7 i dag 11 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Mercedes Vito lastad med 770 kilo betongblock krocktestas Man vill inte sitta framför dessa när det smäller
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Mercedes Vito lastad med 770 kilo betongblock krocktestas

Här får vi se vad som händer om man lastar en Mercedes Vito med betongblock som tillsammans väger 770 kilo och sedan kör den in i en vägg i 50 km/h. Betongblocken stod på en pall och man kan ju tycka att eftersom de är tunga ligger de ju snällt stilla, så är inte fallet om man måste tvärnita eller som i det här fallet det tar stopp väldigt fort.

Bonusklipp nedan.

Bil, Övrigt, Mercedes Vito, krocktest, betongblock, krocka, kraschtest
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Mercedes Vito lastad med 770 kilo betongblock krocktestas
Trafikverket har krocktestat husbilar Krocksäkerheten är bristfällig Det börjar starkt att dra sig mot vår och många plockar ut sina husbilar om de nu inte har kört med dem hela vintern. Trafikverket har nyligen gjort krocktester med just såna här fordon och dessa visar tyvärr, och kanske inte helt oväntat, att risken att omkomma vid en krock är stor. Orsaken är att bilarna har en relativt kort deformationszon i förhållande till sin vikt, och att massa inredning kan lossna vid en krock och flyga omkring. Man testade en halvintegrerad och en helintegrerad och den förstnämnda har något bättre krocksäkerhet men ändå inte alls i närheten av en modern personbil. Tumnagel
29.4°
0
Dekra har krocktestat elbilar - brutalt Exploderade inte Vad händer om man krockar med en elbil? Exploderar den direkt? Tar batteripacket eld och bränner ner allt till molekyler på sekunder? Dekra bestämde sig för att testa och genomförde därför krocktester med elbilarna Renault Zoe och Nissan Leaf. Testerna var betydligt mer våldsamma än de Euro NCAP har genomfört med modellerna som båda fått fem stycken stjärnor. Här ökade man hastigheten till 84 km/h som max och man krockade bilarna mot en stolpe istället för mot en vägg eller liknande. Resultatet man fick fram var att elbilarna skadades på samma vis som bilar med förbränningsmotor, och ingen av dem började brinna. När en elbil är med om en krock ska högspänningssystemet i den stängas av och detta fungerade utan anmärkning i båda bilarna. Tumnagel
46.3°
0
Krocktest med ny bil utan airbag Mitsubishi L200 får noll stjärnor i betyg Ja, det går fortfarande att köpa nya bilar utan airbags. I Latinamerika är det inte lag på att basmodellerna behöver utrustas med detta vilket alltså gör att man exempelvis kan köpa en snik-utrustad Mitsubishi L200 utan kudde. Nyligen krocktestades bilen av av Latin NCAP och inte helt oväntat fick den noll stjärnor i betyg. Så här säger Alejandro Furas som är Latin NCAP Secretary General om resultatet: "The L200 result is appalling, especially for a Japanese car manufacturer brand leader like Mitsubishi. It is a great disappointment for Latin NCAP and Latin American consumers and calls into question the car makers ethics when it comes to Latin American consumers. The L200 in markets like Europe offers 7 airbags and ESC as standard among other safety features." Mitsubishi har nu efter detta gått med på att utrusta modellen med två stycken airbags fram från och med februari nästa år. Tumnagel
25.0°
0
38.3° 0 Bobby Green Bobby Green
tis. 7 apr 2020, 17:20
Mercedes Vito lastad med 770 kilo betongblock krocktestas Man vill inte sitta framför dessa när det smäller
38.3°
0