Matförsäljningen på nätet ökar kraftigt
Och lösplock ökar i popularitet

Foto: Pexels
Försäljningen av mat på nätet ökar kraftigt. Under det tredje kvartalet i år växte försäljningen med 21 procent jämfört med samma kvartal förra året. Det är den kraftigaste ökningen för ett kvartal i år. Enligt Svensk digital handel är tillväxten i det tredje kvartalet extra intressant då den fångar upp de vanor som svenskarna har efter semestern. Med tanke på att försäljningen håller i sig innebär det att svenskarna blir allt mer benägna att köpa mat online både när de är lediga och jobbar.
En annan trend som syns är att mat i lösplock ökar i popularitet, alltså mat som inte är färdiga middagslösningar. Ökningen var hela 38 procent jämfört med tredje kvartalet förra året. Färdiga middagslösningar minskade i sin tur med 7 procent.
Google börjar leverera matvaror
I vissa områden i San Francisco och Los Angeles

Handla matvaror direkt i kylen
Framtiden är här

Amazon köper matvarukedjan Whole Foods
Ska e-handelsjätten ge sig in i livsmedelsbranschen på allvar?
