Renault Megane har ansiktslyfts
Kommer som laddhybrid
Renault slår på stort och ansiktslyfter Mégane och gör det med alla versioner. Dessutom lägger man till en laddhybrid som kommer "i mitten av 2020" och som nog är varmt välkommen på den svenska marknaden.
Pluginhybriden kommer endast i Sport Tourer-version, men det är knappast ett problem för oss svenskar, tvärtom. Batteriet är på 9,8 kWh (400V) och räckvidden är enligt WLTP 50 kilometer men hela 65 kilometer på WLTP*City-cykeln. Kör du mycket i stan ska du alltså komma lite längre. På ren eldrift ska man komma upp i 135 km/h och när batteriet tar slut och de två elmotorerna inte har något som driver dem längre finns det en bensinare på 1,6 liter. Självklart går det att blanda de tre motorerna om man vill.
På insidan hittar vi numera en skärm på 10,2 tum framför föraren och en annan på 9,3 tum i mitten. Man har bättrat på körhjälpen och har motorvägs- och köassistans och filcentreringshjälp.
Förutom den vanliga Méganen så satsar man fortsatt på R.S. Dels på RS-line som gör den vanliga bilen lite sportigare och fräckare, men även på RS och RS Trophy som är sinnessjukt roliga bilar att köra! Trophy-versionen ger numera 300 hästar och 420 Nm och dämparna har nu blivit 25 procent styvare. Roligt!
Försök igen



































































































