Nu går det att testa smink direkt i Googles sökmotor
Kolla hur läppstiftet ser ut innan du köper det
Google har lanserat en ny funktion i sin sökmotor som gör att användare kan testa vissa sminkprodukter på sig själva med hjälp av augmented reality.
Det hela sker i samarbete med AR-företagen Perfect Corp samt ModiFace, ett företag som köptes upp av sminkjätten L'Oreal 2018. AR-funktionen med virtuella sminkprodukter kommer att gå att testa för användare som söker efter sminkprodukter från vissa varumärken via sin mobil.
Förutom L'Oreals egna produkter så kommer det även gå att testa sminkprodukter från MAC Cosmetics, Black Opal och Charlotte Tilbury med Googles nya AR-funktion.
YouTube lanserar augmented reality-annonser
Testa läppstiftet direkt i annonsen

Nu blir Instagram ett provrum
Testa läppstift och solglasögon med augmented reality

Testa smink med augmented reality
YouTube lanserar AR Beauty Try-On

Snart kan man sminka sig virtuellt på Instagram
L'Oreal och Instagram börjar samarbeta
