m
Uppföljaren till McLaren F1 är här

Uppföljaren till McLaren F1 är här
Hyper-GT med 1.050 hästar

Bil / McLaren

Efter den tidigare läckan har McLaren nu officiellt presenterat den nya modellen Speedtail. McLaren kallar bilen för en Hyper-GT och det är verkligen en extrem bil på alla sätt. Precis som dess föregångare F1 var och är. Precis som den finns det här tre stycken platser och föraren sitter självklart i mitten för optimal översikt över monstret. Alla 106 stycken exemplar med prislappen från 1,75 miljoner pund innan skatt är redan sålda och vi vanliga dödliga kan bara drömma om att få se en med egna ögon någon gång.

Under det 5,2 meter långa kolfiberskalet finns en hybriddrivlina på sammanlagt 1.050 hästar. Det hjälper till att göra den här bilen till McLarens snabbaste någonsin. Toppfarten är hela 403 km/h. 0-300 km/h ska gå på bara 12,8 sekunder. McLaren P1 behöver 16,5 sekunder för samma bedrift. Speedtail väger in på 1.430 kilo torr och den rullar på specialtillverkade Pirelli P-Zero. Den susar genom luften extra smidigt tack vare sin slanka form, fälgkåporna på framhjulen och att backspeglarna som egentligen är kameror går att fälla in i karossen.

Insidan är riktigt spännande och en intressant sak är att det inte finns några solskydd. Istället kan man mörka vindrutan längst upp med ett knapptryck och få samma effekt. Passagerarna sitter i egna stolar på vardera sida något bakom föraren. Det finns förvaringsutrymme både i nosen fram och baktill. Skärmarna på instrumentbrädans kanter fungerar som backspeglar.

Allt om bilen finns i pressmeddelandet nedan.

Visa
Pressmeddelande
The McLaren Speedtail: a momentous unity of art, technology and velocity

McLaren’s first ‘Hyper-GT’ and the ultimate McLaren road car; harmonises sleek and seamless beauty with pioneering technologies and extreme performance
A car like no other: only 106 will be produced, all of which are already reserved at a price from £1.75million plus taxes
Carbon fibre McLaren Monocage body structure unique to the Speedtail envelops McLaren F1-inspired central driving position and two additional passenger seats
Teardrop-shaped cockpit and dramatically elongated, aerodynamically optimised, 5.2m carbon fibre body key to Speedtail being the most aero-drag efficient McLaren road car
The fastest McLaren ever built, capable of 403km/h (250mph)
Pioneering petrol-electric hybrid powertrain delivers a combined 1,050PS for acceleration of 0-300km/h (0-186mph) in 12.8 seconds
Unique Velocity mode optimises the powertrain and active aerodynamics to achieve maximum speed and can also lower the Speedtail by 35mm
Bespoke P-ZERO™ tyre developed with McLaren technology partner, Pirelli
Carbon fibre, front-wheel static aero-covers; retractable digital rear-view cameras in lieu of mirrors; and patented active rear ailerons all contribute to aerodynamic excellence
Double-skinned, power-operated dihedral doors with single-piece ‘wrapover’ lightweight glazing
Interior design and specification realises a new level of technical luxury
Advanced electrochromic glass darkens top of the windscreen at the touch of a button, removing the need for sunvisors
Introduces a new standard of bespoke customisation, including interwoven carbon titanium deposition materials and digitally embossed, full-aniline and lightweight leathers
First of 18 new cars or derivatives to be announced under the Track25 business plan.
McLaren Speedtail recently revealed to future owners and McLaren customers at a private event in London
McLaren Automotive today reveals the stunning, streamlined form and sensational specification of the McLaren Speedtail. The next chapter in McLaren’s Ultimate Series, the Speedtail is the first ‘Hyper-GT’ from the pioneering British company recognised for producing luxury sportscars and supercars that deliver extraordinary driving experiences. The Speedtail can achieve the highest maximum speed of any McLaren to date, reaching 403 km/h (250mph), yet will also deliver an unprecedented blend of contemporary craftsmanship, materials innovation and bespoke personalisation. Just 106* will be created and all are already reserved, at a price of from £1.75million plus taxes.

“McLaren has never built a vehicle like the Speedtail before. As our first ‘Hyper-GT’, the Speedtail is the ultimate McLaren road car; a fusion of art and science that combines an astonishing maximum speed with an iconic central-driving position and a truly pioneering approach to bespoke personalisation. A ground-breaking hybrid powertrain sits within a lightweight carbon fibre body reminiscent of sleek ‘streamliners’ that once set world speed records, while the luxurious three-seat cockpit offers a sublime combination of an incredible driving experience, unmatched individualism and innovative materials never seen before in a road-going vehicle.”
Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive.

As the most powerful and most aerodynamically drag efficient McLaren, the Speedtail can exceed the 243mph record peak speed of the legendary McLaren F1, a feat made possible by intense collaboration between McLaren’s design and engineering teams to deliver a peerless blend of aerodynamic, powertrain and dynamic excellence. It is also significant that this is the first of 18 new cars or derivatives that McLaren will introduce as part of its Track25 business plan.

The teardrop-shaped cockpit and aerodynamically optimised body are the foundation for the exceptional aerodynamic drag efficiency, with innovative features such as carbon fibre front-wheel static aero covers, retractable digital rear-view cameras (in lieu of mirrors) and patented active rear ailerons furthering contributing to the ultra-low drag achieved.

The Speedtail model is built around a bespoke McLaren Monocage carbon fibre structure and benefits from lightweight engineering throughout, including an all-carbon fibre body, aluminium active suspension and carbon ceramic brakes. The powertrain is a pioneering petrol-electric hybrid developing a combined 1,050PS to support the extraordinary performance.

A speed of 403km/h (250mph) is achieved in a unique Velocity mode, which has been developed specifically for the Speedtail. Velocity mode optimises the hybrid powertrain for high-speed running, while also tailoring the angle of the active rear ailerons. Additionally, the digital rear-view cameras can be retracted to further improve drag. Furthermore, the Velocity Active Chassis Control can lower the Speedtail by 35mm, leaving the highest point of the vehicle just 1,120mm from the road surface.

The hybrid powertrain enables a relentless increase in vehicle speed regardless of engine rpm and the low weight of the Speedtail – only 1,430kg dry – hastens this ability. The straight-line acceleration of the Speedtail sets a new benchmark for a McLaren, with 0-300km/h (0-186mph) achieved in just 12.8 seconds; McLaren Automotive’s previous Ultimate Series hybrid, the McLaren P1™, could reach this speed in 16.5 seconds. A bespoke P-ZERO™ tyre designed for the Speedtail’s extreme speed has been developed with McLaren technology partner, Pirelli.

Being at the wheel of a Speedtail promises to be a truly sensational experience and unlike that enjoyed in any other car. The driver is positioned centrally in the luxurious cockpit, with seating for two additional passengers set slightly rearwards. There is luggage space within both the nose and tail of the vehicle and a bespoke luggage set is available to every owner, the carbon fibre, leather and metalwork on the cases being matched to the interior specification of their Speedtail.

Speedtail depositors were invited to view a design model of the car at a recent private preview event held in London. Resplendent in Speedtail Silver, a Nano-metallic, ‘molten-effect’ paint developed by McLaren specifically for this car, the model displays both aniline leather – a leather dyed with soluble dyes to retain the hide’s natural surface – and a new lightweight leather. The cockpit provides enticing glimpses of the astonishing level of personalisation opportunities available; with each Speedtail being tailored to the owner’s individual tastes by McLaren Special Operations (MSO), the division of McLaren Automotive responsible for bespoke customer commissions, it is virtually certain that no two examples will be identical.

Streamlined simplicity is the key to true elegance

“As an Ultimate Series model, at the pinnacle of the McLaren range, the Speedtail pushes the limits of what is possible technically. Just as the McLaren Senna is the embodiment of extreme aerodynamic technologies and weight saving, so too is the Speedtail – but for this McLaren, the purpose was to achieve a new level of design sophistication and weight reduction in the pursuit of low aerodynamic drag, breath-taking acceleration and extreme velocity.”
Andy Palmer, Vehicle Line Director, Ultimate Series, McLaren Automotive

The essence of the McLaren Speedtail is modern design and craftsmanship in the truest sense, the breathtakingly sophisticated shape having been brought to life using the very latest digital development technologies. By radically rethinking every aspect of the exterior design and drastically reducing weight, aerodynamic drag efficiency was maximised, acceleration improved and top speed increased.

Elegance has been created through reduction: every body panel is carbon fibre and has been sculpted to reduce drag; retractable digital rear-view cameras replace traditional door mirrors to further aid aerodynamic performance; carbon fibre front-wheel static aero covers reduce air turbulence around the wheelarches; and the seamless silhouette is enhanced by a reduction in the number of shutlines – including a one-piece rear clamshell – which disrupt neither the visual continuity of the body or the flow of air over it. The patented active rear ailerons ensure the continuity of the design remains uncompromised, with drag kept to a minimum.

Every element and every aspect of the McLaren Speedtail has been considered in the mission to reduce drag and maximise top speed. The McLaren Speedtail is narrower than a McLaren P1™, but more than half a metre longer, measuring 5,137mm (almost 17 feet) from nose to tail. The purity of form is remarkable: viewed from above, the McLaren Speedtail is essentially a teardrop – the fastest shape in nature – and this sculpted form creates the smoothest initial contact with the air at the front splitter, while the dramatically elongated tail bleeds off the flow to reduce turbulence. And not only is the overall shape a teardrop, but so too is the cockpit glasshouse set within the body, once again benefitting aerodynamic drag efficiency

The vertical ducts beneath the full LED headlights, for instance, are particularly slender, their form meticulously tapered to minimise drag while still feeding sufficient cooling air into the LTRs (Low-Temperature Radiators). Airflow that doesn’t enter the LTR ducts is directed over the bonnet of the Speedtail and enters two discreet upper front clam intakes. From here, it is ducted through the body and around the wheelarch before exiting out of the lower door vents. This engineering detail reduces the volume of air traveling around the side of the vehicle, which is prone to separation from the body and resulting turbulence.

The residual airflow over the nose of the car is directed onto and over the windscreen by a cowling at the trailing edge of the bonnet. Engineered to completely encompass both the single-arm wiper and its operating mechanism, the cowling maintains a smooth flow transition across the front of the Speedtail and then over the roof towards the powertrain’s ‘snorkel’ intake. This inlet, which provides the air intake for the internal combustion engine element of the petrol-electric powertrain, is set flush within the roof to reduce drag and cannot be seen when the McLaren Speedtail is viewed in profile.

The required flow of air to the powertrain is maintained with two intakes that slope downwards, starting just behind the glass canopy. The intakes – which are split by the central high-mounted stop light – curve down into the engine cover before disappearing from view; a shorter, more aggressive intake would cause the air to separate from the surface and pass over the intake.

One of the innovations immediately obvious on the McLaren Speedtail is the introduction of lightweight, carbon fibre front-wheel static aero covers. Incorporated into the 20-inch, 10-spoke forged alloy front wheel design to minimise aerodynamic drag, they remain fixed in position as the wheels rotate, the flat surface smoothing airflow around what would otherwise be a turbulent aerodynamic area. Typically, the revolution of a wheel drives air away from the vehicle, but the carbon fibre front-wheel static aero covers keep the air ‘attached’ to the car and guide it onwards to the door blades on the leading edge of the dihedral doors.

The static wheel covers work in conjunction with multiple ducts and air paths to reduce turbulent air within the wheelarches. As air passes out of the LTRs, for instance, it is vented into the front wheelarches. From there – together with heat energy generated by the lightweight, carbon ceramic braking system – the air is channeled through the ducts in the fixed front wheel aero cover in a consistent flow pattern. Pressure within the wheelarches is also reduced via the lower door vents, which draw the turbulent air created by the rotating front wheels out of the arches and drive it smoothly along the sides of the McLaren Speedtail. The wheels themselves are finished in an elegant gloss black, with diamond-cut finishing. Brake calipers in Speedtail Silver complement the lustrous body colour.

Door mirrors are notably absent, the McLaren Speedtail instead featuring two discreet, high-definition digital cameras that glide out of the doors when the vehicle ignition is activated. Traditional fixed door mirrors create a surprising amount of air turbulence, but with a significantly smaller profile, the cameras on the Speedtail have only a minimal effect on airflow; furthermore, they provide a much wider field of view of the road behind. The camera feed is displayed on two screens, positioned at either side of the instrument panel in front of the driver. When Velocity mode is selected, the cameras retract into the doors, reducing drag further still.

Utilising the same aerodynamic principles proven on the McLaren P1™, second-generation McLaren Super Series and McLaren Senna, intakes for the HTRs (High-Temperature Radiators) are mounted on the shoulders of the Speedtail, within the double-skinned dihedral doors. The raised front wings, compact cockpit glasshouse and flush glazing serves to keep the airflow attached to the vehicle, and drive it over the front fenders and into the deep channels within the doors to provide cooling for the 1,050PS hybrid powertrain. Such is the efficiency of this solution that the HTR intakes of the McLaren Speedtail are particularly compact, further minimising drag.

The trailing edge of the Speedtail showcases a particular highlight, namely a pair of active rear ailerons. These dynamic elements are hydraulically actuated and an integral part of the rear clamshell, formed in flexible carbon fibre; the body of the Speedtail can quite literally bend. With a tolerance of only 1mm between the surfaces, this dramatic new technology all but removes any gaps or shutlines between the vehicle and the leading edge of the spoilers, meaning there is no turbulent air, no drag and no loss of speed.

Positioned outboard from the centre of the Speedtail for optimal aerodynamic performance, the twin active ailerons adjust to move the centre of pressure and provide the required level of downforce precisely when it is needed most, for instance under deceleration to provide an airbrake function, while at high speed to increase vehicle stability.

Performing a similar function to that of the lower door vents, the vertical rear blades that are located beyond the trailing edge of the rear fenders draw turbulent air out of the rear wheelarches, away from the 21-inch forged alloy, rear wheels. By reintroducing this ‘dirty’ air into the external environment as smoothly as possible, the base pressure behind the Speedtail is reduced – and so therefore is drag.

The rear diffuser of the McLaren Speedtail works in conjunction with the rear blades to reduce base pressure and drag, achieving this through the fluent merger of the airflow from the top and the underside of the vehicle. The extended length of the diffuser and flat underfloor combine to diffuse the airflow before – in conjunction with the extended rear bodywork of the Speedtail – introducing it gradually back into the freestream rather than separating it from the rear of the vehicle with a hard, abrupt edge. The result is a further improvement to aerodynamic drag efficiency.

Beautifully tailored luxury, of your own creation

“The McLaren Speedtail is a vehicle unlike any other, not simply because of the astonishing visual drama, extreme speed and aerodynamic excellence that distinguish it, but because it sets unprecedented standards in technical luxury and bespoke customisation. The same boundless innovation and creativity that drives McLaren to push the limits of physical performance have challenged us to craft an exquisite interior defined by pioneering design and the absolute pinnacle of materials quality.”
Rob Melville, Design Director, McLaren Automotive

A Speedtail driver’s seat is positioned – literally – at the centre of the cockpit. This creates an unparalleled sense of space and a perfectly balanced view out of the windscreen. The custom-made carbon fibre seat, inspired by the seat of the iconic McLaren F1, offers the support and comfort appropriate for a ‘Hyper-GT’ car. Entry into this very special driving position is aided by a newly created directional leather finish that makes it easy to slide into the seat but then subtly holds the occupant in place while they drive. The central seat is flanked by two passenger seats that are integral to the carbon fibre monocoque.

The windscreen curves upwards to become part of the roof, meeting a glazed porthole above the driver’s head and the glazed upper section of the dramatic dihedral doors. The incredible sense of space continues rearwards with glass rear-quarterlights that stretch back behind the seats to almost level with the rear axle. An extraordinary amount of light streams into the cockpit – unless the occupants choose otherwise, in which case the porthole, glazed upper section of the doors and rear-quarterlights feature electrochromic technology that allows them to independently turn opaque in an instant. Separately, the top of the windscreen is also electrochromic glass, forgoing the need for sun visors.

Ahead of the driver is a state-of-the-art control system, with high-definition displays and touchscreens that sweep across the dashboard and remove almost every button and switch traditionally found in a car. The controls to start the engine, turn on the Active Dynamics Panel and engage Velocity mode – as well as those to open the windows and doors – are in panels above the driver’s head. These controls and the other switches and dials are milled from aluminium, and then hand-brushed and polished.

The beautifully crafted interior fuses contemporary craftsmanship and cutting-edge innovations to push the boundaries of design into a new era. The elegance and material excellence is more akin to high fashion, luxury yachts and bespoke furniture than is normally seen within an automotive environment. The scope for personalisation is extraordinary and every Speedtail will be unique to its owner.

McLaren’s vision for the Speedtail – to create the ultimate in bespoke vehicle design – begins with carbon fibre, a material that McLaren has pioneered for nearly four decades, with every road or race car it has built since 1981 having a strong, stiff and light composite structure at its core. The Speedtail marks a revolutionary advance in the creation and usage of carbon by McLaren, with state-of-the-art technologies combining with traditional Italian textile knowledge to conceive a ‘digital loom’ process that delivers an even lighter composite material formed from an intricate carbon fibre weave.

Pursuing further innovation, McLaren utilised this digital loom technique to develop a unique carbon fibre and titanium weave, christened Titanium Deposition Carbon Fibre. Traditional methods to change the colour of carbon fibre can compromise the material’s structural integrity and visual clarity; for the Speedtail, a micron-thin layer of titanium is fused directly onto the weave and becomes an integral part of the carbon fibre’s construction. The titanium deposition process maintains immense strength and low weight and creates a truly remarkable finish of visual carbon fibre with a chrome-effect shimmer.

The front splitter, diffuser and side skirts are all finished in 1K Titanium Deposition Carbon Fibre. This material has just 1000 fibres per thread, making it lighter than the 3K alternative and allowing the adoption of a Jacquard weaving process to create an intricate, bespoke pattern in the Visual Carbon Fibre elements. The titanium can additionally be anodised in any bespoke colour or used to create interwoven images, symbols or even words within the carbon – for example, the rear of the driver’s seat features the McLaren logo.

Working in collaboration with expert Swiss watchmaker, Richard Mille, McLaren used pioneering horology techniques to develop a world-first in the automotive sector: Thin-Ply Technology Carbon Fibre (TPT). The material is comprised of countless ultra-thin carbon layers just 30 microns in depth, each positioned at a 45° angle. The surface is then delicately milled to expose a stratified, shimmering construction that resembles flowing water. This fusion of cutting-edge technology and design with precision engineering is truly unique, and can be integrated into areas of the Speedtail such as the overhead control panel, gearshift paddles and steering wheel clasp. TPT is also used in the McLaren badge on the front of the Speedtail design model, with both this badge and the Speedtail name formed in 18-carat white gold, the letters being individually pressed, clipped and polished.

The entire interior of the Speedtail has been designed to cosset and embrace the driver and their passengers, with the finest hides enveloping almost every surface. The driver’s seat on the Speedtail design model is trimmed in Dark Glacier and Cool White leathers, the former a full aniline material and the latter a new, semi-aniline lightweight leather, developed by the Bridge of Weir Leather Company. The luxurious thickness and supple finish of the leather – the result of using only the finest hides sourced from the best heritage breeds, combined with generations of hand-finished craftsmanship – is unaffected, but by infusing air beneath the surface during the manufacturing process, material density is reduced and the weight cut by 30 per cent. The result is proof that luxury can go hand-in-hand with lightweighting.

The lightweight leather can be treated to render it resilient enough to line the floor of the Speedtail and finished in the colour or colours of the owner’s choice; in the design model, Dark Glacier and Black have been selected. The leather then extends in a continuous piece to provide covers for the storage compartments beneath the seats, McLaren’s designers drawing on the natural traits of the leather and its inherent rigidity to allow the compartments to open like a piece of luxury luggage.

Specially selected Scandinavian hides are used for the full-aniline leather that trims the dashboard and passenger seats. Unblemished and virtually unchanged from its natural state, this leather is the result of a five-week tanning process using vegetable oils the only addition is the chosen colour – in the case of the passenger seats, Dark Glacier – producing a rare automotive material of truly exceptional quality. The finish of the rich leather is almost impossibly soft to the touch and like the grain of a tree or a human fingerprint, the individual patina of the hide is preserved so that every surface is utterly unique in character.

Speedtail owners can additionally select unique stitch patterns in whichever colour they wish and bespoke decorative forms can be created within the leather through digital quilting or unique debossed or embossed patterns. Inspired by the finest of furniture and fashion design, the trimmed edges of the leather can even be painted, the colour being hand-mixed, hand-painted and then hand-polished to elevate the leather craftsmanship to the highest possible level and deliver an uncompromised aesthetic.

The limited production of the Speedtail has given McLaren the opportunity to push colour and materials design into unchartered territory and owners will experience an unprecedented journey of vehicle personalisation, leading up to the beginning of 2020 when the first deliveries of this rarest of Ultimate Series McLaren will take place.

More information about the McLaren Speedtail and a film revealing the streamlined form and details of the car can be found at: cars.mclaren.com/ultimate-series/mclaren-speedtail.
36.2°
0

Uppföljaren till McLaren F1 är här

Hyper-GT med 1.050 hästar

Peter Jackson pratar om Sagan om Ringen i 4K
Krävdes lite pill för att få rätt på det

På måndag släpps Sagan om Ringen- och Hobbit-filmerna igen fast då i 4K. Det innebär väldigt många fler pixlar än tidigare släpp för dem som vill ha det. Filmseriernas regissör Peter Jackson var med under uppskalningsprocessen och i klippet ovan du se samt höra vilka utmaningar de stötte på. En av de större utmaningarna var att filmerna spelades in med olika kameror vilket gjorde att de kändes som två olika serier och inte en lång historia. Inte helt oväntat så är det första släppet av dessa filmer inte någon superutgåva utan det får man vänta ett tag på. Inte förrän under sommaren 2021 kommer deluxeutgåvan släppas som då innehåller samtliga versioner av samtliga filmer och massvis med nytt bonusmaterial. Tumnagel
47.5°
+
Frode Wikesjö
0

Så här odlar man en julgran
I alla fall i USA

Det närmar sig julgranstider och då passar det ju bra att kolla in hur det går till på en större julgransodling borta i USA. Tumnagel
38.0°
+
Frode Wikesjö
0

Vi får se mer av Dragon Age 4 under årets The Game Awards
Natten till fredag då

Natten till fredag kommer BioWare visa upp lite mer från Dragon Age 4 under årets spelgala The Game Awards. Det var just på The Game Awards för två år sedan som Dragon Age 4 fick sitt första stora offentliggörande så det är väl passande att vi får se mer under årets gala. Om det vi får se kommer vara något vettigt eller bara några stillbilder och logga återstår att se. Årets upplaga av The Game Awards går av stapeln fredagen den 11 december klockan 01:00. Tumnagel
38.0°
+
Frode Wikesjö
0

The Boring Company visar upp loopstation
Discofest!

The Boring Company håller på att borra en tunnel under Las Vegas som ska trafikeras av självkörande elbilar. Under gårdagen släppte företaget ett klipp på Twitter där man visade upp en av stationerna för loopen. Som man kan se i klippet nedan har de en hel del slutfix kvar att göra på stationen men man kan också se att stationen är redo för värsta discofesten. Tanken var att denna tunnel skulle stå klart innan CES 2021 men på grund av den här coronagrejen har man fått senarelägga premiären. Tumnagel
34.2°
+
Frode Wikesjö
0

En trailer för S03 av American Gods
Säsongen har premiär den 10 januari

Om lite drygt en månad har den tredje säsongen av American Gods premiär. Så för att få igång hypen en aning släppte Starz under gårdagen en liten trailer för säsongen och den kan du beskåda i klippet ovan. American Gods är baserad på Neil Gaimans bok med samma namn och handlar om ett krig mellan gamla samt nya gudar i nutidens USA. I Sverige kan man se American Gods på SF Anytime och Amazon Prime. Tumnagel
38.6°
+
Frode Wikesjö
0

Åttaåring säkrar esportkontrakt
På 279 000 kronor

Joseph "Gosu33" Deen är bara åtta år men trots det har han redan säkrat ett kontrakt att spela Fortnite proffesionellt. När har var sex år gammal började han träna med esportlaget Team 33 och det är också det laget han nu ska spela för. För det får han 33 000 dollar vilket ju inte är fy skam för att spela spel som åttaåring. Joseph är så klart mycket nöjd med sitt kontrakt och hade detta att säga om det hela: "Itx27s a dream come true! While many other teams didnx27t take me seriously due to my young age, Team 33 scouted me through Fornite games and let me train and learn with them daily. I couldnx27t be happier today to become an official member of the team." I och med detta är Joseph nu en av de yngsta professionella Fortnite-spelarna i världen. Tumnagel
43.5°
+
Frode Wikesjö
0

Apple erbjuder gratis reparation av iPhone 11
Om du har problem med skärmen

Folk som har problem med att deras iPhone 11 inte reagerar på beröringar kan vara berättigade till att få en gratis reparation från Apple. Apple har nämligen lanserat ett utbytesprogram för iPhone 11-skärmar som inte reagerar när man rör den. Problemet är tydligen på grund av felaktiga skärmmoduler och enligt Apple är det endast en väldigt liten andel av iPhone 11-skärmarna som har detta problem. Telefonerna som har detta problem tillverkades mellan november 2019 och maj 2020. Så har man en telefon som är tillverkad under denna period samt har skärmproblem kan du kontrollera om din telefon är berättigad för ett skärmbyte genom att fylla i serienumret på Apples sajt för ersättningsprogrammet . Men även om du inte har problemet nu så säger Apple att berörda telefoner kommer täckas av detta program i två år från köptillfället. Så om du får skärmproblem senare så är du fortfarande berättigad till skärmersättningen. Tumnagel
40.3°
+
Frode Wikesjö
0

Spela Pillars of Eternity och Tyranny
Gratis på Epic Games Store nästa vecka

Nästa vecka kommer du kunna ladda ner två ordentligt matiga rollspel från Obsidian Entertainment helt gratis. Epic Games Store kommer då nämligen ge bort Pillars of Eternity och Tyranny vilket ju är trevligt om man är sugen på dessa spel. Tillsammans erbjuder dessa spel hundratals rollspelstimmar så om man inte har något annat för sig och inte spelat dessa spel ännu kan det ju vara perfekt att köra under den kommande julledigheten. Båda dessa spel kommer dyka upp på Epic Games Store torsdagen den 10 december. Fram tills dess kan man plocka hem plattformsspelet Cave Story+ via den här länken. Tumnagel
39.1°
+
Frode Wikesjö
0

Google Podcasts får stöd för RSS
På tiden!

En viktig funktion som länge saknats i Google Podcasts har varit möjligheten att prenumerera på podcasts via RSS. Men det har det nu blivit ändring på då appen har fått stöd för RSS-prenumerationer på samtliga plattformar. Funktionen är bra att ha om man prenumererar på någon podcast från någon Patreon eller följer någon obskyr grej som inte finns tillgängligt via publika kanaler. Tumnagel
38.5°
+
Frode Wikesjö
0

Rykte Oscar Isaac kan bli Solid Snake
I Jordan Vogt-Roberts Metal Gear Solid-film

Deadline rapporterar att Oscar Isaac kommer spela Solid Snake i Jordan Vogt-Roberts kommande Metal Gear Solid-film. Oscar Isaac är väl på senare tid mest känd som Poe Dameron i de nyare Stjärnornas krig-filmerna och Jordan Vogt-Roberts har regisserat filmer som Kong: Skull Island samt The Kings of Summer. Som så ofta med nyheter kring filmatiseringen av denna spelserie får man väl vänta med att tro på detta fullt ut tills man börjar se några bilder från produktionen. När, eller om, den här filmen nu blir av överhuvudtaget återstår fortfarande att se. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.3°
+
Frode Wikesjö
0

Trailer för We Can Be Heroes
Från regissören av Machete

Netflix har släppt en ordentlig trailer för den kommande äventyrsrullen We Can Be Heroes som har premiär 1 januari på streamingtjänsten. I filmen har utomjordingar kidnappat Jordens mest kraftfulla superhjältar och det är upp till hjältarnas avkomma att rädda sina föräldrar. Filmen är regisserad av Robert Rodriguez, som tidigare gjort Machete, Sin City, Planet Terror, Spy Kids-trilogin samt det senaste avsnittet av The Mandalorian. Medverkar gör bland annat Pedro Pascal, Priyanka Chopra, Boyd Holbrook och YaYa Gosselin. Tumnagel
34.1°
+
André Stray
0

Persona 5-spinoffen Strikers verkar släppas 23 februari
Phantom Thieves får rädda dagen igen

Nyligen råkade en trailer för Persona 5: Strikers publiceras på spelets hemsida lite i förtid och bekräftade att spelet, som initialt släpptes i Japan i februari, kommer släppas 23 februari till PS4, PC och Switch. Spelet är en mer actionfokuserad spinoff och i stället för att köra turordningsstrider är Strikers mer actionfokuserat. Det är praktiskt taget Dynasty Warriors i Persona 5-skrud där vi får kontrollera Joker och resten av Phantom Thieves-gänget för att puckla på massvis med monster från originalspelet. På tal om Persona 5 är Royal-versionen en del av PS Plus Collection till PS5 och om ni inte betat av spelet tidigare är ett hett tips att ni gör det. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

Tillverkningen av Skoda Enyaq drar igång
Eldriven stadsbil och kombi är också på väg

Nu drar Skoda igång serietillverkningen av den helt eldrivna suven Enyaq. Det hela sker på Skodas fabrik i Mladá Boleslav i Tjeckien. Bilen baseras på MEB-plattformen och 350 stycken exemplar kommer att bli till varje dag. Enyaq har en räckvidd på upp till 53,6 mil på en laddning. Förutom Enyaq lovar chefen Thomas Schafer att en liten eldriven stadsbil och en kombi för familjen som också går på el är på väg från märket. Innan dess ska dock en coupé-version av Enyaq dyka upp någon gång nästa år. Tumnagel
50.3°
+
Bobby Green
0

Monster Hunter-liknande Dauntless får ordentlig uppdatering
Reforged-uppdateringen gör om spelet rejält

Dauntless beskrivs lättast som en free to play-version av Monster Hunter där vi får bemästra vapen av olika slag för att ta oss an massiva bestar. Spelet har nu fått en ordentlig uppdatering vid namn Reforged och med den har spelet fått en ordentlig mängd nyheter. Den största ändringen med Reforged är spelets progression-system som fått det ascoola namnet The Slayerx27s Path. Det tidigare systemet var ganska linjärt och spelare var tvungna att utföra specifika handlingar för att klättra vidare till övre nivåer, men med det nya systemet finns det fler sidospår som låter dig själv bestämma i vad du vill lägga tid på i stället för att bara stå och stampa i frustration. Med det nya systemet har översikten över framgångarna blivit tydligare, så att spelare lättare kan bestämma vilken väg de ska gå. Uppdateringen kommer också med en ny karta att jaga monster på, gliders som underlättar navigering och nya event. Samtliga nyheter med Reforged hittar ni via länken här nere till vänster. Dauntless finns tillgängligt till PC, PS4, Xbox One och Nintendo Switch och är gratis att lira. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Företag siktar på att tävla med radiostyrda bilar på månen
Solsystemets första spacerace

Det amerikanska rymdföretaget Intuitive Machines har tillsammans med företagen Moon Mark samt Lunar Outpost ett lite annorlunda månprojekt på gång. Det handlar om att genomföra ett "spacerace" med två radiostyrda bilar som ska åka med Intuitive Machines rymdfarkost Nova-C till månen nästa år. Förutom att göra olika typer av forskningsarbeten planerar Intuitive Machines att månsätta de två radiostyrda bilar som ska kunna kontrolleras via operatörer här på jorden. De 2,5 kilo tunga bilarna ska sedan köra ett race mot varandra i Oceanus Procellarum där Nova-C är tänkt att landa. Moon Marks tekniske chef Todd Wallach säger om det kommande projektet till New Atlas: "We do not expect significant communications delay as impacting the race or drivability of the vehicles. We will have near real time visuals, telemetry and command and control via our partnership with Intuitive Machines. The racers built by Lunar Outpost will connect with the Intuitive Machines Lander via WiFi, and the Lander will send and receive telemetry, commands and controls to and from the Earth to drive the racers." Exakt hur bilarna som ska tävla på månen kommer att se ut är inte presenterat ännu. Bilderna som visas här artikeln ska nog mest ses som fantasiskapelser för tillfället. Intuitive Machines rymdfarkost Nova-C är planerad att lyfta mot månen med hjälp av en av SpaceX raketer någon gång under nästa år. Exakt när detta kommer att ske finns det än så länge inga uppgifter om. I videoklippet nedan kan ni kolla in Nova-C lite närmare. Tumnagel
32.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Trailer för tredje säsongen av Fast & Furious: Spy Racers
Man fortsätter med det här, men lägger ner OA? Cool.

Fast & Furious-spinoffen Spy Racers har redan rullat i två säsonger och tydligen är en tredje på ingång. I den tredje säsongen är det dags att åka bil i Sahara-öknen och vad som kommer hända där får vi se 26 december. Seriens två första säsonger finns på Netflix och länk till serien hittar ni här nere till vänster. Tumnagel
33.9°
+
André Stray
0

Microsoft testar röstsök för att hitta filer i Windows 10
"Hej Cortana, var är autoexec.bat?"

Microsoft har släppt en ny Windows 10-version i sitt så kallade "Insider Preview"-program där man släppt lite smått och gott för dem som har tillgång till det. Man har bland annat börjat testa en funktion där man använder Microsofts röststyrda assistent Cortana för att hitta filer i Windows 10, något som kanske kan vara smidigt istället för att använda tangentbordet för att leta efter sådana. Microsoft ger följande exempel på hur man till exempel kan använda röstsök på Windows 10 i den senaste Insider Previe-versionen av operativsystemet: * Parts of file names (Example: “Hey Cortana, opening marketing deck.”) * Author names (Example: “Hey Cortana, open budget Excel from Anthony”) * Find a document you have been editing (Example: “Hey Cortana, find my recent files”) * Find a document of a particular type (Example: “Hey Cortana, find my recent pdfs”) Röstsök-funktionen i Windows 10 Insider Preview Build 20270 är bara tillgänglig på engelska. Tumnagel
38.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ett riktigt hundliv i Microsofts julreklam
Rufus drömmer sig in i den digitala världen

Här kan ni kolla in årets julreklam från Microsoft där hunden Rufus saknar sin bästa vän och börjar drömma om äventyr med denne. Jag antar att det hela ska vara någon slags metafor för att många i år kanske inte kommer att kunna fira julen med släkt och vänner som vanligt. I filmen får vi bland annat se Rufus lattja runt med sina vänner i Halo, Minecraft, Flight Simulator och Microsoft Teams, spel och appar som vi kanske själva kommer använda för att fira julen med nära och kära i år. Tumnagel
40.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Daniel Radcliffe mumsar heta kycklingvingar
Hemifrån

Årets sista avsnitt av Hot Ones där kändisar äter heta kycklingvingar är här och i det får vi träffa skådespelaren Daniel Radcliffe. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green

Claire bakar Focaccia
har startat egen kanal

Claire Saffitz har dragit igång en egen YouTube-kanal och i det första avsnittet får vi se henne baka till lite mumsigt Focaccia-bröd. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green

Evanescence - Bring Me To Life
Fredagsklassikern

2003 är nu 17 år sedan och då spelades den här låten på var och varenda musikmaskin. En klassiker som fungerar än idag enligt mig. Gruppens senaste singel Yeah Right släpptes idag och den kan ni lyssna på här nedan. Trevlig helg! Tumnagel
100kg
+
Bobby Green

Klart du ska skaffa dig en Donken-frilla
Få till det gyllene M:et hemma

Ni vet den där mittbenan "alla" hade på 90-talet? Den har kommit tillbaka. McDonaldx27s har uppmärksammat detta extra mycket eftersom de tycker att den påminner om deras gyllene M-logga. För att göra en kul grej kring detta öppnar man i helgen världens första officiella McDonald’s-frisörsalong i Sverige. Dock inte på en fysisk plats du kan besöka, utan digitalt. Här kommer du med hjälp från en professionell frisör få en genomgång av hur du fixar till den klassiska frillan hemmavid. Staffan Ekstam som är marknadschef på McDonald’s Sverige säger följande: "90-talet är tillbaka och mittbenan, frisyren som är formad som vårt McDonald’s-M, pryder allt fler. Som ett tack och en hyllning till alla de som väljer att bära våra gyllene bågar öppnar vi en digital frisörsalong, för att man ska kunna hålla dem i trim, eller skaffa dem för första gången. Det känns jättekul, speciellt under tider då vissa kanske tvekar på att gå till frisören. Nästan ett år in i pandemin borde folk också ha hunnit bli ganska långhåriga och då passar det bra att testa den trendiga 90-talsfrillan." Du kan boka tid i den digitala salongen från och med idag på länken nedan. "Klippningen" är gratis och det är först till kvarn som gäller. Tumnagel
99kg
+
Bobby Green

Julmusik från Daði Freyr
Every Moment Is Christmas With You

Daði Freyr har kommit i ordentlig julstämning och knåpat ihop jullåten Every Moment Is Christmas With You som ni kan lyssna på här. Tumnagel
85kg
+
Bobby Green

Ölkyl med inbyggd belysning
Som en skattkista

Norrlands Ljus vill sprida lite ljus under årets mörkaste period och har därför tagit fram denna ölkyl som utrustats med ljusterapibelysning. "Sverige är under vinterhalvåret ett av världens mörkaste länder och när vi håller oss inomhus är det extra svårt att få tillräckligt med dagsljus. För att försöka göra vintern lite mindre mörk bestämde vi oss i somras för att mäta ljuset på årets ljusaste dag, i Ljusdal faktiskt, och utifrån den datan har vi tagit fram en ölkyl med inbyggd ljusterapilampa, så varje gång du öppnar kylen för en kall öl får du en välbehövd dos dagsljus på köpet." Ölkylen kostar 1995 kronor och du kan köpa den på länken nedan från och med den 7 december. Läs mer om den i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
103kg
+
Bobby Green

Samarbete mellan Vans och Anderson Paak
Artisten har designat kollektion

I november blev artisten Anderson Paak musikambassadör för Vans. Den 11 december presenteras del två i detta samarbete vilket är en kollektion med skor, kläder och accessoarer designade av Anderson Paak. Och så här ser grejerna ut. Inspirationen ska komma från artistens söner Soul och Shine. Bonusklipp nedan. Tumnagel
4kg
+
Bobby Green

Tut i luren! Idag är det Drick en öl-dagen!
En julöl kanske?

Denna gråa torsdag lyses upp av det faktum att det idag är "drick en öl-dagen". Så ta tillfället i akt och byt ut glöggen och julmusten mot en kall pilsner ikväll. Eller kanske någon god julöl? Tumnagel
118kg
+
Bobby Green

Rebecca & Fiona släpper nytt
Lyssna på Another World

Rebecca & Fiona har kokat ihop en ny singel som de kallar för Another World och den kan du lyssna på här. Tumnagel
54kg
+
Bobby Green

Nu finns munskydd med tomteskägg
I år blir julen annorlunda

Clas Ohlson tagit fram ett kombinerat munskydd och tomteskägg som ska bidra lite till julstämningen detta konstiga år. Munskyddet är en CE-märkt medicinteknisk produkt och du hittar det på länken nedan för 149 kronor. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green

Förbannelse av Covid-19 i hårdrockstil
Det svänger ju

Jesus-fantasten Kenneth Copeland försökte för ett tag sedan ta till högre makter för att driva bort coronaviruset. Det funkade sådär. Vad som däremot funkar är Andre Antuness hårdrocksversion av Kenneths utspel. Bonusklipp nedan. Tumnagel
128kg
+
Bobby Green

Jesper Tjäder vaknar upp i japansk TV-show
Freestyleskidåkarens drömmar blev verklighet

Här ser vi ett påhittat klipp där freestyleskidåkaren Jesper Tjäder en dag vaknar upp i en japansk TV-show och ställs inför utmaningar på skidor. Videon är inspelad i skidtunneln i Gällö. Idén till det hela kommer från Jesper själv som för ett tag sedan hade just dessa drömmar som han nu har fått förverkliga. Tumnagel
146kg
+
Bobby Green