8 i dag 33 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
EA jobbar på Assassin's Creed-liknande spel Med Jade Raymond i spetsen
Bild till artikel

För inte så länge sedan meddelade EA att de skulle vilja utöka sin portfolio med spel som har mer öppna världar än de spel de erbjuder i dag liknande Assassin's Creed-serien eller GTA-spelen. Dock berättade de inte att de faktiskt redan påbörjat ett projekt.

Under pågående UBS Global Technology Conference i San Francisco meddelade dock CFO Blake Jorgensen att de redan jobbar på ett nytt spel och är väldigt förväntansfulla inför att få bita tag i en ny genre.

Nyligen anställde de också EA Jade Raymond från Ubisoft som ska ha fått uppdraget att leda spelproduktionen vid en ny studio i Montreal.

We've never really operated in the largest genre of gaming, and that's the action genre. That's the Assassin's Creed-style games; more open-world, more single-play versus multiplayer. It's not been an area that we've operated in. We recently hired Jade Raymond, who was behind the Assassin's Creed franchise for Ubisoft and she will be building an action genre for us through a studio we're building out in Montreal right now. So a lot of excitement around the action genre."

gamespot.com Spel, Bransch, assassins creed, EA, electronic Arts, Jade Raymond, open world, öppen värld EA vill satsa på spel med öppen värld Det är gott med kaka EA har en hel del spel från olika genrer i sin portfolio. Men något som de saknar är storslagna actionspel med öppen värld. Det vill EA ändra på säger executive vice president Patrick Söderlund i en intervju med IGN och just nu jobbar spelföretaget med att se på hur de ska kunna ta sig an en sådan genre. "If you look at the biggest segment in our industry, which is action, we donx27t have a lot. EA is not known to make gigantic action games like Assassinx27s Creed or Batman or GTA or those types of games that are really big. The strategic direction that we put in motion is to expand our portfolio more into that segment, to see what can we bring to gamers that maybe hasnx27t been done before." Tanken är att det är studion Motive med Ubisoftveteranen Jade Raymond i spetsen som ska få uppdraget vilket inte är så dumt eftersom hon nyligen jobbat med Assassinx27s Creed-serien. Enligt Patrick har de dock inga förhoppningar om att bli lika stora som exempelvis Rockstar på spel med öppna världar, även om det hade varit kul. I’m not suggesting wex27re going to go after GTA and sell 50 million units. We would love to! But what Ix27m saying is those types of absolutely AAA, big productions is what we want to do. And I think for us to do that, we need the right people." Det lär dock dröja innan något nytt projekt inleds från Motive eftersom de först ska hjälpa till med det nya Star Wars-spelet signerat Amy Hennings. Tumnagel
49.4°
0
Jade Raymond jobbar nu med Star Wars hos EA Blir boss för nya studion Motive Studios I oktober förra året meddelade producenten Jade Raymond att hon lämnar Ubisoft och arbetet som producent för Assassinx27s Creed-serien. Då var det inte säkert vad hon skulle göra istället. Men nu vet vi. Jade har nämligen börjat hos EA och ska där jobba med Amy Hennings kommande Star Wars-spel som chef för EA:s nya studio Motive Studios. Hon kommer också att övervaka Visceral Games studio i Kalifornien samtidigt som Motive Studios även ska jobba nära BioWare. Nedan kan ni läsa Jades uttalande om sin nya tjänst. Tumnagel
48.3°
0
Jade Raymond lämnar Ubisoft Producenten bakom Assassin's Creed bland annat En av de allra största kvinnliga namnen inom spelindustrin är Jade Raymond. Hon har arbetat tio år på Ubisoft och var bland annat producenten bakom det allra första Assassinx27s Creed-spelet. Utöver detta har hon också arbetat med Splinter Cell: Blacklist och Watch Dogs med flera. Hon har också varit med och grundat Ubisoft Toronto. Nu har Jade meddelat att hon kommer att lämna Ubisoft. Anledningen till att hon lämnar studion och vad hon kommer göra efter detta är ännu inte känt. “I’ve spent 10 extraordinary years at Ubisoft, and I am proud to have been part of many of the best teams in the industry making truly remarkable games,” said Raymond. “This is one of the hardest decisions of my career, but the Toronto studio is strong and on a solid path. I’m confident that now is a good time for me to transition leadership of the studio to Alex and to pursue my other ambitions and new opportunities. Stay tuned for more on what’s next for me, but for now, I’d like to thank Ubisoft for its partnership through the years, and I wish them the very best in all their next endeavours.” “On behalf of Ubisoft, I’d like to thank Jade for her leadership and many contributions over the years, and wish her all the best in her next adventures,” said Yannis Mallat, CEO of Ubisoft Montreal and Toronto. Alexandre Parizeau kommer ta över Raymonds roll som chef över Ubisoft Toronto. Tumnagel
33.0°
0
Vi lär inte få se några remakes från EA Nya spel är vägen framåt Remake efter remake poppar nu upp både här och där. Att släppa gamla spel i nytt och uppdaterat format till den nya generationens konsoler har blivit ett populärt tilltag, men alla lär inte haka på trenden. Electronic Arts COO Peter Moore har i en intervju med IGN sagt att de inte kommer att satsa på HD-makeovers av gamla klassiker. “Remakes, because of who we are, and this broad portfolio of intellectual property...you add all that together, I don’t know where we find the time to do remakes. We’re a company that just likes to push forward.” Han avfärdar dock inte remakes som fenomen utan säger att det är något som givtevis passar flera andra företag. “For a lot of companies, remakes are a way to drive revenue. It’s sub-cost, it’s an IP that’s there, you can remaster, and that’s great. We don’t do that here. I don’t think that’s ever been in our culture.” Tumnagel
50.7°
0
40.8° 0 Emmy Zettergren Emmy Zettergren
tis. 17 nov 2015, 17:00
EA jobbar på Assassin's Creed-liknande spel Med Jade Raymond i spetsen
40.8°
0