YouTube och Facebook bojkottar Weedcraft
Att odla gräs är tydligen värre än mord i spelvärlden

I veckan som gick släppte Vile Monarchs sin gräsodlarsimulator Weedcraft och det dröjde inte länge innan det kom reaktioner på det.
Engadget rapporterar att Vile Monarch bland annat inte har fått en enda annons på Facebook godkända för sitt spel. Inte heller YouTube verkar uppskatta spelet. Streamers och recensenter som har med Weedcraft i sina klipp kommer inte att kunna tjäna några pengar på dessa då YouTube inte kör annonser på klipp där spelet förekommer.
När Engadget kontaktade Facebook för att kolla varför annonser för Weedcraft stoppats på tjänsten så verkar dock Facebook ha ändrat sig och ska nu acceptera annonser för spelet. En talesperson för Facebook säger till Engadget:
"We re-reviewed ads from this game and determined they don't violate our policies. We review each ad individually and have strict policies around drug sales, which have led to errors in this case. We'll are [sic] always working to improve our enforcement in these areas."
I Weedcraft är tanken att spelaren ska bygga upp lagligt gräsimperium så det handlar inte om kriminella grejer som det till exempel gör i spel som GTA och liknande. Det konsumeras heller ingen marijuana i spelet utan allt handlar om att bygga upp sin business i gräsbranschen.
Weedcraft Inc ute nu
Odla och sälj dödsknarket

Dödsknarkssimulatorn Weedcraft Inc släpps i april
#Fyrtjugobränndet

Odla dödsknark i Weedcraft Inc
Fyrtjugo bränn det
