Cyberpunk 2077 kör ordentlig crunch innan release
Sex arbetsdagar i veckan
Försök igen

Cyberpunk 2077-utvecklarna CD Projekt RED har tidigare fått en hel del kritik för att köra crunchutveckling i samband med spelreleaser. Utvecklarna har efter det lovat att bli bättre på att sådana högintensivta utvecklingsperioder inte ska förekomma och att de ska bli bättre på planering, men det verkar inte som att gänget kommer hålla vad som lovats.
Bloomberg har lagt vantarna på information från utvecklarna som pekar på att de anställda kommer få det rätt svettigt fram till releasen 19 november. Mer specifikt ska ett mail skickats från studiochefen Adam Badowski där det skrivs att de anställda väntas jobba sex dagar i veckan fram till spelsläppet. Badowski skriver även detta:
“I take it upon myself to receive the full backlash for the decision. I know this is in direct opposition to what we’ve said about crunch. It’s also in direct opposition to what I personally grew to believe a while back — that crunch should never be the answer. But we’ve extended all other possible means of navigating the situation.”
Hur som helst. 19 november kommer Cyberpunk 2077 släppas till PC och konsol och vi hoppas att ingen jobbar ihjäl sig för att få ut spelet. Det är ändå bara ett spel i slutändan.