Halo Infinite-regissör lämnar projektet
Ska fokusera på andra spel
Försök igen

Halo Infinite-utvecklingen verkar vara lite strulig. Gameplay från spelet presenterades under årets "E3" och fick en hel del kritik för att ha rätt undermålig grafik för en next gen-titel. Microsoft hävdade att detta berodde på att det var en gammal build som visades, men kort därefter blev det känt att releasen skjutits upp till nästa år i stället för att släppas vid sidan av Series S / X. Någon vecka efter detta blev känt meddelade utvecklarna 343 Industries att Halo-veteranen Joseph Staten hoppat på projektet för att styra upp singleplayerkampanjen samt att Pierre Hintze rekryterats för att förbättra multiplayerupplevelsen.
Nu har det blivit känt att Chris Lee, regissör för Halo Infinite, lämnat projektet och i ett uttalande säger han detta:
“I have stepped back from Infinite and I am looking at future opportunities. I believe in the team and am confident they will deliver a great game and now is a good time for me to step away.”
Att en högt uppsatt chef lämnar ett projekt i ett så pass sent skede låter ju lite oroväckande, men det verkar som att projektet är på väg i rätt riktning trots det. Halo Infinite har fortfarande inget specifikt släppdatum, men utvecklarna verkar vara redo för att släppa spelet någon gång nästa år.
Halo-veteran hoppar på Halo Infinite
Joseph Staten ska styra upp skutan

Halo Infinite försenas till 2021
Blir ingen releasetitel till Xbox Series X

Gameplaytrailer för Halo Infinite
Änterhake!

Halo Infinite var ett gammalt bygge
Kommer se bättre ut vid släpp enligt Microsoft
