauty and strength of diversity, in both the makeup of the studio and the nature of its thinking. We are a deeply experienced group of game makers, including many responsible for BioShock’s principal creation, advancement and longstanding notoriety, and honored to be part of the 2K family as stewards of this iconic franchise.
Ken Levine, hjärnan bakom Bioshock 1 och 3, kommer som känt inte återvända till spelserien. En tid efter Infinite-släppet lade Levine ner Irrational Games, plockade några anställda från bygget och startade en ny spelstudio, som efter en tid blev Ghost Story Games. Några Bioshock-veteraner kommer dock jobba på Bioshock. Bland annat kommer Hoagy de la Plante (creative director på Bioshock 1 och 2) Scott Sinclair (art director på BioShock 1 och Infinite) samt Jonathan Pelling (art team creative director på Infinite) jobba på den nya titeln.
Nya Bioshock kommer släppas senare.