m

Uppdaterad CDPR listar ändringar i nästa Cyberpunk 2077-uppdatering
Det är inte bara aggressiva poliser som kommer se ändringar

CDPR listar ändringar i nästa Cyberpunk 2077-uppdatering
Spel / Multiplattform

Nyligen gav CD Projekt RED lite info om den kommande stora uppdateringen till Cyberpunk 2077 och kort sagt lämnade den nya informationen en hel del att önska. Det vi fick reda på då var att poliser skulle bli mer chill i spelet och inte teleportera till spelaren direkt när man begick brott samt att bilstyrning på PC skulle få lite ändringar. Nu har CD Projekt RED levererat en ordentlig lista med ändringar som kommer dyka upp i Patch 1.2 och det är totalt över 100 ändringar som kommer implementeras i spelet.

Hela listan med ändringar hittar ni i faktarutan, samt via länken här nere till vänster, och det är som sagt en hel del buggfixar, stora som små. CDPR avslutar med att uppdateringen innehåller ännu fler ändringar än vad som skrivits ut. Förhoppningsvis kommer uppdateringen bland annat se till att spelet blir mer spelbart på grundversionerna av PS4 och Xbox One. Bland ändringarna nämns det att utvecklarna fixat slumpmässiga krascher och optimerad minneshantering, så förhoppningsvis kommer spelare inte behöva uppleva lika många krascher när man ska spela. Och möjligtvis även att spelet får återvända till Playstation Store.

När Patch 1.2 släpps är för tillfället okänt, men den borde börja rulla ut när som helst på samtliga plattformar.

Uppdatering:
Patch 1.2 har nu släppts på samtliga plattformar.

Visa
Cyberpunk 2077 - Patch 1.2
Gameplay

The NCPD spawn radius for when the player commits a crime has been increased.
New Steering Sensitivity slider added to Controls settings. Allows reducing steering speed for all vehicles, on all input devices. Particularly useful for keyboard users.
Adjusted the vehicle steering code to work better in low and extreme high frame rate situations to produce more consistent results. Improves steering on base consoles noticeably.
Unstuck Rocking/Rotating feature added to all vehicles. Use Left Stick or A/D W/S or LShift/LCtrl to engage rocking and rotating to stuck/beached vehicles to try and free them.
Minor driving model tune revisions to some vehicles to improve steering, cure excessive body roll and oversteer.
Fixed an issue where aiming while under the effect of the "Berserk" cyberware moved the crosshair with no input from the player.
Adjusted fire rate of the helicopter turret in Love Like Fire.
Police vehicles will no longer immediately despawn after getting into Kerry's car during Rebel! Rebel!
Fixed an issue where Projectile Launch System had no cooldown.
Bump reaction for friendly NPCs has been disabled.
Fixed an issue where grappled enemies played voice lines as if the player bumped into them.
Using Zetatech Sandevistan MK. 1 cyberware now correctly slows time.
Player can no longer cancel fall damage by performing a slide action when about to fall from greater heights
It is no longer possible to perform Gorilla Arms finishers against civilians.
Fixed an issue where V could get pushed too far by a speeding vehicle.
If V picks up a body containing a quest item, the item will now be automatically added to the inventory.
Fixed an issue where a civilian running from a driving player could react incorrectly.
Picking up or grappling an NPC with a burning or EMP status now transfers the status to the player.
Improved jacking in interactions with forklifts.
Fixed an issue where dodging right after the Kerenzikov cyberware effect ended resulted in pushing V a great distance forward.
Fixed an issue where enemies did not fall on the ground after being killed with Synapse Burnout.
Fixed an issue where Breach Protocol was not working correctly against Sasquatch.
Fixed an issue preventing Placide from being taken down in stealth.
Short Circuit quickhack's damage over time will no longer finish off defeated enemies.
Cyberpsychos and minibosses are now immune to Tranquilizer rounds and System Reset Quickhack.
Fixed an issue where stacking cooldown reduction over 100% could result in blocking quickhacks.
V can no longer use consumables in situations where scene context would not support it.
Clothing vendors now sell items more suitable for the location.
Cat food needed to adopt Nibbles can now be bought at several food shops around Night City.
The item for resetting perk points (TABULA E-RASA) can now be bought at a reduced price.
Reduced amount of higher quality crafting components needed to craft iconic items.
Fixed an issue where V could get stuck in empty buildings when exiting a vehicle parked close to a wall.
Data is now correctly displayed when scanning the Militech Manticore AV.
Fixed the prompt on an unavailable Vehicle door that said "Locked []".
Fixed an issue where dumping a body in the trunk started the vehicle's engine.
Fixed an issue where NPCs turning the steering wheel broke their upper body animations.
Gorilla Arms damage has been increased by 20%.
Reduced prices of Kiroshi optics fragment recipes.
Reduced power of revolver wielding NPCs.
Fixed an issue where disassembling part of a stack granted the number of experience as if the entire stack was disassembled.
Disassembling grenades now properly grants Common and Uncommon components.
Extending the sliding ladder won't result in player's death if they are below it.
Fixed several door blockers that could make enemy NPCs stuck, preventing them from being killed.
Fixed an issue that caused NPCs to trip over other NPCs too often.
V should now automatically unequip a charged grenade when entering safe areas.
Fixed an issue where pedestrians could get teleported after being hit by a vehicle.
Transmigration trait is now unlockable at Breach Protocol level 20, rather than 16. Players who unlocked Transmigration pre-level 20 and did not yet reach that level will have the trait locked and Perk Points for it restored.
Getting knocked down by vehicles no longer kills V after unlocking 'The Rock" perk.
Fixed an issue where switching the weapon in the inventory two times in a row could result in the weapon not being displayed in-game.
Fixed an issue where completion of The Wasteland achievement could be blocked under certain circumstances.
Multiple GPS improvements and fixes for the pathing in various activities and quests.
Fixed an issue where one of the laser trip mines in Gig: Wakako's Favorite would not explode upon walking over the laser.
Fixed instances of NPCs not entering combat when the player approached them in Reported Crime: A Stroke of Luck.
Fixed an access point sinking into level geometry in Gig: Greed Never Pays.
Fixed an issue where one of the laser trip mines in Gig: Greed Never Pays could not be interacted with.
Breaking a window during Gig: On a Tight Leash will now properly alarm nearby NPCs.
A certain enemy NPC should now properly attack V in melee during Gig: Welcome to America, Comrade.
Fixed cyberpsycho's behavior at the beginning of combat during Cyberpsycho Sighting: House on a Hill.
Fixed AV collision to avoid the player being pushed off or stuck in Suspected Organized Crime Activity: Opposites Attract.
Fixed tracked map markers flying off the minimap occasionally.
Fixed an issue where throwing multiple grenades in quick succession could make V equip an incorrect grenade.
Fixed inactive Breach Protocol option in Suspected Organized Crime Activity: New Boss, New Rules.
Fixed River Ward's behavior while following the player in The Hunt.
Fixed an issue where enemies at the crash site in Life During Wartime were not able to attack the player at range.
Fixed an issue where one of the Scavs would not alarm others after finding a body during The Rescue.
Jackie should no longer use stealth chatter just before combat in The Heist.
Fixed an issue where an exploding mine would not alarm nearby enemies in Gig: Goodbye, Night City.
Panam now occupies a different sniping spot during the fight with the Raffens in Ghost Town.
Fixed an issue where Rogue would idle after the elevator ride in Arasaka Tower during Never Fade Away.
Fixed an issue in The Pickup where the detonator in All Foods could not be interacted with.
Jackie will now empty his clip before reloading in The Rescue.
The cyberpsycho in Cyberpsycho Sighting: Second Chances should now respond to the player attacking at range correctly.
Corrected use of cover for friendly NPCs.
Fixed an issue where Panam's car could get launched into the air in With a Little Help from my Friends.
Fixed an issue where Delamain cab would launch into the air after leaving Afterlife in The Heist.
Fixed an issue where other cars in the race in The Beast in Me: City Center could get teleported under certain circumstances causing the player to drop to the last place.
The car will no longer be misplaced after skipping the ride to the Piez restaurant with Joshua in Sinnerman.
Quests

Posters in Stadium Love can no longer be destroyed before the contest (which could lead to blocked progression).
They Won't Go When I Go now updates properly if V leaves the studio early.
Fixed inability to draw weapons at the Poppy Farm during The Hunt.
Fixed an issue where using grapple on gang members could break progression in Stadium Love.
The Pickup no longer gets blocked if Dum Dum dies at the exact same time as the last enemy.
The Pickup no longer gets blocked if player attacks Maelstrom before entering All Foods.
It's now possible to download eddies from cracked Militech's shard if it was not used during The Pickup.
The penthouse from Path of Glory can no longer be accessed earlier in the game.
Cyberpsycho Sighting: Bloody Ritual now triggers properly, regardless of which way the player approaches the quest area.
Takemura's appearance is now present in the holocall in Life During Wartime.
Fixed an issue where Rogue would keep repeating the same dialogue line in Never Fade Away.
Fixed an issue where V could get stuck in Rogue's booth in Ghost Town.
Fixed an issue where Mr. Hands would not call V after finishing Double Life.
Fixed an issue where Teddy, Carol and Cassidy would repeat their movements if player reloaded the game during the last conversation in Gun Music.
Fixed an issue where a holocall from Regina would cut off but persist on-screen upon arriving at one of the cyberpsycho sightings sites.
Fixed an issue where meeting with Panam while on a holocall with her in Ghost Town could block progression.
Panam now properly says her final dialogue line in All Along the Watchtower.
It's no longer possible to get into Delamain in Badlands while riding a motorcycle, which could result in crashes or getting stuck in a third-person perspective.
It's no longer possible to leave the quest area while inside the Basilisk in Queen of the Highway.
Fixed an issue where it was not possible to interact with Panam if player used fast-travel during the last scene of Queen of the Highway.
It's no longer possible for Frank's holocall to interrupt a conversation with the Nomads by the Basilisk in Queen of the Highway.
Bob and Mitch will no longer clip through the flatbed while entering it in With a Little Help from My Friends.
Fixed an issue preventing player from receiving holocalls if they left the Nomad camp immediately after delivering the flatbeds in With a Little Help from My Friends.
It's no longer possible for Nomads to get stranded behind the gate of the netrunners' nest in Arasaka Tower in Belly of the Beast.
Fixed an issue preventing player from receiving holocalls if they left the train station during With a Little Help from My Friends.
Fixed additional contexts where Jackie could be missing from in front of All Foods factory during The Pickup.
V can no longer leave Jinguji in the middle of the combat with cyberpsycho in Bullets and block the quest's progress.
Calling Nancy from Totentanz or escaping the club in the middle of the quest no longer blocks the progress of Holdin' On.
Fixed an issue where music in Totentanz would be missing if player left and came back to the club.
Fixed an additional scenario where Dum Dum could be missing from in front of the Totentanz entrance in Second Conflict.
It will no longer be possible to see the decorations change in Denny's villa during Holdin' On.
It is no longer possible to use guns near the arcades during the Raymond Chandler Evening fistfight. // You can no longer pull an Indiana Jones in El Coyote Cojo.
It is now possible to open Barry's door from the inside after re-entering his apartment in Happy Together.
Happy Together now instantly fails if the player breaks the law near the NCPD officers.
In order to complete the "Try talking to Barry in a few hours” objective at the end of Happy Together player now needs to leave the immediate area of Barry's apartment and come back after a few hours have passed.
When Aldecaldos move or leave Night City, all signs of their old camp will now be cleaned up.
It's no longer possible to be blocked out of combat in Forward to Death while driving the Basilisk through the construction site.
Fixed an issue where A Like Supreme would not start correctly if Second Conflict's final scene was rushed.
Fixed an issue where Second Conflict could get blocked if player rushed into the elevator with Nancy in Totentanz.
The objective in the first braindance in The Hunt is now more clear.
Killing in the Name now fails automatically if the player fails Chippin' In.
The TV in Tom's Diner can no longer be destroyed. If a player destroyed it before this update it will now be fixed and the news will be displayed correctly to progress Playing for Time.
Fixed a rare scenario where the painting wouldn't appear in the drop pod in Space Oddity.
It's no longer possible to get stuck in the water of the Power Plant after leaving the area in Lightning Breaks.
Space Oddity no longer spawns multiple paintings blocking the quest's progress.
Fixed an issue where leaving and returning after the briefing in Riders on the Storm would block the quest's progress.
Cyberpsycho Sighting: Smoke on the Water no longer reappears in the journal after being completed.
Fixed an issue where router in Killing in the Name would not be interactable if player left and returned to the quest area.
Automatic Love's progress will no longer get blocked by an invisible wall in Judy's workshop.
Fixed an issue where A Like Supreme could get blocked if player rushed to the toilet to take a pill before finishing a conversation with Nancy.
Max Tac will now interact with V even if the cyberpsycho was killed solo before their arrival to Jinguji in Bullets.
In The Pickup, it's no longer possible to trigger both scenarios at the same time: a peaceful deal with Maelstrom and fighting them.
Jackie will no longer get stuck in All Foods if you sneak past the boss fight with Royce
Fixed an issue where it was impossible to take an elevator to Embers in Nocturne OP55N1.
Fixed an issue where player would be stuck without the phone and weapons upon leaving the shooting range before talking to Wilson in Shoot to Thrill.
Jesse should no longer disappear while getting out of the car in Burning Desire/Night Moves if the player took too long to get to the ripperdoc.
Fixed an issue that resulted in the player's vehicle falling under the map after colliding with a white truck in Burning Desire/Night Moves.
Fixed an issue preventing player from receiving holocalls if they left the monk without meditating in Imagine, Stairway To Heaven, Poem Of The Atoms, or Meetings Along The Edge.
Fixed an issue where player would sometimes not receive holocalls from Delamain in Epistrophy.
Destroying North Oak Delamain no longer prevents player from talking to the monk in Poem of the Atoms.
Fixed an issue where I Fought the Law could get stuck on the "Talk to Jefferson" objective.
Fixed an issue where leaving Both Sides, Now quest area could prevent the player from starting other sidequests.
Maiko now correctly dies when pushed down from Megabuilding H8 in Pisces.
Judy no longer follows the player around the world if they left the quest area before entering the brainandce studio in Disasterpiece.
Fixed an issue where V could get stuck in one of the dollhouse booths during Automatic Love.
Fixed an issue where Coin Operated Boy could get blocked if player didn't talk to Brendan immediately after seeing his conversation with a girl.
Fixed an issue in The Space in Between where conversation with Fingers would not start if V sneaked into his office through the window.
Fixed an issue where Panam's quest-related dialogue options could be missing before getting into the Basilisk in Queen of the Highway.
Cyberpsycho Sighting: Lex Talionis is now correctly marked on the map.
Fixed an issue where leaving the quest area too quickly, before Claire reached her car, in The Beast in Me would prevent player from starting other quests.
Fixed an issue where The Beast in Me: Santo Domingo Race and A Day in the Life could be active at the same time causing some problems.
Fixed an issue where fast-forwarding the scene with Sandra Dorsett in the bathtub in The Rescue would result in Trauma Team not arriving at the balcony.
Added a physical reward from Regina for defeating all cyberpsychos that can be found in her office.
Fixed an issue where Takemura would sometimes not call back after doing the reconnaissance alone in Gimme Danger.
Fixed an issue where V could get stuck on the roof of Fingers' Clinic.
Fixed an issue where no more main missions would appear after finishing Playing for time.
Quest icon is now correctly removed from Johnny's clothing set after Breathtaking achievement has been unlocked.
It's no longer possible to get locked out of the Silver Pixel Cloud cinema in Blistering Love.
Fixed an issue where skipping time in Blistering Love could block the quest's progression.
Rogue no longer disappears if player took too long to take the pills in Blistering Love.
Fixed an issue where Rogue would not leave the car upon arriving at the Silver Pixel Cloud cinema in Blistering Love.
Fixed an issue where player would not be able to continue the main storyline after completing Search and Destroy.
Fixed an issue preventing the player from talking to Theo in Coin Operated Boy.
Fixed an issue where Cyberpsycho Sighting: On Deaf Ears wouldn't count as completed if V killed the cyberpsycho before finishing the holocall brief with Regina. For players who already finished the quest it will be marked as completed.
"Talk to Kirk" objective is now correctly marked on the map in Small Man, Big Mouth.
Reloading auto-save created on the encounter at Ebunike during Chippin' In no longer results in replaying Johnny's dialogue.
Fixed an issue where Grayson could be immortal during the encounter at Ebunike in Chippin' In if met on the lower deck or attacked from a large distance.
Fixed an issue that could prevent player from leaving the quest area by car in Chippin' In.
Fixed Rogue's erratic movements during Grayson's interrogation in Chippin' In.
Fixed an issue preventing player from killing Grayson during the interrogation scene if he wasn't damaged during combat in Chippin' In.
It is now possible to talk to Mitch about the panzer training and complete the optional objective in We Gotta Live Together.
It's no longer possible to get blocked when drinking and chatting with the veterans in We Gotta Live Together.
Fixed an issue in The Pickup where player could trigger the combat with Royce while being outside All Foods which blocked the quest's progression.
Fixed an issue that could cause the door to Lizzie's Bar to become sealed if the player decided to walk away from the entrance in The Information.
Fixed an issue where calling Wakako from the journal during a conversation with Judy could block both conversations.
Misty can no longer get killed by a stray bullet in Heroes.
Fixed an issue that could block progression if the player took Panam's Overwatch rifle and disassembled it before she offered it to V in Riders on the Storm.
Fixed an issue that could block the drive to the Wraith camp if the player abandoned the quest midway through in Riders on the Storm.
Fixed an issue that could block progression when performing a save/load cycle while escaping the Wraith camp through the pipe in Riders on the Storm.
Quest objective now properly updates if player rushes through the pipe to find Saul in Riders on the Storm
It is now possible to go alone straight into the camp without waiting for Panam in the Riders on the Storm.
It's no longer possible to reactivate Pyramid Song by returning to the quest area and jumping into the water after it already failed.
Skippy will now properly count NPCs that were killed or defeated with his help regardless of installed mods and cyberware. Conversations with Skippy will be adjusted to player's actions more dynamically.
It is now possible to use weapons at the entirety of Batty's Hotel back parking lot.
Fixed an issue that prevented the player from talking to the NCPD officers at the beginning of Happy Together.
Happy Together will now fail immediately if the NCPD officers spot V carrying a dead body.
Fixed an issue with the jacket being not available if the player loots and disassembles it before talking to Kirk in the Small Man, Big Mouth quest.
Maman Brigitte will now always properly answer V's phone call in the Transmission.
Placide's call will no longer be interrupted by other calls in I Walk the Line .
Fixed an issue where Dum Dum could be present in Totentanz during Second Conflict and become hostile towards V, blocking progress, even though he was killed during The Pickup.
Fixed an issue where the guards wouldn't move away from the elevator door in Nocturne Op55N1 if player backed away while approaching it for the first time.
Fixed an issue that prevented player from selecting destination after getting into the AV in The Corpo-Rat.
It is no longer possible to leave the basketball field near Lizzie's Bar prematurely in The Corpo-Rat.
Fixed an issue where player could not move after losing a fight against Rhino in Beat on the Brat.
Fixed an issue where it was not possible to talk to Jackie after finishing the scene with Viktor in The Ripperdoc.
Fixed an issue where Maelstromers wouldn't spawn when player used another path to reach Nancy's room instead of following Patricia in Second Conflict.
Fixed an issue where under specific circumstances, players could become locked out of certain abilities by taking a ride with River in I Fought The Law but then abandoning the quest.
Fixed an issue where Nancy could disappear while being escorted out from Totentanz in Second Conflict.
Fixed an issue where the elevator in Totentanz could stop on the second floor instead of the ground floor after V interacted with its panel in Second Conflict.
Delamain now only calls once when V is close to a lost cab in Epistrophy (instead of calling each time V is in the vicinity of a lost cab).
Fixed an issue that could lead to equipment not getting properly removed or items getting lost inside the Scavengers apartment in Sweet Dreams .
It's no longer possible to destroy the car with the mysterious conspirators inside in The Prophet's Song, which prevented player from looting the chip.
It's no longer possible to kill Garry after killing the Nomads in The Prophet's Song, which therefore can be completed now. TheJournal entrywill be cleaned.
Fixed an issue where interacting with Misty in her shop would not be possible if the player left Heroes mid-quest to pursue The Fool on the Hill.
Completing Psycho Killer now rewards the player with experience
Increased the value of Liam's bribe in Violence.
Various other quest improvements and fixes.
Open World

Fixed an issue where it was impossible to complete the objective for destroying flamingos if they were destroyed before the objective was active in Epistrophy: Rancho Coronado.
Collisions will no longer fail to stream in randomly during driving, which could lead to V driving into buildings and falling out of the world.
Destructibles will no longer become indestructible after loading a save.
Fixed an issue where some NCPD Hustles were not marked as finished after looting the objective container.
Fixed an issue where achievements for completing district activities were not always unlocked.
Failing Gig: No Fixers will no longer block The Wasteland achievement.
Fixed an issue where completed NCPD Hustles were not always counted properly towards The Jungle achievement.
Fixed an issue where collecting the additional reward did not end the Gig properly in Gig: No Fixers.
Fixed an issue where V could be unable to interact with the computer and upload the virus in Gig: A Lack of Empathy.
It is no longer possible to complete some parts of the Gig before getting the contract in Gig: The Frolics of Councilwoman Cole.
Hwangbo will no longer get stuck inside a car in Gig: Flight of the Cheetah, which could lead to blocked progression.
Fixed an issue where V sometimes could not talk to Anna Hamill in Gig: Woman of La Mancha.
Fixed an issue where combat would not always interrupt dialogue with Anna Hamill in Gig: Woman of La Mancha.
Fixed an issue where some dialogue lines could be missing during holocalls.
V will no longer be unable to move after finishing Gig: On a Tight Leash.
Interaction with the van in Gig: Radar Love will no longer disappear before returning it, which could lead to blocked progression.
Looting medicines right after getting to Cpl. Hare's room will no longer block progression in Gig: Backs Against the Wall.
Gig: For My Son will no longer get blocked if Logan dies during holocall with Muamar "El Capitan" Reyes.
Fixed an issue where V could get stuck in combat in any Gig until all enemies were defeated.
It is no longer possible to stop the Fixer's car in the middle of the road in Gig: Getting Warmer..., which could lead to blocked progression.
Max Jones will no longer leave his room in Gig: Freedom of the Press before V comes in if V starts shooting the turrets.
Guards will no longer get stuck in the elevator in Gig: Fixer, Merc, Soldier, Spy.
V will no longer get stuck behind the desk in the hospital lobby in Gig: Cuckoo's Nest.
It is no longer possible to talk to Max Jones after using Short Circuit quickhack on him in Gig: Freedom of the Press.
It is no longer possible to start combat with Anna Hamill while being in apartment one floor below in Gig: Woman of La Mancha.
Fixed an issue where the urinary stream could still be visible after NPC stopped peeing and moved away from the spot.
NPCs will no longer stay blocked on traffic lanes while in fear.
NPC hit by a car will now immediately run in panic now.
Added different animation variations for pedestrians running away from a vehicle.
Fixed the issue where the Arcade Machines did not display any games in a pachinko parlor in Jig-Jig Street.
Added the missing animation for opening the doors in several quests.
Improved force-opening doors animation.
Added missing "unauthorized" prompt for elevators protected by authorization.
Various immersion improvements and fixes in the open world encounters and gigs.
Cinematic Design

Progress will no longer be blocked when player chooses the corpo line twice while talking to Hanako in the safe house during Search And Destroy.
Fixed an issue that could block progression if the player reached Wakako before Takemura in Down on the Street.
Takemura will no longer teleport to Wakako if the player chooses to go alone in Down on the Street.
Fixed a camera issue when exiting the car at the beginning of Last Caress.
Fixed an issue that could block the player from using the ladder in the security room in Gimme Danger.
Jackie will no longer disappear when entering the elevator after a peaceful deal with Maelstromers in The Pickup.
River Ward will no longer have a gun attached to his hand when saving V from the infected braindance in I Fought the Law.
Dum Dum will no longer walk on air when leading V to Royce in Second Conflict.
River Ward will no longer walk through the elevator's door frame when entering it in I Fought the Law.
Jackie's guns will no longer disappear when V is knocking down Royce in The Pickup.
Player will no longer have a weapon equipped during the romance scene with Judy in Pyramid Song.
Maiko will no longer walk through the couch in Pisces.
Fixed an issue in New Dawn Fades that resulted in having doubled sunglasses in the ending cutscene.
Fixed an issue that could block progression in Gig: Hippocratic Oath when injecting the patient with synthetic blood.
Fixed a subtitle issue displaying debug text in Pyramid Song when playing in Polish.
Fixed an issue in New Dawn Fades that resulted in having doubled guitar in the ending cutscene.
Fixed a camera issue in Never Fade Away.
Junkie at the Atlantis Club will no longer glitch in Never Fade Away.
Fixed Corporal Hare's sliding animation in the Gig: Backs Against the Wall.
Unified the distance of dialogue interaction in Pyramid Song.
Fixed an issue in Pyramid Song which resulted in an option to talk to Judy on the pier while V was underwater.
Fixed an issue in Gig: Last Login which resulted in Ripperdoc Charles smiling throughout the conversation without a reason.
Judy will no longer play the wrong animation sequence if V declines to stay in the hut in Pyramid Song.
Fixed an issue that resulted in a failed objective when killing the truck driver in Sinnerman.
Fixed an issue of endless walking on the treadmill in Where is My Mind?, which blocked progression.
Fixed an issue with a doubled tablet in Where is My Mind?.
Fixed an issue where Saul had the rifle attached to his hand after the car chase in Riders on the Storm.
Fixed an issue where Panam was not holding whiskey bottle correctly while raising a toast in Riders on the Storm.
Fixed missing UI dialogue elements and misleading placement of UI dialogue when talking to Panam in Riders on the Storm.
Fixed a camera issue when getting out the van in Riders on the Storm.
Added depth of field effect to the player's view at significant moments
Fixed missing personal link in Life During Wartime.
Fixed an issue where Hellman's personal link could be found floating in Life During Wartime.
Fixed overlapping dialogue between V and Panam in Life During Wartime.
Fixed an issue in Ghost Town that caused the glass in Rogue's hand to be misplaced when playing in languages other than English.
Added touch screen animations in Panam's car in Lightning Breaks and Life During Wartime.
Phone will no longer disappear from the NPC's hand in the Afterlife scene of Ghost Town.
Fixed NPC T-posing in the dollhouse in Automatic Love.
Teddy will no longer be teleported away in the scene at the abandoned railroad station in With a Little Help from My Friends.
Fixed an issue that could block progression when giving Panam cover during the deal with 6th Street in Ghost Town.
Car lights will no longer stay on after the car battery dies in Ghost Town.
Saul will no longer clip through Panam's car in Forward to Death.
Fixed player's camera animation in Lightning Breaks.
Fixed Panam's gun equipping animation in the AV scene in Life During Wartime.
Fixed a visual issue with mantis blades after a car crash in Playing for Time.
Corrected camera behavior after interacting with the drawer at the police lab in The Hunt.
Soldiers who were missing guns when Smasher appears in Love Like Fire are now armed.
A disabled turret visible while flying to Arasaka Tower in Love Like Fire works properly now.
Fixed an issue that caused Rogue to be misplaced while approaching Arasaka Tower in Love Like Fire.
Fixed an issue that caused Spider Murphy to disappear after jumping from the helicopter in Love Like Fire.
Viktor will no longer teleport to the chair when the player leaves the clinic before taking a seat in The Ripperdoc.
Fixed a camera issue when driving to the megabuilding in The Rescue.
Fixed an issue in Nocturne Op55N1 where petting the cat would play without dialogue. // V will now properly address the cat, even without Misty's answer.
After Boat Drinks Kerry will now hum his song while walking to his car.
Fixed V's reaction to Johnny's decision in Changes.
Fixed synchronization in Adam Smasher's animation in Changes when playing in Polish. // Now stomping should stomp as intended.
Fixed the drone in front of the chapel in M'ap Tann Pèlen.
Polished scene in Maiko's office in Ex-Factor.
Fixed an issue that could block progression when raising your hand at the wrong time during the dinner scene in Following the River.
Fixed the interaction range to get in the AV in The Corpo-Rat.
Fixed missing NPC being thrown away from the toilet during A Cool Metal Fire sequence.
Added missing scene to the Japanese version in A Cool Metal Fire sequence.
It's no longer possible to drive away without Johnny when picking up the Porsche for the first time during Chippin' In. // Leave no Johnny behind.
In Talkin' 'bout a Revolution, depth of field now resets after leaving Judy's apartment.
Field of view now goes back to its set value when V sits up to talk to Johnny after watching braindances in Double Life.
Fixed facial animations in all the scenes where V leans on the mirrors throughout the game.
Initial dialogue with Takemura in Down on the Street can now be interrupted and restored.
Fixed an issue where Johnny could be unable to connect to the access point in Love Like Fire.
Fixed lack of interaction with Mitch after skipping dialogue in We Gotta Live Together.
V no longer gets stuck in a sitting position after connecting to Panam's car in Life During Wartime.
Fixed an issue that prevented player from controlling the turret and could block progression in Love Like Fire.
Added missing family photo during the scene with Hanako in Play it Safe.
Fixed an issue with detective Han's cigarette in I Fought the Law.
Characters no longer teleport near the player while in a holocall dialogue.
Fixed multiple issues with V wearing the wrong clothes in third-person perspective.
Fixed multiple issues during sex scenes
Improved interruption system for scenes.
Fixed an issue where the stalker wouldn't arrive at the bridge in Every Breath You Take.
Fixed an issue where Judy would stand up from the chair in the scene between braindances in Double Life.
Fixed multiple issues with important quest NPCs randomly missing animations during cinematics.
Interrupting dialogue will now stop the voice-over line.
Fixed multiple issues with NPCs mounting vehicles.
Fixed Jackie's pose and grip on the motorcycle's handlebar in The Pickup.
Environment and levels

The objective will no longer get stuck on "Neutralize the attackers" in Dream On.
V will no longer get stuck inside an AV flying off if standing on pipes during Suspected Organized Crime Activity: Opposites Attract.
Fixed an issue where two fast travel points were missing map pins.
Fixed multiple issues related to improper NPC behavior in combat, for example not changing to the correct attack mode or getting stuck in a location.
Fixed multiple issues related to NPCs not reacting to V's presence or not entering combat properly.
Fixed multiple issues related to NPCs clipping with objects.
Fixed a number of issues related to wrong or missing contents of lootable items.
Fixed multiple issues related to V not being able to interact with lootable items.
Fixed multiple issues related to improper functioning of devices, such as cameras, turrets, or mines.
Fixed an issue where Basilisk could fall under the map when the door leading to Mikoshi is reached.
Fixed an issue where Lt. Mower had a high chance to die in collisions, blocking the cyberpsycho hunt.
Fixed an issue where it was very difficult to access the computer in the back of the gas station in Life during wartime.
Fixed the misspelled Leaving Night City sign.
Fixed the glitched scaffolding in Heywood, Vista del Rey.
Fixed multiple issues where players could fall out of the map due to gaps and missing collisions.
Fixed multiple issues where players could get stuck in location geometry.
Fixed multiple issues where players could reach unintended areas, potentially blocking quest progression.
Fixed multiple issues with disappearing or misplaced assets.
Fixed multiple issues with assets floating in the air.
Fixed multiple issues with assets appearing or changing appearance on sight.
Fixed some issues with parts of assets missing, allowing the player to see inside.
Fixed issues where rain would be present in covered areas.
Fixed issues with invisible colliders present on locations.
Fixed multiple issues with higher resolution textures failing to stream in.
Graphics, audio, animation

Fixed NPCs moving after being killed.
Improvements in textures rendering from afar.
Fixed a visual issue with fast travel and cinematic transition.
Adjusted visual quality of some elements when underwater.
Improvements in materials details quality.
Fixed V's incorrect position while riding a motorcycle.
Improvement for interior and exterior light sources.
Adjusted dirt quality on Medium and Low settings.
Fixed the lack of a crack in the mirror after V smashed it.
Fixed an issue where pink particles could appear on camera close-up.
Improved foliage destruction visuals.
Fixed a visual issue where pavements could be covered with rectangular shapes in shore areas.
Fixed the overexposed foliage elements visible when entering a vehicle.
Fixed an issue where some items could disappear after being destroyed.
Kerry's bathrobe is no longer incorrectly attached to his lower part of the body.
V's hands are now correctly displayed on a steering wheel while driving.
V now leans out of a vehicle correctly during chases.
Fixed an issue where the character could appear deformed while mounting motorcycles.
Fixed a level of detail issue occurring for joy toys in Jig-Jig Street.
Fixed several issues with missing lipsync.
Fixed multiple issues with NPCs T-posing.
Camera no longer flips when V is under an object and jumps.
Improved camera movement when entering a vehicle.
Fixed an issue where some items could be attached to NPCs twice.
Fixed NPCs shouting after being killed.
Jackie no longer shouts "Nice shot!" when V kills enemies while in stealth mode.
Fixed particle burning effect applied repeatedly when player stands in fire.
Fixed NPC animation issues after skipping the ride.
Fixed flickering of stars on the surface of the lake in one of the scenes.
Fixed far away terrain disappearing in Badlands.
Other city parts visible from the distance now look more realistic due to adjusted lighting.
Fixed an issue with black weapon scopes during the chase in Riders on the Storm.
Improved visual quality of Black Wall and Mikoshi.
Fixed an issue where the weather state would not adjust correctly after loading saves or exiting to the main menu.
Holographic elements in specific character outfits now display correctly.
Fixed an unwanted jitter effect on frosted glass surfaces.
Fixed an issue where a white line could be visible at the top of the screen when in cyberspace.
UI

Fixed an issue with ads not being properly displayed on curbs.
Multiple visual updates and adjustments for ads.
Fixed multiple visual issues in quests briefings.
Updated the Arabic language layout in quests briefings.
Updated grenades icons according to their damage type.
Fixed multiple visual issues with the icons display.
Fixed multiple visual issues in the UI panels, including Journal, Map, Scanner, and others.
Fixed an issue that paused the game if the shard was read directly from the loot container in a minor activity.
Fixed freezes and crashes related to equipping and unequipping Johnny's Jacket.
Added button hints in order to move forward on the treadmill in Where is My Mind?
Fixed an issue where database links would not allow jumping to a selected entry.
Fixed an issue that blocked a player from answering holocalls manually.
Entering a vehicle right before opening the Vehicle Menu should no longer block further progression.
The health bar should now be visible during car chases.
Performance improvement to the Inventory panel.
Fixed an issue where the NPCs could be tagged as "Minimal Threat" regardless of their actual level.
Fixed multiple issues with button hints.
Fixed multiple issues in the Character Creation panel.
Multiple fixes and improvements to the Crafting panel.
Fixed issues where the level requirement was not displayed correctly in the Upgrade menu.
Added an option to craft multiple items at once.
Fixed an issue where preview stats show the same values before upgrading an item.
Added a "Crafted" icon to the tooltip of crafted items.
Fixed multiple issues related to the Cyberware panel.
Multiple adjustments for the D-pad input.
Fixed multiple issues related to HUD elements.
Multiple fixes in the Inventory and Backpack panels.
Fixed an issue when weapons could show 0 DPS before looting them.
Fixed an improper icon of the clothing item when looting body in Gig: Serial Suicide.
Multiple fixes and adjustments to the Main Menu and Settings panels.
Fixed an issue where replacing mods on some legendary items could add an empty mod slot.
Added a disabled state to mod slots when there are no available mods to equip.
Optimizations for Crafting panel and items display.
Fixed an overlapping tooltip of Body attribute in the Character menu.
Visual effect for adding attribute points in the Character menu should no longer be missing after hovering over Perks tree.
Multiple fixes for Scanning functionality and its HUD display.
Added a toggle to enable/disable comparing tooltip.
Multiple fixes related to buyback pricing and performance improvement in the Vendor panel.
Fixed an issue where the game could freeze during Ghost Town if a player chose to "Wait until Rogue is ready" right after asking Claire for a drink.
Fixed an issue where a player could die right before the scene transition in Play It Safe resulting in blocked progression.
Fixed an issue where weapon crosshair did not disappear after aiming down or unequipping it.
Fixed an issue where debug text could appear after skipping and fast-forwarding credits.
Updated the credits list.
Fixed an issue where ads text localization upon scanning did not work properly.
Fixed an issue where highlighted dialogue lines when talking to Johnny could not be visible after visiting Hanako and taking the elevator down in Nocturne Op55N1.
Fixed an issue where restoring defaults could set all settings to Low on second and consecutive launches.
Fixed corrupted characters in different languages.
Multiple fixes and adjustments for input issues.
Various UI performance and stability improvements.
Epic and Legendary loot dropping from defeated enemies are now better visible on the minimap.
Threat level for undiscovered gigs is now displayed correctly.
Fixed issues with D-pad/arrows navigation in the menu and inventory.
Removed unnecessary health bar animations after loading a save.
Fixed item tooltips remaining on screen after closing them.
Fixed an issue where the value per unit would be displayed instead of total value in case of items with quantity larger than one.
Fixed issues related to changing gameplay difficulty settings in the menu.
My Rewards popup in the Main Menu is now hidden when Streamer mode is enabled.
Fixed issue with broken buildings visible on the main map.
Added Overhead Text Size option to the Subtitles Settings.
Fixed multiple text-related issues.
Fixed multiple issues related to UI streaming.


Stability and performance

This section discusses changes that enter all the platforms but many of them make a bigger difference on last generation consoles and lower performance machines.

Improved stability and performance of the engine and the rendering engine (reducing the number of random crashes).
Memory optimizations and memory management improvements in various systems (reducing the number of crashes).
Various optimizations and improvements in shadows, shaders, physics, workspot system, spawn system, scene system, animation system, occlusion system, and facial animations system.
Fixed mechanism for managing UI icons atlases memory which helps with memory-related crashes, especially during long playthroughs.
Multiple UI stability improvements and fixes for the most common UI-related crashes.
Various crash fixes (among others, in Settings menu, and upon reloading saves repeatedly during gameplay and GPU-related).
Multiple UI performance improvements.
Fixed a performance drop during controller-button-mashing causing V to receive multiple copies of the same item.
Fixed detection map markers sometimes appearing broken or glitchy on machines with slower hard drives.
Various other stability and performance improvements.
Miscellaneous

Fixed incorrect censorship when playing a copy of the game from a region other than Japan while the console region is set to Japan or language to Japanese.
A settings option to hide Potential Enemy Markers was added to the Interface tab.
A settings option to hide NPC name overhead display was added to the Interface tab.
Telemetry consent is now saved in the user profile and synced via the cloud.
Logic for loading last checkpoint when there is no existing savefile improved.
Fixed game going to a black screen after difficulty is changed in the Pause menu.
Improved D-pad/arrow navigation in menus.
Navigation in Load/Save menu improved.
Fixed Fists description in the quick weapon selection menu.
Fixed an issue where the player could get locked in an aiming or crouching state after leaving a vehicle.
Fixed an issue where jumping or carrying a body into Point of No Return area could lead to Point of No Return save not being created.
Added fade-in on returning to the game after final credits.
The "One more gig" message will no longer be displayed when the game ends and there is no Point of No Return save.
Fixed an issue that could cause the money transfer notification to appear as 0 if the player performed a save/load cycle right before it showed.
Fixed an issue where NPCs were missing their weapons after loading a save
Fixed an issue where engaging in combat in front of Misty's Esoterica could cause a nearby Animals' bouncer to follow V in combat state to Viktor's clinic in The Ripperdoc.
Fixed an issue where Monk's walk could reset if the Monk stepped on a defeated Maelstrom corpse in Losing My Religion.
Misty will now walk correctly down the stairs on the way to "El Coyote Cojo" bar in Heroes.
Telemetry consent request reappears once for some players due to an issue causing a reset of settings.
PC-specific

Enabled Ray Tracing on AMD graphics cards. Latest GPU drivers are required.
Keyboard bindings: more keys are now available for rebinding.
Keyboard bindings: It is now possible to bind opening and closing specific panels to the same key.
Keyboard bindings: It's now possible to unbind dodge from the movement keys (in Settings -> Controls). Dodging can still be performed by double-tapping the crouch (toggle) action key (default C).
It is now possible to enter Journal from the Map panel using a keyboard.
Achievements will now work on Epic Games Store.
Modding: Added a new "mod" folder for loading modded archives. The modded archives can be named in any way and go into the "mod" folder now. Having mod archives in the "patch" folder is no longer supported.
Fixed an issue that prevented grenades from being charged after closing a dialogue window using ESC.
Fixed the issue where some environment elements would not be displayed correctly on 8k screens.
Fixed an issue where HUD elements would be missing in 8K resolution.
Fixed an issue where perks from a certain area of the submenus were not displaying descriptions on 4K and 5K Ultra Wide resolutions.
Console-specific

Fixed an issue on PlayStation 4 where items couldn't be dropped from the backpack as they would always reappear back in the inventory.
Fixed an issue where Johnny's custom HUD wouldn't be present on Xbox One during the concert scene in Love Like Fire.
Fixed an issue that caused the game to zoom in when pressing pause on PlayStation 4 Pro and Xbox One X.
Fixed a streaming issue with the elevator panel in Play it Safe on Xbox One.
Improved the mechanism for adjusting the UI texture resolution depending on the platform.
Fixed an issue that could cause the game to become unresponsive when pressing "A" immediately after deleting a save on Xbox One.
Fixed an issue on Xbox One that could cause the game to become unresponsive when changing profiles on the title menu.
Fixed an issue where loading a game save while being in a car could turn the screen black on Xbox.
Various memory handling optimizations on Xbox.
Improved Screen Space Reflections.
Fixed issues with Screen Space Reflections and Temporal Anti-Aliasing.
Fixed rendering issues when fog interacts with nearby lighting on PlayStation 4.
Various environment streaming and input/output improvements.
Various NPCs and vehicle streaming improvements.
Fixed multiple issues with random game freezes.
Fixed issues on PlayStation 4 whereby corpses with head dismembered could glitch out.
Fixed an issue where V could fall down the elevator shaft.
Fixed an issue where the game on Xbox One would become unresponsive when signing out while the controller disconnection message is visible.
Fixed an issue that caused the player to be unable to exit the Settings menu after making changes.
Claire's truck is now properly placed in the garage in The Beast in Me.
Fixed the missing water surface shader on PlayStation 4.
43.3°
0

Uppdaterad CDPR listar ändringar i nästa Cyberpunk 2077-uppdatering

Det är inte bara aggressiva poliser som kommer se ändringar

Tom Scott snackar mikrovågor
Lite kvällsnörderi

Tom Scott har släppt en ny video och den här gången pratas det om mikrovågor och hur mikrovågsugnar fungerar. Tumnagel
40.1°
+
André Stray
0

Det här är årets Pride-armband till Apple Watch
Årets version är vävd

Apple har en fin tradition där man varje år släpper ett nytt armband till Apple Watch för att fira att det är Pride. Årets version är i deras nya vävda stil och riktigt vackert om du frågar mig. Man har helt enkelt använd färgerna i prideflaggan och vävt sig en egen tolkning av den. Till det har man också skapat en urtavla så att man får till en bra helhet. Armbandet finns att köpa nu och kostar 1095 kronor. Tumnagel
45.8°
+
Roger Åberg
0

Kolla in evolutionen av Starship
Med explosioner och allt

Utvecklingen av SpaceX rymdfarkost Starship går framåt i högt tempo. Här kan ni kolla en supercut-video från CNET där man klippt ihop lite av hur farkosten utvecklats på mindre än ett år. I klippet får tittarna följa med från den första flygningen av den den lilla prototypen Starhopper förra året och vidare genom olika iterationer av Starship-prototyper. Det hela avslutas med den första lyckade landningen av en Starship-prototyp vilken skedde i början av den här månaden. SpaceX har utvecklat Starship i en imponerande hastighet och uppger själva att man planerar att skicka upp farkosten till rymden inom ett år. Innan så sker måste dock Starship monteras på förstegs-raketen Super Heavy, en raket som SpaceX än så länge inte har byggt. Tumnagel
40.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ordentlig trailer för Sweet Tooth
Släpps 4 juni på Netflix

För några veckor sedan fick vi en första teaser för Sweet Tooth, vilket är en ny serie baserad på serieromanen med samma namn. I serien kommer vi få följa Gus, som är halvhjort, och hans beskyddare som reser runt i en postapokalyptisk värld i hopp om att hitta någonstans de kan överleva i stillhet. 4 juni släpps Sweet Tooth i sin helhet på Netflix. Tumnagel
37.2°
+
André Stray
0

Microsoft släpper Teams för personligt bruk officiellt
Videosamtala gratis med familj och vänner

Microsoft har nu släppt Teams för personligt bruk efter att denna rullat i en preview-version i snart ett år. När Teams för personligt bruk dök upp så var användarna hänvisade till att använda Teams-apparna till mobilen men nu går det att dra igång även på webben och desktop-apparna till Teams. Teams för personligt bruk är i stort sett identiskt med den professionella versionen av Teams och det går, förutom att chatta och videosamtala, även att dela kalendrar, filer och geografisk plats med de som deltar i konferensen. För tillfället är det möjligt att genomföra videosamtal gratis i 24 timmar med upp till 300 personer. När pandemin börjar lugnar ner sig är dock tanken att det ska gå att genomföra samtal under en timmas tid med upp till 100 personer gratis. Samtal mellan två personer kommer dock fortsatt att kunna genomföras gratis under obegränsad tid även när de nya gränserna införs. Microsoft Teams finns till iOS, Android, datorer och på webben. Tumnagel
47.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Twitch sänker priset på prenumerationer
Hävdar att streamers kommer gynnas i slutändan

Twitch har tidigare låtit fans av streamers köpa prenumerationer, vilket ger fansen tillgång till lite extra flådigheter som unika chattikoner och annat smått och gott. Prenumerationerna har varit tillgängliga i olika nivåer och den lägsta nivån har kunnat köpas för 5 dollar i månaden. Nu har Twitch meddelat att de kommer göra lite justeringar för folk som köper prenumerationer och streamar genom att göra köp med lokala valutor tillgängliga samt att priserna på prenumerationer kommer sänkas. 20 maj kommer ändringen ske och initialt är det Turkiet och Mexiko som kommer kunna få möjlighet att köpa prenumerationer med lokal valuta, mer specifikt 9,90 turkisk lira, motsvarande 1,20 dollar, och 48 pesos, vilket är ungefär 2,41 dollar. Fler länder kommer kunna betala med sin lokala valuta under årets tredje kvartal. Prenumerations-kostnaden har tidigare fördelats i en 50/50-split mellan kreatörerna och Twitch och med prissänkningen kommer förstås mindre pengar trilla in på kontot för streamers. Twitch hävdar dock att detta i slutändan kommer leda till att fler betalar för prenumerationer, vilket i sin tur kommer gynna alla. Om prissänkningen leder till en ordentlig inkomstförlust för streamers så kommer Twitch-assistera genom att täcka upp för den förlorade inkomsten i tre månader och ytterligare nio månader med mindre utbetalningar. Twitch skriver detta: Twitch will cover 100% of baseline channel and Prime sub revenue (if needed) for three calendar months, including the month of the price change. After that, we will slowly decrease incentive payments by 25% every three months over the following 9 months, totaling a 12-month period of providing revenue adjustment incentives. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0

Mooers smarta gitarr har en inbyggd trummaskin
Perfekt för enmansorkestern?

Ljudföretaget Mooer har presenterat en ny "intelligent" gitarr som har både en trummaskin såväl som en virtuell loop-pedal inbyggd. Det ska finnas 126 olika effekter som går att använda samtidigt som användaren lirar på Mooers "GTRS S800 Intelligent Guitar". Exakt hur det hela fungerar eller kontrolleras finns det inte så mycket uppgifter om ännu. Något som Mooer kallar för en "superknob" verkar dock vara inblandat i kontrollen av gitarrens funktioner vilket ni kan se i videoklippet här nedanför. Gitarren kommer även att gå att koppla trådlöst till en förstärkare med hjälp av ett tillbehör och batteritiden uppges ligga på runt 15 timmar. Vad Mooer vill ha för en GTRS S800 Intelligent Guitar finns det än så länge inga uppgifter om. På produktsidan för gitarren står det att denna snart kommer att börja crowdfundas via crowdfundingtjänsten IndieGoGo. Tumnagel
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

Amazon Music HD slutar kosta extra
För att bättre kunna konkurrera med Apple Music?

Tidigare idag blev det känt att Apple Music snart kommer att börja streama musik i hd-format och nu rapporterar Billboard att Amazon kommer att sluta ta extra betalt för Amazon Music HD. Amazon Music HD lanserades hösten 2019 och började då, precis som till exempel Tidal, att erbjuda streaming av musik i HD-format. Fram tills nu har tjänsten dock kostat 20 dollar i månaden, samma pris som Tidal tar för sin motsvarande tjänst. Nu kommer dock Amazon Music HD inkluderas i Amazon Music Unlimited. Den tjänsten kostar 10 dollar i månaden för ett helt fristående abonnemang och 7 dollar i månaden för Amazon Prime-kunder. Amazon Music HD har i dagsläget cirka 70 miljoner låtar i CD-kvalitet varav 7 miljoner i något som Amazon kallar för "Ultra HD"-kvalitet. Tumnagel
38.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Zack Snyder summerar sin karriär
Allt från Dawn of the Dead till Army of the Dead

Zack Snyder pratar här med Vanity Fair om några av filmerna och andra grejer som han har regisserat under sin karriär som regissör. Tumnagel
37.7°
+
Frode Wikesjö
0

Ny översiktstrailer för Mario Golf: Super Rush
Släpps 25 juni

Mario Golf: Super Rush kommer släppas om en månad och innan dess kan det ju vara bra att veta vad man kommer få göra i den nya golfsimulatorn. Utöver att spela golf förstås. I trailern ovan får vi se några av de olika spellägena vi kommer få ta del av. Från bland annat vanligt golfande till speed golf där det inte bara gäller att träffa rätt, utan även att se till att vara snabbaste spelaren att få bollen i hålet. Spelet har fyra olika spellägen och dessa är: Speed Golf: I det nya snabba läget Speed Golf startar spelarna samtidigt och tar sig genom banan med målet att sätta bollen först. Det är viktigt att samla föremål på vägen för att behålla sin uthållighet och att undvika banans olika faror när du rusar efter bollen. Spelare kan också använda speciella tekniker och slag för att öka sina chanser att ta hem detta. Battle Golf: En mer hektisk variant av Speed Golf där nio hål spelas samtidigt. Den första spelaren som sätter tre hål vinner, så det gäller att hålla sig steget före motståndarna eller riskera att förlora. Standard Golf: Alla slag räknas och den med lägst poäng vinner. Golf Adventure: Registrera din Mii-karaktär hos den prestigefyllda country-klubben i Golf Adventure och gå från rookie till proffs. Här spelar du själv och interagerar med de olika karaktärerna från Mushroom Kingdom. Låt dem lära dig spelet och ta dig an ett flertal olika utmaningar. Att få erfarenhet gör det möjligt att höja din spelfigurs level, som sedan kan användas i flerspelarlägena. Mario Golf: Super Rush släpps 25 juni till Nintendo Switch. Tumnagel
39.3°
+
André Stray
0

Apple Music får stöd för lossless ljud
Och rumsligt ljud med Dolby Atmos

Efter massor av rykten senaste veckorna är det nu klart, Apple Music får stöd för högupplöst ljud eller lossless. Stödet för högupplöst ljud kommer att finnas på 75 miljoner låtar vilket är rejält trevligt, det blir alltså inte på en liten del av katalogen. Codecen man använder är ALAC (Apple Lossless Audio Codec). Den högupplösta musiken kan fås i olika grader av högupplösthet, man börjar med CD-kvalitet (16 bitar, 44,1 kHz) men man kan få upp till 24 bitar / 48 kHz på vanliga enheter som iPhones. Riktiga ljudnördar kan få upp till 24 bitar / 192 kHz men då behöver man en USB-DAC. För att få högupplöst så behöver man välja det i inställningarna eftersom det drar mer bandbredd. Högupplöst ska ingå i den vanliga Apple Music-prenumerationen som vi förstår det. Man kommer även att börja med låtar som har rumsligt ljud, det som Apple spatial audio på engelska. Med hjälp av Dolby Atmos kommer man att kunna njuta av låtar som att man stod framför bandet när de spelade in låten. Sony har haft en version av detta tidigare och reaktionerna på det har varit lite blandade, personligen diggar jag det. Det krävs att låtarna mixas om från början helt och hållet för detta syfte, så hela katalogen kommer inte att gå att lyssna på med denna teknik, från start kommer ett antal tusen låtar att finnas. Båda dessa funktioner kommer att komma till Apple Music nästa månad och kommer inte att kosta något extra. Tumnagel
47.2°
+
Roger Åberg
0

WarnerMedia slås ihop med Discovery
För att bättre kunna konkurrera med Disney och Netflix

Förra veckan började det ryktas om att den amerikanska telekomjätten AT&T skulle slås ihop med mediaföretaget Discovery Networks och detta rykte visade sig idag stämma någorlunda. AT&T meddelade precis att deras mediadivision WarnerMedia kommer att gå samman med Discovery Networks och bilda ett företag som är fristående från AT&T. Det nya företaget kommer att att husera en lång rad varumärken inom tv- och filmindustrin samt de båda streamingtjänsterna Discovery+ och HBO Max. Affären tros primärt ha genomförts för att det nya företaget bättre ska kunna konkurrera med andra mediajättar som till exempel Disney och Netflix. Det nya företaget kommer att betala 43 miljarder dollar till AT&T och AT&T:s aktieägare kommer att äga 71 procent av företaget medan Discoverys ägare kommer att äga 29 procent av företaget. Discovery Networks nuvarande vd kommer att leda det nya företaget David Zaslav. Tumnagel
39.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Samsung Display visar upp framtidens vikbara enheter
Dubbelvikt och utdragbara lurar

Samsung Display har i samband med Display Week 2021 visat upp lite prototyper som visar hur framtidens vikbara mobiler och andra prylar kan komma att se ut. Bland prototyperna har vi en skärm som går att vika på två ställen, vilket möjliggör för användaren att veckla ut sin telefon för att få tillgång till en betydligt större skärm på upp till 7,2 tum. Skillnaden från Galaxy Fold-liknande lösningar är att detta skulle göra att telefonen får ett bildformat i uppvikt läge som är mer anpassat för att titta på filmer och serier. Vidare visades en prototyp med en utrullningsbar display, vilket vi tidigare fått se från bland annat TCL och LG, samt en tablet med en 17 tum stor display som går att vika på mitten, som Lenovo Thinkpad X1 Fold fast betydligt större. Sedan gav Samsung Display oss en titt på en ny panel som är avsedd för användning i laptops för att gömma undan webbkameran och ge användaren mer skärmyta. Tumnagel
39.9°
+
André Stray
0

Minutiae är en antisocial bilddelningsapp
Dokumentera ditt liv med en bild om dagen i 1440 dagar

DI Digital har gjort ett reportage om bilddelningsappen Minutiae, en app som lanserades redan 2017 men som jag själv hade missat helt. Minutiae ska enligt dess skapare Martin Adolfsson och Daniel J Wilson ses som ett konstprojekt och tanken är att användarna ska skapa konst av sin egen vardag genom att, om de vill och kan, dela en bild till appen varje dag. Tvisten med appen är att användarna själva inte kan välja när de delar sina bilder. En gång om dagen, på ett cykliskt valt klockslag, får alla användare en notis om att dela med sig av en bild på det de ser just då. Användarna har en minut på sig att skicka in bilden till tjänsten och "belönas" därefter med att få se en slumpvist vald bild från någon annan av appens användare. Det går inte att följa någon annan på appen och inte heller lajka eller kommentera de bilder man får se. Martin Adolfsson säger om Minutiae till DI Digital: "Det här är i relation till sociala medier som Instagram som ofta fokuserar på de speciella ögonblicken, som när det är födelsedag eller du ser en fin vy. Vi tänkte att det är mer intressant att fokusera på de vardagliga ögonblicken som du inte dokumenterar, de ordinära ögonblicken som våra liv består av till 99,9 procent och som är värda att fånga." När man har använt appen i 1440 dagar kommer man ha getts tillfällen att fota en bild under en helt dygnscykel då ett dygn består av 1440 minuter. Då får man även möjlighet att beställa en bok med samtliga bilder man skickat till tjänsten. Boken, vilken ni kan se ett exempel på nedan, kommer sannolikt att innehålla en hel del tomma sidor då användarna antagligen kan ligga och sova en del av de minutrar när notiserna från Minutiae skickas ut. En bok med 1440 bilder från lika många dagar kostar 144 dollar + 50 dollar frakt i standardutförande med en bild per sida. Boken säljs även i en begränsad upplaga där varje bild upptar ett helt uppslag vilken kostar 1440 dollar. Minutiae har i dagsläget cirka 25.000 användare. Appen finns bara till iOS och går att ladda ner från App Store här. Tumnagel
38.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Marvel.ai är en ny rösttjänst för kändisar
Så att de kan sälja sina röster lite enklare

AI-företaget Veritone har lanserat en ny tjänst där en artificiell intelligens kan skapa röstinspelningar som låter som både levande och avlidna personer. Tanken bakom Marvel.ai är att personer med kända röster ska kunna använda Marvel.ai om de till exempel ska medverka i ett reklamklipp eller liknande. På det sätter slipper personen själv att ta sig till en inspelningsstudio för att spela in något. Istället läser Marvel.ai:s artificiella intelligens in röstklippet och skickar det till företaget som sedan betalar röstskådespelaren för klippet. Ni kan lyssna på lite exempel som skapats med Marvel.ai och kolla in lite mer om tjänsten i klippet här ovanför. Tumnagel
34.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Uppföljare till Enola Holmes på gång
Sherlock Holmes syrra dyker upp på Netflix igen

Netflix har meddelat att det kommer en uppföljare till förra årets krimfilm Enola Holmes, en film där vi fick följa med på ett detektiväventyr med den fiktiva detektiven Sherlock Holmes syster Enola. Vad som kommer hända i Enola Holmes 2 finns det inte så mycket uppgifter om än så länge. Det är dock klart att Millie Bobby Brown återigen kommer att spela rollen som Enola Holmes och att Henry Cavill gör rollen som Sherlock Holmes. Regissören Harry Bradbeer och manusförfattaren Jack Thorne kommer även de haka på uppföljaren. När vi kan få se uppföljaren till Enola Holmes på Netflix finns det än så länge ingen information om. Tumnagel
47.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Sharps nya telefon har en ordentlig kamerasensor på 1 tum
Aquos R6 har mobilvärldens största sensor

Japanska Sharp har presenterat en ny telefon i Aquos-serien och Sharp slår verkligen på stort och nya Aquos R6 är utrustad med en ordentlig kamerasensor. Sensorn är 1 tum stor och norpar därför titeln som mobilvärldens största. När det kommer till upplösning är det inte lika höga siffror, utan Sharp nöjer sig med 20,2 MP, men tack vare den stora sensorn lär mobilkameran erbjuda rätt tjusigt resultat. Utöver en ordentlig kamera kommer telefonen med en ordentlig skärm. Det är en Pro IGZO OLED-panel på 6,6 tum med 2730 x 1260 pixlars upplösning och en variabel uppdateringsfrekvens som går från 1 till 240Hz. Skärmens ljusstyrka kan komma upp till 2000 nits. När det kommer till resterande specs så är det flaggskeppshårdvara som gäller. Telefonen kör Snapdragon 888, 12GB ram, 128GB lagring och har ett batteri på 5000mAh. Hur det ser ut med release i Sverige är för tillfället okänt, men troligtvis kommer det inte ske. I Japan kommer dock telefonen att släppas, men när det kommer ske och vad den kommer kosta är för tillfället okänt. Tumnagel
45.3°
+
André Stray
0

Ny app låter dig betala för att styra någon annans liv
Rösta på vad influcencers och andra ska göra med NewNew

Skulle du känna att du har lust och pengar att vara med och påverka vad andra personer ska ta för beslut så finns nu appen NewNew som kan hjälpa till med det. NewNew riktar sig framför allt till influencers och andra kända personer som kan ställa frågor till sina fans och följare om vad de ska göra. Följarna kan sedan rösta om detta genom att köpa röster som kostar 5 dollar styck. De som är med och röstar får även sedan se ett videoklipp när personen som ställde frågan verkställer det som beslutats. Pengarna som kommer in via omröstningen fördelas mellan personen som ställde frågan och NewNew. Har en frågeställare många som röstar i en fråga kan det med andra ord resultera i en rätt hygglig summa. Det går även att betala 20 dollar för att be någon genomföra en specifik uppgift men detta är, givetvis, upp till personen som tillfrågas om den vill göra det. Vill ni kolla in NewNew, och eventuellt även själva bli en av de som kan tjäna pengar på sina beslut, så hittas appen till iOS i App Store här. Tumnagel
6.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

BRENT HAR NU BOTT 14 månader I SPÖKSTADEN
TRIVS fortfarande BRA

Här har vi ett nytt klipp från Brent Underwood som köpte en övergiven stad för ett tag sedan för att bo där. Här kommer hans senaste rapport efter 14 månader i Cerro Gordo. Tumnagel
96kg
+
Frode Wikesjö

Extra Life är en ny bok om varför vi lever längre
Bland annat på grund av en svensk uppfinning

De senaste hundra åren har människans livslängd fördubblats och mycket av det har vi olika tekniska och medicinska framsteg att tacka för. I boken "Extra Life: A Short History of Living Longer" har journalisten och författaren Steven Johnson tittat lite närmare på en del av dessa. I bokens beskrivning står bland annat: "This book is Steven Johnson’s attempt to understand where that progress came from. How many of those extra twenty thousand days came from vaccines, or the decrease in famines, or seatbelts? What are the forces that now keep us alive longer? Behind each breakthrough lies an inspiring story of cooperative innovation, of brilliant thinkers bolstered by strong systems of public support and collaborative networks." Säkerhetsbältet till bilar uppfanns av svenske Nils Bohlin och vill ni läsa ett utdrag från boken där Johnson skriver om detta så hittas det här. "Extra Life: A Short History of Living Longer" av Steven Johnson släpptes förra veckan och finns tillgänglig som ebok, ljudbok och pappersbok. Priserna ligger på 16 - 30 dollar beroende på i vilket format man vill ta del av boken. Tumnagel
106kg
+
Wille Wilhelmsson

Epic Meal Time äter stark pizza
Verkar inte jättegod

Snubbarna från Epic Meal Time fixar här till en riktigt stark pizza för att sedan äta den. Verkar inte direkt vara det bästa eller smaskigast beslutet men vad gör man inte för att få litta lajks? Tumnagel
56kg
+
Frode Wikesjö

Garrix, Bono och The Edge släpper EM-låt
We Are The People

Snart är det dags för Fotbolls-EM och idag presenterades den officiella låten inför det. Det handlar om Garrix låt "We Are The People" där även de gamla U2-rävarna Bono och The Edge medverkar. Årets Fotbolls-EM kommer att spelas i elva städer och drar igång 11 juni. Här ovan hittas videon till "We Are The People". Tumnagel
38kg
+
Wille Wilhelmsson

Gröna Lund och Liseberg öppnar i juni
Snart är pandeminstängningen över

Båda Gröna Lund och Liseberg har nu meddelat att de kommer att slå upp portarna till sina nöjesfält i början av juni. Detta är något man gör efter det att regeringen i förra veckan meddelade att pandemirestriktionerna kommer att lättas något 1 juni. Båda nöjesfälten kommer dock att öppnas med vissa restriktioner. I Gröna Lunds fall innebär det att man som max kommer att släppa in 3100 besökare per dag och att alla besök måste förbokas. Det kommer inte heller att finnas några åkband och åkkuponger. Istället kommer besökarnas entrebiljett, som kallas för "Ticker to Ride", gälla för att åka alla attraktioner ett obegränsat antal gånger. Vad som gäller för Liseberg är än så länge inte klart. I ett pressmeddelande skriver nöjesfältet att detaljer kring besöken kommer att presenteras i samband med att biljetterna släpps inom kort. Gröna Lund har när man öppnar onsdagen 2 juni varit nedstängt i 576 dagar medan Liseberg kommer att ha varit nedstängt i 520 dagar när man återigen öppnar upp torsdagen 3 juni. Tumnagel
121kg
+
Wille Wilhelmsson

Kolla in videon till Electric
Katy Perrys Pokémon-video

I år firar Pokémon 25 år och i samband med det har man bland annat inlett ett samarbete med artisten Katy Perry. The Pokémon Company presenterade något som man kallade för "P25 Music" tidigare i år där Katy Perry skulle fungera som en slags ambassadör. Katy Perrys video till "Electric" verkar vara det första resultatet av Perry samarbete med The Pokémon Company och i videon dyker Pikacu såväl som bebis-pikachu Pichu upp. När The Pokemon Company presenterade "P25 Music" i januari så uppgav man även att andra artister skulle inkluderas i detta. Vilka andra artister det handlar om är dock än så länge okänt men det är väl inte helt omöjligt att det kommer att dyka upp pokémons även i andra musikvideos som släpps under året. Tumnagel
67kg
+
Wille Wilhelmsson

Klassisk öl-kepa börjar säljas igen
Det är fint med varg

För typ hundra år sedan gjorde Norrlands Guld en väldigt lyckad nylansering där man tog den klassiska burken och gjorde den hipp igen med lite filmer om Ingemar som tog det rätt lugnt i livet. Nu släpper man kepsen till försäljning, så här en massa år senare. Den finns så klart i begränsat upplaga i deras webbshop och kostar 289 kronor. Tumnagel
141kg
+
Roger Åberg

Press Reset är en ny bok om spelbranschen
Från författaren till Blood, Sweat and Pixels

Journalisten och författaren Jason Schreier, som 2017 släppte boken "Blood, Sweat and Pixels", släpper nu boken "Press Reset" som även den handlar om spelutveckling och spelbranschen. I boken intervjuas lång rad inflytelserika personer i spelbranschen och ger sin syn på hur branschen utvecklats och hur denna mår nu för tiden. I bokens beskrivning står bland annat: "The business of videogames is both a prestige industry and an opaque one. Based on dozens of first-hand interviews that cover the development of landmark games—Bioshock Infinite, Epic Mickey, Dead Space, and more—on to the shocking closures of the studios that made them, Press Reset tells the stories of how real people are affected by game studio shutdowns, and how they recover, move on, or escape the industry entirely." "Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry" släpptes igår och finns tillgänglig som ebok, ljudbok och i pappersformat. Priserna ligger på 12 till 40 dollar beroende på vilket format man föredrar att konsumera boken på. Vill ni läsa en recension av boken så hittas en sådan hos Ars Technica här. Tumnagel
96kg
+
Wille Wilhelmsson

Interflora lanserar Mästerflorist
Blomsterdesign från Sveriges bästa florister

Interflora lanserar nu tjänsten Mästerflorister vilken kommer att erbjuda blombuketter som designats av några av Sveriges främsta florister. Nina Lindvall, vd på Interflora, säger om den nya satsningen: "Med denna kategori vill vi visa på det mästerliga hantverkets skapande, ge våra mästerflorister samma status som konstnärer och kockar och kunna erbjuda våra kunder ett lyxigare alternativ. Det finns så oändligt mycket talang inom vår bransch och det känns så roligt att äntligen få visa och lyfta fram det även i vår onlinebutik. Vi ser också en stor efterfrågan på mer unika och exklusiva produkter" Först ut är floristen Johan Munter som till vardags arbetar på Floristkompaniet. Under det kommande året kommer ytterligare fem florister som vunnit tävlingstitlar och utmärkelser eller gjort avtryck i blomstervärlden med sin kreativitet och skicklighet att designa buketter till Interflora Mästerflorist. Buketterna finns i lite olika alternativ och priserna ligger på mellan 1300 - 4000 kronor per arrangemang. Ni kan kolla in några exempel i bildspelet här nedanför. Tumnagel
83kg
+
Wille Wilhelmsson

Lite burgartips från burgarexperter
Det är ju aldrig fel

Snabbmatsburgaren har ett rätt dåligt rykte här i Sverige, men på andra sidan Atlanten finns det en och annan hamburgeria som serverar riktigt klassiska hamburgare. Som Double Double på In-N-Out, White Castle-slidern och förstås Big Mac på McDonalds. I ett nytt avsnitt av The Burger Show får vi reda på hur vi kan återskapa dessa klassiker i våra hem och får i samma veva lite burgar-historia. Tumnagel
85kg
+
André Stray

Lys upp hemmet med tjusiga Sfär
Lite rymdig ljushållare

Är du på jakt efter en ljushållare som inte bara är tjusig, utan även visar att du är lite intresserad av Rymden™? Då kanske Sfär från JLM Form kan vara något för dig. Denna svensktillverkade ljushållare är en keramiksfär som är delad av en glasskiva som inte bara ger hållaren ett fint utseende, utan ljuset från den tända veken överförs via glasskivan och lyser upp omgivningen. Sfär finns tillgänglig via JLM Form i tre olika färger, White Sand, Dark Knight och Red Earth, och priset ligger på 995 kronor styck. Tumnagel
108kg
+
André Stray

H&M säljer vindjacka för Playstation-spelaren
Och en del andra saker till PS-kidsen

Vi missade att skriva om samarbetet mellan H&M och Playstation när det släpptes, så här kommer en liten sen update om detta. För oss fullvuxna handlar det om en vindjacka för 399 kronor som finns i svart och vitt. För småttingarna finns det en hel hög mer roliga saker, som t-shirts, bomberjackor, strumpor och massor av annat. Det mesta är riktigt snyggt och utan en massa trams. Tumnagel
93kg
+
Roger Åberg