Teknik Motor Samhälle Spel Popkultur Fritid Tjock Tester Dagens fråga Tipsa! Skaffa Feber+ Mitt konto
Hetaste
Senaste
Postal 2 har prövats i rätten De kom inte fram till något vettigt den här gången heller Postal 2 har prövats i rätten Våldet i Postal 2 har ännu en gång varit uppe i rätten. Senast idag undersöktes det i Helsingborgs tingsrätt om det var för grovt för Sveriges invånare.Åklagarsidan visade upp "hemska" bilder på hur poliser halshöggs och hundar sparkades runt. De försvarande lyckades dock få målet nedlagt på samtliga punkter bland annat genom att dra paralleller mellan spelet och vad SF visar på bio (exempelvis Kill Bill).
expressen.se Spel,
37.3° 0 Lars Lindroth Lars Lindroth
tis. 12 dec 2006, 18:53
7 kommentarer till artikeln
Metric
Haha! Äntligen! Fan vad bra! Jag har skrivit många arga insändare om detta jävla fjanteri när det gäller dator- och TV-spel.
"ooh, de är så våldsamma, å man får fyrkantiga ögon av dator/tv-spel. Om man spelar datorspel så går man ut på gatan i verkliga livet å hugger ner någon.." Låter det patetiskt? Sån syn har en del på spel tyvärr. Men det man inte vet någonting om klagar man ju också gärna på å klankar ner på.

Till alla er gråhåriga, långrandiga och missnöjda-med-livet fjantar som snart sitter på ålderdomshemmet å sörplar ärtsoppa med löständer i: Sluta klaga på den morderna tidens underhållning - för ni kommer ALDRIG kunna stoppa den. TV/datorspel är en livsstil, en hobby, en glädje, en tröst för miljoner människor varje dag. Ja länge leve den digitala åldern och undan med "Fia-med-knuff" innan jag spyr.
av Metric, tisdag 12 december 2006 kl 20:03
Netzach
Och i andra nyheter: Krig utbryter i väst-Sverige pga krigsrapportering på Rapport...
av Netzach, tisdag 12 december 2006 kl 20:09
monsteras
Jag gillar Fia med knuff.
av monsteras, tisdag 12 december 2006 kl 23:12
Gibbs79
Men spelet suger ju bigtime ändå..
av Gibbs79, onsdag 13 december 2006 kl 10:57
Pecken
Ett av de roligare spelen jag spelat.
av Pecken, onsdag 13 december 2006 kl 11:08
KattenHans
jag spelade fia med knuff i skolan igår =/
av KattenHans, onsdag 13 december 2006 kl 15:22
wertygo
fint tal metric
av wertygo, onsdag 13 december 2006 kl 20:42
Kommentera artikeln







+ Per månad 39 kr Betala löpande per månad. Ingen bindningstid. Starta prenumeration Per år 299 kr Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid. Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig. Starta gratis provperiod Engångsköp 349 kr Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish. Köp utan prenumeration