Digital Foundry tar en ordentlig titt på The Medium
En djupdykning i tekniken
Försök igen

I morgon släpps Bloober Teams nya spel The Medium till PC och Xbox Series X / S. Spelet anses vara det första exklusiva spel till sin nya spelplattform och i spelet får vi ta kontroll över klärvoajanta Marianne som har möjlighet att hoppa mellan den verkliga världen och andevärlden, vilka renderas samtidigt tack vare konsolernas nya hårdvara. För att se vad spelet har att erbjuda på teknikfronten har Digital Foundry grottat ner sig i det mystiska äventyret och släppt en ordentlig videogenomgång av detta.
För att sammanfatta Digital Foundrys fynd så ser och rullar The Medium jämt och bra i 30 fps på de nya krysslådorna, men med några få dippar i vissa tillfällen. Båda versionerna kör dynamisk upplösning och på Series X rullar spelet i mellan 4K och 900p-upplösning och på Series S ligger upplösningen på mellan 1080p och 648p. Värt att nämna är att när lägst upplösning körs så får man se vy från de båda världarna i split screen, så upplösningsdippen bör inte märkas av allt för mycket. Ray tracing finns, men endast på Series X.
The Medium släpps i morgon till XSX/S och PC. Spelet kommer vara en del av Game Pass.
Bonusvideor nedan med videorecensioner av spelet från ACG, IGN och Game Informer.
Försök igen

Försök igen

Försök igen



