41 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Det här är nya Mercedes C-Klass Coupé Ser ut som en förkrympt S-Klass Coupé
Det här är nya Mercedes C-Klass Coupé

Om man kör en Mercedes S-Klass Coupé i tvätten på 90 grader, vad får man då? Jo en version av nya C-Klass Coupé uppenbarligen. Bilen är nu officiell och som vi kan se är den väldigt lik sin storebror. Inte oväntat direkt då sedan-versionen av C-Klass också är nära besläktad med S-Klass sedan.

Nyheten är totalt nästan tio centimeter längre än sin föregångare och har en hjulbas som vuxit med åtta centimeter. Den är också något bredare vilket ska ge ett mer muskulöst intryck. Sportfjädring är standard på coupén så den sitter även lite närmare marken. Standardutrustning är bland annat panoramaglastak, keyless go och led-strålkastare. Det kommer att finnas mängder av utrustningsnivåer och AMG-paket och inom kort lär även värstingen AMG C63 Coupé att dyka upp. Först ut är dock fyra stycken bensinalternativ på 156, 184, 211 eller 245 hästar. Vill man köra diesel är det fyror med antingen 170 eller 204 hästar som gäller.

Nya C-Klass Coupé har sin debut på bilmässan i Frankfurt i höst.

Bil, Mercedes, C-Klass Coupé, officiell, coupé, nyhet, Frankfurt Via Teknikens Värld
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Det här är nya Mercedes C-Klass Coupé

Mercedes presenterar S-Klass Coupé
Ersättaren till CL

Efter konceptbilen förra året och den läckta bilden jag skrev om igår är nu äntligen Mercedes ersättare till modellen CL här - S-Klass Coupé. Nosen känner vi igen från det senaste designspråket, men baken sticker ut en hel del och följer det som konceptbilen visade upp. Bilen delar inte helt oväntat mycket teknik med storebror S-Klass men den här även något helt unikt - "Curve Tilting". Och det är precis vad det låter som - en funktion som gör att bilen kan luta i kurvorna. När du svänger kommer hjulupphängningen att luta karossen upp till 2.5 grader så att du får en motorcykelliknande effekt som gör att bilen hänger med bättre i kurvorna. Allt för att det ska bli så bekvämt som möjligt att åka med. Bilen mäter 5.02 meter på längden och 1.89 på bredden. S 500 Coupé kommer att bjuda på en turbomatad 4.6-liters V8:a som ger 455 hästar och har ett vrid på 700 Nm. Bilen driver på bakhjulen men fyrhjulsdriften 4Matic finns nu också för första gången som tillval. Vilka andra motorer som kommer att erbjudas har Mercedes inte avslöjat än, men räkna med att det i alla fall kommer en S 63 och S 65 Coupé så småningom. Premiär för S-Klass Coupé blir i Genève i mars. Tumnagel
47.9°
0

Fem meter lyxyacht byggd för att köras
Jag har kört Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé

Människor med hjärna kör bil med stjärna. Den har ni kanske hört förut? Stjärnan i det här fallet är självklart Mercedes. Och visst är det bra om man har en hjärna när man kör bil, annars vore det lite olyckligt. Vi börjar dock närma oss en tid när det kanske ändå inte är så viktigt, eftersom bilarna kommer göra allt åt oss. Men jag som bilälskare vill i alla fall njuta av att köra själv ett tag till i alla fall. I en S-Klass myser man säkert lika ofta i baksätet som i förarstolen men när en bil är i coupé-form blir det inte riktigt lika mysigt, därför är det självklart bakom ratten man sitter i nya S 500 Coupé. Det har jag gjort ett par dagar och så här var det. Tumnagel
53.1°
0
47.7° 0 Bobby Green Bobby Green
fre. 14 aug 2015, 09:30
Det här är nya Mercedes C-Klass Coupé Ser ut som en förkrympt S-Klass Coupé
47.7°
0