Bredbandsbolagets support får massiv kritik
Ohållbart långa väntetider på hjälp

IDG skriver att flera av internetoperatören Bredbandsbolagets (BBB) kunder nu rasar mot företaget då de anser att BBB:s kundtjänst nu är under all kritik.
Det handlar framför allt om att det är för långa väntetider gällande att få svar på sitt supportärende, både via mail och telefon. Problemen ska enligt IDG ha startat redan i november vilket sammanfaller med den tiden då Telenorägda Bredbandsbolaget började ta över samtliga av Tele2:s 270.000 internetkunder.
Det verkar med andra ord som om BBB inte har dimensionerat sina kundtjänstinsatser i förhållande till den nya kundtillströmningen. Aron Samuelsson, presschef för Telenor och Bredbandsbolaget, håller med om detta och säger till IDG:
"I det här fallet har vi underskattat det behov som vi skulle behöva jacka upp kundtjänsten för Bredbandsbolaget med, och det har lett till att vi just nu ligger lite efter. Vi gjorde en felbedömning som vi håller på att åtgärda."
Man säger dock att man har utbildat ny personal och säger att väntetiderna är på väg ner. Inom några veckor hoppas BBB att telefontiderna ska vara tillbaka på det normala säger Aron Samuelsson till IDG.
Telenor köper del av Tele2
Fiber- och kabelverksamheten

Bredbandsbolagets modem fortfarande sårbara
Säkerhetsuppdateringen verkar inte ha genomförts

Dålig säkerhet på Bredbandsbolaget modem
Enkla att kapa

Bredbandsbolaget tänker inte blockera Swefilmer eller The Pirate Bay
Lämnat svar till tingsrätten nu
